Spring naar inhoud

- - - - -

orozyme bucco-fresh

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 25 januari 2014 - 15:32

Is er iemand die dit gebruikt en wat zijn jullie bevindingen ?

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#2 Geplaatst 25 januari 2014 - 16:54

Ik geef dat nu bijna een jaar aan ons Lucy en we zijn er heel tevreden over.
Ik geef een half schepje per dag tss het natvoer. Je komt met zo een pot meer dan een jaar toe dus niet duur. Ik heb het via mijn DA gekocht maar je kan het ook via medpets bestellen.
Onze Lucy is op straat gezet door iemand in de buurt waar ik woon en wij hebben haar een thuis gegeven verleden jaar februari. De helft van haar tanden waren rot, kleine tandjes vooraan waren al uitgevallen, een deel van de andere tanden lagen de wortels bloot. Dus hebben we wat niet meer goed is laten trekken en om tandplak en nare geur in de mond tegen te gaan had onze DA dit aangeraden en met succes. Ze heeft geen tandplak sinds meer gehad en die akelige geur is verdwenen. Ook de tandvleesontsteking is weg gebleven. Bestaat ook in tandpasta en kauwstrips.

http://www.medpets.b...esh%20PlaqueOff

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 26 januari 2014 - 10:18

Bedankt voor de reactie Catherine :)  Via Newpharma is het nog iets goedkoper.... Daar koop ik o.a. de tandpasta voor mijn honden van Virbac (mag ook voor katten)

http://www.newpharma...ml?key1=orozyme

het hondje van mijn ma heeft een slechte adem, het is niet voor mezelf :)

Bewerkt door wendyv123, 26 januari 2014 - 10:19.

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#4 Geplaatst 26 januari 2014 - 12:32

Bestaat dit ook niet voor in het drinkwater te doen?
Want ik heb hier ook eentje met tandplak.
Ik heb alleen de tandpasta.

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#5 Geplaatst 27 januari 2014 - 14:51

Neen niet voor in het water te doen, het poeder is gedroogde algen heel fijn en ik zet dat gewoon over haar nateten en ze eet dat goed op.

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 27 januari 2014 - 15:06

er bestaat tegenwoordig ook een soort van mondwater om bij in het drinkwater te doen, maar daar zit vaak chloorhexidine in. Een aantal merken van mondspoelmiddelen voor de mens bevat dit ook en dit mag je niet inslikken omdat dit niet gezond is, en dan vraag ik me af waarom dieren dit dan wel zouden mogen.

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#7 Geplaatst 05 juli 2015 - 16:16

Helpt dat poeder als ze al tandplak of tandsteen hebben?
Tandjes zijn verkleurd met een licht rood randje aan het tandvlees

Bewerkt door lilymaya, 05 juli 2015 - 16:21.

Nashota
Nashota
  • 17.915 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 05 juli 2015 - 16:38

Bekijk berichtlilymaya, op 05 juli 2015 - 16:16, zei:

Beginnende tandvlees ontsteking misschien? (rood randje) onze Jack heeft het gehad moest een AB kuur nemen.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 05 juli 2015 - 22:39

Bekijk berichtlilymaya, op 05 juli 2015 - 16:16, zei:

Uiteindelijk geef ik het niet aan de katjes, maar aan de jongste hond. Vroeger heb ik het poeder meegekregen bij de DA voor de oudste hond. Een tijd laten zijn we overgestapt op KVV en nu poetsen we af en toe tandjes en het is niet meer nodig bij hem. De jongste hond staat van dag 1 op KVV en knabbelt heel veel op botjes (runderhuid ed.) maar  die heeft aanleg voor tandplak en had een stinkbekkie. Ik geef nu een paar maanden dit poeder en de tandplak heb ik met een lepeltje kunnen afschrapen en het stinkbekkie is weg. Ik poets ook wel regelmatig zijn tandjes met Virbac CET tandpasta en dat is nodig bij hem. Ik merk dus een positief verschil bij hem, maar het duurt even voor je het effect ziet.