Spring naar inhoud

- - - - -

Poezencentrale geeft mijn gevangen poes niet terug

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
250 reacties op dit onderwerp
VickyS
VickyS
  • 166 berichten

#1 Geplaatst 19 februari 2014 - 12:03

De poezencentrale geeft mijn kat niet terug nadat ik me gemeld heb als eigenaar.

Ik krijg van hen allerlei onjuistheden en smoezen te horen.

De lokale politie en wijkagent willlen me ook niet helpen.

Ik wil klacht indienen maar de wijkagent heeft me al telefonisch laten weten dat hij die niet zal noteren.

Wat kan ik nog doen?

Deze morgen heb ik al een uitgebreide mail gestuurd naar de dienst dierenwelzijn.

Bijgevoegde thumbnails

• Mieneke1.jpg
  • mieneke2.jpg
  • mieneke1.jpg
  • mieneke4.jpg

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 19 februari 2014 - 12:05

huh???? dat kan toch zomaar niet? ik weet er niks van, maar dat lijkt mij wel verschrikkelijk grof!!

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 19 februari 2014 - 12:07

Ik zou ten eerst een zeggen dat ik een klacht ga indienen bij de instantie die hier wat mee kan (zal dadelijk wel iemand aanvullen, want ik kom niet uit Belgie ,
en misschien ook gewoon even naar het politiebureau.. Je moet te alle tijden een klacht kunnen indienen bij de politie!

Geplaatste afbeelding

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 19 februari 2014 - 12:08

ik zou naar daar gaan met de foto's van je katje op te bewijzen dat het jouw katje is en ze terug eisen.
Hoe lang zit ze al in de opvang?

VickyS
VickyS
  • 166 berichten

#5 Geplaatst 19 februari 2014 - 12:12

Hierbij een kopie van de mail die ik deze morgen verstuurd heb.
Het is een hele boterham om te lezen maar alle uitleg over mijn situatie staat erin.

De poezencentrale geeft mijn kat niet terug nadat ik me gemeld heb als eigenaar.

Ik krijg van hen allerlei onjuistheden en smoezen te horen.

De lokale politie en wijkagent willlen me ook niet helpen.

Daarom stuur ik u deze mail.

Deze tekst is een kopie van diegene die ik verstuurd heb naar "vermiste en gestolen huisdieren Belgiƫ.

Zij hebben me aangeraden om met u contact op te nemen.

Voor ik verdere uitleg geef,wil ik erbij zeggen dat Mieneke niet altijd blind geweest is.Zij had een hardnekkige infectie in haar pupillen opgelopen.Mijn dierenarts heeft haar hiervoor behandelt maar de infectie was te erg om te genezen.Ondanks dat ze blind was kon ze hier buiten en in huis prima haar weg vinden.Ze mocht naar buiten komen en bleef hier altijd vlak aan huis of in de tuin van de achterbuurvrouw die grenst aan de onze.Mieneke kreeg van ons de kattenpil om niet zwanger te raken.Wij wonen langs de Kiezelweg te Mol-Rauw.

Ik heb bij toeval ontdekt dat ze is gevangen door de poezencentrale rond dezelfde datum dat ik ze voor het laatst heb buiten gelaten.Volgens diegene de de centrale heeft gecontacteerd zat de poes al 2 weken in haar tuin.Maar de laatste foto die wij hebben,is nog binnen die 2 weken hier binnen genomen.De melder ziet natuurlijk niet dat de poes naar huis komt.M.a.w. Mieneke was dus eigenlijk vermist omdat ze was gevangen.

Ik heb na het zien van mijn kat me gemeld als eigenaar bij de poezencentrale.De volgende dag kreeg ik bericht dat ze in Diepenbeek verbleef bij een opvanggezin en daar ook naar een dierenarts geweest was.
Nadien heb ik hen meermaals gemaild en gebeld zonder resultaat.Ik wou natuurlijk graag mijn poes terug.Omdat ik geen reactie kreeg,heb ik alle dierenartsen van Diepenbeek gebeld met de vraag of zij een blinde poes behandelt hadden.Ik heb hen ook telkens een goede beschrijving van Mieneke gegeven.Niemand had de kat gezien.Dit klopte dus al niet dus.

Ten einde raad ben ik langs de lokale politie geweest om raad te vragen.Daar werd mij verteld dat een kat vangen en opsluiten of niet terug bezorgen aan de eigenaar diefstal is.Dit heb ik ook in mail gezet naar de poezencentrale en plots kreeg ik wel reactie.Waarschijnlijk omdat ik langs de politie geweest was.

Men wist me te vertellen dat Mieneke nu in Arendonk zat.Ook kreeg ik een hoop smoesjes te horen waarom ze niet terug hadden gereageerd.
De wijkagent heeft ook nog met hen contact gehad en zei me dat ze de kat zaterdag,zondag of ten laatste maandag zouden terugbrengen.

Nu vandaag (op 18/02) had ik een mail gekregen van de poezencentrale.Daarin stond dat ze me 2x hadden gebeld maar dat ik niet opnam en ze de voicemail te horen kregen.Maar ik had geen enkele gemiste oproep.Men heeft mij de bevestiging gegeven dat ze hier vlak aan huis is gevangen.In de mail doen ze de melding dat Mieneke bij het opvanggezin buiten uit haar transportbox ontsnapt zou zijn en weggelopen is tijdens het bezoek naar een dierenarts.Enkele personen uit hun buurt dachten dat ze misschien ook doodgereden was maar vonden haar niet meer terug.
Ik geloof er eerlijk gezegd niets van.Weer een hoop smoezen.Want in deze mail vertellen ze ook dat Mieneke niet in Diepenbeek is geweest terwijl ze dat in hun allereerste mail wel deden.

Daarna terug contact opgenomen met de wijkagent hier.En die doet er verder niets aan.Ik moet volgens hem dit zomaar geloven.
Ik sta dus nergens.Morgen (19/02)  heb ik een afspraak met hem op kantoor want ik wil het hier niet bij laten.

Ondertussen heb ik de dierenwelzijnswet geraadpleegd.

Artikel 9;1 staat dat een gevonden kat binnen 4 dagen na vangst verplicht moet aangegeven worden bij de politie.Dat is niet gebeurd door de poezencentrale.

Artikel 9;2 tot 45 dagen na vangst mogen ze de kat niet als hun eigendom beschouwen.De meeste asielen geven 14 dagen de tijd aan de eigenaar om zich te melden.Maar officieel is dit 45 dagen.Ik heb het idee dat ze het zo lang mogelijk proberen te rekken tot die dagen om zijn maar ik heb bewijs dat ik er al langer met hen contact over heb.

In hun laatste mail vermelden ze dat ze alle info over Mieneke van hun site zouden verwijderen uit respect voor de vermiste en misschien overleden poes.Maar ze doen dit enkel om geen slechte reputatie te krijgen.Alle berichten van ons op hun facebook pagina worden verwijderd en geblokkeerd zodat niemand ons verhaal kent.

Nu wil ik er wel bij vermelden dat ik er niet tegen ben dat ze verwaarloosde katten opvangen.Al mijn katten die ik ooit gehad heb waren ook vondelingen en gedumpt als kitten.Ik heb er zelfs met de fles grootgebracht.Mieneke was niet verwaarloosd maar ik snap natuurlijk wel dat ze dit dachten omdat ze blind was.

Ik vind het absoluut niet kunnen dat wanneer ik me meld als eigenaar en Mieneke haar verhaal doe,ze me afschepen en haar niet terug bezorgen. Dit staat bij mij gelijk aan diefstal.

Ondertussen heeft de wijkagent onze afspraak verplaatst naar morgen 20/02.Om verdere uitleg te geven.

Ik ben er zeker van dat we weer hetzelfde te horen gaan krijgen als de voorbije dagen:"Die mensen doen niets verkeerd.Je moet hen geloven."

Eergisteren heeft hij ook onbeschoft de hoorn ingelegd terwijl ik aan het praten was.

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 19 februari 2014 - 12:13

Ze kunnen toch niet zomaar jouw kat inhouden?  :trance:

VickyS
VickyS
  • 166 berichten

#7 Geplaatst 19 februari 2014 - 12:19

Ik weet dus niet waar ze is.Een adres hebben ze uiteraard niet gegeven.

Mijn dierenarts vertelde me ook al dat ik gewoon mijn poes terug moest gaan ophalen.

Ik hoop dat mijn voorgaande tekst leesbaar is.Hij is nogal klein uitgevallen bij het plakken en kopiƫren.

Nee,dat mogen ze zeker niet.Dat is diefstal.
Maar ik krijg geen hulp van de wijkagent.
Ik had normaal vandaag met hem een afspraak maar hij heeft die verzet naar morgen.
Ik ben niet van plan daar te vertrekken tot hij mijn klacht heeft genoteerd.

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 19 februari 2014 - 12:20

is het Elly op de site?
Geplaatste afbeelding

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 19 februari 2014 - 12:22

Jeetje, wat een nachtmerrie, eerst die ongerustheid dat je kat niet thuis komt en als je ze dan terugvind krijg je ze niet terug.  Verschrikkelijk

VickyS
VickyS
  • 166 berichten

#10 Geplaatst 19 februari 2014 - 12:22

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 19 februari 2014 - 12:08, zei:

ik zou naar daar gaan met de foto's van je katje op te bewijzen dat het jouw katje is en ze terug eisen.
Hoe lang zit ze al in de opvang?
Ik ben te weten gekomen dat ze daar zit van 9 januari.De dag dat ik haar laatst buiten liet.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#11 Geplaatst 19 februari 2014 - 12:22

Ok, je hebt klacht ingediend bij Fod dierenwelzijn, dat is al goed.
Verder is de politie verplicht om je klacht te noteren. Dus ga gewoon naar het politiekantoor en zeg dat je klacht komt indienen. Ze moeten deze noteren.

Vraag aan je dierenarts een verslag waaruit blijkt dat je wel degelijk goed voor je katje zorgde, hiermee sta je sterker.

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 19 februari 2014 - 12:23

hopelijk krijg je haar toch snel terug!!!

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#13 Geplaatst 19 februari 2014 - 12:24

Eerst en vooral hoelang was je katje al weg?
Ten tweede was je katje in orde (steriel , gechipt,.. ) ,
te derde willen ze ze niet teruggeven of vragen ze gemaakte kosten terug? (want heb al vaak gehoord van mensen die zeggen dat ze ze niet terugkrijgen terwijl ze gewoon de gemaakte kosten niet terug willen betalen , niet dat ik zeg dat het in dit geval zo is )
ten vierde wat zijn de onjuistheden en smoezen?

Ik begrijp niet als je de rechtmatige eigenaar bent en fotos,.. hebt waarom ze zouden weigeren ze terug te geven ,
maar met onjuistheden en smoezen zijn we niet veel he ;)

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

VickyS
VickyS
  • 166 berichten

#14 Geplaatst 19 februari 2014 - 12:24

Bekijk berichtgrumpje, op 19 februari 2014 - 12:20, zei:

is het Elly op de site?
ja,klopt.Hun info op de site klopt niet.
Je ziet dat ze blind is en ook hoe bang ze is.Op enkele van mijn foto's was ze ook al blind.

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#15 Geplaatst 19 februari 2014 - 12:27

Sorry maar een blinde kat laat je niet buiten dat is mijn mening ..
en poezenpil is om problemen vragen .

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3