Spring naar inhoud

- - - - -

Kittens uit hetzelfde nest

adoptie kattengedrag

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 20 maart 2014 - 12:42

Kan ik moeilijk op antwoorden, hangt af van de situatie waarin ik mij op dat moment bevindt en ook hoe de kittens ervoor staan (erge verwaarlozing). Bij onze eerste (tigger) heb ik wel gezorgd dat zijn broertje bij de buren kon komen. Nu 5jaar later zijn die twee broers elkaars grootste vijanden in de tuin.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 20 maart 2014 - 14:23

Bekijk berichtferoesti, op 16 maart 2014 - 11:09, zei:

Maar als je een echte knuffelkat wil, denk ik dat je beter voor één katje gaat. Nestgenootjes kunnen nogal samen klitten en dan kunnen die twee je gewoon links laten liggen of negeren.
Daar ben ik het niet met eens eigenlijk. Ik heb 2 broertjes en de ene is een echte knuffelkont. Die ligt hier elke dag in mijn armen. De andere heeft gewoon een ander karakter en knuffelt minder graag.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#18 Geplaatst 20 maart 2014 - 14:30

Bekijk berichtEibhlin, op 20 maart 2014 - 14:23, zei:

Daar ben ik het niet met eens eigenlijk. Ik heb 2 broertjes en de ene is een echte knuffelkont. Die ligt hier elke dag in mijn armen. De andere heeft gewoon een ander karakter en knuffelt minder graag.

Dat is bij mijn zus ook zo. Zijn broer en zus uit hetzelfde nest, op hetzelfde moment geadopteerd en de broer is een enorme knuffelkont en kruipt zo dicht mogelijk bij je en de zus speelt liever, maar knuffelt niet zo graag. Denk dat dat meer het karakter is die dat bepaalt, dan of ze samen toekomen.

Majesteit
Majesteit
  • 423 berichten

#19 Geplaatst 24 maart 2014 - 20:27

Bedankt voor alle leuke reacties.
Ik heb ondertussen besloten om broertje en zusje samen te laten, ze spelen zo mooi samen. Hun moeke houdt een oogje in het zeil voor hun beiden, ze is ondertussen gesteriliseerd en perfect gelukkig in de buurt, beetje een buurtkat aan het worden als de buren dat wensen.

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#20 Geplaatst 31 maart 2014 - 13:57

Voor ons maakte het ook niet uit in den tijd.  Onze Bas kwam van een andere nest, als ons Beau.  Wel speciaal was dan, dat in dat gezin, diezelfde dag, ze allebei zijn geboren.  Geen broer en zus, maar wel op dezelfde datum jarig.
Moesten ze nu echt broer en zus zijn geweest, was ik evenzeer verliefd op hun geworden hoor, en had ik ze sowieso ook genomen.

Bekijk berichtMajesteit, op 24 maart 2014 - 20:27, zei:

Bedankt voor alle leuke reacties.
Ik heb ondertussen besloten om broertje en zusje samen te laten, ze spelen zo mooi samen. Hun moeke houdt een oogje in het zeil voor hun beiden, ze is ondertussen gesteriliseerd en perfect gelukkig in de buurt, beetje een buurtkat aan het worden als de buren dat wensen.

Geweldig dat je ze samenlaat!  :goofy:

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.251 berichten
  • 5 katten

#21 Geplaatst 01 april 2014 - 10:18

Xeon en Tobyn zijn ook broer en zus uit dezelfde nestje en ze hebben in begin heel veel aan elkaar gehad en nu
kunnen ze nog steeds niet zonder elkaar.
Als we weg zijn geweest liggen ze soms zo knus samen en dat is zo schattig om te zien :)
Ik heb er geen moment spijt van en zou het iedereen zeker aanraden

Geplaatste afbeelding

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 11 april 2014 - 19:36

Beats en Bubbels zijn ook van hetzelfde nest,
en ze zijn zo abnormaal schattig samen!! :loveshower: :loveshower: :loveshower:
De eerste dagen weken ze niet van elkaars zijde,
ze plakten aan elkaar (ik had precies een siamese tweeling in huis gehaald :lachen: )
maar de ene is nogal een bangerik en de andere eerder brutaal en speels dus ja het zijn toch echt verschillende karakters hoor.

Siggy2311
Siggy2311
  • 144 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 04 november 2014 - 03:31

Ik denk dat het wel leuk moet zijn voor die hummeltjes om niet meteen alleen naar een vreemde omgeving te moeten verhuizen. Toen ik Floempie ophaalde was het plan om er eentje te houden, maar na twee dagen zag ik dat hij een maatje miste, ik mocht me niet omdraaien of hij zat daar te piepen om aandacht. Maar zijn broertjes waren reeds naar hun nieuwe thuis vertrokken en dan heb ik Spooky opgehaald uit een ander nest. Ze schelen twee dagen in leeftijd en alhoewel ze in het begin wat vochten lagen ze al heel snel samen te slapen.
Geplaatste afbeelding

Dasje
Dasje
  • 150 berichten

#24 Geplaatst 25 oktober 2015 - 20:07

Ik ben absoluut voorstander van 2 kittens samen, maar zou indien beetje mogelijk
nooit meer 2 kittens uit hetzelfde nest nemen.
Mijn avatar-katertje Haike en zijn broer Dallas (29.04.2008 - 04.10.2011) zijn samen bij mij toegekomen.
Alles peis en vree, samen opgegroeid, samen gecastreerd enz...
Tot ze volwassen werden. Ze vochten op leven en dood. Dat zou zijn oorsprong hebben gehad in het
feit dat het sterkste kitten het zwakste altijd probeert 'uit het nest' te werken.
Op de duur durfde Haike niet meer in huis komen.
Dallas is intussen bij de regenboogbrug...helaas jongetje...

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: adoptie, kattengedrag