Spring naar inhoud

- - - - -

Welke troetelnaampjes geven jullie aan jullie katjes?

• Log in om te reageren
88 reacties op dit onderwerp
Fieke
Fieke
  • 3.107 berichten
  • 1 katten

#31 Geplaatst 20 maart 2014 - 10:00

Troetelnamen... Hebben jullie een aantal pagina's?
Shiva, Shiva'tje, venteke, lieveke, prutske, shiva-wiva, Shiva-diva, patatje, engeltje, schatteke, keizer Shiva, prinsje, snotterke.
En als hij iets mispeuterd heeft: van de Muizenisse (zijn catterynaam).

Geplaatste afbeelding

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 20 maart 2014 - 10:23

Goh, hier wordt eigenlijk vanalles gezegd tegen de katten...

Meestal bij Smeagel: Smea, dikke, blote

En Delicious: Deli of Liske

En als ik boos ben dan zijn het blote mormels :louche:

mijnbengaaltjes
mijnbengaaltjes
  • 810 berichten
  • 11 katten

#33 Geplaatst 20 maart 2014 - 10:44

whahha ja dat zeg ik ook wel eens Mormels of onze gremlins :lachen:

cattery One in a Million www.cattery-oneinamillion.nl info@cattery-oneinamillion.nl

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 20 maart 2014 - 10:50

Of nog vergeten: de stinkerds of de stinkiewinkies
Ik vind toch echt dat onze bloteriken een geurtje hebben dat harige katten precies niet hebben. Ik kan altijd precies zeggen wie van de 2 achter mij zit aan hunne geur.

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.225 berichten
  • 6 katten

#35 Geplaatst 20 maart 2014 - 11:00

oei bijnamen... met hopen hebben ze er hier:

Yumi: Yums, Yummels, Yummidummi, dikkie of als ze op haar rug ligt straatmadeliefje
Pikachu: Pika, Piki, Pickels, bleitkonijn, bleiter of kneuter
Nala: Nali, hyperactief springkonijn, stinkpoep of dief
Gizmo: Isemo, speklap, SM kater, beereke, arrogante baviaan, dikke luierik,...
Bo: Bo'ke, Bo'ke met choco, chocosnuitje, witte marmot, motteke, Miss witte foef en als ze krols is kroelkonijn en hete doos

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.227 berichten

#36 Geplaatst 20 maart 2014 - 11:27

Cloe= bieke of kleine diesel, omdat ze zo gezellig kan ronken, maar er passeren nog veel andere lieve namen, maar daar luistert ze niet naar :p
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.366 berichten

#37 Geplaatst 20 maart 2014 - 11:45

hier worden ontzettend veel troetelnaampjes gebruikt.
Ons pruts zijn naam was oorspronkelijk Boris, maar omdat hij zo klein was toen hij bij me kwam zei ik er eigenlijk altijd prutske tegen, vandaar ik dan maar besloten heb om zijn naam te veranderen in Pruts.
Nu is het dikwijls Prutser, gewoon omdat het echt ne prutser is, als meneer aandacht wil zal hij dit duidelijk maken door aan vanalles te beginnen prutsen, dus de naam blijft heel toepasselijk.
Neo spreek ik ontzettend veel aan met dikkertje, of dikkie dik. Tja, met zijn 7kg is het echt wel een dikkertje.
Joske is meestal ons zotteke, of Jossewiet (heel toepasselijk als je ziet hoe high hij kan zijn van kattekruid ;) )
Nelle is ons zottemie, zotte doos,
Emma is ons muis, muizeke of mieke muis.
Beide meisjes worden af en toe ook zotte mie genoemd of ons knappe grietjes :lol2:
Verder passeren hier veel gezamelijke namen, waarvan zelfs mijn vriend niet weet of ik het nu tegen hem of de katjes heb.
Schatje, lieverdje, zoeteke.
Dus nu reageert hij bij momenten al ni meer als ik schat zeg, omdat hij denkt dat ik weer tegen de katjes bezig ben ;)

Als ik het zo bekijk wordt hun echte naam eigenlijk maar weinig gebruikt :oops:

Anathema
Anathema
  • 1.245 berichten
  • 3 katten

#38 Geplaatst 20 maart 2014 - 11:47

oei oei
bij ons Gismo'ke: Gigi l'amorose, Gismofielleke, Gismobilleke, Gismokrokodilleke als hij bijt, janker, jankie, knapperd, knapperoni, grijsaardje en vaak mijn prottie of prottemusje, en nog andere...

Syntara
Syntara
  • 2.396 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 20 maart 2014 - 12:04

Rakker: Rakkerpruts, prutsemie, dutske, dutsepruts, prutsefruts, rakkerpoes, rakkermieke, schrikschijter (als ze weer van iets belachelijk stom bang is :lachen: )
Nya (de kat bij mijn vader): Nya-katteke, knuffelkat

En de hamstertjes: Lexy: bijtmonstertje, bijterke (bijt alleen in haar kooi en daarbuiten nooit, dus ze is niet zo erg, maar ze heeft mij al te vaak gebeten dat ze die bijnaam toch verdient :lachen: )
   Delphi: chompy (uit het spel Skylanders, omdat ze gewoon alles opvreet wat je haar geeft), Delphipruts
   Indy: kleintje, lieveke

Bewerkt door Syntara, 20 maart 2014 - 12:04.

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#40 Geplaatst 20 maart 2014 - 12:20

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 20 maart 2014 - 11:00, zei:

oei bijnamen... met hopen hebben ze er hier:

Yumi: Yums, Yummels, Yummidummi, dikkie of als ze op haar rug ligt straatmadeliefje
Pikachu: Pika, Piki, Pickels, bleitkonijn, bleiter of kneuter
Nala: Nali, hyperactief springkonijn, stinkpoep of dief
Gizmo: Isemo, speklap, SM kater, beereke, arrogante baviaan, dikke luierik,...
Bo: Bo'ke, Bo'ke met choco, chocosnuitje, witte marmot, motteke, Miss witte foef en als ze krols is kroelkonijn en hete doos

:lachen: :lachen:  Stijn die namen, ik kom niet meer bij van het lachen

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#41 Geplaatst 20 maart 2014 - 12:52

Tegen iedereen als ik thuiskom: Monsters ik ben thuisssss!
Tigger: dikkop, zaag, gruten (kan niet goed dialect schrijven), riri, vuile profiteur, kontewrijver.
Duvel: spaagbak, duvelsss, mioew (kan niet miauwen), ambetanterik (als hij 10x binnen en buiten gaat), duvelie wuvelie
Loki: knappe vent, bleeken, dommerik, lompe loki, mijne schat, Loki poki.
Rosemary: Roos, rosse mie, kreftmariet, vieze, papa's kindje, mannenzot, fiere geit, dweize (vooral als we haar neus uitkuisen)
Katö: hallie hallo Katö, zaag, kleine, grijs geval.
Nu ik het zo neerschrijf: het is precies of ik zie mijn monsters niet graag, zo namen dat ik die geef. Je moet weten dat het geen haatnamen zijn maar dat is uit liefde dat ik dat gebruik :lachen:  mijn ventje is trouwens: varken, ambetanterik..... :slach:

liange
liange
  • 2.331 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 20 maart 2014 - 13:18

Hier voor mientje ienemiene -koosnaampje
   hete klinke die loopt altijd te kermen en te doen voor toch maar een katertje te vinden
   en bitch de andere poezen en hond krijgen soms zonder dat ze iets doen slaag van haar

Lolly is lollebolle
   en vozen als die wakker word is die nooit uitgeslapen en loopt zo voos als het maar kan rond
   beuzak die kan het eerst lekker vinden dat je streelt en plots bijt en klauwt hij .

iezie is een wilde geweest dat hier blijven plakken is omdat hem niemand echt wou die kunnen we niet strelen en zien we enkel als het koud is of regent . Die noemen we roste iezzie

en dan on Suuske is een papflessertje geweest en superlief geeft je natte neusjes en likjes waar de zever uit zijn muiltje loopt.
Die noemen we suuske wiet suuzewwus en speelvogel die vind alles leuk voor mee te spelen.

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#43 Geplaatst 20 maart 2014 - 14:05

eigenlijk  alles behalve Poema, soms vraag ik mezelf af vanwaar die namen allemaal komen :lachen:
ik zie ook dikwijls mensen heel raar kijken als ik tegen haar bezig ben :p

pimpeltje, stimpy (of die 2 gemengd stimpeltje), poepsie woepsie, snoetje of toetiesnoetie, poemetje, poempoem, pompommetje, pompoentje, schatje patatje, muisje, kleine poes, prottescheetje of schattescheetje, dinky (komt van stinkie denk ik :lachen:  ), liefje, dikke vriend, prutsie, enz...

en dan haar lichaamsdelen hebben ook nog namen ( :gek: ): voetjes: stinketeentjes, staart: zwiepstaartje, achterste: stinkepoep, oortjes: flappies

:hart:Het geluk ligt in een klein mandje :hart:
Geplaatste afbeelding

SachaMira
SachaMira
  • 1.124 berichten
  • 3 katten

#44 Geplaatst 22 maart 2014 - 12:18

Sacha: Sachatje, venteke, kleine vriend, zot venteke, snoeteke, rossen aap en snoezelke.

Mira: Miratje, Mirabelleke en snoezelke.

Kitty: Kitteke, Kittebieke, Kittewitteke, Kippewitteke, zagemitteke, rosse furrie, pekeltefke en snoezelke.

Luka: Lukatje, Lukkebieke, sweety, zagemieke, ba en snoezelke

Bewerkt door SachaMira, 22 maart 2014 - 12:27.

SachaMira
SachaMira
  • 1.124 berichten
  • 3 katten

#45 Geplaatst 22 maart 2014 - 12:55

Voor Mira ook nog poppemieke en Sacha schoeffeleireke en schoeffelbeest.