Spring naar inhoud

- - - - -

2 katten, 2 voedingen! Help!!

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Guest_Liesbeth Verhoeven_*

#1 Geplaatst 26 augustus 2009 - 19:43

Hallo,

Ik heb 2 katten. Een jonge kater, Vesper, en een oude katin, Fren. Sinds deze week moet Fren een speciale voeding hebben, omdat ze een leveraandoening heeft. Vesper mag hier niet van eten en Fren mag geen gewone voeding meer eten.
Normaal aten ze naast elkaar, elks hun kant. Maar nu ze verschillende voeding krijgen, blijven ze natuurlijk niet aan hun kant.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Bestaan er automatische voerderbakjes die open gaan wanneer een bepaalde kat ervoor staat? (zoals de luikjes voor in een deur)

groetjes
Liesbeth, Fren en Vesper

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 26 augustus 2009 - 19:46

Of zulke bakjes bestaan, weet ik niet.
Je kan ze wel op verschillende tijdstippen op de dag eten geven en zorgen dat elk bij hun bakje blijft. Lukt dat niet, kan je ze in verschillende kamers eten geven.
Mobius moet ook verschillende voeding geven en zij geeft hen gewoon meerdere keren per dag eten i.p.v. voortdurend korrels ter beschikking te plaatsen en dat lukt perfect! Het is gewoon wat wennen voor de poezels in het begin, maar dat zijn ze vlug geleerd als het over eten gaat :d
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 26 augustus 2009 - 21:15

Ik heb lang geleden ook enkele katten apart eten moeten geven, ik zette op verschillende uren het eten in verschillende kamers en daarna terug en dat gaat goed hoor.
Veel succes :)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 27 augustus 2009 - 09:08

Heb ooit eens, tijdens het surfen, gezien dat er zo'n eetbakjes bestaan. Enkel op met bepaalde sensor. Maar deze waren enorm duur.

Ik zou het ook zo doen zoals hierboven beschreven staat.  :geluk:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 27 augustus 2009 - 13:48

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

#6 Geplaatst 29 augustus 2009 - 09:11

Ondertussen is er nog een probleem met haar schildklier bij gekomen. Dus ze moet nog medicatie krijgen ook.

Ik heb nog steeds geen bakje gevonden en de optie om in verschillende kamers eten te krijgen, lukt ook niet, aangezien wij geen afscheiding van kamers hebben.

Momenteel eten ze elks aan hun eigen kant en ik zit er met een stoel tussen. Het eten blijft niet staan, dus moeten ze nog leren van genoeg 's avonds en 's morgens te eten. Het is nog een lange weg, maar we komen er wel!

Bedankt voor jullie hulp!! :d

Lidia1959
Lidia1959
  • 1 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 23 september 2010 - 22:22

Hoi,

Is het probleem ondertussen het probleem van vershillende katten verschillende voedingen? Ik zit namelijk sinds vandaag met hetzelfde probleem en weet niet hoe ik het opgelost moet krijgen. Mijn oudste kat is 14 jaar en heeft nierproblemen daardoor moet zij dieetvoeding krijgen, mijn jongste kat is 1 jaar en zo gezond als een visje dus dieetvoeding uit den boze voor haar. Ben er heel de dag mijn hoofd al over aan het breken hoe ik dat moet oplossen. Wij hebben een huis dat volledig open is, buiten onze slaapkamer en daar komen mijn katten niet. ze krijgen nu eten en drinken in onze badkamer en kunnen hierbij zoveel ze willen maar nu????

Ik weet het niet meer :catsad

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 24 september 2010 - 13:41

Zo'n bakje bestaat nog niet (Dolfje, als je het terug vindt, pm me dan, want ben het aan het uitzoeken owv patenten), maar daar wordt aan gewerkt ;)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 24 september 2010 - 19:42

Goh, waar weet ik al niet meer. Zal eens googlen, maar beloof niets...

Guest_Lemon&Lily_*
Guest_Lemon&Lily_*

#10 Geplaatst 25 september 2010 - 12:12

Ik maak een plaatsje vrij in mijn Expedit kast van Ikea, waar ze niet inkunnen en zet er de ene poes in met haar eten. Frustrerend voor de andere, maar wel effectief