Spring naar inhoud

- - - - -

Dromen over je eigen katten.

dromen

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 21 maart 2014 - 13:58

Ik vroeg me af of er nog zijn die dit hebben.
Sinds Xanti gestorven is, heb ik dat veel erger. Vroeger droomde ik maar af en toe deze dromen, maar sinds haar dood (toch al bijna een jaar geleden), heb ik dat zeer regelmatig. Deze nacht weer.

Ik droom dan dat we moeten vluchten, iets meemaken,... maar de poezen zijn er altijd bij! Bv. We moeten vluchten met een kar en ze staan ernaast met zwepen te slaan (ja, droom altijd raar).
In mijn droom zorg ik er eerst voor dat we alle poezen hebben en tijdens onze 'vlucht' bescherm ik hen, ben ik bang dat ze gaan lopen of zie ik wat er komt en denk ik na hoe ik de poezen kan redden.

Hebben jullie dit ook?

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 21 maart 2014 - 13:59

Ik droom de laatste tijd heel vaak dat iemand een deur laat openstaan en Mylo vermist geraakt :( dankzij de nonchalantie van enkele huisgenoten :louche:
Mylo Banner

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#3 Geplaatst 21 maart 2014 - 14:04

Onze Bas is in November 2013 overleden, en ik moet zeggen....ik droom ook nog over hem.
Soms is het zo werkelijk, dat als je wakker wordt je hart pijn doet, omdat je dan beseft dat hij er niet meer is.
Hoe ik het bekijk:  Ik ben hem nog niet vergeten, en beschouw hem nog steeds tot een lid van mijn familie, ook al is hij er niet meer.

Het is dan wel zo, dat ik soms ook rampenplannen bedenk.  Stel dat het gaat branden, wat zou ik eerst meenemen?
Juis ja....Beau en Nio!!! :goofy:

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 21 maart 2014 - 13:58, zei:

Ik vroeg me af of er nog zijn die dit hebben.
Sinds Xanti gestorven is, heb ik dat veel erger. Vroeger droomde ik maar af en toe deze dromen, maar sinds haar dood (toch al bijna een jaar geleden), heb ik dat zeer regelmatig. Deze nacht weer.

Ik droom dan dat we moeten vluchten, iets meemaken,... maar de poezen zijn er altijd bij! Bv. We moeten vluchten met een kar en ze staan ernaast met zwepen te slaan (ja, droom altijd raar).
In mijn droom zorg ik er eerst voor dat we alle poezen hebben en tijdens onze 'vlucht' bescherm ik hen, ben ik bang dat ze gaan lopen of zie ik wat er komt en denk ik na hoe ik de poezen kan redden.

Hebben jullie dit ook?

Dit is meer een drang om je poezels te beschermen van al het kwade.  Je dromen geven soms je angsten weer eh?
Je wil niet dat hun iets overkomt!  Uiterst normaal denk ik, en zeker na het overlijden van je poezel

Bewerkt door Inavanthielen, 21 maart 2014 - 14:05.

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

Inge91
Inge91
  • 12.485 berichten

#4 Geplaatst 21 maart 2014 - 14:06

Soms droom ik ook over cloe, gewoon omdat ik bezorgd ben, niet altijd de leukste dromen ;)
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 21 maart 2014 - 14:15

Ja, ben heel bang om er weer eentje te verliezen....

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 21 maart 2014 - 14:21

Heb dezelfde droom ongeveer, dat we moeten "vluchten" maar dat ik niet alle katten kan vinden of dat er eentje plots weg is, tijdens de vlucht. Om zot te worden zulke dromen.
's morgens doe ik dan eerst mijn ronde om te zien of iedereen wel aanwezig is en niemand iets mankeert. Is ook begonnen na onze Maxie zijn dood.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 21 maart 2014 - 14:27

Bekijk berichtTaptrut, op 21 maart 2014 - 14:21, zei:

Heb dezelfde droom ongeveer, dat we moeten "vluchten" maar dat ik niet alle katten kan vinden of dat er eentje plots weg is, tijdens de vlucht. Om zot te worden zulke dromen.
's morgens doe ik dan eerst mijn ronde om te zien of iedereen wel aanwezig is en niemand iets mankeert. Is ook begonnen na onze Maxie zijn dood.

Ja, erg he...
Voor Xanti haar dood heb ik me na zo'n droom transportbakjes aangekocht zodoende ik met alle 5 tegelijk ALLEEN weg kan gaan (mocht mijn man er op dat moment niet zijn. Zo heb ik een soort van transportrugzak en een transporttrolley voor poezen.
Maar de katjes zijn wat groter (en zwaarder nu) en ben eraan aan het denken om een soort van transporteur met daarop 4 bakken vast te zetten te voorzien.

Klinkt stom; ik weet het.... maar toch....  (kan ook niets zwaars dragen).

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 21 maart 2014 - 14:37

:lachen: allé ik ben niet alleen. Heb zelf een case van wat er moet gebeuren indien er brand is bij ons. :gek:
Heb geen kinderen en mijn monstertjes zijn mijn alles.

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#9 Geplaatst 21 maart 2014 - 14:41

Bekijk berichtTaptrut, op 21 maart 2014 - 14:37, zei:

:lachen: allé ik ben niet alleen. Heb zelf een case van wat er moet gebeuren indien er brand is bij ons. :gek:

Blij om te horen dat ik niet gek ben dan :slach:

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 21 maart 2014 - 14:45

Ik droom heel veel van katjes ... meestal worden dat nachtmerries waar ik dan zwetend wakker wordt.

De laatste week droom ik van al die aidskatjes, of als ik wakker lig (wat heel vaak gebeurt) dan zien ik al die kattenkopjes verschijnen ...

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 21 maart 2014 - 14:48

Bekijk berichtTaptrut, op 21 maart 2014 - 14:37, zei:

Hier is dit net zo. Onze katten behoren - zoals bij 99% hier op het forum - echt tot ons gezin.

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#12 Geplaatst 21 maart 2014 - 14:48

Allemaal zo herkenbaar ..  ale kan ik men man zeggen dat ik niet zot ben dat er nog mensen dit meemaken ;)
Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 21 maart 2014 - 14:52

Geplaatste afbeelding

zoiets met 4 bakken op bedoel ik

Bekijk berichtmellemeis, op 21 maart 2014 - 14:48, zei:

Allemaal zo herkenbaar ..  ale kan ik men man zeggen dat ik niet zot ben dat er nog mensen dit meemaken ;)

Oh ja, ik en mijn mannen praten daar ook over. 'Wat als...'
Wat als er brand uitbreekt. Laten we ze los naar buiten of wat doen we? (onze katten komen ook soms buiten en kennen de weg dus)

Uiteraard proberen te vangen en mee te nemen in een transportbak, maar wat in uiterste nood?
Wat als er een inbreker is? Wat als....

Mijn man heeft zo'n dromen gelukkig niet, maar hij vindt me niet gek. Hij is al even gek van hen als ik.

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#14 Geplaatst 21 maart 2014 - 15:01

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 21 maart 2014 - 14:52, zei:

Geplaatste afbeelding

zoiets met 4 bakken op bedoel ik

Oh ja, ik en mijn mannen praten daar ook over. 'Wat als...'
Wat als er brand uitbreekt. Laten we ze los naar buiten of wat doen we? (onze katten komen ook soms buiten en kennen de weg dus)

Uiteraard proberen te vangen en mee te nemen in een transportbak, maar wat in uiterste nood?
Wat als er een inbreker is? Wat als....

Mijn man heeft zo'n dromen gelukkig niet, maar hij vindt me niet gek. Hij is al even gek van hen als ik.

Mijn man is er ook zot van , maar is die rmapenscenarios beu :p
moet nu wel zeggen aan elk rampenscenario hebbn we ondertussen al vanalles voor voorzien hoor, brand, ..
En sinds Prutske e rniet meer is heb ik hier inderdaad ook meer dromen van de katjes..

DAt met die 4 bakken op haddn wij ook aan gedacht maar is ook niet zo makkelijk overal op en af te krijgen :p
en te rollen met veel gewicht :p

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#15 Geplaatst 21 maart 2014 - 15:10

Zo een karretje is wel handig en zou bij ons ook nog goed van pas komen. Als je met twee bent is het inderdaad iets simpeler om iedereen mee te nemen, maar ik zie mij ook niet met 5 katten samen naar de dierenarts gaan alleen. Nu heb ik wel veel geluk dat de ene DA bij ons thuis langskomt nadat ze haar praktijk sluit.