Spring naar inhoud

- - - - -
Dekking

Leeftijd dekking

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 02 maart 2014 - 12:05

Vanaf welke leeftijd mag een poes gedekt worden? Dit gaat over een maine coon...

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#2 Geplaatst 02 maart 2014 - 12:19

Nadat ze getest is op zeker Fiv Felv pkd en hcm en als ze de leefdtijd is van beste 1,5 jaar

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#3 Geplaatst 02 maart 2014 - 14:09

Ik zou zeggen ten vroegste op de leeftijd van 1 jaar, later is beter, maar alles hangt af van de poes zelf, hoeveel ze krols is, .....

mijnbengaaltjes
mijnbengaaltjes
  • 811 berichten
  • 11 katten

#4 Geplaatst 02 maart 2014 - 20:05

Denk dat het voor elk ras wel telt dat de leeftijd van gemiddeld 1 jaar aangehouden word. Later mag altijd, eerder zou ik persoonlijk niet doen.
Daarnaast geld ook dat de gezondheidstesten zoals HCM en PKD per echo pas gedaan worden rond de leeftijd van 1 jaar.
Ik weet natuurlijk niet welke er allemaal gedaan moeten worden (ik zit niet in de Maine Coon :) )

cattery One in a Million www.cattery-oneinamillion.nl info@cattery-oneinamillion.nl

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 04 maart 2014 - 12:37

Ik zou de minium leeftijd aanhouden van 1 jaar, alles later is aan jullie.  Je moet eens kijken wat de gemiddelde leeftijd is voor de Maine Coon waarop ze kittens krijgen.
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#6 Geplaatst 04 maart 2014 - 19:27

Bij mijn britten hou ik Minimaal 1 jaar aan; en dan nog verschillend van kat tot kat...
Ivixi zal de 2 jaar gepasseerd zijn voordat zij op dek mag gaan; vond haar nog te klein op 1 jaar.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Dekking