Spring naar inhoud

- - - - -

Bloed in uitwerpselen

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Guest_Billie_*
Guest_Billie_*

#1 Geplaatst 26 augustus 2009 - 09:32

Hallo,

maandagavond met Billie naar de dierenarts geweest, er zit af en toe wat bloed in zijn uitwerpselen. Hij heeft hem goed ontwormd, en als het niet betert tegen morgen, moeten we een staal binnenbrengen...

In zijn gedrag is Billie niet veranderd, hij eet goed, speelt voldoende, komt knuffelen...

Hij heeft wel wat irritatie aan zijn poepje, 2 kleine wondjes, waarschijnlijk van het likken. Kan ik daar iets aan doen?

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 26 augustus 2009 - 10:07

Billie zei:

Hallo,

maandagavond met Billie naar de dierenarts geweest, er zit af en toe wat bloed in zijn uitwerpselen. Hij heeft hem goed ontwormd, en als het niet betert tegen morgen, moeten we een staal binnenbrengen...

In zijn gedrag is Billie niet veranderd, hij eet goed, speelt voldoende, komt knuffelen...

Hij heeft wel wat irritatie aan zijn poepje, 2 kleine wondjes, waarschijnlijk van het likken. Kan ik daar iets aan doen?

waarom een kat ontwormen bij bloed bij de ontlasting?
je gaat een beschadigde darm nog meer irriteren door parasitaire middelen in te brengen?????

Mogelijk heeft ie gewoon kleine fissuurtjes aan zijn kringspier! Maar dit moet toch echt uitgesloten worden.
ken veel dierenartsen die bij bloed bij de defeacatie katten gewoon een ontwormingskuur geven en dan worden de dieren nog zieker!
Lekker makkelijk geld vangen :(

Guest_Suus_*
Guest_Suus_*

#3 Geplaatst 26 augustus 2009 - 10:31

Ik weet niet of jullie uiercreme/zalf kennen in Belgie?

Dat helpt goed tegen de wondjes

Ontwormen is wel wat vreemd maar wie weet heeft je DA er een bedoeling mee.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 26 augustus 2009 - 10:41

Uiercrème kennen we in België inderdaad ook! Staat standaard een potje van in onze badkamer - t is immers goed voor vanalles en nog wat. :goofy:
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#5 Geplaatst 26 augustus 2009 - 11:46

Nahs zei:

waarom een kat ontwormen bij bloed bij de ontlasting?
je gaat een beschadigde darm nog meer irriteren door parasitaire middelen in te brengen?????

Mogelijk heeft ie gewoon kleine fissuurtjes aan zijn kringspier! Maar dit moet toch echt uitgesloten worden.
ken veel dierenartsen die bij bloed bij de defeacatie katten gewoon een ontwormingskuur geven en dan worden de dieren nog zieker!
Lekker makkelijk geld vangen :(

Ik vind je een beetje kort door de bocht Nahs. Je weet niet waar de da allemaal naar gekeken heeft voordat tot de ontworming werd besloten. Bovendien is aangeraden de kat goed in de gaten te houden en als dit niet werkt een vervolgonderzoek te starten.

Gek vind ik persoonlijk de beslissing om te ontwormen niet. Soms kunnen wormen hele nare dingen veroorzaken. Dat de darm nu gevoelig is ontken ik niet, maar als je alleen het symptoom bestrijd neem je de oorzaak niet weg en zal het in een later stadium weer terugkomen.

Een kat zal bij een goede ontworming niet direct veel zieker worden en ik neem toch aan dat de da aandachtspunten heeft gegeven.

Je opmerking dat de da makkelijk geld wil vangen door te ontwormen vind ik persoonlijk ongepast. Want je weet niet wat er allemaal nog meer is gebeurd en wat er is berekend. Een beetje te snelle conclusie in mijn ogen dus.

Billie, als je het nog niet doet zou je kunnen proberen wat Pro Kolin te geven. Dat helpt de darmen tot rust te brengen. Overleg even met je da of dit een goed idee is (je wilt geen onderzoeken in de weg zitten ;) ) maar meestal kan en mag je dit wel geven.

Ra heeft hier ook last van bloed bij zijn ontlasting als ik van voer verander. Hij is daar extra gevoelig voor, dus verander ik maar niet van voer ;) Je hebt het ongetwijfeld besproken met je da, maar ik wilde het toch nog even aandragen.

Hopelijk is alles snel weer goed!
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 26 augustus 2009 - 12:39

Hou het in de gaten! Veel succes voor Billie :duim:

Geplaatste afbeelding

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#7 Geplaatst 26 augustus 2009 - 12:57

Veel succes en ik hoop dat het snel weer beter gaat :geluk:

Guest_Billie_*
Guest_Billie_*

#8 Geplaatst 26 augustus 2009 - 13:46

De dierenarts wil eerst goed ontwormen, omdat het volgens hem vaak voorkomt dat bloed in de uitwerpselen wijst op een besmetting met bepaalde parasieten. Kwestie van niet meteen het labo te moeten inschakelen...

bedankt voor de tip van de uiercrème, straks naar het kruidvat!

Bewerkt door Billie, 26 augustus 2009 - 13:46.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 26 augustus 2009 - 13:46

:geluk: :geluk: :geluk: , Daisy heeft af en toe ook een beetje bloed bij haar ontlasting, dit komt doordat ze gevoelige darmpjes heeft en deze dus soms geïrriteerd geraken.
Hopelijk is Billie snel weer beter :duim: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#10 Geplaatst 26 augustus 2009 - 13:58

Snel weer beter Billie :geluk:

Guest_Suus_*
Guest_Suus_*

#11 Geplaatst 26 augustus 2009 - 14:18

Er kan zo veel zijn

Ik weet dat ik het zelf vorig jaar heb gehad, 3 dagen lang. Dood eng en toen bleek het een gesprongen adertje te zijn.

Lijkt me wel dat als ontwormen niet helpt je een ontlasting monster inlevert en als de kat ineens niet lekker wordt iets sneller naar de DA gaan

Guest_Billie_*
Guest_Billie_*

#12 Geplaatst 26 augustus 2009 - 16:59

Welja, als we vrijdag nog bloed vinden, steken we meteen een staaltje binnen bij de DA

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 26 augustus 2009 - 17:09

Het kan zoveel zijn.Mijn hond vroeger had het ook gehad en moest toen aan de medicatie wegens bepaalde parasiet. Het kan ook Giardia zijn ? Of het kan minder ernstig zijn en meer iets te maken hebben met voeding of een gesprongen adertje. Veel beterschap voor je beestje ! :)
Geplaatste afbeelding

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#14 Geplaatst 26 augustus 2009 - 17:23

ginnie zei:

Ik vind je een beetje kort door de bocht Nahs. Je weet niet waar de da allemaal naar gekeken heeft voordat tot de ontworming werd besloten. Bovendien is aangeraden de kat goed in de gaten te houden en als dit niet werkt een vervolgonderzoek te starten.

Gek vind ik persoonlijk de beslissing om te ontwormen niet. Soms kunnen wormen hele nare dingen veroorzaken. Dat de darm nu gevoelig is ontken ik niet, maar als je alleen het symptoom bestrijd neem je de oorzaak niet weg en zal het in een later stadium weer terugkomen.

Een kat zal bij een goede ontworming niet direct veel zieker worden en ik neem toch aan dat de da aandachtspunten heeft gegeven.

Je opmerking dat de da makkelijk geld wil vangen door te ontwormen vind ik persoonlijk ongepast. Want je weet niet wat er allemaal nog meer is gebeurd en wat er is berekend. Een beetje te snelle conclusie in mijn ogen dus.

Billie, als je het nog niet doet zou je kunnen proberen wat Pro Kolin te geven. Dat helpt de darmen tot rust te brengen. Overleg even met je da of dit een goed idee is (je wilt geen onderzoeken in de weg zitten ;) ) maar meestal kan en mag je dit wel geven.

Ra heeft hier ook last van bloed bij zijn ontlasting als ik van voer verander. Hij is daar extra gevoelig voor, dus verander ik maar niet van voer ;) Je hebt het ongetwijfeld besproken met je da, maar ik wilde het toch nog even aandragen.

Hopelijk is alles snel weer goed!

neehoor wat door zinloos ontwormen zijn al veel katten doodziek geworden omdat de darmen behoorlijk geirriteerd waren en door het ontwormen de kat veel zieker werd.

Ik vindt dat ik hier best voor mag waarschuwen

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#15 Geplaatst 26 augustus 2009 - 17:40

Daar mag je zeker voor waarschuwen Nahs, maar ik persoonlijk vind je erg cru overkomen. Ook vind ik je erg kort door de bocht. Uit je verhaal maak ik op dat je er op voorhand vanuit gaat dat haar da van niets weet omdat ie ontwormt, terwijl je geen idee hebt wat de beste man/vrouw heeft onderzocht en/of gezegd.

In het verhaal staat ook al dat Billie het goed in de gaten houdt en dat als het niet overgaat komende vrijdag ontlasting voor testen wordt weggebracht. Lijkt me niet verkeerd. Toch? Daarnaast neem ik aan dat ze de kat goed in de gaten houdt en als het erger wordt direct naar de da terug gaat.
Aangezien ze heeft gezien dat hij bloed in de ontlasting heeft (had, hoop ik) mag ik er wel vanuit gaan dat het katje extra goed in de gaten wordt gehouden. Anders had ze dit ook niet opgemerkt.

Maar goed, just my two cents ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende