Spring naar inhoud

* * * * * 3 stemmen
Kittens

Kassandra 's kittens nieuwe foto's p 53

• Log in om te reageren
832 reacties op dit onderwerp
Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#751 Geplaatst 27 mei 2010 - 18:30

feroesti zei:

U hoeft dit niet te lezen hoor ....
En ik klaag ook wel eens graag...
Bewijst dat fokken niet altijd rozegeur en maneschijn is !!!

dit heeft niets met fokken te maken.

klagen over kittenkopers laat zien dat je geen vertrouwen hebt maar toch verkoop je daar een kitten aan.

Ben je dan wel zo kritisch als je zegt dat je bent?

Bewerkt door Nahs, 27 mei 2010 - 18:32.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#752 Geplaatst 27 mei 2010 - 18:31

In het vervolg dus : Sorry mensen geen kittens, want ik begrijp u niet, ik spreek enkel Nederlands....
Dat kan toch niet !!!!! Ik ben nogal sociaal en doe dus wel moeite al is het met handen en voeten !!!!

Die mensen mogen gerust alles lezen hoor. Ik heb hen ook alles eerlijk gemaild over dat ik het niet vertrouwde. We hebben dit allemaal uitgeklaard. En ook zij zijn van mening dat de taalbarriére zeer moeilijk is. Maar we zijn er toch uit geraakt en dus het is te overwinnen...

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#753 Geplaatst 27 mei 2010 - 18:36

Nahs zei:

dit heeft niets met fokken te maken.

klagen over kittenkopers laat zien dat je geen vertrouwen hebt maar toch verkoop je daar een kitten aan.

Ben je dan wel zo kritisch als je zegt dat je bent?

Dit heeft alles met fokken te maken !! Of denk je dat elk fokker zijn kittens zelf houd ??? We fokken al 8 jaar en het is de allereerste keer dat we zoiest voorhebben en dan ben ik ook eerlijk om dit te delen.
En ik vrees dat ik gewoon té kritisch aan het worden ben en soms dingen lees die anders bedoelt waren. En al zeker in een andere taal...

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#754 Geplaatst 27 mei 2010 - 18:48

Eigenlijk he... vind ik wel dat Nahs hierin gelijk heeft. Als fokker stopt je taak niet eens het kitten verhuist is (althans dat is mijn mening). Het is belangrijk om als fokker klaar te staan als er toch weer wat scheelt met het kitten en raad en advies te geven. Hoe doe je dat als je de taal niet meester bent? Het heeft in het verleden en ook nu weer al voor behoorlijk wat verwarring en ergernissen geleid, dat hebben we hier op KS kunnen meelezen 8) Trek daar dan toch je les uit...

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#755 Geplaatst 27 mei 2010 - 19:03

Er zitten kittens van ons in Wallonië, Frankrijk, Duitsland en Engeland.
Mijn Engels is wel perfect , mijn frans helaas niet. In Duitsland communiceren we in het Engels. Tot op heden heeft dit nooit enig probleem opgeleverd. Dit is ook geen probleem die zich zomaar voordoet, dit is een uitzondering.
Deze problemen zijn te wijten aan de impulsaankoop destijds bij Maya. En inderdaad ik had hen beter hun geld destijds terug gegeven. Maar daarvoor is het nu te laat en nu ben ik een wijze les rijker.

Maar ik blijf er wel bij dat kittenkopers tevreden moeten zijn en dan is geld niet de belangerijkste factor, maar tevreden kittens en baasjes.
Kittenkopers hoeven mijn beste vrienden niet te worden,( al die bezoekjes zou ik ook niet kunnen volhouden :oops: zoveel kitten door de jaren heen ???). Een mailtje, een telefoontje, een kaartje,....is ook al zeer leuk en lief.

Als het niet klikt en de communicatie fout loopt begin ik te twijfelen.
Maar om dan na al die tijd te gaan weigeren vind ik ook niet echt eerlijk.
Dit kitten zal niets tekort komen, dat weet ik. En niet alle mensen zijn even slim, even handig, .....maar dat is geen reden om hen te weigeren.
Begeleiden dat wel en dat zal ik in dit geval met uiterste zorg doen.
Dit komt wel in orde !!

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#756 Geplaatst 27 mei 2010 - 19:09

overweeg je dan vroegcastratie?
Want als het hen niks meer uitmaakt, dan kan je dit voor de zekerheid doen.
Zo vermijd je weer een hoop ellende.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#757 Geplaatst 27 mei 2010 - 19:42

feroesti zei:

Als het niet klikt en de communicatie fout loopt begin ik te twijfelen.
Maar om dan na al die tijd te gaan weigeren vind ik ook niet echt eerlijk.
Dit kitten zal niets tekort komen, dat weet ik. En niet alle mensen zijn even slim, even handig, .....maar dat is geen reden om hen te weigeren.
Begeleiden dat wel en dat zal ik in dit geval met uiterste zorg doen.
Dit komt wel in orde !!

Het klikt niet en de communicatie loopt verkeerd... Dat is toch reden genoeg om het niet te laten doorgaan lijkt mij :catscratchhead
Ten tijde van Maya bleef je ook maar roepen dat het wel in orde ging komen en dat deed het duidelijk niet.
Ik denk dan... liever weigeren en gewoon een geheel tevreden gevoel hebben bij het plaatsen van het kitten bij andere mensen dan alle signalen te negeren en over een tijdje mss daar heel veel spijt van te hebben.

Tuurlijk is mijn doel ook om tevreden kittenkopers te hebben, maar eerst en vooral is het toch mijn doel om ZELF tevreden te zijn en mijzelf kunnen aan te kijken in de spiegel, moet ik daarom af en toe toch potentiële kittenkopers moeten teleurstellen, dan is dat maar zo. Het welzijn van de kittens gaat ten alle tijden voor.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#758 Geplaatst 27 mei 2010 - 19:55

helemaal juist Hanne!

De twijfels zijn terecht, ik heb hier ook echt geen goed gevoel bij :onzeker:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#759 Geplaatst 27 mei 2010 - 20:42

Vroegcastratie is uitgesloten. Mijn dierenarts wil dat ook niet doen en raad het af. Het is bij een poesje ook een serieuze ingreep.
En ik ben niet pro vroegcastratie, maar dat is een andere discussie.
Ik vond het chippen al zeer eng :(

Voorlopig houden we een goed contact en kunnen we er zeer openlijk over praten. Morgen belt mijn schoonbroer hen eens op om nog intenser en in het frans alles te bespreken.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#760 Geplaatst 27 mei 2010 - 20:49

Elfonia zei:

helemaal juist Hanne!

De twijfels zijn terecht, ik heb hier ook echt geen goed gevoel bij :onzeker:

maar feroesti wil gewoonweg het geld niet retour doen want het geld is belangrijker dan het welzijn van het kitten.

En trouwens als het kitten in frankrijk zit dan kunnen de mensen toch doen en laten wat ze willen want de LOOF trekt zich geen zak aan van fokbeperkingen. :x
en belgische vereningen ook niet.

want als er geen medische grondslag is waarom dan een fokverbod!

Bewerkt door Nahs, 27 mei 2010 - 21:00.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#761 Geplaatst 28 mei 2010 - 08:56

Het zit wel niet in Frankrijk hé ....Maar in Moescroen, dat is nog steeds België !!!!
En ik wil best wel hun geld terug geven, maar is dat dan de oplossing ??
Dan gaan ze gewoon op een ander. Dan begeleid ik ze liever en help ik ze. Dat levert veel meer op en nu luisteren ze dus wel en kunnen we goed overleggen.

Nahs, je bent al altijd zeer aanvallend geweest tegenover mij en ik vind zo'n reacties er echt over.
Je trekt conclusies terwijl je er gewoon niets vanaf weet en je eigen verhaal ervan maakt.
Triestig hoor als je je daar moet mee bezig houden !!!!

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#762 Geplaatst 28 mei 2010 - 09:02

Clubs trekken zich niets aan van fokverbod ??? Hoe in godsnaam kan je fokken als geen enkel nummer van de voorouders op de stamboom vermeld staat, je een contract heb dat het niet mag en een lijn door gans de stamboom staat met "FOKVERBOD" ????
Duidelijker kan toch niet zeker ??? Er wel mee fokken is gewoon strafbaar en geen enkele club hier zal zich daar aan wagen !!!
Fokken zonder stamboom kan dan wel, maar zelfs dat is dan strafbaar !
Want dan val je op het contract terug...

Die mensen hebben beloofd er niet mee te gaan fokken. En ik zal er zeker ook toezicht op houden. Het contact loopt nu prima en ze gaan de eerste keer samen met ons op show.

Bewerkt door feroesti, 28 mei 2010 - 09:02.

henny
henny
  • 1.601 berichten

#763 Geplaatst 28 mei 2010 - 09:02

feroesti zei:

Het zit wel niet in Frankrijk hé ....Maar in Moescroen, dat is nog steeds België !!!!
En ik wil best wel hun geld terug geven, maar is dat dan de oplossing ??
Dan gaan ze gewoon op een ander. Dan begeleid ik ze liever en help ik ze. Dat levert veel meer op en nu luisteren ze dus wel en kunnen we goed overleggen.

Nahs, je bent al altijd zeer aanvallend geweest tegenover mij en ik vind zo'n reacties er echt over.
Je trekt conclusies terwijl je er gewoon niets vanaf weet en je eigen verhaal ervan maakt.
Triestig hoor als je je daar moet mee bezig houden !!!!

De oplossing is dat jij weer kan kiezen wel kitten je aanhoudt.
Dat je van je 'rotgevoel' af bent tov deze mensen.
Wat maakt het uit als ze naar een ander gaan?

Henny

Mooncats
Mooncats
  • 1.262 berichten
  • 13 katten

#764 Geplaatst 28 mei 2010 - 09:50

Persoonlijk zou ik ook niet meer aan deze mensen verkopen. Ik zou er alvast een heel
slecht gevoel aan over houden.

Zelf heb ik ook al enkele slechte ervaringen achter de rug en besef nu maar al te goed dat
mensen zich soms mooier voor doen dan ze zijn. Als ik het niet vertrouw dan krijgen ze het kitten
niet, maakt niet uit hoe lang ze al op de wachtlijst staan!

Als je graag iets uit dit nestje wil aanhouden, vind ik toch ook dat je de eerste keus voor jezelf moet laten.
Je wil het ras toch verbeteren, dus moet het poesje wel een meerwaarde bieden. En punten van beide ouders
verbeteren.

Zelf wil ik ook een choc poesje aanhouden uit mijn nestje nu. De mensen voor het andere kitten, weten dat ik pas op 14 weekjes mijn keuze maak en hebben daar eigenlijk ook begrip voor. Voor hun is het belangrijkste dat ze een lief kittentje krijgen.

Bewerkt door Mooncats, 28 mei 2010 - 09:54.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#765 Geplaatst 28 mei 2010 - 09:52

Ja, ik weet het , ik ben ongeloofelijk stom geweest om hen de eerste keuze te geven. Maar nu terug krabbelen is niet eerlijk.
Ik moet ze beiden laten gaan, helaas...
Even een rotgevoel oké, maar dit is geen megaramp.
Ik zal er wel van kunnen genieten als ze op show gaat.
Zo kan ik er tenminste bij zijn en aanhoren wat men er van vind.
Er zijn ergere dingen en moest ze ziek geweest zijn zou dat veeeeeel erger zijn.

Ik heb nu alles wat kunnen laten bezinken en hier goed over nagedacht.
Aan de ene kant ben ik ook voorzichtig wat gebitsafwijkingen betrefd, want is lang niet zeker dat Mahé dat ook niet zou kunnen doorgeven, ondanks dat zij het niet heeft. Kassandra en Enrico hebben ook een perfect gebit...
Dan heb ik gewoon liever dat met beide kittens niet wordt gefokt en dan leg ik me neer bij het feit dat ze met fokverbod vertrekken.
Bij haar Kassandra's vorige nestje had Michelle ook een licht afwijkende gebitsstand, maar die combinatie was met Etou. Nu met Enrico heeft ze het opnieuw, dus ben ik er wel van overtuigd dat het probleem bij haar ligt. Vroeger met Noah heeft ze dat wel nooit gehad, vreemd genoeg.
Kassandra wordt gecastreerd en dus ook haar beide kittens.
Mahé vind ik bloedmooi, maar ik wil ook wel niet het risico nemen dat ze ook wel kittens met een afwijking op de wereld zou kunnen zetten.
Dat zijn zaken waar je niet meteen aan denkt. Maar na wat informatie te hebben verzameld en goed te hebben nagedacht, vind ik dit toch de beste oplossing.
Dit is een showkitten, maar misschien toch niet zo ideaal voor de fok.

Henny,
Wat denk jij. Kan ze dit toch doorgeven, ondanks dat zij vrij is ??
Is dit echt een probleem dat generaties meelift, ook bij de kittens die vrij zijn ?? Er zitten poesjes van Kassandra in de fok, dus dat kan wel belangerijk zijn voor hen....

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens