Spring naar inhoud

- - - - -

Poezencentrale geeft mijn gevangen poes niet terug

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
250 reacties op dit onderwerp
VickyS
VickyS
  • 166 berichten

#16 Geplaatst 19 februari 2014 - 12:29

Bekijk berichtmellemeis, op 19 februari 2014 - 12:24, zei:

Eerst en vooral hoelang was je katje al weg?
Ten tweede was je katje in orde (steriel , gechipt,.. ) ,
te derde willen ze ze niet teruggeven of vragen ze gemaakte kosten terug? (want heb al vaak gehoord van mensen die zeggen dat ze ze niet terugkrijgen terwijl ze gewoon de gemaakte kosten niet terug willen betalen , niet dat ik zeg dat het in dit geval zo is )
ten vierde wat zijn de onjuistheden en smoezen?

Ik begrijp niet als je de rechtmatige eigenaar bent en fotos,.. hebt waarom ze zouden weigeren ze terug te geven ,
maar met onjuistheden en smoezen zijn we niet veel he ;)

Mieneke kreeg de kattenpil.
Ik ben te weten gekomen dat ze dezelfde dag is gevangen waarop ik ze voor het laatst even buiten liet.
Ik heb tijdens geen enkel contact met hen iets vermeld over kosten.Daar is niet over gepraat.

Heb je mijn tekst gelezen die ik ook naar dierenwelzijn gestuurd heb?Daar staat alles In.

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#17 Geplaatst 19 februari 2014 - 12:31

Bekijk berichtVickyS, op 19 februari 2014 - 12:29, zei:

Mieneke kreeg de kattenpil.
Ik ben te weten gekomen dat ze dezelfde dag is gevangen waarop ik ze voor het laatst even buiten liet.
Ik heb tijdens geen enkel contact met hen iets vermeld over kosten.Daar is niet over gepraat.

Heb je mijn tekst gelezen die ik ook naar dierenwelzijn gestuurd heb?Daar staat alles In.

Ondertussen gelezen ja en ik blijf erbij een kat op de poezenpil buiten laten is problemen vragen ,
en een blinde kat laat je toch echt niet buiten sorry ,

Ik hoop dat je katje gauw terug is maar denk er dan is over na haar te steriliseren en binnen te houden .

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 19 februari 2014 - 12:32

Dit is een vreemde situatie...

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 19 februari 2014 - 12:32

ik ga wat schrijven en ik hoop dat het niet in het verkeerde keelgat schiet.

Als ik dat verhaal lees, staat er bijvoorbeeld dat ze sterk vermagerd was op het moment dat ze aankwam..
Het zou kunnen dat je katje gewoon niet goed aankomt en hier anderen redenen voor zijn. (mocht het waar zijn)
Vooral als je ze dan schrijft dat ze gevangen is, net nadat ze bij je naar buiten ging.. kan dat voor deze mensen overkomen dat de kat bij je verwaarloost was.
Dit zou een reden kunnen zijn, dat ze hem liever niet willen afgeven, maar of dit terecht is, dat is een ander verhaal..

Ik zou als je altijd het beste met je katje voorgehad hebt, inderdaad naar je Da gaan..
Laat hem een volledig verslag schrijven over je katje en wanneer je allemaal bij hem geweest bent, het zou helemaal fijn zijn als hij zelf contact opneemt met de poezencentrale..

Met bewijs van goede zorg sta je sterk..

Misschien heeft je DA het ook wel helemaal verkeerd aangepakt, niet elke DA is een heilige en ze zijn zeker niet allemaal even goed, maar dat ligt dan buiten je om.

Sterkte

Geplaatste afbeelding

VickyS
VickyS
  • 166 berichten

#20 Geplaatst 19 februari 2014 - 12:34

Bekijk berichtmellemeis, op 19 februari 2014 - 12:27, zei:

Sorry maar een blinde kat laat je niet buiten dat is mijn mening ..
en poezenpil is om problemen vragen .

Mieneke was al blind midden 2013.Sindsdien mocht zij buiten en ging liggen zonnen op het platdak,in onze tuin en bij de achterbuurvrouw in de tuin die naast de onze ligt.
De poezencentrale heeft me bevestigd dat ze hier vlak aan huis meegenomen is.Ze kende hier de omgeving.Dus als ze niet gevangen was,zou ze gewoon net als altijd terug naar binnen gekomen zijn.
Waarom zou ik mijn kat geen pil mogen geven?Mieneke is 3 jaar en nooit zwanger geweest?

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 19 februari 2014 - 12:40

Bekijk berichtVickyS, op 19 februari 2014 - 12:34, zei:

Mieneke was al blind midden 2013.Sindsdien mocht zij buiten en ging liggen zonnen op het platdak,in onze tuin en bij de achterbuurvrouw in de tuin die naast de onze ligt.
De poezencentrale heeft me bevestigd dat ze hier vlak aan huis meegenomen is.Ze kende hier de omgeving.Dus als ze niet gevangen was,zou ze gewoon net als altijd terug naar binnen gekomen zijn.
Waarom zou ik mijn kat geen pil mogen geven?Mieneke is 3 jaar en nooit zwanger geweest?

Dat is allemaal een heel ander verhaal, maar een poezenpil is en duurder en minder goed voor een kat als castratie, misschien naderhand eens informatie over opzoeken, maar dit lijkt me voor jou nu niet de aller grootste zorgen.

(niet iedereen weet evenveel de gebruikelijke middelen, dus soms kan gewoon uitleggen geen kwaad ;) )

Geplaatste afbeelding

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#22 Geplaatst 19 februari 2014 - 12:41

Bekijk berichtVickyS, op 19 februari 2014 - 12:34, zei:

Kunnen de deskundigen hier even deftig op in gaan ivm sterilisatie (en vooral buitenlopen met d epil ) heb geen zin men tijd daar nog eens in te steken ..
Plus had ik haar gevonden khad haar ook niet teruggegeven sorry , maar hoe ze eruit zag bij aankomst daar sorry als dat enkele uren was nadat ze bij jou buiten kwam sorry...  Ik hoop dat het zal helpen als je een verslag van je dierenarts binnensteekt maar naar wat ik lees gaat het niet zo goed met haar ogen , iets waar jouw DA dan precies ook wel de bal goed misgeslaan heeft .

Begrijp me niet verkeerd het is heel jammer, en ik hoop dat je ze terug krijgt maar niet om ze terug buiten te laten..

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#23 Geplaatst 19 februari 2014 - 12:43

Ok, en nu graag ontopic blijven !!

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 19 februari 2014 - 12:47

Bekijk berichtmellemeis, op 19 februari 2014 - 12:41, zei:

Kunnen de deskundigen hier even deftig op in gaan ivm sterilisatie (en vooral buitenlopen met d epil ) heb geen zin men tijd daar nog eens in te steken ..
Plus had ik haar gevonden khad haar ook niet teruggegeven sorry , maar hoe ze eruit zag bij aankomst daar sorry als dat enkele uren was nadat ze bij jou buiten kwam sorry...  Ik hoop dat het zal helpen als je een verslag van je dierenarts binnensteekt maar naar wat ik lees gaat het niet zo goed met haar ogen , iets waar jouw DA dan precies ook wel de bal goed misgeslaan heeft .

Begrijp me niet verkeerd het is heel jammer, en ik hoop dat je ze terug krijgt maar niet om ze terug buiten te laten..

Lijkt me niet verstandig om al met een vinger te gaan wijzen als we niet weten wat er aan de hand is.
Hoeveel mensen vertrouwen hun dierenartsen niet blind? Ik wil ze de kost niet geven.
Van mij heeft ze zeker de voordeel van de twijfel, anders zou je niet vechten om je katje terug te krijgen lijkt me.

Om nu ook nog verwijten te horen heeft voor TS totaal geen zin, misschien leest ze hierna wel wat bij op de site of stelt ze vragen die voor het katje van belang kunnen zijn.. maar door nu al vrij heftig te reageren blokkeer je eigenlijk al die weg

Geplaatste afbeelding

VickyS
VickyS
  • 166 berichten

#25 Geplaatst 19 februari 2014 - 12:53

Het is duidelijk dat er velen hier op de site zijn die automatisch alles geloven wat een asiel schrijft.
Ik had op meer begrip en tips gerekent.
En niet op beschuldigingen.

Enkele foto's van Mieneke zijn recent.Mijn dochter heeft er ook nog één op haar gsm staan die enkele dagen voor haar vangst genomen is.
Ik snap dus niet waarom ze vertellen dat ze graatmager is.Waarschijnlijk hadden ze er niet op gerekend dat de eigenaar zou opdagen.

En waarom zou ik één poes verwaarlozen en mijn andere kat,honden,pony's en pluimvee niet?

Het feit is dat ik ze nog altijd niet terug heb.
En indien hun bewering dat ze bij het opvanggezin ontsnapt en misschien wel doodgereden is waar zou zijn,dan zijn zij nu verantwoordelijk voor haar verlies of dood.
Als ze me dan meteen hadden terug bezorgd,zou ze nog leven.

Maar alleszins geloof ik dit verhaal niet.

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#26 Geplaatst 19 februari 2014 - 12:57

Bekijk berichtgrumpje, op 19 februari 2014 - 12:47, zei:

Lijkt me niet verstandig om al met een vinger te gaan wijzen als we niet weten wat er aan de hand is.
Hoeveel mensen vertrouwen hun dierenartsen niet blind? Ik wil ze de kost niet geven.
Van mij heeft ze zeker de voordeel van de twijfel, anders zou je niet vechten om je katje terug te krijgen lijkt me.

Om nu ook nog verwijten te horen heeft voor TS totaal geen zin, misschien leest ze hierna wel wat bij op de site of stelt ze vragen die voor het katje van belang kunnen zijn.. maar door nu al vrij heftig te reageren blokkeer je eigenlijk al die weg

VAndaar dat ik ook zie van de ogen dat haar DA dan precies de bal goed heeft misgeslaan,
En begrijp me niet verkeerd ik hoop heel hard dat ze haar katje terugkrijgt ,
maar dan wel op een goede manier deze keer, ik blijf erbij dat je een blind kat je niet buitenlaat ,
en het is niet als verwijt bedoeld maar ik zou ze in hun plaats ook niet zomaar teruggeven door de manier waarop ze gevondne is ,
sorry maar haar oogjes zagen er echt niet uit , moet enorm pijnlijk zijn volgens mij.
misschien als je met hun kunt eens een rustig gesprek hebben (een persoonlijk gesprek) dat je er samen uitkomt hoor.
Zij hebben ook enkel het beste voor met jouw kleine meid uiteraard

Als ik jou was zou ik een persoonlijk gesprek vragen ,
als jouw kleine meid inderdaad verdwenen zou zijn dan zouden ze dat toch op de pagina zetten ofzo niet?
Ik zou echt proberen een persoonlijk gesprek te hebbn , vraag een bewijs aan je DA dat je daar regelmatig gaat met je katje,
er staat wel niet dat ze graatmager was hoor enkel dat ze een beetje aan de magere kant was ;)
Zorg dat je alles meehebt van je kleine meid,
Hopelijk is haar inderdaad niets overkomen en is ze gauw terug , maar hou haar dan aub binnen .

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#27 Geplaatst 19 februari 2014 - 13:03

Persoonlijk denk ik dat ze er bij de poezencentrale vanuit gaan dat je kat verwaarloosd was en ze daarom niet willen teruggeven, waarschijnlijk ook omwille van de reeds gemaakte kosten.  Ben je bereid om die kosten te betalen trouwens ?
Het kan zelfs goed zijn (dat heb ik dus al vaker gehoord dat zoiets gebeurd) dat één van je buren gevraagd heeft om de kat te vangen (goed wetende dat de kat van jou was maar zelf concluderende dat jij de kat verwaarloosde)
Pas op, ik zeg niet dat jij je kat verwaarloosde hè , daar oordeel ik niet over , ik weet alleen hoe andere mensen denken.  Mensen kunnen zeer snel concluderen dat een dier verwaarloosd wordt terwijl dat soms toch zo niet is.
Of het verhaal klopt en die mensen dachten dat het een zwerfkat was : ook mijn Fleur werd een keer gevangen met een zwerfkattenvangkooi en die mensen zeiden dat ze er al 2 weken rondliep, tjah, ze is 3 huizen verder gevangen....  Fleur kwam ook gewoon elke avond weer thuis maar die mensen dachten dat het een zwerfkat was.

De pil is inderdaad niet goed maar jah, ik denk dat veel ook afhangt van welke dierenarts je hebt en welk advies die geeft.

Ik zie net dat ze er zit sinds 9 januari, heb verkeerd gelezen en dacht 9 februari.
Dat is natuurlijk al een heel tijdje en er zullen wel vele kosten gemaakt zijn door het asiel, die ze zonder twijfel ook weer terugwillen.  Wanneer heb jij haar gevonden bij de poezencentrale ?

Tip : ga er onmiddellijk persoonlijk langs met een verslag van je dierenarts

Bewerkt door *bonnie*, 19 februari 2014 - 13:14.

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 19 februari 2014 - 13:09

Bekijk berichtVickyS, op 19 februari 2014 - 12:53, zei:

Het is duidelijk dat er velen hier op de site zijn die automatisch alles geloven wat een asiel schrijft.
Ik had op meer begrip en tips gerekent.
En niet op beschuldigingen.

Enkele foto's van Mieneke zijn recent.Mijn dochter heeft er ook nog één op haar gsm staan die enkele dagen voor haar vangst genomen is.
Ik snap dus niet waarom ze vertellen dat ze graatmager is.Waarschijnlijk hadden ze er niet op gerekend dat de eigenaar zou opdagen.

En waarom zou ik één poes verwaarlozen en mijn andere kat,honden,pony's en pluimvee niet?

Het feit is dat ik ze nog altijd niet terug heb.
En indien hun bewering dat ze bij het opvanggezin ontsnapt en misschien wel doodgereden is waar zou zijn,dan zijn zij nu verantwoordelijk voor haar verlies of dood.
Als ze me dan meteen hadden terug bezorgd,zou ze nog leven.

Maar alleszins geloof ik dit verhaal niet.

Ik denk niet dat iedereen zomaar geloof wat een asiel schrijft hoor, maar ze ziet er op die foto natuurlijk wel echt verschrikkelijk uit.
Ik hoop dat je je katje terug krijgt en dat je ons ook laat weten hoe het allemaal gaat, nogmaals verwaarloos je je dier, kan ik me niet voorstellen dat je zo je best doet om het terug te krijgen..

Misschien wel daarna even met de poezencentrale om de tafel zitten, en ook met hun DA..
Kijk wat er allemaal mis met je mopje was, en laat dan ook de DA's met elkaar contact opnemen..
Heb je ondertussen al contact op genomen met je eigen DA? en wilt hij bellen naar de poezencentrale..

Van het onderste verhaal dat ze weggelopen is geloof ik ook iets minder, door het verloop van het verhaal, maar het kan natuurlijk altijd.
Mocht het blijken dat dit een smoes was en krijg je je meisje terug.. Probeer dan te begrijpen dat ze het waarschijnlijk uit dierenliefde hebben gedaan en praat dit samen uit..

Geplaatste afbeelding

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#29 Geplaatst 19 februari 2014 - 13:12

Bekijk berichtgrumpje, op 19 februari 2014 - 13:09, zei:

Ik denk niet dat iedereen zomaar geloof wat een asiel schrijft hoor, maar ze ziet er op die foto natuurlijk wel echt verschrikkelijk uit.
Ik hoop dat je je katje terug krijgt en dat je ons ook laat weten hoe het allemaal gaat, nogmaals verwaarloos je je dier, kan ik me niet voorstellen dat je zo je best doet om het terug te krijgen..

Misschien wel daarna even met de poezencentrale om de tafel zitten, en ook met hun DA..
Kijk wat er allemaal mis met je mopje was, en laat dan ook de DA's met elkaar contact opnemen..
Heb je ondertussen al contact op genomen met je eigen DA? en wilt hij bellen naar de poezencentrale..

Van het onderste verhaal dat ze weggelopen is geloof ik ook iets minder, door het verloop van het verhaal, maar het kan natuurlijk altijd.
Mocht het blijken dat dit een smoes was en krijg je je meisje terug.. Probeer dan te begrijpen dat ze het waarschijnlijk uit dierenliefde hebben gedaan en praat dit samen uit..

Voila dit bedoel ik dus ook ..

VickyS
VickyS
  • 166 berichten

#30 Geplaatst 19 februari 2014 - 13:14

Bekijk berichtmellemeis, op 19 februari 2014 - 12:57, zei:

VAndaar dat ik ook zie van de ogen dat haar DA dan precies de bal goed heeft misgeslaan,
En begrijp me niet verkeerd ik hoop heel hard dat ze haar katje terugkrijgt ,
maar dan wel op een goede manier deze keer, ik blijf erbij dat je een blind kat je niet buitenlaat ,
en het is niet als verwijt bedoeld maar ik zou ze in hun plaats ook niet zomaar teruggeven door de manier waarop ze gevondne is ,
sorry maar haar oogjes zagen er echt niet uit , moet enorm pijnlijk zijn volgens mij.
misschien als je met hun kunt eens een rustig gesprek hebben (een persoonlijk gesprek) dat je er samen uitkomt hoor.
Zij hebben ook enkel het beste voor met jouw kleine meid uiteraard

Als ik jou was zou ik een persoonlijk gesprek vragen ,
als jouw kleine meid inderdaad verdwenen zou zijn dan zouden ze dat toch op de pagina zetten ofzo niet?
Ik zou echt proberen een persoonlijk gesprek te hebbn , vraag een bewijs aan je DA dat je daar regelmatig gaat met je katje,
er staat wel niet dat ze graatmager was hoor enkel dat ze een beetje aan de magere kant was ;)
Zorg dat je alles meehebt van je kleine meid,
Hopelijk is haar inderdaad niets overkomen en is ze gauw terug , maar hou haar dan aub binnen .

wat je ziet aan haar ogen is het derde ooglid dat over haar verkleinde pupillen gaat.Bij blinde personen(sorry voor de vergelijking )zie je toch ook dat de ogen meer in de oogholte liggen.
en bij een blinde kat komt het derde ooglid hier dan automatisch over geschoven.Op de site van de centrale lijkt dit gruwelijk omdat ze haar ogen uit schrik openspert.maar als je mijn foto's bekijkt waar ze al blind was,is dit niet.