Spring naar inhoud

- - - - -

verdwijning Mieneke

• Log in om te reageren
298 reacties op dit onderwerp
Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#136 Geplaatst 27 juli 2014 - 16:03

Bekijk berichtAilure, op 27 juli 2014 - 14:39, zei:

Over die chips nog trouwens, ik heb Sienna 18 juni geadopteerd. Poncho stuurt de papieren van haar chip op en wij zouden die dan aan krijgen, dan moeten wij al onze gegevens en Sienna haar naam (heette Nina in opvang) veranderen en terug opsturen naar IDchips ofzoiets. Ik snap er niet veel van. Eerste kat die wij chippen want zij is de eerste kat die wij van een opvang hebben gehaald. De DA zei toen ik 14 juli voor haar 2de inenting ging dat als ik het eind augustus niet in de brievenbus heb, ik eens naar IDchips moest bellen want dat kon best lang duren. Kan iemand dat beamen? Want wil natuurlijk dat het zo snel mogelijk in orde is. Het moest maar eens gebeuren dat ik ze verlies voor eind augustus (god ik hoop het niet!!)

Ik heb Mylo vorig jaar ook uit een asiel geadopteerd en die papieren van de chip hebben ook lang op zich laten wachten. Ik weet niet precies meer hoe lang, maar toch zo lang dat ik er net als jij vragen bij begon te stellen :p. Je moet anders maar eens de zoekfunctie gebruiken in het topic 'Mylo, mijn asielkat' en zoeken op chip of ID ofzo, dan kan je daar waarschijnlijk lezen hoe lang het uiteindelijk geduurd heeft bij mij.
Mylo Banner

Sabine2
Sabine2
  • 8.294 berichten
  • 5 katten

#137 Geplaatst 28 juli 2014 - 10:14

Normaal gezien komt een papier met allemaal stickers voor in haar boekje te plakken bij jou toe ongeveer 3 weken nadat de papieren opgestuurd werden naar ID chips.
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.kattenopvangwaasland.com

Syntara
Syntara
  • 2.393 berichten
  • 2 katten

#138 Geplaatst 28 juli 2014 - 16:19

Bekijk berichtVickyS, op 16 juni 2014 - 20:42, zei:

Herinneren jullie mijn eerste topic i.v.m. Mieneke en de Poezencentrale nog?
Ik heb zonet een telefoontje gekregen dat er iemand is die net hetzelfde meemaakt.
Met 'zwerfkat in nood' maar ik weet dat zij in contact staan met de Poezencentrale.
Het fijne over de poes en hun verhaal weet ik ook niet exact.

https://www.facebook...cation=timeline
Ik kan de link niet zien, maar wij hebben ook een wat slechte ervaring bij zwerfkat in nood. Wel niet hetzelfde, en ik kan hier de link niet zien, dus ik kan helemaal niet oordelen in dit geval.
Bij ons was het een zwerfkat die in onze tuin bevallen was, die we meteen zelf gesteriliseerd hadden en zelf wilden houden. Maar haar met kittens en al opvangen ging niet goed door ons hondje (dus geen rustige omgeving). Er was dan afgesproken dat we haar met de kittens bij een opvanggezin brachten en we haar daarna zouden terugkrijgen. Opeens stond ze op de site ter adoptie en kregen we haar niet terug.
Ik moet wel zeggen dat dat enkel het opvanggezin was (nogal een vreemd persoon ook) die moeilijk deed en weigerde het katje terug te geven. Ik zag ook heel vaak op de site bij zwerfkat in nood dat de katten die al het langst verbleven, in dat opvanggezin zaten, dus ik heb het gevoel dat ze er slecht afstand kon van doen. De andere mensen die ik sprak bij zwerfkat in nood waren wel heel behulpzaam en vriendelijk en probeerden een oplossing te zoeken (en hebben er uiteindelijk ook voor gezorgd dat we de kat dan toch terugkregen, wel tegen het adoptiebedrag). Dus ik heb zeker niet alleen negatieve ervaringen met die opvang. Het is ondertussen ook al enkele jaren geleden, dus ik weet totaal niet hoe het nu zit.

VickyS
VickyS
  • 151 berichten

#139 Geplaatst 01 augustus 2014 - 01:11

Nu,heb ik er ook genoeg van.
Mieneke is nog altijd niet terug.

De bestuursleden van de PC moesten zelf met bewijs naar voor komen bij mijn advocaat met:

1.de gegevens van het zogezegde opvanggezin in Arendonk en het bewijs van plaatsing van Mieneke daar
2..bewijs dat zij met Mieneke naar een dierenarts waren geweest
3.bewijs dat Mieneke 'doodgereden' is
4.als laatste moesten ZIJ bewijzen dat hun interne mails,die ik verkregen had van één van hun ondertussen       ex-medewerkers,zogezegd vervalst waren door die laatstvernoemde.Mails waarin te lezen staat wat hun          plannetje is met Mieneke nadat ik me gemeld had als eigenaar.Die zijn op zijn zachtst genoemd,helemaal    niet zo fraai.

Mijn advocaat heeft niks vernomen.Dus trek jullie conclusies maar hieruit.

Lees ook nog even de laatste tekst van Ginnie even van het eerste topic:

bij hoge uitzondering plaats ik een bericht in dit (gesloten) topic. Let op, het topic blijft gesloten dus reageren hierop kan niet, maar op speciaal verzoek van de Poezencentrale en na overleg met het team, hebben we besloten dit bericht toch te plaatsen.

Een van de direct betrokkenen van de Poezencentrale heeft ons verzocht om te melden dat zij onderschrijven dat ts Mieneke NIET verwaarloosd heeft.

Bedankt aan de Poezencentrale om ons dat door te geven.

Dit hebben zij ook op FB geplaatst.Omdat ik ze dat bewust gevraagd had om te doen.FB is een rechtsgeldig bewijs.

Aan de PC wil ik ook nog even dit kwijt.
Fraai hoor om ruim voor de zitting bij de vrederechter hem een brief te sturen waarin jullie mij zwart maken en hem zo op voorhand proberen te beïnvloeden in jullie voordeel.
Om dan op de eigenlijke zitting zo rond de pot te draaien en geen antwoorden geven op mijn vragen.

Zoals het gezegde vermeld;De waarheid zal vroeg of laat aan het licht komen.

Bewerkt door VickyS, 01 augustus 2014 - 01:14.

VickyS
VickyS
  • 151 berichten

#140 Geplaatst 01 augustus 2014 - 01:25

Bekijk berichtSyntara, op 28 juli 2014 - 16:19, zei:

Ik kan de link niet zien, maar wij hebben ook een wat slechte ervaring bij zwerfkat in nood. Wel niet hetzelfde, en ik kan hier de link niet zien, dus ik kan helemaal niet oordelen in dit geval.
Bij ons was het een zwerfkat die in onze tuin bevallen was, die we meteen zelf gesteriliseerd hadden en zelf wilden houden. Maar haar met kittens en al opvangen ging niet goed door ons hondje (dus geen rustige omgeving). Er was dan afgesproken dat we haar met de kittens bij een opvanggezin brachten en we haar daarna zouden terugkrijgen. Opeens stond ze op de site ter adoptie en kregen we haar niet terug.
Ik moet wel zeggen dat dat enkel het opvanggezin was (nogal een vreemd persoon ook) die moeilijk deed en weigerde het katje terug te geven. Ik zag ook heel vaak op de site bij zwerfkat in nood dat de katten die al het langst verbleven, in dat opvanggezin zaten, dus ik heb het gevoel dat ze er slecht afstand kon van doen. De andere mensen die ik sprak bij zwerfkat in nood waren wel heel behulpzaam en vriendelijk en probeerden een oplossing te zoeken (en hebben er uiteindelijk ook voor gezorgd dat we de kat dan toch terugkregen, wel tegen het adoptiebedrag). Dus ik heb zeker niet alleen negatieve ervaringen met die opvang. Het is ondertussen ook al enkele jaren geleden, dus ik weet totaal niet hoe het nu zit.
Dus als ik het goed versta;je krijgt je zelf gesteriliseerde kat terug maar moet HEN wel betalen.Euhm,stel je jezelf daar dan geen vragen bij?

Ailure
Ailure
  • 5.264 berichten
  • 1 katten

#141 Geplaatst 01 augustus 2014 - 09:57

Ik heb op hun Facebookpagina nooit een bericht daarover gezien :s  Maar PC begin ik nu toch ook wel stevig te wantrouwen. Uit jouw verhaal blijkt dat ze zelf weten dat ze de zaak niet kunnen winnen en ze houden van alles achter en liegen de boel bijeen.

Syntara
Syntara
  • 2.393 berichten
  • 2 katten

#142 Geplaatst 01 augustus 2014 - 11:06

Bekijk berichtVickyS, op 01 augustus 2014 - 01:25, zei:

Dus als ik het goed versta;je krijgt je zelf gesteriliseerde kat terug maar moet HEN wel betalen.Euhm,stel je jezelf daar dan geen vragen bij?
Ja, maar we moesten wel het adoptiebedrag betalen voor een ongesteriliseerd kitten, wat nog wel minder was dan dat voor een volwassen, gesteriliseerde kat. Ik vind het nog steeds oneerlijk, maar vooral door de manier waarop het gebeurd is: we moesten eerst de kittens weghalen bij de moeder en naar hen brengen (terwijl ik al zei dat ik dacht dat die nog veel te jong waren om bij de moeder weggehaald te worden), dan bleek dat ik gelijk had en zij vroegen ons of we toch de moederpoes ook niet wilden brengen want anders zouden de kittens het niet overleven, dus wij brengen haar en daarna moeten we haar opnieuw 'adopteren' omdat we haar zogezegd in opvang hadden binnengebracht. Het is vooral dat wat ik er oneerlijk aan vond. Dat bedrag betalen op zich vonden we niet erg want ze hadden ons wel goed geholpen door de kittens op te vangen. Maar de hele situatie die wat achter onze rug gebeurde en dan achteraf de omschrijving dat we dat moesten betalen omdat we haar in opvang hadden gebracht, dat stoorde mij eraan. Niet echt dat bedrag dat we moesten betalen.

VickyS
VickyS
  • 151 berichten

#143 Geplaatst 01 augustus 2014 - 13:00

Bekijk berichtAilure, op 01 augustus 2014 - 09:57, zei:

Ik heb op hun Facebookpagina nooit een bericht daarover gezien :s  Maar PC begin ik nu toch ook wel stevig te wantrouwen. Uit jouw verhaal blijkt dat ze zelf weten dat ze de zaak niet kunnen winnen en ze houden van alles achter en liegen de boel bijeen.
Voor alle commentaren moet je helemaal terug gaan naar begin februari.
Tenzij ze alles nu reeds verwijderd hebben.Dat hebben ze al wel eerder gedaan.
Met name toen mijn vriend erbij had gezet dat de eigenaar zich gemeld had,hebben ze dit onmiddellijk verwijderd.
Ik heb alles dubbel afgeprint en aan mijn advocaat bezorgd.

Jou laatste zin zegt alles.

VickyS
VickyS
  • 151 berichten

#144 Geplaatst 01 augustus 2014 - 13:07

Bekijk berichtSyntara, op 01 augustus 2014 - 11:06, zei:

Ja, maar we moesten wel het adoptiebedrag betalen voor een ongesteriliseerd kitten, wat nog wel minder was dan dat voor een volwassen, gesteriliseerde kat. Ik vind het nog steeds oneerlijk, maar vooral door de manier waarop het gebeurd is: we moesten eerst de kittens weghalen bij de moeder en naar hen brengen (terwijl ik al zei dat ik dacht dat die nog veel te jong waren om bij de moeder weggehaald te worden), dan bleek dat ik gelijk had en zij vroegen ons of we toch de moederpoes ook niet wilden brengen want anders zouden de kittens het niet overleven, dus wij brengen haar en daarna moeten we haar opnieuw 'adopteren' omdat we haar zogezegd in opvang hadden binnengebracht. Het is vooral dat wat ik er oneerlijk aan vond. Dat bedrag betalen op zich vonden we niet erg want ze hadden ons wel goed geholpen door de kittens op te vangen. Maar de hele situatie die wat achter onze rug gebeurde en dan achteraf de omschrijving dat we dat moesten betalen omdat we haar in opvang hadden gebracht, dat stoorde mij eraan. Niet echt dat bedrag dat we moesten betalen.
Zij hadden de kittens bij de moederpoes moeten laten en niet jou de moederpoes naar hen laten brengen.
Ik zou nooit van m'n leven niet gevonden kittens naar een organisatie brengen.Dan breng ik ze liever zelf groot en houd ik ze
zoals Toby en Luna nu ofwel zoek ik zelf wel een thuis.
Dit gezegd door wat ik nu allemaal weet.

Ailure
Ailure
  • 5.264 berichten
  • 1 katten

#145 Geplaatst 01 augustus 2014 - 13:50

Bekijk berichtVickyS, op 01 augustus 2014 - 13:00, zei:

Voor alle commentaren moet je helemaal terug gaan naar begin februari.
Tenzij ze alles nu reeds verwijderd hebben.Dat hebben ze al wel eerder gedaan.
Met name toen mijn vriend erbij had gezet dat de eigenaar zich gemeld had,hebben ze dit onmiddellijk verwijderd.
Ik heb alles dubbel afgeprint en aan mijn advocaat bezorgd.

Jou laatste zin zegt alles.
Ja ik ben al terug gegaan tot februari. Ik kan niets vinden, dus ze zullen alles wel verwijderd hebben. Als ze er niet open mee durven uitkomen zegt dat genoeg lijkt me.

VickyS
VickyS
  • 151 berichten

#146 Geplaatst 01 augustus 2014 - 14:52

Er is dus niets meer terug te vinden van Mieneke op FB.
Alle andere katten van ervoor en erna staan er nog op.
Ik heb van ALLE pagina's en commentaren over haar printscreens gemaakt,dubbel afgeprint en bewaard op de computer.
Honderden papieren heb ik afgeprint in die periode,dagen en halve nachten mee bezig geweest.
Dat is dus niet voor niets geweest.En alle bewijzen heb ik dus nog.
Mijn advocaat zijn werk was al grotendeels voor hem gedaan en gelukkig maar blijkt nu.

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.176 berichten
  • 3 katten

#147 Geplaatst 01 augustus 2014 - 14:56

Ik vind het echt schandalig dat jij Mieneke nog altijd niet terug hebt!

Gelukkig heb je elke keer goed alles opgeslagen!
Ik hoop (en duim!) heel hard dat je je poezenmeid snel in je armen kan sluiten.

Ailure
Ailure
  • 5.264 berichten
  • 1 katten

#148 Geplaatst 01 augustus 2014 - 15:00

Belachelijk van die opvang.. Ik vind het echt verschrikkelijk waar jij nu doorheen gesleurd wordt. Al die moeite die jij moet doen om JOUW kat, jouw 'eigendom' en beste vriend terug te krijgen!

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#149 Geplaatst 01 augustus 2014 - 17:16

En wordt er nu eigenlijk nog iets concreets gedaan om haar terug te krijgen ??

Bewerkt door *bonnie*, 01 augustus 2014 - 17:16.

Syntara
Syntara
  • 2.393 berichten
  • 2 katten

#150 Geplaatst 01 augustus 2014 - 18:03

Bekijk berichtVickyS, op 01 augustus 2014 - 13:07, zei:

Zij hadden de kittens bij de moederpoes moeten laten en niet jou de moederpoes naar hen laten brengen.
Ik zou nooit van m'n leven niet gevonden kittens naar een organisatie brengen.Dan breng ik ze liever zelf groot en houd ik ze
zoals Toby en Luna nu ofwel zoek ik zelf wel een thuis.
Dit gezegd door wat ik nu allemaal weet.
Maar zoals ik eerst al schreef, waren de kittens en de moederpoes wel gevonden natuurlijk. En de moederpoes liet ons ook niet in de buurt komen van haar kittens. De moederpoes zat ook buiten en wij konden haar niet zomaar met kittens binnennemen door ons hondje. Dus het was wel best van de kittens met de moeder naar de opvang te brengen (maar dus niet de kittens al weg te halen bij de moeder). Dus die beslissing kan ik wel volledig begrijpen van hen.
Het probleem was dus alleen dat we de moederpoes wel wilden in huis nemen en dat ook al duidelijk gezegd hadden voor we haar naar daar brachten. En dat dat opeens niet meer mocht.
Maar goed, verder doet dit verhaal er ook niet toe in dit topic. Ik wilde alleen even zeggen dat wij ook een slechtere ervaring hadden met zwerfkat in nood (al was het dan eigenlijk maar 1 opvanggezin en niet de heel organisatie).