Spring naar inhoud

- - - - -

wie weet waar ik prooidiertjes kan vinden

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#1 Geplaatst 28 augustus 2009 - 16:36

pffff
ik heb esther haar raad opgevolgt en de reptielen winkels afgebeld , rap klaar daar er maar 3 zijn in oostende
enkel maar muizen te vinden
zegt diene mnr aan de telefoon dat het niet gezond is om veel eendagskuikens te geven omdat daar veel groeihormonen inzitten
zou da nu waar zijn :catscratchhead , esther help
ik kan aan nijntjes geraken dood en niet gevild of gekuist , maar ze wegen 700gr , hoe los ik dat op
waar vind ik nog 1dagskuikens , kleine nijntjes en geen levende muizen
ja zeg ik ging muizen halen , die beestjes leefden nog he , ik kan veel maar geen beestjes levend geven aan de katten hoor , ah nee se
iemand geen idee

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#2 Geplaatst 28 augustus 2009 - 16:45

je kan eens op sites zoals kapaza kijken, daar worden er soms ook aangeboden ;)
of op reptielenfora ofzo, soms heb je mensen die ze in grote hoeveelheden ergens aankopen en dan enkele doorverkopen ofzo, maar ik zou beginnen met kapaza enzo te checken ;)

Bewerkt door crazy_catlady, 28 augustus 2009 - 16:48.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 28 augustus 2009 - 17:35

Ja dat is wel een slim idee wat catlady zegt, doe eens een oproep op een 2e hands site, er staan ook weleens aanbiedingen? Je kunt ook eens naar een reptielbeurs gaan, daar moet je wel slagen.

Elke dag een kuiken kan geen kwaad hoor. Uiteraard is biologisch vlees of wild beter om te voeren dan bio-industrievlees, maar ook op een dieet van bioindustrievlees krijgt een kat alles binnen wat hij nodig heeft. Als je katten het lusten kun je af en toe ook eens vette vis geven (sardientjes, zalm, tonijn(niet teveel), makreel et cetera). De vette vissoorten bevatten veel omega3, in BI-vlees zit meer omega6.

De konijnen zou ik gewoon in stukken zagen, als ze half bevroren zijn.

En levend voeren, daar houd ik niet van, heeft ook niets maar dan ook niets te maken met de gedachtengang achter het rauwe voeren. ;)

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 28 augustus 2009 - 18:14

Je vind toch gratis dwergkonijnen op kapazaa enz...Alsook slachtkonijnen.Haha nee ik zou het nooit over mijn hart krijgen , zo een levend diertje voederen.Kan niet tegen dierenleed,niet bij katten maar ook niet bij andere dieren. Maar vers vleesvoer is anders,heb ik niets tegen.Ik heb mijn katten in ouderlijk huis al met vogels zien spelen voor ze het opeten dat ze gevangen hadden,en dat is niets voor mijn gevoelig mensenhartje. :(

Maar ja dus die 2dehands en kapazaa zijn goede sites,ik zou er dan zeker eens rondkijken :d
Geplaatste afbeelding

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#5 Geplaatst 28 augustus 2009 - 19:39

[quote name='Serenity']Je vind toch gratis dwergkonijnen op kapazaa enz...
:trance: :o :misselijk: , jawadde en ik dacht dat ik een straffe was
toen die vent die doos met muizen toonde was het al van jeeeeewhhh
dode dieren dat kan ik nog aannemen ,
maar nu dat ge het zegt , hoeveel dwergnijntjes zouden zo niet verobert worden he
nee jong dat zou ik niet kunnen , maar ik ga dan die nijntjes eens proberen
arme beestjes

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 28 augustus 2009 - 19:42

kitten zei:

nee jong dat zou ik niet kunnen , maar ik ga dan die nijntjes eens proberen
arme beestjes

Kan me voorstellen dat je moet wennen aan het idee, maar meestal hebben die konijnen het beter gehad dan de dieren uit de bio-industrie. Ik krijg geregeld konijnen en hanen die van een soort boer komen, die hebben een fantastisch leven op dat erf gehad, natuurlijk gegeten en veel ruimte gehad en lekker zand om in te rollen.. ;)

Geplaatste afbeelding

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#7 Geplaatst 28 augustus 2009 - 20:11

ja he , maar dan kom ik in hun leven en worden ze straks eten voor mijn poezen
inderdaad , het moet wennen , maar vroeg of laat gaan ze toch in de pan
en de gezondheid van mn poezen gaat voor
vind het wel erg hoor :oops:
maar als ik dan de poezen bezig zie , dan zeg je wel van oke voor hun is dat echt fun he
het lawaai , het jagen , het blazen en grommen voor het mooiste stukje
en dan zijn ze zo moe van jagen (op een dood stuk vlees , :o maar ja het gedacht doet veel he )
hopelijk valt het nu niet meer in het honderd met thor en blijft hij zo goed vooruit gaan, en mila amaai die komt groot

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#8 Geplaatst 28 augustus 2009 - 20:14

Ester zei:

Kan me voorstellen dat je moet wennen aan het idee, maar meestal hebben die konijnen het beter gehad dan de dieren uit de bio-industrie. Ik krijg geregeld konijnen en hanen die van een soort boer komen, die hebben een fantastisch leven op dat erf gehad, natuurlijk gegeten en veel ruimte gehad en lekker zand om in te rollen.. ;)

jaaaa , zou jij dat kunnen dwergnijntjes nemen en aan de poezen geven :o , amaai dan ben ik een watje se :catscratchhead :catangel
mn ventje zegt dat ook , waarom niet dan kunnen ze echt jagen
maar iemand zn huisdiertje zo brut aan zn eind komen :cry: :cry: :cry:

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#9 Geplaatst 28 augustus 2009 - 20:15

maar erf , daar zegt ge iets , ik moet een kiekenboer zoeken :catkiss

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 28 augustus 2009 - 20:30

kitten zei:

jaaaa , zou jij dat kunnen dwergnijntjes nemen en aan de poezen geven :o , amaai dan ben ik een watje se :catscratchhead :catangel
mn ventje zegt dat ook , waarom niet dan kunnen ze echt jagen
maar iemand zn huisdiertje zo brut aan zn eind komen :cry: :cry: :cry:

Ik ben ook tegen levend voeren, dat is nergens voor nodig en bespaart een hoop dierenleed.

Maar ik kan wel konijnen voeren zonder moeite. In het begin vond ik het vreselijk, en riep altijd dat ik nooit hele prooitjes zou gaan voeren. En nu draai ik nergens meer mijn hand voor om.

Katten in hun element zien tijdens het eten vind ik fantastisch, geen animalplanet of discovery meer nodig.

Geplaatste afbeelding

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#11 Geplaatst 28 augustus 2009 - 20:44

Ester zei:

Ik ben ook tegen levend voeren, dat is nergens voor nodig en bespaart een hoop dierenleed.

Maar ik kan wel konijnen voeren zonder moeite. In het begin vond ik het vreselijk, en riep altijd dat ik nooit hele prooitjes zou gaan voeren. En nu draai ik nergens meer mijn hand voor om.

Katten in hun element zien tijdens het eten vind ik fantastisch, geen animalplanet of discovery meer nodig.

ja dat is waar , hoe ze omgaan met hun eten
anders zitten  ze te wachten tot hun potje gevuld word , vlug opeten hun wassen en wachten op het volgende , maar nu , vooral mila , hoe die rondcrost met haar kiekje , t'is precies een boefje met haar buit
ge moogt nie kijken naar haar of ze gromt
ik heb zo het gevoel dat een nijntje ook zo plezant zal zijn , alleen zal ze die zo goed niet kunnen rondsmijten
ik had babyratjes mee en dat lusten ze totaal niet , zouden muizen dan ook zo een effect hebben want ik heb nu een zak vervrozen gevonden maar ze zijn met zn 25
lusten u poezen muizen ?

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 29 augustus 2009 - 11:32

Minstrel en Zucchero zijn dol op muizen, ratjes vinden ze hier trouwens ook wat minder. Sam is pas twee weken hier en die eet nog geen muizen, hopelijk komt dat nog!
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 31 augustus 2009 - 10:49

Succes!
Geplaatste afbeelding