Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenopvang voor meerdere maanden

kattenopvang langdurig

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Sabine2
Sabine2
  • 8.647 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 12 februari 2014 - 05:33

Ik krijg af en toe de vraag of wij van Kattenopvang Waasland ook katten opvangen gedurende een aantal maanden, terwijl de eigenaars in het buitenland verblijven (meestal voor het werk).
'k Moet hen altijd teleurstellen en spijtig genoeg ken ik niet direct een alternatief dat geen handenvol geld kost.

Nu vroeg ik mij af of er wel (betaalbare) oplossingen zijn hiervoor. Iemand die iets kent?

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 12 februari 2014 - 08:19

Wonen deze mensen in de buurt van Antwerpen? Moesten de poezeltjes in hun eigen woning blijven . Dan wil ik misschien gerust eens in overweging nemen om contact met die mensen op te zoeken om de poezeltjes meerdere keren per dag te gaan bezoeken en verzorgen... ;)
| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

Sabine2
Sabine2
  • 8.647 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 12 februari 2014 - 08:31

De laatste aanvraag kwam van iemand wiens zus in Limburg woont en mogelijk eind dit jaar 2 maand naar Indië trekt voor een vrijwilligersproject.
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 12 februari 2014 - 08:33

Beetje te ver ;)

Maar je mag me altijd in gedachten houden hé Sabine ;) :)

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 12 februari 2014 - 08:41

Jordy,

doe jij Deftinge ook en eventueel bijflessen van kittens? :d
Kwestie dat we het weten als we even op reis willen é ;):d

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 12 februari 2014 - 08:47

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 12 februari 2014 - 08:41, zei:

Jordy,

doe jij Deftinge ook en eventueel bijflessen van kittens? :d
Kwestie dat we het weten als we even op reis willen é ;) :d

Geen probleem! :p
Wel serieuze meerprijs aan km vergoeding zene :p

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 12 februari 2014 - 08:53

enkel kosten voor openbaar vervoer worden terugbetaald :catangel

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#8 Geplaatst 12 februari 2014 - 10:12

Sabine ik doe dit regelmatig eens zo tijdelijke opvang,
'logeekes' noem ik het , zo komen er deze week ook 2 logeekes voor 2 of 3 maand omdat het baasje bevallen is en daardoor ook gaat verhuizen naar een grotere woonst,.. Ik doe dit wel niet meer gratis want heb al meegemaakt dat ze na 6 maand de 2 katjes niet kwamen ophalen grrr..
En eventuele 'winst' daaruit gaat naar opvangertjes. En aangezien ik nu stop met opvangertjes is het vanaf de volgende logeekes dat ik het zal schenken aan een opvang waar ik volledig achter sta ;) VAn deze 2 die nu komen word ons Chicci gesteriliseerd .

Mocht die dame die naar Indie gaat nog steeds iemand zoeken mag ze me altijd contacteren . Maar de eerste 3 maand heb ik nu geen plek he ;)

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 12 februari 2014 - 11:25

Mocht ik langer naar het buitenland gaan, zou ik toch graag iemand hebben die in mijn appartement inwoont. Zo zitten ze nog in hun eigen omgeving en zien ze vaak genoeg mensen. Tweemaal daags langskomen is goed als je maar een week of twee weggaat. Maar als je langer weggaat, denk ik dat de katjes er zouden onder lijden als ze zo weinig menselijk contact hebben.
Als dat niet haalbaar is om iemand te laten inwonen, dan kan je altijd zeggen dat je ze bij iemand anders laat opvangen. Dan zitten ze in een andere omgeving, maar hebben ze wel 24/7 aandacht.

Volgens mij is dat het gat in de markt: betrouwbare mensen die komen inwonen en je huisdieren verzorgen als je er niet bent. En dat aan een aanvaardbare prijs weliswaar. :)

Sabine2
Sabine2
  • 8.647 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 12 februari 2014 - 11:32

Bekijk berichtmellemeis, op 12 februari 2014 - 10:12, zei:

Sabine ik doe dit regelmatig eens zo tijdelijke opvang,
'logeekes' noem ik het , zo komen er deze week ook 2 logeekes voor 2 of 3 maand omdat het baasje bevallen is en daardoor ook gaat verhuizen naar een grotere woonst,.. Ik doe dit wel niet meer gratis want heb al meegemaakt dat ze na 6 maand de 2 katjes niet kwamen ophalen grrr..
En eventuele 'winst' daaruit gaat naar opvangertjes. En aangezien ik nu stop met opvangertjes is het vanaf de volgende logeekes dat ik het zal schenken aan een opvang waar ik volledig achter sta ;) VAn deze 2 die nu komen word ons Chicci gesteriliseerd .

Mocht die dame die naar Indie gaat nog steeds iemand zoeken mag ze me altijd contacteren . Maar de eerste 3 maand heb ik nu geen plek he ;)

Goed om weten, 'k zal het haar zeggen.
Het zou sowieso maar voor november-december zijn (en staat eigenlijk totaal nog niet vast...)

Bekijk berichtDorothea, op 12 februari 2014 - 11:25, zei:

Mocht ik langer naar het buitenland gaan, zou ik toch graag iemand hebben die in mijn appartement inwoont. Zo zitten ze nog in hun eigen omgeving en zien ze vaak genoeg mensen. Tweemaal daags langskomen is goed als je maar een week of twee weggaat. Maar als je langer weggaat, denk ik dat de katjes er zouden onder lijden als ze zo weinig menselijk contact hebben.
Als dat niet haalbaar is om iemand te laten inwonen, dan kan je altijd zeggen dat je ze bij iemand anders laat opvangen. Dan zitten ze in een andere omgeving, maar hebben ze wel 24/7 aandacht.

Volgens mij is dat het gat in de markt: betrouwbare mensen die komen inwonen en je huisdieren verzorgen als je er niet bent. En dat aan een aanvaardbare prijs weliswaar. :)

Ja inderdaad, daar ben ik het volledig mee eens :)

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#11 Geplaatst 12 februari 2014 - 11:45

mijn zus haar kat die gaat zo een paar weken logeren bij mijn ouders... en dat beestje is dat ondertussen daar al goed gewoon :d

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 12 februari 2014 - 11:53

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 12 februari 2014 - 11:45, zei:

mijn zus haar kat die gaat zo een paar weken logeren bij mijn ouders... en dat beestje is dat ondertussen daar al goed gewoon :d
Niet elk katje is zo flexibel én dan moet het nog ergens zijn waar geen andere katjes zijn.

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#13 Geplaatst 12 februari 2014 - 11:57

idd Dorothea, dat is zeker niet elk katje gegeven!

Sabine2
Sabine2
  • 8.647 berichten
  • 5 katten

#14 Geplaatst 12 februari 2014 - 12:05

Mijn katjes gingen vroeger ook logeren bij mijn ma, maar ze sukkelt nu enorm met haar rug en het zou niet meer gaan...

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#15 Geplaatst 12 februari 2014 - 12:26

Ik weet wel dat sommigen kattenhotels voor langere periode wel een prijsafspraak maken.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: kattenopvang, langdurig