Spring naar inhoud

- - - - -
Langhaar

Ons nieuw katertje Elliot

• Log in om te reageren
61 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#31 Geplaatst 01 september 2009 - 15:38

En Fientje en Chopin ?? Heb je nog foto's ?? Ik ben reuzebenieuwd...
Ja, Elliot is een kanjer, hij weegt al 2 kg 500...

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#32 Geplaatst 01 september 2009 - 15:49

@ Feroesti:

Ik heb net de batterijtjes van mijn fototoestel nog eens opgeladen (die zijn ook altijd leeg net als je't toestel wil gebruiken hé, bij mij is dat altijd zo).  Door de vele zorgen van de afgelopen weken is het er niet veel meer van gekomen om foto's te nemen maar ik heb er terug zin in.  Dus, binnenkort nog fototjes! ;)
Heb je al de fototjes gezien in m'n albums van Fientje en Chopin?  
Ik plaatste ook enkele albums over onze vorige 2 katjes ( :cry: Ik mis ze zo erg!)

Chopintje weegt ook al flink veel, dat zal ongeveer zo'n 4 kg 500 zijn ondertussen.  't Ventje is ook geïnteresseerd in al wat eten is, al pas ik daar wel heel erg mee op (gevoelige darmpjes).  Maar af en toe eens een traktaatje, 't is zo leuk als je ze ziet genieten!  Fientje volgt hem ook op de voet qua gewicht, ik zou ze eigenlijk alletwee eens moeten wegen.  

Hoe gaat het met Myrthe?  Nog steeds niet bevallen?  Spannend!  Ik ben benieuwd hoeveel kittens zij zal werpen.  Veel succes met de nakende bevalling!  

;)

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#33 Geplaatst 01 september 2009 - 17:49

Nog niet bevallen, maar dat zou wel eens niet lang meer kunnen duren. Ze ligt al de hele dag in haar nestplaats. En geen kat moet het wagen om ongezien in haar bench te kruipen.
Ik gok op vanavond laat of vannacht...

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#34 Geplaatst 02 september 2009 - 12:58

Juist gegokt dus !! Zie bevalling Myrthe bij kittentijd.

Guest_Snow_*
Guest_Snow_*

#35 Geplaatst 03 september 2009 - 15:08

[FONT=""][COLOR=""]zo schattig om verliefd op te worden[/COLOR][/FONT]

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#36 Geplaatst 05 september 2009 - 09:28

Nog meer Elliot :

Bijgevoegde thumbnails

• foto's 4 sept 009.jpg
  • foto's 4 sept 010.jpg
  • foto's 4 sept 013.jpg

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#37 Geplaatst 05 september 2009 - 11:06

:LOL: :heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#38 Geplaatst 07 september 2009 - 13:56

Te mooi voor woorden :heart: :heart:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#39 Geplaatst 07 september 2009 - 15:18

De keurmeester vond hem te spits, geen tabby (nochthans uit twee tabby ouders ?) en te weinig vacht. Geschikt voor de fok, niet voor de show...
En dit voor een kitten van 29/04 maand oud...
We laten hem even uitgroeien, kennen de lijnen die erachter zitten en die zijn best zwaar en stevig. De oogkleur moet ook nog kleuren, we geven hem ruim de tijd om kater te worden.
Stoute keurmeester ...

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#40 Geplaatst 07 september 2009 - 21:59

amai prachtige kater
ja hij is nog jong en heel veel veranderen
soms die keurmeester zeggen iets waarvan je zegt dat trekt op niets

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#41 Geplaatst 08 september 2009 - 18:07

mooie jongen :love: :love:
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#42 Geplaatst 08 september 2009 - 19:59

Geen tabby ?? Volgens de keurmeester moeten we een dna test laten doen in Australië. Dat kost niet veel en is duidelijk en betrouwbaar. Maar ik zie toch duidelijk strepen...Alleen is hij nog zo jong en moeten die er nog wat duidelijker inkomen. Met créme is dat ook lichtjes, dat probleem hadden we, toen onze vorige kater Noah (ook créme tabby point en grootvader van Elliot), nog jong was ook al op show.
Zijn mama is een chocolat créme silver tabby point en zijn papa bleu tabby point. Aan mama's en papa's kant zijn beide ouders ook tabby's. Hoe zou hij dan een niet tabby kunnen zijn ??
Dat is mij een groot raadsel...

Het is zijn eerste show en moest ik nieuw zijn in de showwereld had ik het misschien geloofd. Maar soms moet je echt je ogen sluiten voor zo'n commentaren en op het gevoel afgaan. Spijtig als mensen voor het eerst showen en zoiest te horen krijgen, dat ze misschien afhaken en niet meer gaan showen.
Wat niet is kan nog komen, hij zal wel steviger worden. We moeten gewoon wat geduld hebben...

Het commentaar van : "hij is een fokkat , maar geen showkat" en "kittens van hem naar pariculieren, niet naar fokkers" stoorde mij het meest. Hoe kan je zoiets nu weten op die kitten leeftijd ?????? Hij heeft geen afwijkingen, geen buikvlekken, goed karakter,...

Onze kater Noah werd als kitten afgekeurd omwille van geen oogkleur en geen duidelijke colorpointverdeling. Hij was eigenlijk gewoon een witte kat met lichtblauwe ogen als kitten. Na 2 jaar was hij plots top showkat, hij heeft het op 5 jarige leeftijd tot groot europees kampioen geschopt.
Dus zo'n opmerkingen geloof ik al lang niet meer in !!

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 08 september 2009 - 20:12

Mooie man! :love3:
Geplaatste afbeelding

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#44 Geplaatst 10 september 2009 - 14:25

't Is zoals je zelf zegt, hij is nog zeer jong ook hé.  Bij jullie Sanneke duurde het toch ook een hele tijd als ik me niet vergis vooraleer zij begon in te kleuren?  Die keurmeester zou daar toch rekening mee moeten houden dat zoiets kan, vooral als hij weet dat de ouders tabby zijn.  Ik vind het een knap ventje alleszins; Elliot hé, niet die keurmeester ;) .  Die grote stoere katerpootjes doen mij denken aan onze Chopin.  Mooi hé!?
En volgende keer: andere show, andere keurmeester (een die wel met z'n goede been uit bed stapte én zijn gezond verstand gebruikt) en alweer een iets oudere Elliot...  

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#45 Geplaatst 11 september 2009 - 22:57

mooi kereltje :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Langhaar