Spring naar inhoud

- - - - -

droogvoeding: welk merken raden jullie aan ?

• Log in om te reageren
65 reacties op dit onderwerp
stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 16 maart 2014 - 12:56

Bekijk berichttanya, op 16 maart 2014 - 12:53, zei:

scheelt dat zoveel in prijs dan ? toch eens onderzoeken dan...

werd dat aangeraden door jullie DA ?

Ja hoor, scheelt erg veel. Ik bestel ook altijd in grotere hoeveelheden (kattenbakvulling, brokken, natvoer,..) waardoor ik nog eens 3% bulkkorting en 5% spaarplankorting krijg.
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Kaprice
Kaprice
  • 4.914 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 16 maart 2014 - 12:57

ik koop lara fitness poultry 10kg in de Euroshop in Middelkerke
je kan ook met kleinere zakjes starten om te proberen hé, maar hier met vier mondjes neem ik een grote zak die in een bewaarton giet

wil je weten waar die bij jou te verkrijgen is kan je via postnr op onderstaande link zoeken
http://www.versele-l...lng=1&mkt=11963

tanya
tanya
  • 77 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 16 maart 2014 - 13:08

dank jullie wel allemaal, ik zal me er eens verder in verdiepen, sè

Kaprice, Lara verkopen ze bij ons in de buurt, super !
Mammie van Orbi & Stien
Zwerverke, Witte, Casper, Sammy, Blondie, Zappa & Panamarenko...
geef er 'n serieuze lap in 't kattenparadijs lieverds !! Zal jullie blijven missen...

Kaprice
Kaprice
  • 4.914 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 16 maart 2014 - 13:15

k zou wel aanraden met kleine zakjes te beginnen he

en als je overschakelt, het geleidelijk aan te mengen
bv beginnen met 20% nieuw, en zo opbouwen tot je helemaal de nieuwe brokjes geeft

zo wennen de katjes en hun spijsvertering eraan
en heb je de minste kans op diarree en zo

maar k zou zo wie zo proberen zo weinig mogelijk brokjes van whiskas, Friskies, aldi en lidl te geven
aangezien deze veel vulmiddel, granen bevatten en weinig vlees/vis %
(vandaar ook hun goedkopere verkoopprijs)

en je zal ook zien hoe betere kwaliteit voeding je geeft, hoe minder geurtjes en hoeveelheid kakjes je zal terug krijgen
omdat je hun vertering optimaliseert

tanya
tanya
  • 77 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 16 maart 2014 - 13:18

ja, inderdaad, stel dat ze het niet zo lekker vinden én om ze geleidelijk aan te laten wennen aan het nieuwe voer
hoe minder geurtjes en kakjes, hoe beter, want kattenbakken uitkuisen is niet bepaald mijn favoriete bezigheid :lol2:

Mammie van Orbi & Stien
geef er 'n serieuze lap in 't kattenparadijs lieverds !! Zal jullie blijven missen...

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 16 maart 2014 - 13:37

Van sommige merken kan je een proefverpakking (zo een klein staaltje voor 1 portie) vragen in de dierenwinkel.
Bij Hills kan je dat momenteel on line bestellen. In de Maxi zoo geven ze van verschillende merken proefzakjes weg om eens te testen. Misschien zo eerst eens controleren of ze het lusten?
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

tanya
tanya
  • 77 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 16 maart 2014 - 13:44

Bekijk berichtstareyedkitten, op 16 maart 2014 - 13:37, zei:

Van sommige merken kan je een proefverpakking (zo een klein staaltje voor 1 portie) vragen in de dierenwinkel.
Bij Hills kan je dat momenteel on line bestellen. In de Maxi zoo geven ze van verschillende merken proefzakjes weg om eens te testen. Misschien zo eerst eens controleren of ze het lusten?

ah, dat is interessant, bedankt voor de tip

Mammie van Orbi & Stien

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#23 Geplaatst 16 maart 2014 - 13:58

Bekijk berichtJoske123, op 16 maart 2014 - 12:10, zei:

Ik geef onder anders ook Royal Canin.
En daarnaast : Porta 21 (zo'n 4€/kg bij zooplus.nl) en hobbyfirst (gekocht bij de hobbywinkel zo'n 4€/3 kg). Ik zal terug ook Almo nature kopen (ook bij zooplus 4,17€/kg)

Die porta 21 vind ik persoonlijk het best voor een kat omdat er geen granen in zitten en het bestaat uit 80% vlees, maar sommige van mijn katjes denken daar anders over !

Joske123 , ivm die porta21 heb je toevallig een fotoke hoe groot/klein die brokjes zijn? EN ruiken die straf (staan in de living en moet weten of ze geschikt zijn voor hun voedselverijkingsspulletjes vandaar ;) )
Ben namelijk al een tijdje aan het denken dat ook eens uit te proberen, want geef nu Sanabelle en ze eten het wel graag maar als ik de verpakking kijk zit er echter niet zo veel vlees in als ik dacht ..  
Vroeger gaf ik Hills en RC , maar 4 van onze 9 katjes verdragen een heleboel niet , voorlopig verdragen ze de sanabelle allemaal vandaar ..

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 16 maart 2014 - 14:08

Ik ben heel content van porta 21 graanvrij. Goede prijs-kwaliteit verhouding (ik hoop het bij zooplus) en Mylo zijn pelske is er veel mooier van geworden :)

Bekijk berichtmellemeis, op 16 maart 2014 - 13:58, zei:

Joske123 , ivm die porta21 heb je toevallig een fotoke hoe groot/klein die brokjes zijn? EN ruiken die straf (staan in de living en moet weten of ze geschikt zijn voor hun voedselverijkingsspulletjes vandaar ;) )

Ik gebruik porta 21 en Mylo krijgt uitsluitend via voedselverrijking zijn brokjes en dat staat bij ons meestal ook in de living :)
Mylo Banner

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 16 maart 2014 - 14:11

Hier krijgen ze sanabelle of almo. Almo kan je wel gewoon in een dierenwinkel kopen zoals vb bij tom&co als je niet online wil bestellen.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#26 Geplaatst 16 maart 2014 - 14:16

die porta 21 ruikt niet zo straf, vind ik dan toch ;)
qua grootte lijken ze sterk op RC, maar iets platter.
20140316_140935.jpg
20140316_140953.jpg
20140316_140957.jpg

Ondertussen heb ik ook het adres gevonden van die hobbyfirst:

hobbyfirst
Stasegemsesteenweg 102
8850 Kortrijk
www.hobbyfirst.be
hobby@nvdumolin.be
of die korrel ook de gezondste is dat weel ik niet, maar hier lusten ze die wel graag ;)

tanya
tanya
  • 77 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 16 maart 2014 - 14:33

bedankt voor het adres, Joske, is wel nogal ver voor mij
maar ik kan altijd eens 'n klein zakje via Zooplus bestellen, om te weten wat onze tijgers ervan denken

ik zal ook eens kijken naar Almo als ik in de Tom&Co kom, goed om te weten

Mammie van Orbi & Stien

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#28 Geplaatst 16 maart 2014 - 14:54

Hier doen ze het super op Sanabelle No Grain,
na vele merken van heel duur tot iets goedkoper geprobeerd te hebben

Bewerkt door Tripkippiej, 16 maart 2014 - 14:54.

tanya
tanya
  • 77 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 16 maart 2014 - 14:59

Sanabelle heb ik hier al een paar keer voorbij zien komen, precies wel populair
Mammie van Orbi & Stien

Majesteit
Majesteit
  • 423 berichten

#30 Geplaatst 16 maart 2014 - 15:22

Hoi,
Ik geef mijn katten nog steeds royal canin sensitive, vnl omwille van mijn senior kattin van 18 jr die eigenlijk niets anders meer verdraagt. De buurtkatten lopen hier steevast de deur plat als ik die buiten zet, dat zegt iets over de brokken.
Kijk eens goed rond op internet en best alle promo's in het oog houden, er zijn zeker deals te doen als je alles goed vergelijkt.
Ik hoor ook goede comments van hill's, ligt volgens mij in zelfde marktspectrum als royal canin.
Voor jonge kittens speelt dit doorgaans minder een rol, dat zijn makkelijke eters.
PS mbt verse voeding begin ik eigenlijk nav de eetproblemen met mijn oudje zelf te koken voor haar. Het vraagt wat inspanning om bij te houden wat wel en niet werkt, als ik haar zo nog een aantal jaren gezond bij mij kan houden doe ik graag die extra moeite.