Spring naar inhoud

- - - - -

Klitten in vacht

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 04 februari 2014 - 16:43

Hoi hoi!

Het valt me de laatste tijd op dat onze Beau vaker dikke klitten in zijn vacht krijgt. Ik heb er nu de laatste week 3 moeten wegknippen omdat er geen doorkomen meer aan was. Het is vooral op zijn rug. Raar, want voordien was zijn vacht steeds zijdezacht. In zijn voeding is niets gewijzigd ofzo. Herkennen andere ragdolleigenaars dit ook? Ik vroeg me af of dit kan samenhangen met een aankomende ruiperiode... Ik probeer nu vaker te kammen, maar wil dit ook niet te vaak doen. Het is ook Beau zijn favoriete activiteit niet... Ik moet moet me haasten of mijn hand en de borstel worden aangevallen.

Onder zijn kin heeft hij ook regelmatig klitjes, maar dit is vooral omdat hij vaak loopt te likken aan zijn manen. De lange haren blijven dan aan zijn tong plakken , worden nat en drogen dan op in zo kleine klitjes. Die kammen er gelukkig wel makkelijk uit, maar opnieuw... niet zijn favo activiteit :d

Heeft er iemand soms nog tips om klitten te vermijden?

Groetjes :)

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 04 februari 2014 - 16:46

het zou kunnen ik merk nog niets aan mijn beestjes... zijn rug kan hij natuurlijk niet zo goed wassen hé ;):d
hoe vaak kam je hem?
merk je voor de rest iets anders in zijn gedrag?

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 04 februari 2014 - 17:03

Goh Luna klit niet zo vaak en als ze klitjes heeft is het onder haar 'okseltjes' en vanachter aan haar broek. Wij hebben daar een speciale kam voor http://4.bp.blogspot.../klittenkam.jpg

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 04 februari 2014 - 17:24

Ik kam hem normaal eens per week ofzo. Dat drijf ik nu wel een beetje op. Verder niets anders in zijn gedrag. Gewoon zotte Beau als anders :)

Die klittenkam is wel een goeie tip :) Die zit nog niet in mijn kammenverzameling. Mijn kat heeft op den duur meer kammen dan ikzelf :gek:

Lise
Lise
  • 167 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 04 februari 2014 - 17:26

Wij hebben dezelfde kam en het gaat heel goed om de klitten er uit te halen. We doen het éénmaal per week en ze hebben praktisch nooit last van klitten..

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 04 februari 2014 - 17:46

ik kam eigenlijk nooit... en onze katjes hebben ook zelden last van klitten, als er dan eens inzitten gewoon uittrekken van ze beginnen te vormen

raggy
raggy
  • 414 berichten

#7 Geplaatst 04 februari 2014 - 18:02

Onze ragdolletjes hebben geen klitjes maar onze htk kat wel.We gebruiken het systeem dat MayaBlue gebruikt.  We zijn daar heel tevreden over.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 04 februari 2014 - 18:11

Ik kam onze ragdollen hier ook maar af en toe en geen last van klitten.
Eén van de siberen heeft regelmatig in zijn kraag een klit maar die haal ik er elke keer direkt uit.

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#9 Geplaatst 04 februari 2014 - 19:26

Myrrah en Scyther die hoef ik nooit t ekammenhebebn nooit klitten, ons Myrthe daarentegen is alle dagen hetzelfde spelleke ;) en ook aan haar 'broekje' en 'baardje' vooral ..
Dus alle dagen halen we de klitten eruit :p

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 05 februari 2014 - 01:14

parker heeft soms klitten heeft dn wel een enorme vacht , ik kam het er gewoon uit met een speciale borstel , anders uitknippen , heb een mini tondeuse scheer het er ook wel af , bij demi ander verhaal bn vorig jaar naar de dierenarts gemoeten had een hele dikke op haar achterwerk aarschijnlijk vn het wassen door dori , dan klit dt samen , heeft de da eruitgeschoren , sommige klitten heel snel anderen weer niet zo , ik heb nu ondervonden dr de zach te winter dt ze meer verharen , kam ze nu 1 keer per week ,
ook onde de oksels , en aan de oortjes ontstaan er veel ,
Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.485 berichten

#11 Geplaatst 05 februari 2014 - 10:36

Ik heb geen dolleke maar een pers, als ik een klit zie scheur ik ze er ook uit zoals Stijn al gezegd heeft.

Als ze echt vast zit neem ik ook een schaar, haar broekje scheren we regelmatig kort ;)

Cloe had vroeger een hekel aan kammen, ze is het nogthans gewoon, nu met ouder te worden heeft ze het wel graag

Geplaatste afbeelding

shagrath
shagrath
  • 766 berichten
  • 10 katten

#12 Geplaatst 05 februari 2014 - 13:27

mayablue waar koop je deze kam?
ik kam mn ragdolls dagelijks en de klitten scheur ik bij tukka eruit
ze heeft dat niet graag
ragnar nog nooit klitten gehad
Geplaatste afbeelding

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 05 februari 2014 - 17:51

shagrath, op 05 februari 2014 - 13:27, zei:

mayablue waar koop je deze kam?
ik kam mn ragdolls dagelijks en de klitten scheur ik bij tukka eruit
ze heeft dat niet graag
ragnar nog nooit klitten gehad

Goh ik heb die van zowizoo denk ik...

shagrath
shagrath
  • 766 berichten
  • 10 katten

#14 Geplaatst 05 februari 2014 - 20:05

ken ik niet
is dat een onlinewinkel of zo
Geplaatste afbeelding

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#15 Geplaatst 05 februari 2014 - 20:47

http://www.zowizoo.be/home ,  maar hier kan je hem online bestellen : http://www.onlinedie...N, BORSTELS&m=-