Spring naar inhoud

- - - - -

TONIGHT IS THE NIGHT ! Meningen gevraagd - Party

• Log in om te reageren
118 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.451 berichten
  • 3 katten

#31 Geplaatst 19 maart 2014 - 10:17

Ik vind het ook erg overdreven als je dat op tv ziet. Maar ik vermoed dat het wel niet zo over the top zal zijn als we op tv zien. Ik vermoed niet dat je een miljonair bent. :d

Qua familie en vrienden denk ik dat ze ook liefst op haar feest enkel leeftijdsgenoten zal willen. Voor velen is het misschien beetje onaangenaam om daar te staan dansen met grootmoeder en tante op de loer. Misschien kan je eerst zo rond de middag iets gezellig doen met taart voor de familie. Ze het idee geven dat dit het was. En dan 's avonds de verrassing en het feest.

Ik zou qua snacks ook eerder gaan voor dingen die makkelijk vast te houden zijn zoals hotdogs enzo. Geen idee wat je budget is maar als je zelf niet wil staan bakken kan je ook een frietkraam huren. Als er genoeg volk is moet dat wel lukken lijkt me.

Bewerkt door Eibhlin, 19 maart 2014 - 10:18.

Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 14.023 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 19 maart 2014 - 10:22

Ik vind dit persoonlijk helemaal niks. Ik vind het lief dat je zoveel moeite in haar verjaardag wilt steken, dat wel. Maar je geeft hier redelijk veel geld aan uit en het zal wrs het van het worden. Maar wat ga je doen bij haar 17de, 18de verjaardag? Nog groter en duurder gaan?
Een kind mag al eens verwend worden, maar ik vind dit er wel over zo van die super sweet 16 dinges.
En hoe gaan de vriendjes en vriendinnetjes zich voelen als hun ouders geen geld hebben om hun ook zo een verjaardag te geven? En gaan ze zich bij van die chique uitnodigingen niet 'verplicht' voelen om een groots cadeau te kopen en/of een nieuwe outfit om aan te doen.
Sorry, maar ik vind dit echt helemaal niks.
Ik hoop natuurlijk wel dat jullie en vooral de jarige dit leuk zal vinden en zullen genieten van die dag.
Maar persoonlijk was ik op mijn 16de héél tevreden met een stukje taart onder vrienden en 's avonds naar de cinema.
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.451 berichten
  • 3 katten

#33 Geplaatst 19 maart 2014 - 10:54

Bekijk berichtSteffie_G, op 19 maart 2014 - 10:22, zei:

En hoe gaan de vriendjes en vriendinnetjes zich voelen als hun ouders geen geld hebben om hun ook zo een verjaardag te geven? En gaan ze zich bij van die chique uitnodigingen niet 'verplicht' voelen om een groots cadeau te kopen en/of een nieuwe outfit om aan te doen.
Dat niet alleen denk ik. Anderen die het zien zullen ook zo een feestje willen. Niet alle ouders hebben de middelen daar voor. Op die leeftijd denk je daar vaak niet bij na dat geld niet zo iets simpel is. Ik denk dat er ook wel reacties kunnen komen van boze ouders eigenlijk. Misschien daar ook wel wat op voorbereiden. Want ja veel kans dat hun zoon of dochter daar dan ook zal staan van mamaaaaa ik wil ook zo een feest. Op die leeftijd als je dat niet krijgt is de conclusie vaak dat ze je niet graag genoeg zien uit eigen puber ervaring te herinneren. :d
Geplaatste afbeelding

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#34 Geplaatst 19 maart 2014 - 11:11

Bekijk berichtSteffie_G, op 19 maart 2014 - 10:22, zei:

Ik hoop natuurlijk wel dat jullie en vooral de jarige dit leuk zal vinden en zullen genieten van die dag.
Maar persoonlijk was ik op mijn 16de héél tevreden met een stukje taart onder vrienden en 's avonds naar de cinema.

Bekijk berichtEibhlin, op 19 maart 2014 - 10:54, zei:

Dat niet alleen denk ik. Anderen die het zien zullen ook zo een feestje willen. Niet alle ouders hebben de middelen daar voor. Op die leeftijd denk je daar vaak niet bij na dat geld niet zo iets simpel is. Ik denk dat er ook wel reacties kunnen komen van boze ouders eigenlijk. Misschien daar ook wel wat op voorbereiden. Want ja veel kans dat hun zoon of dochter daar dan ook zal staan van mamaaaaa ik wil ook zo een feest. Op die leeftijd als je dat niet krijgt is de conclusie vaak dat ze je niet graag genoeg zien uit eigen puber ervaring te herinneren. :d
Daarom wilde ik dus eerst al niet mijn mening geven.
Nu heb je kans dat het eerder weer een discussie gaat worden of mensen wel of te niet zo'n feest gaan of willen gaan houden voor een kind van 16 en dat was niet echt de bedoeling van het topic :)

Natuurlijk zullen er mensen zijn die het top vinden en mensen die het over de top vinden, misschien ook wel tussen de genodigden, maar als het meisje zich bewust is van wat ze krijgt en dankbaar hiervoor is, vind ik dat zelf al heel veel waard, dat zie je echt niet meer bij alle kinderen (gelukkig wel bij een groot aantal)

Zelf heb ik ook altijd heel veel van mijn ouders gekregen, hoewel me ook de waarde van geld bijgebracht werd en ik werkte voor de dingen die ik echt graag wilde en mijn ouders onnodig vonden.
En ja ik had als ik terug kijk vriendinnen die inzagen dat ik veel werkte en deelde in die tijd en vriendinnen die dachten dat ik alles maar in mijn kont geduwd kreeg. (maar dan wel 20 uur in de week werkte, zodat minder bedeelde vriendinnen mee op stap konden gaan van het geld dat ik verdiende)
Natuurlijk moet je af en toe rekening houden met de gevoelens van anderen, en je beseffen dat het niet voor ieder weggelegd is (iets wat ik altijd teveel gedaan heb) maar je mag ook wel eens af en toe gewoon genieten en in de watten gelegd worden.

Je hebt altijd mensen die jaloers zullen zijn, en mensen die je het misschien niet gunnen en dat is vervelend. Maar ik heb ook de harde les geleerd dat ook als heb je alles in je leven gedaan om anderen niet te kwetsen, bij te springen bij mensen die het nodig hebben (met de nodige honderden euro's) men het in sommige gevallen nog steeds niet kan accepteren als je eens iets voor jezelf doet, of zelf eens hulp komt bieden als het nodig is.
Dus een leuk feest voor een meid die het kan waarderen, en waar ze met veel mooie herinneringen op terug kan kijken... Gewoon gunnen :)

Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.451 berichten
  • 3 katten

#35 Geplaatst 19 maart 2014 - 11:29

Ja maar daarmee zeg ik niet dat ze het niet mogen doen he. :) Ik zeg alleen dat er wel venijnige reacties kunnen komen. Sommige ouders die er vb niet mee kunnen lachen omdat ze zelf dan voelen dat ze onder druk staan om ook zoiets te doen. De meeste mensen zijn jaloerse beestjes op dat vlak.
Geplaatste afbeelding

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#36 Geplaatst 19 maart 2014 - 11:44

Ik zelf zou het super hebben gevonden zo een sweet 16, maar dan wel zonder de familie erbij :lachen:  Liever vrienden en een goede toffe fuif houden.
Over the top vind ik het niet als jullie zoiets kunnen veroorloven. Wel inderdaad juist dat er een paar vrienden zullen tussen zitten die eens gaan moeten slikken omdat misschien hun ouders niet over deze middelen beschikken. Jaloerzie is rap opgewekt.

liange
liange
  • 2.341 berichten
  • 3 katten

#37 Geplaatst 19 maart 2014 - 13:52

Jullie hebben elk op zich groot gelijk .

Zal zeker niet worden zoals in Amerika zijn tenslotte maar sandwiches of hamburgers en is in een zaal van een korfbalclub dus geen sjiek gedoe.

Ze heeft hem 2 jaar niet kunnen vieren (15 en 14) wegens steeds sterfgevallen voor haar verjaardag daarmee ook dit infeite maar dat zijn onze zaken eerder.

Ik apprecieer het ten zeerste van iedereen jullie gedachten te lezen .

Zou zeggen spug jullie gal verder uit ;) ga jullie zeker niet vies bekijken ;)

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#38 Geplaatst 19 maart 2014 - 14:13

Nu een vespa wat aan haar 18 een auto???
Nee hier moeten mijn jongens werken gaan voor een brommerke of auto zo weten ze ook meteen de waarde ervan.
Maar ja ieder zijn ding.

Féline
Féline
  • 1.375 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 19 maart 2014 - 19:35

Liange, geniet van de voorbereidingen, het regelen van alles én het feest.

Christel70
Christel70
  • 1.515 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 19 maart 2014 - 20:10

Ik vind het geweldig. Laat die droogstoppels hier maar zeuren ;)
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#41 Geplaatst 19 maart 2014 - 20:22

Ik vind het weinig origineel om zich te baseren op hypes uit Amerika, komt zo een beetje over van "ik loop met de kudde mee".
De Amerikaanse kudde dan wel te verstaan  O:).
Ooit stond dat programma hier ook aan en er is me maar 1 ding bijgebleven : hoe denigrerend die jongeren waren tov anderen  en hoe vanzelfsprekend ze dat vonden.
Nu mag het nog iets minder decadent zijn, maar ik kan me voorstellen dat diegenen die op tv kwamen wel multimiljonair zijn, dus in verhouding maakt dat weinig verschil.

Ik moet toegeven dat ik wel een auto gekregen heb van thuis toen ik mijn rijbewijs haalde, maar dat was ook nodig aangezien we afgelegen woonden en ik er één nodig had om te gaan werken + mijn moeder vertrouwde de tweedehandswagens niet die we gezien hadden dus werd het een nieuwe auto. :loveshower:
Nooit iets tekort gehad dus, maar het hoefde zo niet aan de grote klok gehangen te worden.

En dat is net wat er veel vrienden/vriendinnetjes tegen de borst kan stoten.
Met welk cadeau zullen ze wel/niet durven afkomen?
Er zitten vermoed ik zowel vrienden tussen met goed als minder bemiddelde ouders?

Als je 16 wordt en je krijgt zo'n fuif, dan hoor je er ook minstens een even vette fuif te krijgen voor je 18 jaar en wat dan met 20?
Zo zou ik toch als puber geredeneerd hebben...

Met hot-dogkramen staan ze tegenwoordig op elke markt en aangelegenheid.
Zou de jeugd het niet net aantrekkelijker vinden om een belegd broodje te krijgen?
Daar kan je op zovele manieren mee uit : het mag iets meer zijn dan een gewoon sneetje hesp of kaas.

En fuiven met familie daar gaan ze niet staan voor springen denk ik :louche:

Maar algemeen vind ik het niet zo verstandig om hier de datum, plaats, uur enzovoort te delen in het openbaar.
Hoewel misschien hoort dat bij de hype...hoe meer zielen hoe meer vreugde  :x

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 19 maart 2014 - 20:25.

Steffie_G
Steffie_G
  • 14.023 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 19 maart 2014 - 21:26

Met dat HelpLuckyVinden dat zegt van die datum en tijd. Ik zou daar toch ook mee oppassen, voor je zo'n project X gedoe krijgt. Want dat is echt een miserie
Geplaatste afbeelding

liange
liange
  • 2.341 berichten
  • 3 katten

#43 Geplaatst 19 maart 2014 - 21:50

Bekijk berichtSteffie_G, op 19 maart 2014 - 21:26, zei:

Met dat HelpLuckyVinden dat zegt van die datum en tijd. Ik zou daar toch ook mee oppassen, voor je zo'n project X gedoe krijgt. Want dat is echt een miserie

adres staat er niet meer op he ;)

Steffie_G
Steffie_G
  • 14.023 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 19 maart 2014 - 22:29

Ok, dan is het goed :)
Geplaatste afbeelding

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#45 Geplaatst 19 maart 2014 - 22:42

Misschien wil ze gewoon een feest geven omdat... haar dochter 16 wordt??? Wie zegt dat dit gebaseerd is op een Amerikaans gebruik? Er is toch niets mis met een feest? Ik geef ook feesten voor mijn kinderen (en mooie), maar dat betekent niet dat het elk jaar meer en groter wordt? Het hoeft ook niet elk jaar of bij elke speciale gelegenheid, maar er is niets mis met een feest voor je dochter die 16 wordt!

Gewoon genieten! En ik herinner me nu niet bepaald wat er op 't menu stond (waren dat hotdogs of broodjes of zo?), dat is nu toch niet zo exclusief, he...