Spring naar inhoud

- - - - -

verdwijning Mieneke

• Log in om te reageren
298 reacties op dit onderwerp
Kattenopvang Waasland
Kattenopvang Waasland
  • 902 berichten

#166 Geplaatst 11 augustus 2014 - 13:33

Bekijk berichtAilure, op 11 augustus 2014 - 13:30, zei:

Nu ik dit allemaal lees heb ik bij de adoptie van mijn kitten ook papieren gekregen die ik moest lezen en ondertekenen, en ik herinner me daar iets te lezen dat ik ook vreemd vond. Er stond dat de kat nog steeds eigendom was van de organisatie, dus ze het recht hadden om haar altijd terug te vragen. Maar wij hebben €100 voor haar betaald en de chip komt ook op onze naam te staan? Die papieren heb ik trouwens ook nog steeds niet gekregen en de adoptie is al van 18 juni geleden.
Heb je het chipnummer al nagekeken op de site van ID chips?

Ailure
Ailure
  • 5.266 berichten
  • 1 katten

#167 Geplaatst 11 augustus 2014 - 13:34

Bekijk berichtKattenopvang Waasland, op 11 augustus 2014 - 13:33, zei:

Heb je het chipnummer al nagekeken op de site van ID chips?
Waar op die site kan je dat precies doen?

Kattenopvang Waasland
Kattenopvang Waasland
  • 902 berichten

#168 Geplaatst 11 augustus 2014 - 13:35

Bekijk berichtAilure, op 11 augustus 2014 - 13:34, zei:

Waar op die site kan je dat precies doen?
www.idchips.com en dan het nummer invullen.
Zijn 15 getallen zonder spaties

Ailure
Ailure
  • 5.266 berichten
  • 1 katten

#169 Geplaatst 11 augustus 2014 - 13:39

Bekijk berichtKattenopvang Waasland, op 11 augustus 2014 - 13:35, zei:

www.idchips.com en dan het nummer invullen.
Zijn 15 getallen zonder spaties
Heb het opgezocht. Het staat er nog steeds met haar naam van de opvang en als verantwoordelijke de organisatie

VickyS
VickyS
  • 151 berichten

#170 Geplaatst 11 augustus 2014 - 13:41

Ik ben toen ik Mieneke niet terug kreeg nogmaals langs de lokale politie geweest.
Daar raadde de agent (niet de wijkagent) me aan om dit via het vredegerecht proberen op te lossen.
Hij vertelde me dat ik niet de enige persoon was die soortgelijke problemen had met de PC.Er waren in het verleden al wel meer problemen geweest,zei hij.

Wat me opviel op het vredegerecht was dat de 2 opgedaagde bestuursleden wisten waar ze moesten plaatsnemen voor aanvang van de zitting.
Ik was er nog nooit geweest en had me neergezet op een willekeurige stoel in de wachtruimte terwijl zij vlak aan de deur gingen zitten waar de zitting blijkbaar plaatsnam.

Ailure
Ailure
  • 5.266 berichten
  • 1 katten

#171 Geplaatst 11 augustus 2014 - 13:41

En dit is wat in die voorwaarden stond met dat de VZW nog steeds eigenaar is van de kat. Organisatienaam heb ik verstopt want zulke dingen post ik gewoon niet graag op een open forum. En het is een vriendelijke, oprechte organisatie in mijn ogen.

Geplaatste afbeelding

sandra123
sandra123
  • 5 berichten

#172 Geplaatst 11 augustus 2014 - 13:45

Hey Vicky,

Ik probeer niets goed te praten... En ik zeg ook niet dat je Mieneke moet vergeten... Dat heb ik nergens geschreven...

Kijk, ik volg het topic al een hele tijd (niet geregistreerd), maar ik vind dat er mss ook iets gezegd mag worden over de positieve dingen die ze doen? Heeft iemand die al gelezen en wat vinden jullie daarvan?
Ze redden toch ook een heleboel katten? Ook katten die anderen laten inslapen?
Ik heb persoonlijk geen negatieve ervaringen met PC.

De uitleg die ze mij gegeven hebben over het feit dat de kat hun 'eigendom' blijft is de volgende: indien er gemerkt wordt dat een kat slecht verzorgd word/verwaarloosd, dan mogen zij de kat komen terughalen. Er moet wel een grondige reden voor zijn.

Jammer dat je je aangevallen voelt en met beschuldigingen gooit...

Wil gewoon graag weten wat jullie dan vinden van de 'goede' dingen die ze doen...

Kattenopvang Waasland
Kattenopvang Waasland
  • 902 berichten

#173 Geplaatst 11 augustus 2014 - 13:45

Bekijk berichtAilure, op 11 augustus 2014 - 13:39, zei:

Heb het opgezocht. Het staat er nog steeds met haar naam van de opvang en als verantwoordelijke de organisatie
Dat wil zeggen dat ze het ofwel nog niet hebben doorgegeven, ofwel is ID chips de papieren kwijt.
Als ze willen meewerken, moeten ze maar een mailtje sturen naar ID chips en dat is binnen de 2 minuten aangepast.

Heb je niets meegekregen van papieren van ID chips om de aanpassing zelf te doen?

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#174 Geplaatst 11 augustus 2014 - 13:46

Bekijk berichtAilure, op 11 augustus 2014 - 13:41, zei:

En dit is wat in die voorwaarden stond met dat de VZW nog steeds eigenaar is van de kat. Organisatienaam heb ik verstopt want zulke dingen post ik gewoon niet graag op een open forum. En het is een vriendelijke, oprechte organisatie in mijn ogen.

Geplaatste afbeelding

Als het een oprechte organisatie is, doen ze dit waarschijnlijk gewoon als veiligheid voor als één van hun dieren per ongeluk zou terecht komen, maar persoonlijk ben ik wel blij dat er nergens zoiets staat in Mylo zijn adoptiepapieren.
Staan die voorwaarden ergens vermeld? Want volgens dit tekstje hebben ze enkel het recht om het dier terug te nemen als er niet aan 'de voorwaarden' wordt voldaan.
Mylo Banner

Ailure
Ailure
  • 5.266 berichten
  • 1 katten

#175 Geplaatst 11 augustus 2014 - 13:50

Bekijk berichtFarailde7, op 11 augustus 2014 - 13:46, zei:

Als het een oprechte organisatie is, doen ze dit waarschijnlijk gewoon als veiligheid voor als één van hun dieren per ongeluk zou terecht komen, maar persoonlijk ben ik wel blij dat er nergens zoiets staat in Mylo zijn adoptiepapieren.
Staan die voorwaarden ergens vermeld? Want volgens dit tekstje hebben ze enkel het recht om het dier terug te nemen als er niet aan 'de voorwaarden' wordt voldaan.
Ja hoor, die staan er. Goede verzorging, onderdak en DA bezoeken e.d. natuurlijk zijn de voorwaarden ;)
En ze komt van een heel eind van waar ik woon dus als ze vermist raakt zal het onwaarschijnlijk zijn dat ze door dezelfde organisatie wordt gevonden.

Bekijk berichtKattenopvang Waasland, op 11 augustus 2014 - 13:45, zei:

Dat wil zeggen dat ze het ofwel nog niet hebben doorgegeven, ofwel is ID chips de papieren kwijt.
Als ze willen meewerken, moeten ze maar een mailtje sturen naar ID chips en dat is binnen de 2 minuten aangepast.

Heb je niets meegekregen van papieren van ID chips om de aanpassing zelf te doen?
Nee niks van gehad. Ze hadden uitgelegd dat ik met de post iets zou ontvangen, dan moest ik mijn gegevens invullen en dat formulier naar ID chips opsturen.
Maar na twee maanden nog niets. Ik ga even op Facebook navraag doen bij haar opvanggezin wat ik moet doen.

Bewerkt door Ailure, 11 augustus 2014 - 13:49.

Farailde7
Farailde7
  • 2.740 berichten
  • 1 katten

#176 Geplaatst 11 augustus 2014 - 13:50

Bekijk berichtAilure, op 11 augustus 2014 - 13:49, zei:

Ja hoor, die staan er. Goede verzorging, onderdak en DA bezoeken e.d. natuurlijk zijn de voorwaarden ;)
En ze komt van een heel eind van waar ik woon dus als ze vermist raakt zal het onwaarschijnlijk zijn dat ze door dezelfde organisatie wordt gevonden.

Zolang je je dan aan die voorwaarden houdt (waar ik niet aan twijfel bij jou ;) ), moet je je dus geen zorgen maken :)

Maar inderdaad misschien best wel eens contact opnemen met de organisatie ivm de chip. Ik was ook pas gerust toen ik die papieren eindelijk had.

Bewerkt door Farailde7, 11 augustus 2014 - 13:51.

Mylo Banner

Ailure
Ailure
  • 5.266 berichten
  • 1 katten

#177 Geplaatst 11 augustus 2014 - 13:56

Het is al uitgeklaard. Ze wist dat de organisatie achter staat met de chips en ze het enorm druk hebben gehad en dat het altijd blijft liggen. Maar ze gingen er bijna aan beginnen :) Niets mis dus, nog even geduld maar dat vind ik niet erg. Ben al blij dat er niets is mis gelopen :)

VickyS
VickyS
  • 151 berichten

#178 Geplaatst 11 augustus 2014 - 13:56

Bekijk berichtAilure, op 11 augustus 2014 - 13:30, zei:

Nu ik dit allemaal lees heb ik bij de adoptie van mijn kitten ook papieren gekregen die ik moest lezen en ondertekenen, en ik herinner me daar iets te lezen dat ik ook vreemd vond. Er stond dat de kat nog steeds eigendom was van de organisatie, dus ze het recht hadden om haar altijd terug te vragen. Maar wij hebben €100 voor haar betaald en de chip komt ook op onze naam te staan? Die papieren heb ik trouwens ook nog steeds niet gekregen en de adoptie is al van 18 juni geleden.
Dat is precies nu net hetgene wat ik probeerde voor te verwittigen eerder in dit topic.
Je wil toch dat de poes jou eigendom is.

De dame die me geholpen heeft door me hun interne mails te bezorgen,heeft er later ook grote problemen mee gekregen.
Zij was opvangdame voor de PC en haar poezen die zijzelf had geadopteerd,hebben ze proberen af te pakken op die manier.
Ze werd door hen beschuldigd dat ze haar poezen niet goed verzorgde,ze werd meerdere malen opgewacht aan de school van haar zoontje waarbij ze dreigementen uitten,ze stuurden de politie naar haar thuis,ze werd voor het vredegerecht opgeroepen door PC,...
Dat was de tol die ze betaalde omdat ze mij de waarheid had verteld.

Bewerkt door VickyS, 11 augustus 2014 - 13:59.

Kattenopvang Waasland
Kattenopvang Waasland
  • 902 berichten

#179 Geplaatst 11 augustus 2014 - 13:58

Als de chip op hun naam blijft staan, zijn ze nog eigenaar op papier.
Bij de kattenregistratie wordt ook gewerkt met een 'historiek' maar die is enkel zichtbaar voor asielen en dierenarts

Bewerkt door Evyke81, 02 april 2016 - 14:56.

Ailure
Ailure
  • 5.266 berichten
  • 1 katten

#180 Geplaatst 11 augustus 2014 - 13:59

Bekijk berichtVickyS, op 11 augustus 2014 - 13:56, zei:

Dat is precies nu net hetgene wat ik probeerde voor te verwittigen eerder in dit topic.
Teken bij adoptie géén papier waarop staat dat de organisatie eigendom blijft en zorg dat je alle papieren meekrijgt van de chip om de poes op jou naam te zetten!

De dame die me geholpen heeft door me hun interne mails te bezorgen,heeft er later ook grote problemen mee gekregen.
Zij was opvangdame voor de PC en haar poezen die zijzelf had geadopteerd,hebben ze proberen af te pakken op die manier.
Ze werd door hen beschuldigd dat ze haar poezen niet goed verzorgde,ze werd meerdere malen opgewacht aan de school van haar zoontje waarbij ze dreigementen uitten,ze stuurden de politie naar haar thuis,ze werd voor het vredegerecht opgeroepen door PC,...
Dat was de tol die ze betaalde omdat ze mij de waarheid had verteld.
Nja ik heb niets slechts gehoord over deze organisatie dus ik vertrouw ze. Het is ook geen grote organisatie zoals PC maar eerder kleinschalig. Er zit maar 1 persoon achter met misschien 4 opvanggezinnen en ze zitten ook sneller vol. Heel oprechte vriendelijke vrouw hoor. En mijn kat komt niet buiten maar ik houd ze binnen.