Spring naar inhoud

- - - - -

Anti-doorkijkfolie?

• Log in om te reageren
44 reacties op dit onderwerp
HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.077 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 11 maart 2014 - 19:38

Bekijk berichtFarailde7, op 11 maart 2014 - 19:10, zei:

Zoiets hadden wij dus ook in de garage en Mylo is zo slim geweest om het onderste deel van de folie er gewoon af te prutsen omdat hij meer zicht wilde hebben :louche: :lachen:

Ik kleed mij trouwens ook regelmatig om in mijn kamer, dus ik wil niet het risico lopen dat er per ongeluk toch een iets te grote spleet is door lamellen of folie met spleten tussen en iemand mijn blote kont kan zien :p

Statische folie kan je achteraf terug aanbrengen als hij los gekomen is.
Het hangt er natuurlijk van af hoe erg eraan geprutst is of je een deel moet afknippen of niet.
Hij moet er al echt met zijn klauwtjes aan gezeten hebben om dat los te krijgen :trance:
Is precies er erg kereltje uwe Mylo :lachen:

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#17 Geplaatst 11 maart 2014 - 20:10

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 11 maart 2014 - 19:38, zei:

Statische folie kan je achteraf terug aanbrengen als hij los gekomen is.
Het hangt er natuurlijk van af hoe erg eraan geprutst is of je een deel moet afknippen of niet.
Hij moet er al echt met zijn klauwtjes aan gezeten hebben om dat los te krijgen :trance:
Is precies er erg kereltje uwe Mylo :lachen:

Haha, hij is gewoon inventief ;) Voor de rest is het een engeltje :engel:

We hebben het stukje dat hij eraf geprutst heeft gewoon weggelaten. Zijn mandje staat daar en nu kan hij gemakkelijk naar buiten kijken naar de vogeltjes die daar in de bomen zitten. Hij zit daar nu heel graag (we zeggen altijd 'Mylo zit weer tv te kijken :p), daarmee dat ik hem ook meer doorkijk wil geven ipv die gordijntjes, maar dan wel zonder dat ik mij zorgen moet maken dat de buren mij in mijn naakie zien. Daarmee dat ik aan van die spiegelfolie dacht.
Mylo Banner

Miss Nina
Miss Nina
  • 1.550 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 11 maart 2014 - 20:17

Ik zou zeggen probeer die folie eens en laat je ouders dan eens van buitenaf kijken overdag en ne keer 's avonds als de licht aan is en jij in je kamer bent. Of omgekeerd, krijg jij ook een idee hoe dat er voor mensen die langslopen eruit ziet. Maar als je zegt dat je 's avonds toch je grote gordijnen dicht doet denk ik niet dat je echt schrik moet hebben dat iemand je in je nakie ziet :)
"Humans: No fur, no paws, no tail. They run away from mice. They never get enough sleep. How can you help but love such an absurd animal?"
- Anonymous cat about humans

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 11 maart 2014 - 20:21

Bij ons trokken de poezen dat eraf << :louche:
Geplaatste afbeelding

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 11 maart 2014 - 21:27

Bekijk berichtMiss Nina, op 11 maart 2014 - 20:17, zei:

Ik zou zeggen probeer die folie eens en laat je ouders dan eens van buitenaf kijken overdag en ne keer 's avonds als de licht aan is en jij in je kamer bent. Of omgekeerd, krijg jij ook een idee hoe dat er voor mensen die langslopen eruit ziet. Maar als je zegt dat je 's avonds toch je grote gordijnen dicht doet denk ik niet dat je echt schrik moet hebben dat iemand je in je nakie ziet :)

Dat ben ik zeker van plan, maar dit topic was gewoon om te horen naar ervaringen met de spiegelfolie VOOR ik er geld aan uitgeef ;)
En dat over het zien in min nakie ging niet over de folie die ik zou willen kopen, maar over de andere suggesties die gedaan werden (nl. lamellen en matte folie met gaten ertussen)

Bekijk berichtAudrey, op 11 maart 2014 - 20:21, zei:

Bij ons trokken de poezen dat eraf << :louche:

Was dat met spiegelfolie waar je door kan kijken of matte folie? Mylo deed dat nl ook bij de matte folie omdat die niet heel het raam bedekte en hij er niet door kon kijken, maar als hij door die spiegelfolie wel door kan kijken en er geen gaten tussen zijn waarhij aan kan prutsen, hoop ik dat hij eraf blijft ;)
Mylo Banner

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 11 maart 2014 - 21:31

Matte folie en die hing tot boven... Gewoon de nageltjes erin  :louche:
Geplaatste afbeelding

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#22 Geplaatst 11 maart 2014 - 21:33

Bekijk berichtAudrey, op 11 maart 2014 - 21:31, zei:

Matte folie en die hing tot boven... Gewoon de nageltjes erin  :louche:

Ahja, daarmee dat ik dus folie wil waar hij wel kan doorkijken :). Ik begrijp de katjes wel, al is het niet leuk voor ons dat ze de folie naar de vaantjes helpen ;)
Proficiat met je zwangerschap trouwens!
Mylo Banner

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#23 Geplaatst 11 maart 2014 - 23:09

Bekijk berichtFarailde7, op 11 maart 2014 - 19:27, zei:

Bij lamellen zie ik met Mylo al zo'n toestanden: :lachen:
Bijlage funny-cats-dogs-stuck-furniture-16.jpg

Ewel die toestanden kan je niet hebben mijn fijne lamellen zitten tss het dubbel glas kan er zelf niet aan.
Voor ons wat dit praktisch, moet ik geen voile gordijnen meer ophangen waar ze constant in haken.

En de vertikale jaloezien zet je zo groot open als je zelf wil. En ze zijn afwasbaar want waar de katten dagelijks langs wrijven zoals tegen de gordijnen wordt dat vuil.

Die folie moet al heel goed geplaatst zijn en vaak als een kat bv achter een vlieg aan zit en die vangt net aan die folie trekken ze er kretsen in.
Het raam dat eibhlin liet zien is meestal gezandstraal glas en dat zetten wij aan onze voordeur, daar kunnen ze niks aan kapotkrabben tegen die folie wel.

Hilke
Hilke
  • 509 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 12 maart 2014 - 09:22

Zo ziet ons gordijntje er nu uit, doorgangetje gemaakt door de monstertjes. Als we binnenkort verhuizen, had ik ook graag wel iets anders gehangen. Het huis dat wij nu op het oog hebben, ligt wel aan de straat direct, dus wij zouden die nadelen aan de spiegelfolie wel hebben... ik ga de alternatieven die hier werden voorgesteld wel eens bekijken.

59542_10201741978530865_333602173_n.jpg
Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 12 maart 2014 - 10:29

Interessant onderwerp. Ben ook iets anders aan het zoeken.
Momenteel hangt dit bij mij en ik vind dat het precies zo weinig licht door laat. En iedereen ziet er eigenlijk gewoon door.

Bekijk berichtFarailde7, op 11 maart 2014 - 19:27, zei:

Bij lamellen zie ik met Mylo al zo'n toestanden: :lachen:
Bijlage funny-cats-dogs-stuck-furniture-16.jpg

Deze is gewoon geweldig! :ha :ha :ha

Bijgevoegde thumbnails

• DSCN0659.JPG

Sabine2
Sabine2
  • 8.648 berichten
  • 5 katten

#26 Geplaatst 12 maart 2014 - 11:15

Mijn raam vooraan is gedeeltelijk gematteerd (langs de binnenkant) en onderaan een paar stroken afgewisseld ongematteerd zodat de katjes naar buiten kunnen blijven kijken
helemaal onderaan: afwisselend stroken van 3 cm doorschijnend en gematteerd (zodat ik 3 doorschijnende stroken van 3 cm heb)
Groot stuk daarboven: volledig gematteerd
Bovenste halve meter (ongeveer... 'k ben slecht in schatten) opnieuw doorschijnend (maar zodanig hoog dat het al ne reus moet zijn die erboven kan kijken ;) )
Zo is het goed voor de katjes en voor mij (nauwelijks inkijk en veel lichtinval)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#27 Geplaatst 12 maart 2014 - 11:28

Mijn buren hebben van die spiegelfolie hangen.  Je kijkt bij hun niet binnen, maar je kan wel heel vlot gewoon buiten kijken.
Op die folie hebben ze dan ook nog eens een UV beschermer ofzo-iets.

Bijgevoegde thumbnails

• 1.png
  • 2.png

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 12 maart 2014 - 12:38

Bekijk berichtInavanthielen, op 12 maart 2014 - 11:28, zei:

Mijn buren hebben van die spiegelfolie hangen.  Je kijkt bij hun niet binnen, maar je kan wel heel vlot gewoon buiten kijken.
Op die folie hebben ze dan ook nog eens een UV beschermer ofzo-iets.

Dat lijkt me een vrij nieuw huis. Zeker dat dat een folie is? kan ook reflecterend glas zijn en dat is vrij duur.
Moest het toch folie zijn, kan je dan eens vragen waar ze dat gehaald hebben? :d

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#29 Geplaatst 12 maart 2014 - 13:41

Als je die vertikale lamellen schuin open zet kijken ze al minder binnen.

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#30 Geplaatst 12 maart 2014 - 14:01

Bekijk berichtmobius, op 12 maart 2014 - 12:38, zei:

Dat lijkt me een vrij nieuw huis. Zeker dat dat een folie is? kan ook reflecterend glas zijn en dat is vrij duur.
Moest het toch folie zijn, kan je dan eens vragen waar ze dat gehaald hebben? :d

Tja, nieuw...onze huizen zijn nu bijna 9 jaar oud (maar goed onderhouden he? :goofy: )
Ik zal eens vragen waar de folie van komt.  Het is dus wel folie hoor, dan hebben ze er zelf opgeplakt.

Oei...kreeg al bericht terug!  Snelle buurvrouw.

Ze hebben dat besteld via:

http://www.reprosol.be

PS: wat doet mijn lettertype nu ineens???????

Bewerkt door Inavanthielen, 12 maart 2014 - 14:01.

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL