Spring naar inhoud

- - - - -

Anti-doorkijkfolie?

• Log in om te reageren
44 reacties op dit onderwerp
Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 11 maart 2014 - 14:52

Mijn slaapkamer ligt jammer genoeg aan de straatkant, dus ik heb al jaren van die witte halfdoorzichtige gordijntjes hangen zodat overdag niemand kan binnenkijken. Ik heb dat nooit echt mooi gevonden en nadat Mylo afgelopen week een paar keer in die gordijntjes heeft gehangen :louche: , ben ik toch nog eens beginnen rondzoeken voor een andere oplossing.
De bedoeling is wel dat ik en Mylo van binnen nog gewoon naar buiten kunnen kijken (het is één van Mylo zijn favorieten uitkijkposten), maar dat er langs de buitenkant niemand naar binnen kan kijken.

De enige oplossing die ik op het internet lijk te vinden is spiegelfolie. Heeft iemand hier ervaring mee?
Mylo Banner

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 11 maart 2014 - 15:22

ja wij hebben dit gehad en na 2 weken er direct afgedaan en nieuwe gordijntjes gekocht . De mensen bleven staat voor het raam voor hun haar en andere dingen goed te leggen . Mijn hond kon niet zwijgen en bleef maar blaffen .

Blijkt ook als het schemert en je je licht aan doet dat ze dan kunnen binnen kijken ze zien niet alles maar wel de gestalten enzo .
Dus na 2 weken alles eraf .

Conclusie hier de grootste fiasco ooit

Hilke
Hilke
  • 509 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 11 maart 2014 - 15:54

Hahaha, ohnee, stel je voor... Geen goed idee dus.
Ik ben ook op zoek naar een alternatief voor zulke gordijntjes, want er zitten echten kattengaten in de onze (ja, ze konden niet snel genoeg er onderdoor, dus moest er maar een doorgang in geklauwd worden :lachen: )
Maar zo van die gewone "troebele" folie vind ik dan idd jammer, want de poezels kijken zo graag naar buiten...
Geplaatste afbeelding

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 11 maart 2014 - 16:14

Bekijk berichtliange, op 11 maart 2014 - 15:22, zei:

ja wij hebben dit gehad en na 2 weken er direct afgedaan en nieuwe gordijntjes gekocht . De mensen bleven staat voor het raam voor hun haar en andere dingen goed te leggen . Mijn hond kon niet zwijgen en bleef maar blaffen .

Blijkt ook als het schemert en je je licht aan doet dat ze dan kunnen binnen kijken ze zien niet alles maar wel de gestalten enzo .

Oei, das inderdaad lastig
Hier zit er wel een voortuin van 6 meter ofzo tussen mijn raam en het straat, dus kijken in de 'spiegel' zal bij ons niemand doen ;)
En dat kunnen doorkijken als je binnen het licht aandoet heb je ook een beetje met zo'n gordijntjes, dus ik heb de gewoonte van altijd mijn grote gordijnen dicht te doen zodra het licht aangaat.
Dus die 2 punten zijn voor mij geen probleem :)

Weet je nog hoeveel het gekost heeft en waar je het gekocht hebt?
Mylo Banner

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 11 maart 2014 - 16:17

Bekijk berichtFarailde7, op 11 maart 2014 - 16:14, zei:

Oei, das inderdaad lastig
Hier zit er wel een voortuin van 6 meter ofzo tussen mijn raam en het straat, dus kijken in de 'spiegel' zal bij ons niemand doen ;)
En dat kunnen doorkijken als je binnen het licht aandoet heb je ook een beetje met zo'n gordijntjes, dus ik heb de gewoonte van altijd mijn grote gordijnen dicht te doen zodra het licht aangaat.
Dus die 2 punten zijn voor mij geen probleem :)

Weet je nog hoeveel het gekost heeft en waar je het gekocht hebt?

Was eens van een aktie in de aldi dacht nog juist geen 20 euro .
Maar mijn ventje zegt misschien als je betere kwaliteit koopt dat het beter is maar is infeite gelijk voor je ons 2 grootste zwakke punten hebben van geen belang voor jou .

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#6 Geplaatst 11 maart 2014 - 16:45

Ik heb van die witte glass fix op de ramen gekleefd en daar zie je ook niet door...

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 11 maart 2014 - 16:57

Bekijk berichtkate2, op 11 maart 2014 - 16:45, zei:

Ik heb van die witte glass fix op de ramen gekleefd en daar zie je ook niet door...

Je bedoelt zo van die matte folie? Dat hebben wij ook in de garage hangen, maar daar kan je langs beide kanten niet doorkijken en het is wel de bedoeling dat Mylo nog naar buiten gaat kijken, anders gaat er eentje niet blij zijn met mij ;)
Mylo Banner

lilymaya
lilymaya
  • 7.951 berichten

#8 Geplaatst 11 maart 2014 - 16:58

Bekijk berichtliange, op 11 maart 2014 - 15:22, zei:

sorry hoor maar ik vind dit wel grapig!
Natuurlijk niet de bedoeling dat uw hond er ambetant van wordt! :cat

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 11 maart 2014 - 17:00

Bekijk berichtlilymaya, op 11 maart 2014 - 16:58, zei:

Ja, die mensen beseffen meestal waarschijnlijk niet eens dat ze langs de andere kant gewoon zichtbaar zijn :lachen:
Mylo Banner

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 11 maart 2014 - 17:01

Bekijk berichtlilymaya, op 11 maart 2014 - 16:58, zei:

in het begin vonden we het eerlijk gezegd ook grappig zeker als ze verschoten gelijk zot als de hond tegen het raam sprong . En hun doeningen broek open voor hemd erin te steken enzo rare mensen soms ze :)
Maar als ventje ligt te slapen als hij van de nacht thuis komt  en 4 of 5 keer wakker word van een hond dat blaft gelijk zot was het niet zo leuk meer voor hem ;)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#11 Geplaatst 11 maart 2014 - 18:09

Wij hebben in onze slaapkamers, badkamer, overloop en wc raam dubbel glas met jaloezieën in aluminium erin. Heel gemakkelijk je hoeft het niet te kuisen want zit tss dubbel glas en de katten kunnen nog naar buiten kijken.
Wij hebben nieuwe ramen en deuren besteld en zagen dat speciaal glas, waren er direkt weg van en dus besteld, wel heel duur 400€/m²
Voor onze living en slaapkamer aan de straat kant gaan de glasgordijnen ook weg en komen er lamellen stores die afwasbaar zijn in de plaats.
Kan je nog geen foto tonen want ze komen onze ramen plaatsen in mei. Dus fotootje van internet geplukt.

http://evmglass.com/...s-met-jalozieen
jalouzie in dubbel glas.png

verticale jaloezie.jpg
Zo iets voor ramen straatkant, maar dan zonder kettingske aan de onderkant.

Fotos zijn van internet.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.077 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 11 maart 2014 - 18:20

Wij hebben van die matte folie uit de Brico. Je kan er inderdaad van binnen uit ook niet naar buiten kijken, maar het hangt niet op héél het venster.
Gewoon opzij en onderaan een tiental centimeter van de rand blijven.
Mensen moeten dan echt al voor het raam blijven staan om binnen te kijken en de katten moeten al echt op de vensterbank blijven zitten om naar buiten te kijken.
De mensen blijven hier gelukkig niet staan, maar onze katten maken wel gebruik van de vrije kijkzone ;)

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 11 maart 2014 - 18:21.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 11 maart 2014 - 18:29

Soms zie je ook dat ze die folie in een band op oog hoogte hangen. Dus dan kunnen de katten er nog onder kijken maar een normale mens niet. Of die zou al zo een nieuwsgierigaard moeten zijn dat ze gebukt lopen.

raamfolie-zandstraalfolie-harelbeke.jpg
Zo dus maar dan vanaf je vensterbank te beginnen.

Bewerkt door Eibhlin, 11 maart 2014 - 18:32.

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 11 maart 2014 - 19:10

Bekijk berichtcatherine, op 11 maart 2014 - 18:09, zei:

Wij hebben in onze slaapkamers, badkamer, overloop en wc raam dubbel glas met jaloezieën in aluminium erin. Heel gemakkelijk je hoeft het niet te kuisen want zit tss dubbel glas en de katten kunnen nog naar buiten kijken.
Wij hebben nieuwe ramen en deuren besteld en zagen dat speciaal glas, waren er direkt weg van en dus besteld, wel heel duur 400€/m²
Voor onze living en slaapkamer aan de straat kant gaan de glasgordijnen ook weg en komen er lamellen stores die afwasbaar zijn in de plaats.
Kan je nog geen foto tonen want ze komen onze ramen plaatsen in mei. Dus fotootje van internet geplukt.

http://evmglass.com/...s-met-jalozieen
Bijlage jalouzie in dubbel glas.png

Bijlage verticale jaloezie.jpg
Zo iets voor ramen straatkant, maar dan zonder kettingske aan de onderkant.

Fotos zijn van internet.

Ik ken lamellen, maar daar ben ik persoonlijk niet zo'n fan van en vind ik geen verbetering tov de gordijntjes die er nu hangen.

Bekijk berichtEibhlin, op 11 maart 2014 - 18:29, zei:

Soms zie je ook dat ze die folie in een band op oog hoogte hangen. Dus dan kunnen de katten er nog onder kijken maar een normale mens niet. Of die zou al zo een nieuwsgierigaard moeten zijn dat ze gebukt lopen.

Bijlage raamfolie-zandstraalfolie-harelbeke.jpg
Zo dus maar dan vanaf je vensterbank te beginnen.

Zoiets hadden wij dus ook in de garage en Mylo is zo slim geweest om het onderste deel van de folie er gewoon af te prutsen omdat hij meer zicht wilde hebben :louche: :lachen:

Ik kleed mij trouwens ook regelmatig om in mijn kamer, dus ik wil niet het risico lopen dat er per ongeluk toch een iets te grote spleet is door lamellen of folie met spleten tussen en iemand mijn blote kont kan zien :p
Mylo Banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 11 maart 2014 - 19:27

Bij lamellen zie ik met Mylo al zo'n toestanden: :lachen:
funny-cats-dogs-stuck-furniture-16.jpg
Mylo Banner