Spring naar inhoud

* * * * * 3 stemmen
Kittens

Kassandra 's kittens nieuwe foto's p 53

• Log in om te reageren
832 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#451 Geplaatst 23 februari 2010 - 17:52

Kiké wordt binnenkort getest,
Maar onze dierenarts doet dat niet , dus gaan we naar Merelbeke  daarvoor binnenkort. Kassandra is met alle testen in orde, die gebeurden ook tijdig voor de dekking...
En ook onze dekkater is volledig getest.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#452 Geplaatst 23 februari 2010 - 18:06

Feroesti, hoe neemt je da bloed af? Ik kan een vlindernaaldje aanraden! Echt super! Onze da neemt zo bloed af en dan is het helemaal niet lastig of pijnlijk voor de kat en in 5 seconden gedaan! En het kan gewoon in het pootje en er moet niet gescheerd worden!

Heb ook wel eens bloed laten trekken bij een da die er een zootje van maakte... scheren in de hals, erop los prikken, dan maar pootje proberen... scheren, prikken etc. Met als resultaat een gestresseerde kat en een proefbuisje zonder bloed :evil:

Ik had het bijna zelf overgenomen :x

Bewerkt door Smitten Kitten, 23 februari 2010 - 18:07.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#453 Geplaatst 23 februari 2010 - 19:10

Inderdaad ook eerst in de hals en ze deed telkens haar kopje naar omlaag.
Vorig jaar hadden we bij Estelle net hetzelfde probleem en is ze toen ook verdoofd geweest (toen was er wel meer bloed nodig, ze diende bloedgroeptiterbepaling, pkd en felv en fiv en fiptiterbepaling getest te worden).

Bij colorpoint is het probleem bij sommigen blijkbaar ook dat de adertjes in de witte vacht heel moeilijk te zien zijn. Ze kwamen ook niet op bij het afsnoeren en tikken erop. Omdat het bij Estelle al een nachtmerrie was heb ik meteen bij het fout prikken in de hals gevraagd voor een lichte roes.
Zo had ze geen last en was het in de poot meteen voorbij. Nu huppelt ze ook gewoon weer vrolijk rond.

Onze andere katten werden wel allemaal probleemloos in de hals geprikt voorheen. Enkel bij Estelle en Kiké hadden we die problemen. Maar die zijn ook heel erg wit van vacht en hebben zeer dunne adertjes, ze zijn iets smaller van bouw.
Kiké spant haar ook helemaal op en laat zich ook niet zomaar doen, ze stribbelde fel tegen (met groot gelijk, pffff is ook niet leuk)

Ze moet dus ook nog getest worden op hcm en ik vrees dat er ook een roesje zal nodig zijn. Zeker na vandaag vrees ik dat ze zich niet zomaar zal laten doen. Ze is vooral bang van het scheren, van zodra ze die tondeuze hoorde ging ze door het lint !!
Worden ze in Merelbeke geschoren ?? Als ze in Merelbeke scheren, denk ik er toch aan om naar Destelbergen te gaan. Als het kan zonder scheren, zal een roes misschien ook niet nodig zijn. Want die verdoving lijkt me toch ook niet zo gezond twee keer zo kort na mekaar. En dan gedekt worden als ze krols wordt...
Had ik het geweten dat ze zo zou reageren had ik haar meteen in Merelbeke volledig laten testen, dat zou alvast twee keer een roes bespaard geweest zijn moest het toch nodig blijken.
Maar ja, daarvoor is het nu te laat...
In Destelbergen heb ik de vorige keer wel 90 euro betaald, wat toch heel veel is voor 1 test. Maar hij is er zo rustig met katten, dat al elke test daar zonder scheren en zonder verdoving voor onze katten een succes was.
In Merelbeke is het wel wat goedkoper hoorde ik van collega fokkers. Dus ik twijfel, met 3 katten om te laten testen vind ik het prijsverschil wel ook belangerijk voor dezelfde test.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#454 Geplaatst 23 februari 2010 - 19:16

Valerie (Merelbeke) scheert niet. Wat bloed trekken betreft weet ik niet meer hoe ze het doet. Vorige keer was ik er met Zsazsa (witte pootjes, witte nek) en ik geloof dat ze toen bloed heeft genomen via het pootje en dat dat niet gepaard ging met geklungel. Is wel zonde als men voor bloedname een roesje moet geven, denk dat dit toch ook een beetje af hangt van da tot da.

Ik vind Valerie overigens ook heel rustig en geduldig met de katten!

Bewerkt door Smitten Kitten, 23 februari 2010 - 19:16.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#455 Geplaatst 23 februari 2010 - 20:21

Heel hartelijk bedankt voor de info.
Ik ken haar niet, ik ben er nog nooit geweest.
Blij om te weten dat het ook op die manier gaat.
Klopt het dat het ongeveer 60 euro per kat is ?

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#456 Geplaatst 23 februari 2010 - 20:23

feroesti zei:

Heel hartelijk bedankt voor de info.
Ik ken haar niet, ik ben er nog nooit geweest.
Blij om te weten dat het ook op die manier gaat.
Klopt het dat het ongeveer 60 euro per kat is ?

Ik moet zeggen dat ik die prijzen allemaal niet zo goed bij houdt, maar ik DENK dat het inderdaad zoiets is.

Ik vind Valerie echt TOP! Ze geeft ook veel uitleg, het is daar altijd heel leerrijk ;)

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#457 Geplaatst 03 maart 2010 - 21:32

Sanneke wordt nu dikker. Klein, maar toch gevuld buikje.
Nog een maand te gaan ... Nu kunnen we toch al een beetje aftellen en de bench staat klaar.

Vandaag kregen we Kiké's uitslag van de testen. pkd dna negatief, felv, fiv en fip negatief. Maar dat hadden we ook wel verwacht.

Bijgevoegde thumbnails

• 03-03-2010 028.jpg
  • 03-03-2010 029.jpg

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#458 Geplaatst 03 maart 2010 - 21:44

Ben gewoon jaloers op je met die mooie kittens :heart:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#459 Geplaatst 03 maart 2010 - 22:07

Op dit ogenblik zijn de kittens van de eerste pagina's van dit topic al een tijdje vertrokken. Dat was een pak minder leuk :( en afscheid nemen en de bezorgheid eromheen went niet.
Ze stellen het gelukkig allemaal heel goed. Maya van ons Obssesion (Oby) is terug gekeerd wegens niet sociaal en blijft nu hier . Ook Suze en Tjitske zijn gebleven.
Dus er zijn er 3 gebleven en die zijn ook alweer wat groter geworden, echte pubers nu.
De anderen mis ik wel nog steeds, gelukkig krijg ik vaak updates.
Oscaartje (van Myrthe en Enrico) is inmiddels al castraatje, op 6 maanden begon hij al wat te roepen door het raam naar de poezekes buiten. En dus werd hij gisteren reeds gecastreerd.

Vorige nestjes van ons Kassandra waren zeer mooie kittens en dus nu hoop ik op hetzelfde. Een bevalling blijft toch altijd iets speciaals en is toch zo spannend. Er kan vanalles foutlopen, maar als het goed gaat is het supergenieten. Ik kan haast niet wachten tot ze er zijn :) :) :) :)
Het is echt aftellen en soms praat ik al eens even tegen haar buikje :oops: :oops: :)

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#460 Geplaatst 04 maart 2010 - 10:14

:) :)

ze zullen vast en zeker weer prachtpoesjes zijn, dat zijn ze toch altijd? ;)

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#461 Geplaatst 04 maart 2010 - 11:16

Ze heeft al een mooi buikje.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#462 Geplaatst 04 maart 2010 - 13:05

:LOL: :LOL: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#463 Geplaatst 04 maart 2010 - 16:22

Net deze foto's gekregen. 4 Feroesti's op hun nieuwe adres te Brugge.
Prachtfoto's vind ik dat....zeer leuk om ze zo gelukkig te zien.
Toto, brits korthaar bleu tabby point
Nona, brits korthaar seal tortie point
Padmée, brits korthaar black tortie
Ashoka, brits korthaar redpoint.

Bijgevoegde thumbnails

• DSC09696.JPG
  • DSC09685.JPG

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#464 Geplaatst 04 maart 2010 - 21:12

En ken je deze nog ??
Chanelle, het bleupointje van Oilily. Wat is ze megagroot alweer.
Ze stelt het ook super in haar nieuwe thuis.

Bijgevoegde thumbnails

• chanel 082.jpg
  • chanel 086.jpg

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#465 Geplaatst 05 maart 2010 - 16:32

wat is ze supermooi!!!! :heart:

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens