Spring naar inhoud

* * * * * 3 stemmen
Kittens

Kassandra 's kittens nieuwe foto's p 53

• Log in om te reageren
832 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#736 Geplaatst 27 mei 2010 - 14:54

*mikkeke* zei:

Zou je idd niet beter geld terug geven??? Het is toch allemaal maar heel vreemd hoor..... :geluk:

En het wordt nog vreemder...
Ik kreeg zonet een mailtje terug dat het niet geeft dat er fokverbod op staat. Ze hebben geen plannen om te fokken, maar willen gewoon eens een nestje omdat hen dat leuk lijkt. Stamboom hoeft niet eens. Een poes is gelukkiger en het is beter voor haar karakter dat ze eerst eens een nestje krijgt volgens hen (en ook hun dierenarts dus :trance: :trance: :trance: :trance: :trance: )
Ze begrijpen er dus nog steeds niet van.
Ik heb hen nu alles uitgelegd, dat het niet zo evident is als het lijkt.

Dit is echt uit onwetendheid en eigenlijk kan ik hen dat niet verwijten.
Als ik hen alles eens goed uitgelegd heb zullen ze het wel begrijpen, hoop ik. Ze zullen wel showen met haar en daar zullen ze ook hopelijk voldoende bijleren. Gelukkig verloopt de communucatie prima en ze begrijpen mijn argumenten wel. Hun fokplannen willen ze zeker laten vallen tot ze er meer van afweten. Dan kunnen ze eventueel later wel een fokpoesje kopen als ze er voldoende van af weten. Ik denk dat ik er een vette kluif zal aan hebben om hen te begeleiden als ze ooit fokker willen worden.
Pfffffff leg dat aan een totale leek maar eens allemaal uit...
Ik ben er wel gerust in dat ze goed voor Mahé zullen zorgen. Echte kenners zijn ze niet natuurlijk. Maar dat ze haar graag zien ben ik zeker. Ze gaan ervoor, ook met fokverbod en dat bewijst op zich al dat ze haar niet meer willen laten vallen.

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#737 Geplaatst 27 mei 2010 - 15:06

Ben je dan verplicht het kitten aan hun te verkopen, als je zoveel twijfels hebt??

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#738 Geplaatst 27 mei 2010 - 15:29

Feroesti ik heb 2 woorden: niet doen!

Deze mensen lijken me niet geschikt om een kitten te hebben en al helemaal niet voor te fokken.

Het zou totaal onverantwoord zijn, deze mensen een kitten in huis te laten halen!!! :o

Natuurlijk gaan ze nu hun woorden beginnen omdraaien en voor je het weet hebben ze er al en nest mee en een volgende en een volgende :roll:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#739 Geplaatst 27 mei 2010 - 15:31

Verkopen neen, ze hebben haar nu gratis, want ze hadden Maya destijds al betaald.
Ze hebben destijds Maya terug gebracht en kregen een bewijsje dat ze recht hadden op een nieuw kitten, de eerste keuze uit het volgend nest (met voorkeur voor een katertje). Dat leek ons het beste, want Maya was ook niet echt sociaal, ze hadden dus wel een reden om haar terug te brengen.
Maar ook met Maya zouden ze niet fokken. Dat werd zeer duidelijk gezegd.
En nu ineens dus wel.
Blijft dat ze recht hebben op hun kitten en dat ik ze dat moeilijk kan weigeren. Ze hebben er ook zo lang op gewacht en naar uit gekeken.
Maar hun fokplannen ben ik hen wel uit het hoofd aan het praten.
Met fokverbod en dan toch een nestje fokken is ook niet slim te noemen.
Maar dit is echt pure onwetendheid denk ik, anders hadden ze me dat wel niet eerlijk opgebiecht. Ze zijn tenminste toch eerlijk.
De dierenarts waar ze raad waren gaan vragen had hen verteld dat een poes best eerst een nestje krijgt voor de sterelisatie, dat dat gezonder is. En ook beter voor haar karakter... :evil:

We zien wel hoe het uitdraait. De stamboom is in elk geval met fokverbod en we hebben nog 4 weken om uit te vissen of ze zich er aan zullen houden. Als het ineens toch bergaf zou moeten gaan met het vertrouwen geven we hun geld gewoon terug. Maar of dat kan met hun "recht op een volgend kitten" weet ik eigenlijk niet...En eigenlijk  ben ik er wel van overtuigd dat ze zeer goed voor haar zullen zorgen, ookal zijn ze echt leken wat fokken betrefd. Ze luisteren toch naar wat ik te vertellen heb en er is wederzijdse eerlijkheid en dat vind ik wel belangerijk !!

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#740 Geplaatst 27 mei 2010 - 15:36

ik geloof er toch echt geen bal van dat ze er zich aan gaan houden :o

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#741 Geplaatst 27 mei 2010 - 16:53

neen feroesti ze hebben der niet gratis je hebt het geld al ontvangen!!!!
Ze hebben in vooruit betaald omdat jij geen geld voor MAYA wilde terug geven.

destijds hebben veel van ons gezegd geef geld retour maar jij wilde dat niet nou zie hier de problemen.

laat het een les zijn voor velen van ons

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#742 Geplaatst 27 mei 2010 - 16:56

We hebben intussen contact gehad en na wat ik hen heb uitgelegd zullen ze niet fokken met haar. Ze wisten ook niet dat een castraat op show kon.
Ze hebben mij verzekerd niet te fokken en willen dat zelfs op papier zetten. Daarbij de stamboom met fokverbod erdoor en ze gaan me een bewijs van sterilisatie opsturen als ze oud genoeg is.
Het is dus toch prima geregeld en ik ben nu veeeeel geruster.

Ze dachten dat een nestje wel leuk zou zijn en wilden me eigenlijk duidelijk maken dat ik best een kitten van haar kon krijgen. Alleen kwam dat bij mij zo niet over...Ze dachten eraan dat wij geen kittens van Sanneke konden houden, maar misschien wel van Mahé later.
Achteraf gezien is dat best vriendelijk.
Maar ik heb hen goed duidelijk gemaakt dat dit voor mij zeker niet hoeft.
En dus zullen ze niet met haar fokken.

Stomme misverstanden en ook vooral vanwege de taalbarriére. Ik ken weinig Frans en moet vaak vertalen via vertalers. Net hetzelfde wat zij met het Nederlands moet doen. Zo gaat er waardevolle info verloren natuurlijk en wordt al snel iets verkeerd begrepen.
En ik vrees dat ze toch niets van kennis van het fokken hebben. Ze zijn echte leek en 'alles' komt over als zeer zware technische info. Maar je kan dat moeilijk iemand kwalijk nemen, je leert dat ook niet op korte tijd.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#743 Geplaatst 27 mei 2010 - 17:03

ik zou voor vroegcastratie gaan....
Beter voorkomen dan genezen

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#744 Geplaatst 27 mei 2010 - 17:31

Pfff, wat een gedoe... ik had dat geld al lang terug gegeven... :x Geld... "Het slijk der aarde"... Ik snap echt niet waarom je zo vast houdt aan die stomme euro's...

Je zegt deze mensen wel te vertrouwen, maar net zoals Nahs vind ik dat je verhalen veel tegenstrijdigheden bevatten. Alleen al het feit dat je hier over hen komt klagen vind ik persoonlijk al dubieus...
Een kitten verhuis je toch alleen naar mensen waar je op dat moment 100 procent zeker over bent. En zelfs dan kan je je er nog behoorlijk aan verbranden, want mensen kunnen zich altijd beter voordoen als ze zijn als het voor even is. Na een tijdje komt de aap dan wel uit de mouw en helaas is het dan te laat.

Wat een opmerking is dat nu, Feroesti: "we zien wel wat het geeft."
Met zo'n instelling zou ik NOOIT een kitten kunnen weg doen, het is geen experimentje voor de fun he, je gaat op zoek naar een thuis waar je zeker van bent dat ze je kitten in de watten gaan leggen tot het einde van haar leven.

Moest ik slechte bedoelingen hebben dan kon ik ook naar eender welke cattery gaan en een heel mooi verhaaltje ophangen over hoe ik zeker niet zou gaan fokken met een poesje met fokverbod etc, maar wie zegt dat ik er dan toch niet mee zou gaan fokken??? Als ik slechte bedoelingen had maakte een fokverbod me wss niets uit, verkocht zou ik de kittens toch krijgen... en dat is helaas de trieste waarheid of er zouden niet zoveel stamboomloze "raskatten" zijn op marktplaats etc

Bewerkt door Smitten Kitten, 27 mei 2010 - 17:32.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#745 Geplaatst 27 mei 2010 - 17:45

nou het klagen over de kittenkopers is dus nu al de 2de keer dit doet een fatsoenlijke fokker niet.
Maar ja ze kunnen geen nederlands als ze dit zouden lezen denk ik dat ze hun geld wel terug zouden eisen.

vindt het niet netjes van je hoor Feroesti, taalbarriere of niet. Dan moet je maar niet aan anderstaligen verkopen of de taal leren.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#746 Geplaatst 27 mei 2010 - 18:08

Ik kan wel begrijpen dat er misverstanden zijn geweest tussen Feroesti en de kopers door de taalbarriere, ik heb het al vaker gezien!

Het is gemakkelijk iets mis te verstaan als je de taal niet onder de knie hebt, zeker als de beide partijen zich proberen in de andere taal uit te drukken die ze geen van beiden machtig zijn...

Probeer maar eens via google iets te vertalen, en er dan nog iets van te begrijpen :o

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#747 Geplaatst 27 mei 2010 - 18:18

Elfonia zei:

ooooh wat jammer :(

Verder hee: het zijn tenslotte jouw kittens!
Hou Mahé gewoon zelf en leg het uit aan de kopers dat ze voor Gaga moeten gaan...
Er is toch geen voorschot gegeven ofzo en dan nog? :catscratchhead

Je bent hen toch niet verplicht Mahé te geven? ;)

Dat vind ik niet correct hoor! Ik vind als het kitten gereserveerd is dat de keuze bij de koper moet blijven. Indien zij willen ruilen, is dat OK. Indien niet, jammer dan! Het zijn inderdaad de kittens van Feroesti, maar gereserveerd is gereserveerd vind ik wel hoor.

Bewerkt door Mieke'tje, 27 mei 2010 - 18:26.

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#748 Geplaatst 27 mei 2010 - 18:24

Nahs zei:

neen feroesti ze hebben der niet gratis je hebt het geld al ontvangen!!!!
Ze hebben in vooruit betaald omdat jij geen geld voor MAYA wilde terug geven.

destijds hebben veel van ons gezegd geef geld retour maar jij wilde dat niet nou zie hier de problemen.

laat het een les zijn voor velen van ons

De grootste fout die ik gemaakt heb is dat ze Maya in een impulsaankoop hebben gekocht en ik heb dat toegestaan. Dus bellen, dezelfde dag komen kijken en na een uurtje meenemen. Dat was zeer stom !!! Dat zou ik dus nooit meer doen, maar het kitten nog 2 weken bijhouden zodat men zich eventueel nog kan bedenken en zich voorbereiden.
Ik kende die mensen totaal niet en had er vertrouwen in.
Toen liep het mis.

In al die wachttijd heb ik hen leren kennen en kreeg ik terug vertrouwen.
Wat teveel vertrouwen blijkbaar...Maar ik denk echt dat het naïviteit is en ze geen slechte bedoelingen hebben. Het mailtje met de regeling voor het fokverbod hebben ze onmiddelijk aanvaard en ze begrijpen het ook.

Ik vind het eigenlijk wel noodzakelijk dat kittens vroeg gereserveerd worden of dat je al met de nieuwe baasjes hebt kunnen kennismaken voor de kleintjes er zijn. Zo leer je mekaar beter kennen en groeit het vertrouwen.
Dan nog 13 weken erbij en dan ben ik zeer gerust.
Met voorschotten werken we hier nooit. Als men zich bedenkt, kan dat altijd. Al gebeurde dat tot op heden nog niet.

Voor Gaga kunnen we nu ook op de wachtlijst terug vallen en die afbellen. Dat zijn allemaal mensen die we kennen en waar ik vertrouwen in heb. Dan ben ik veel geruster.

Dit wil ik dus niet meer voorhebben en als een kitten blijft to 13 weken zullen we dit toch wel anders aanpakken !!
De stambomen met fokverbod vind ik ook wel handig, die gebruik ik ook voortaan.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#749 Geplaatst 27 mei 2010 - 18:27

Nahs zei:

nou het klagen over de kittenkopers is dus nu al de 2de keer dit doet een fatsoenlijke fokker niet.
Maar ja ze kunnen geen nederlands als ze dit zouden lezen denk ik dat ze hun geld wel terug zouden eisen.

vindt het niet netjes van je hoor Feroesti, taalbarriere of niet. Dan moet je maar niet aan anderstaligen verkopen of de taal leren.

U hoeft dit niet te lezen hoor ....
En ik klaag ook wel eens graag...
Bewijst dat fokken niet altijd rozegeur en maneschijn is !!!

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#750 Geplaatst 27 mei 2010 - 18:29

ik vindt stambomen met fokverboden terwillen van de fokker een doorn in het oog.

als ik een kitten verkoop als huisdier of voor de fok staat dat in het contract of mondelinge overeenkomst.

fokverboden moeten ingezet worden om gezondheidsredenen.

ik vindt het te vroeg reserveren een doorn in het oog omdat ik pas met 9 a 10 wkn beslis wie welk kitten krijgt.

Niemand krijgt hier een toezegging of ik moet maar een kater of poes hebben dan is het snel duidelijk.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens