Spring naar inhoud

- - - - -

verdwijning Mieneke

• Log in om te reageren
298 reacties op dit onderwerp
mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#61 Geplaatst 03 maart 2014 - 12:31

Ik vind het ook helemaal niet meer leuk :catnoknow

wilver
wilver
  • 5.237 berichten
  • 2 katten

#62 Geplaatst 03 maart 2014 - 12:35

het allemaal een beetje verwarrend aan het worden :catnoknow
Geplaatste afbeelding

liange
liange
  • 2.342 berichten
  • 3 katten

#63 Geplaatst 03 maart 2014 - 13:11

Verry strange my dear !!

Hoe langer hoe raarder

VickyS
VickyS
  • 151 berichten

#64 Geplaatst 03 maart 2014 - 13:46

In belang van het onderzoek mag ik niets verder meer zeggen.
Ik moet net zoals jullie ook veel geduld hebben.

fieke0509
fieke0509
  • 1.115 berichten
  • 2 katten

#65 Geplaatst 03 maart 2014 - 13:51

Ah ok, als dat even eerder gezegd was, dan wisten we dat we eventjes geduld moeten hebben.  Zoals het hier eerst geformuleerd was, was dit niet duidelijk.

Ik ben héél benieuwd naar de verdere afhandeling en hoop nog steeds dat je je katje terug in je armen mag sluiten.  Al hoop ik niet dat dit ijdele hoop is.

juleken
juleken
  • 7.238 berichten

#66 Geplaatst 03 maart 2014 - 16:50

Ik hoop ook mee en hoop dat de verantwoordelijken voor wat hier gebeurd is erop afgerekend zullen worden. Veel succes Vicky!

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#67 Geplaatst 04 maart 2014 - 16:16

Het lijkt precies toch wel erg serieus wat er aan de hand is. Ergens hoop ik dat mieneke toch nog terug naar huis kan komen.
Hopelijk is alles snel achter de rug voor je...
Wij zullen dan nog maar wat geduld moeten hebben.

Vennen
Vennen
  • 2.411 berichten
  • 8 katten

#68 Geplaatst 04 maart 2014 - 17:43

Zonet het vorige topic snel gelezen en nu dit topic. Ik ben niet compleet op de hoogte van hoe het juist zat met data van verdwijning en dergelijke, maar wou toch even dit meegeven; een asiel is wettelijk verplicht een dier 15 dagen in opvang te houden en vanaf dag 16 mag deze ter adoptie aangeboden worden. TS had geschreven in haar vorige topic dat dit 45 dagen is, maar dat klopt niet. Dat is enkel als de kat door een particulier gevonden is. Dit omdat het voor een persoon die zijn kat kwijt is, gemakkelijker is om zijn kat terug te vinden in een asiel of opvang dan bij een particulier thuis. Dat wou ik toch even meegeven. Ik weet echter niet na hoeveel dagen Vicky er op uit gekomen is dat haar poes in de opvang zat dus nogmaals daar wil ik me echt van tussen houden. Wou gewoon de wettelijke regeling hier even vermelden. :)

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.679 berichten
  • 4 katten

#69 Geplaatst 04 maart 2014 - 18:20

Maar na die 15 dagen heeft ze wel nog 30 dagen het recht om haar kat op te eisen, ook al is die geadopteerd.
En dan kloppen die 45 dagen wel.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Vennen
Vennen
  • 2.411 berichten
  • 8 katten

#70 Geplaatst 04 maart 2014 - 18:40

Dat is toch niet zo? Na die 15 dagen vervalt het recht van de vorige eigenaar toch en wordt het asiel als nieuwe eigenaar beschouwd?

Eens de termijn van 15 dagen verlopen is, kan de vorige eigenaar geen aanspraak meer maken op het dier.

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

• Admin
  • 8.679 berichten
  • 4 katten

#71 Geplaatst 04 maart 2014 - 18:57

Bekijk berichtVennen, op 04 maart 2014 - 18:40, zei:

Dat is toch niet zo? Na die 15 dagen vervalt het recht van de vorige eigenaar toch en wordt het asiel als nieuwe eigenaar beschouwd?

Eens de termijn van 15 dagen verlopen is, kan de vorige eigenaar geen aanspraak meer maken op het dier.

Ik zou het eens terug moeten opzoeken, maar is wel zo.
We hebben daar al adoptanten door verloren.
FF zoeken...

Belangrijk: zoals wettelijk bepaald, worden gevonden dieren maar pas vrijgeven voor adoptie 15 dagen na vinddatum, daarna mag men het dier adopteren met de wetenschap dat men verplicht is het dier terug te geven aan de rechtmatige eigenaar indien deze zich toch nog zou melden binnen de 45 dagen na vinddatum!
Geplaatste afbeelding

Vennen
Vennen
  • 2.411 berichten
  • 8 katten

#72 Geplaatst 04 maart 2014 - 19:16

Bron? Want ik volg momenteel een opleiding bij Syntra en daarin gaat het ook over wetgeving voor asielen en de docente zei me wel degelijk dat het 15 dagen was en dat nadien de eigenaar geen aanspraak meer mag maken op zijn dier.

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

• Admin
  • 8.679 berichten
  • 4 katten

#73 Geplaatst 04 maart 2014 - 19:26

http://www.donaldste...tzwerfdier.html
't Is wa dubbel vind ik.

Geplaatste afbeelding

Vennen
Vennen
  • 2.411 berichten
  • 8 katten

#74 Geplaatst 04 maart 2014 - 19:29

Dat dateert van 2002, misschien is de wet sindsdien aangepast? Mijn docente haalde haar info van de website FOD Dierenwelzijn en haar cursus was nog niet zo lang geleden opgesteld én ze wist ons ook te zeggen dat de wet onlangs nog was aangepast. Vroeger moesten de dieren 2 weken in het asiel blijven, dan werd het 15 dagen en nu mogen ze pas de 16e dag geadopteerd worden.

Edit: ik vind het ook compleet dubbel hoor en zou er niet mee in zitten dat die termijn wat verlengd mag worden, maar dit geheel ter zijde. ;)

Bewerkt door Vennen, 04 maart 2014 - 19:30.

hilleke
hilleke
  • 19.409 berichten

#75 Geplaatst 04 maart 2014 - 19:32

zo staat het nu op de site van 't Fod http://www.health.be...nl#.UxYcBj-YbIU