Spring naar inhoud

- - - - -

Kittens uit hetzelfde nest

adoptie kattengedrag

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
Majesteit
Majesteit
  • 423 berichten

#1 Geplaatst 15 maart 2014 - 08:33

Hoe sta jij tegenover het adopteren van kittens uit hetzelfde nestje?
- Hoeft niet
- Is leuk gezien er een vertrouwd kitten is
- Is leuk gezien kittens spontaan met elkaar omgaan
- Is teveel werk
- Is teveel drukte
- Is aangewezen omdat de kittens dezelfde leeftijd hebben
- Is ideaal, ze zullen zich zeker niet vervelen
- Maakt niet uit of ze uit zelfde nest komen

CatteryLaLau
CatteryLaLau
  • 197 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 15 maart 2014 - 09:00

2 kittens van dezelfde leeftijd is ideaal, hoeft niet per se uit hetzelfde nest maar maakt het wel nog leuker :)

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 15 maart 2014 - 09:27

Bekijk berichtCatteryLaLau, op 15 maart 2014 - 09:00, zei:

2 kittens van dezelfde leeftijd is ideaal, hoeft niet per se uit hetzelfde nest maar maakt het wel nog leuker :)

Daar ben ik het volledig mee eens.
Het is misschien wel drukker als ze jong zijn, maar eens ze wat ouder zijn dan zijn het vriendjes voor het leven. ;)

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 15 maart 2014 - 09:33

Mijn kater en oudste kattin komen niet uit hetzelfde nest, maar de kattin is slechts 1 maand jonger. Dit was heel leuk toen ze nog klein waren.
Ze hadden veel aan elkaar. Je moet er alleen op toezien dat zoals bij mij van verschillend geslacht, ze op tijd geholpen worden. Bij mij gaat het om maine coons dus die waten nog niet steriel toen ze nest verlieten....

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 15 maart 2014 - 10:01

Ik raad het zeker aan, ze zijn zo minder bang de eerste dagen en hebben een leuk vriendje om mee te spelen. Als je geen tijd hebt of je bent gaan werken overdag dan kunnen ze elkaar bezig houden en moet je niet bang zijn dat ze zielig alleen zitten.
Bovendien denk ik dat ze minder gaan slopen uit verveling.
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 15 maart 2014 - 10:07

Ik zou het ook aanbevelen. Kies dan voor twee kittens die sterk aan elkaar hangen, die al een sterke band hebben. Toen Lowie en Isabella (broer en zus uit dezelfde nest) hier kwamen, toen waren ze de eerste dagen echt constant bij elkaar, ze hebben heel veel aan elkaar gehad en ik ben blij dat ik dat zo gedaan heb.

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 15 maart 2014 - 10:18

Chiana en Loki komen niet uit dezelfde nest maar wel van dezelfde cattery en ze schelen 10 dagen van leeftijd.
Zelfs in de cattery waren ze vaak samen. Je weet dan op zijn minste ook dat ze al goed overeen komen.

Het heeft echt wel geholpen toen ze hier kwamen wonen, Loki was een echte grote broer die alles graag ging verkennen maar altijd direct Chiana ging geruststellen als die nog maar liet weten dat ze bang of onzeker was.

En nu ze allebei een jaar oud zijn, liggen ze nog steeds vaak samen in hun mandje te slapen.
Maar ik moest inderdaad wel heel goed opletten voor ze steriel waren gemaakt, een kater en katinnetje samen, dan gaat de natuur op een gegeven moment zich laten blijken, en die geven er dan niet om als ze broer en zus zijn, of neef en nicht.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ventteke
Ventteke
  • 2.256 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 15 maart 2014 - 12:03

Ik heb er drie uit hetzelfde nestje, 2 broers en een zusje.
Gaat fantastisch , waren al wel 6 maand toen ik ze binnen pakte
Zeker doen , hangen zo aan elkaar.

IMG_0965.jpg

KS2015

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 15 maart 2014 - 12:17

Ik heb er ook 2 van de zelfde nest. Ze waren ook maar met 2 en ze zijn samen gebleven. :) Ik ben blij dat ze samen zijn gebleven omdat ze zoals anderen al zeiden, ze veel aan elkaar hebben.

Ik heb een look-a-like van Ventteke :)
20140218_130051.jpg

Bewerkt door Eibhlin, 15 maart 2014 - 12:17.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 15 maart 2014 - 14:30

Bekijk berichtEibhlin, op 15 maart 2014 - 12:17, zei:

Ik heb er ook 2 van de zelfde nest. Ze waren ook maar met 2 en ze zijn samen gebleven. :) Ik ben blij dat ze samen zijn gebleven omdat ze zoals anderen al zeiden, ze veel aan elkaar hebben.

Bijlage 20140218_130051.jpg

ja jullie katjes zouden echt wel broertjes en zusjes kunnen zijn !

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#11 Geplaatst 15 maart 2014 - 15:00

Soms hebben katjes uit zelfde nest veel aan mekaar maar naarmate ze ouder worden gaan ze meer apart liggen maar kunnen evengoed vriendjes voor leven zijn.
Zo ook met kittens uit verschillende nesten.

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#12 Geplaatst 15 maart 2014 - 15:59

Hier zijn ze steeds per 2 gekomen. Juno en Inti komen uit dezelfde nest. Ze hingen in het begin aan elkaar maar nu niet meer, ook Pipo en Patch zijn zusjes uit dezelfde nest, die hingen ook echt aan mekaar maar nu dus ook niet meer. En Ziggy en Mojito zijn ook ook dezelfde nest (dat vermoeden we toch want ze zijn samen gevonden) en die zijn na 2 jaar en een half nog steeds onafscheidelijk.
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

Ventteke
Ventteke
  • 2.256 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 15 maart 2014 - 18:02

Bekijk berichtEibhlin, op 15 maart 2014 - 12:17, zei:

Bijlage 20140218_130051.jpg

Inderdaad, de voorste van jouw lijkt onze Wannes wel, prachtig. Ook zo'n fijn snoetje.

Bewerkt door Ventteke, 15 maart 2014 - 18:05.

KS2015

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#14 Geplaatst 16 maart 2014 - 11:09

Het hangt er van af. In het belang van de katten is een nestgenootje natuurlijk superleuk, vooral minder stress bij het verhuizen. Maar als je een echte knuffelkat wil, denk ik dat je beter voor één katje gaat. Nestgenootjes kunnen nogal samen klitten en dan kunnen die twee je gewoon links laten liggen of negeren. Samen spelen met je vertrouwde vriend is natuurlijk ook veel leuker dan met zo'n vreemd mensending.
Maar voor mensen die veel uithuizig zijn , full time werken, vaak op vakantie gaan,...is het met z'n tweetjes (drietjes, viertjes,...) veel leuker en minder eng.
Of dat nu een nestgenootje is of een ander kitten, veel maakt dat niet uit. Kittens onderling trekken zoiezo naar mekaar toe om te spelen. Samen vertrekken uit dezelfde cattery geeft natuurlijk het grote voordeel dat de stress minder is omdat ze mekaar goed kennen en iets vertrouwds hebben om dicht tegen aan te kruipen.

Wat hier vaak niet werkt is moeder en dochter samen houden. Op een bepaalde leeftijd wil mams haar kind echt niet meer in de buurt hebben. Ze verdragen mekaar wel, maar echte vriendinnen hebben we hier nog nooit gezien. Een groot verschil in band merk ik als bij nestgenootjes of leeftijdsgenootjes. Met paps klikt het hier wel altijd, die zijn hier ook vaak echte dikke vrienden.

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 20 maart 2014 - 10:28

Hier komen ze niet uit hetzelfde nest. Smeagel is eerst een half jaar alleen hier geweest en dan hebben we Delicious erbij gehaald. Ze hebben hier wel heel erg veel aan elkaar. Vanaf de eerste dag liggen zij constant samen en zijn ze ook altijd in elkaars buurt.
Wat wel jammer is, is dat Smeagel nog maar 2j is en Delicious 5j. Delicious wilt ook absoluut niet spelen en doet eigenlijk de hele dag niks. Smeagel heeft soms zijn hyperactieve buien en wil dan zo graag met haar spelen. Hij zit haar dan te bespringen en te bijten, maar zij wil absoluut niet meespelen. Vind het soms wel jammer voor Smeagel. Hij zou zoveel meer hebben aan een vriendje waarmee hij zou kunnen rondcrossen en dat ook eens gek doet met hem. Gelukkig compenseren mijn 2 zoontjes dat wel een beetje...

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: adoptie, kattengedrag