Spring naar inhoud

- - - - -

vastzetten krabpalen

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 04 maart 2014 - 10:24

Hallo iedereen, ik heb een krabpaal gekocht tot aan het plafond. Geen probleem, het wordt duchtig gebruikt door de jongste. Nu heb ik vandaag al mijn plafondspannerd heraangespannen maar ik vroeg mij af hoe jullie en met wat jullie jullie krabpalen extra beveiligen.
Er zijn namelijk vast zwakkere punten en je ziet dat buigen als de zwaardere kat (Nanou) er op springt.
Alle tips zijn welkom, ik ben een beetje handig, maar toch.
Graag met foto's erbij aub?

Dikke merci !

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#2 Geplaatst 04 maart 2014 - 11:30

Goh ik zat met hetzelfde probleem , heb er ook 2 gekocht onlangs en zag die soms ook doorbuigen of verschuiven bovenaan,
De eerste 14 dagen heb ik die elke ochtend en avond moeten bij aanspannen ,
en nu moet ik er voorlopig niks aan doen , 1 keer in de week kijk ik nog eens na en span eventueel bij maar that's it ..
Ik heb wel bovenaan een grotere vierkante plank gebruikt ipv die kleine ronde houten blokjes want daarmee bleef ik aanspannen

Mijn buurvrouw heeft ook ene en zij heeft aan een van de planken die in de muur vastgevezen voor extra stevigheid

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 04 maart 2014 - 11:40

ach ok maar ik zie dat het eerder ligt bij de oksels ... ach hoe zou het zeggen zo bij de paal+plateau+paal... ik zal er proberen een foto bij te plaatsen om duidelijker te zijn.
Maar misschien moet je ook 'man'kracht hebben om de palen + plateau's + platen goed aan te vijzen. Vrouwelijke biceps zijn niet genoeg zeker ? 8) :p :p

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#4 Geplaatst 04 maart 2014 - 11:54

Je kan bij zooplus van die ijzeren stangen kopen die je tussen de krabpaal bevestigd en vast zet aan de muur.
Ik heb dat hier zo en steviger kan niet.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 04 maart 2014 - 14:19

Reden dat ik nooit meer eentje koop tot aan het plafond, dat komt altijd los en vindt ze helemaal niet zo stevig.

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 04 maart 2014 - 15:39

Ik heb mijn petfun krabpaal die tot tegen het plafond komt hier staan van november en heb die nog nooit moeten her aanspannen... Misschien dan toch eens naar kijken, maar vermoed dat die echt stevig staat.

Je kan ook altijd proberen langs één kant met een soort winkelhaak de paal te fixeren in de muur?

| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 04 maart 2014 - 17:51

Bekijk berichtJo, op 04 maart 2014 - 15:39, zei:

Ik heb mijn petfun krabpaal die tot tegen het plafond komt hier staan van november en heb die nog nooit moeten her aanspannen... Misschien dan toch eens naar kijken, maar vermoed dat die echt stevig staat.

Je kan ook altijd proberen langs één kant met een soort winkelhaak de paal te fixeren in de muur?

vanwaar komt de jouwe?

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 04 maart 2014 - 17:52

Bekijk berichtmarieke v. Damme, op 04 maart 2014 - 17:51, zei:

vanwaar komt de jouwe?

Petfun.de  
De Jacky O , heb er wel een ligmandje aan laten zetten ipv 3 hangmatjes ;)

| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 04 maart 2014 - 17:56

Bekijk berichtJo, op 04 maart 2014 - 17:52, zei:

Petfun.de  
De Jacky O , heb er wel een ligmandje aan laten zetten ipv 3 hangmatjes ;)

ach kay ;)
de mijne komt van dierenvilla. Ik heb vandaag de pluche stof weggeknipt want dat aanspannen met dat spul ertussen, totaal niet handig. Ik zie nu wel dat het gewoon een top is van vezelplaat en niet rubber, zoals op die nederlandse site. Tjah prijsverschillen moeten ergens liggen hé ;) voorlopig houdt het nog stand :) :)

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#10 Geplaatst 10 maart 2014 - 14:36

Hier is de link ervan

http://www.zooplus.n...al_groot/277947