Spring naar inhoud

- - - - -

Voor onze kleine kabouter Juleke

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp
juleken
juleken
  • 7.982 berichten

#1 Geplaatst 13 februari 2014 - 00:11

Mijn allerliefste kleine Juleke,
Vorig jaar deze dag was voor jou de laatste van jouw jong leventje. Op dertien februari moesten we je tijdens de middag laten gaan. In januari werd je ziek, je gaf over en stopte met eten. De dokters wisten niet wat er scheelde. Je had oa geelzucht, en uit jouw bloedresultaten kreeg ik op 2 februari het harde verdict dat je was besmet met kattenaids. We wilden je niet zomaar opgeven, maar je was op, kon met moeite nog op je pootjes staan.
Je was nog geen vier jaar oud.
Ik herinner me mijn lieve kabouter de eerste keer dat ik je als kleine kitten zag in die tuin, en hoe je mij telkens aan het observeren was, in de zomer van 2009. Iedere keer dat ik buitenliep was je daar, heel bang van mij maar toch ook heel nieuwsgierig.
Stapje voor stapje won ik jouw vertrouwen, een streeltje werd een aai, een aaitje werd een knuffel en uiteindelijk kon ik jou zelfs in mijn armen nemen. Op het ogenblik dat je jezelf echt uitnodigde om bij ons te komen wonen was ik euforisch.
Je paste je wonderwel goed aan en jouw stiefbroertjes Yvonne en Yvette werd jouw dikke onafscheidelijke maatjes.
's Avonds deed je niet liever dan in mijn nek te komen liggen en ondertussen met jouw kopje door mijn haren te kroelen. Of je kwam als een echte baby in mijn armen liggen als ik in de zetel lag. Je was mijn troost als ik ziek was en kwam me letterlijk verwarmen. Het mocht niet zijn, we moesten je veel te vroeg afgeven.
Geef jouw grote broer Yvette, onze knuffelbeer die amper vier maanden na jou ook stierf, een dikke knuffel van ons.
Bedankt mijn lieve jullemullemieke, ik ben blij dat ik jou leren kennen heb en dat we jou een mooi leventje hebben kunnen geven, hoe kort het ook was. Ik mis je nog alle dagen en zal je nooit ofte nooit vergeten.

Photo0128.jpg

+ IMG_4431.JPG

Arni
Arni
  • 1.149 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 13 februari 2014 - 01:17

Heel veel sterkte Juleken :hug:  :hug:
Je hebt hem alleszins een mooi leven geschonken en jullie hebben allebei heel veel liefde van elkaar ontvangen. Dus jij hebt ook veel voor hem betekent.
Het gemis wordt zachter, maar slijt niet. Hij en Yvette zullen altijd een deel van je blijven.

Ik weet dat ik niet perfect ben, maar ik ben er zo dichtbij, dat het bijna eng is 😜

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 13 februari 2014 - 02:59

Het doet toch zo'n pijn van ze te moeten afgeven he.  Maar je hebt hem een mooie tijd gegeven en werd graag gezien door jou/jullie...
Veel sterkte... :hug:
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 13 februari 2014 - 07:17

Sterkte!
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 13 februari 2014 - 07:54

Heel veel sterkte :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#6 Geplaatst 13 februari 2014 - 08:06

Veel sterkte en een dikke knuffel xxx
Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 13 februari 2014 - 12:09

Heel heel veel sterkte Juleken.
Ik leef enorm met je mee.

Het gemis is moeilijk, ik weet het ! Juleke en Yvetje hebben een mooi en goed leven bij jullie gehad, Probeer aan hen beiden te denken in de goede periode van hun leven (ja, 'k weet het, 't is gemakkelijker gezegd dan gedaan hé). Veel sterkte :hug: :hug:

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 13 februari 2014 - 12:12

Zo'n dag vergeet een mens niet hé...'k ben er zeker van dat Juleke jou en wat je voor hem gedaan hebt, ook niet vergeten is. :hug:
Geplaatste afbeelding

#9 Geplaatst 13 februari 2014 - 12:23

Veel sterkte gewenst :hug: :hug: :hug: .
Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 13 februari 2014 - 13:40

Het blijft pijn doen en we zullen hun altijd blijven missen , er gaat geen dag voorbij zonder aan onze schatjes te denken :hart: :hart: :hart: :hart:  Voor eeuwig in ons hart.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#11 Geplaatst 13 februari 2014 - 20:12

1 dag, 1 maand, 1 jaar of 10 jaar, missen zullen we ze blijven doen.
Enkel maar een teken hoeveel je van de gemiste gehouden hebt en nog doet.
Veel sterkte.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.982 berichten

#12 Geplaatst 13 februari 2014 - 20:45

Bedankt iedereen, het doet deugd om ons verdriet te kunnen delen met mensen die weten hoe het voelt...

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 15 februari 2014 - 21:16

Heel veel sterkte!

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 16 februari 2014 - 00:14

veel sterkte! :hug: