Spring naar inhoud

- - - - -

Hoeveel poezels heb jij in je leven al gehad?

• Log in om te reageren
32 reacties op dit onderwerp
BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#16 Geplaatst 21 maart 2014 - 17:35

Officieel 1, mijn liefde Sierra.

Ik heb officieus nog 1 gehad, Shinta.
Deze is op de leeftijd van 9 weken overleden bij de fokker.
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.828 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 21 maart 2014 - 17:52

Bij m'n ouders:

Moestie, een lapjeskat die 17 jaar geworden is
Smockey, een langharige zwarte kat, die er nu 11 is

Bij ons:
Nekko, zwart, korthartige kat die deze maand 2 jaar is geworden
Léon, grijs gestreepte kater die deze maand 3 jaar is geworden

Time spent with cats is never wasted

Miss Nina
Miss Nina
  • 1.550 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 21 maart 2014 - 18:00

Toen ik thuis woonde:
Een zwartwitte kat (kan niet meer op de naam komen), op een dag/nacht spoorloos verdwenen en nooit meer gezien.
Garfield, een tijger, is 15j geworden, 'ten einde geleefd' zoals de DA zei.
Sophie, schildpadkatje, gevonden op de parking van de supermarkt samen met 2 broertjes, 17j geworden en ingeslapen wegens een gezwel in haar mond.
Tussendoor was er Paulien, katje van de buren die naar het rusthuis vertrokken, vermoedelijk 15j en uiteindelijk ingeslapen wegens kanker.
Minou kwam later, kat van de overburen maar ze vond het leuker bij ons. Denk ook gestorven aan kanker.

Sinds ik samenwoon:
Pino, 7j geworden en gestorven aan een aggressieve tumor in de blaas op 28/2/11
Sinds 13/07/12 is Zelda bij ons, zal nu ongeveer 3j oud zijn
En op 2/3/13 is Leo bij ons gekomen en die is geschat op 5-6j

"Humans: No fur, no paws, no tail. They run away from mice. They never get enough sleep. How can you help but love such an absurd animal?"
- Anonymous cat about humans

chanatas
chanatas
  • 5.493 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 21 maart 2014 - 18:14

Bij mn ouders vroeger

slingertje: was er al toen ik geboren werd, is 18 ofzo geworden. Werd erg ziek en was een paar dagen vermist, uiteindelijk gevonden en hebben mn ouders geloof ik laten inslapen.
Daarna cypertje: is nog geen jaar geworden, werd aangereden en is gestorven.
toen flippo en blackie (blackie was van mij): toen nn ouders gingen scheiden wilden mn ma op een gegeven moment de katten weg...heeft ze zonder ons mede weten gedaan, bij haar nieuwe vriend leefde ze toen. Flippo werd helaas door mn ma zn vriend aangereden toen hij inparkeerde. Blackie is later naar een ander gezin gegaan en wat ik gehoord heb ik ze om het leven gekomen door een garagedeur :x  geen idee meer hoe oud ze zijn geworden 8 of 10 jaar denk ik.

Zelf hier 3 katten. Eerst bailey en balou...bailey helaas doodgereden. Toen Taco ook doodgereden en nu heb ik alleen Balou. 7 katten dus.
Geplaatste afbeelding

Féline
Féline
  • 1.866 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 21 maart 2014 - 18:46

Vanaf mijn alleenwonen :
:love4: Féline :rip, ze is 18 geworden, een schildpad persje
:love4: Pattapouff :rip, 17 jaar,5 jaar geworden , 't is het poezeke op mijn profiel
:love4: Nelson :rip, blauwe britse korthaar, werd 16,5
:love4: Praline :rip, mijn asielkatje, een mooi himitje met blauwe ogen en zwaar verliefd op haar "grote broer", Nelson.Praline is gestorven aan nierfalen.
:love4: Dylan : alive & kicking, een himi met blauwe ogen en een superlief karakter

Elma
Elma
  • 3 katten

#21 Geplaatst 21 maart 2014 - 20:06

Bij mijn ouders hebben we alleen een hond gehad, omdat ik er lang genoeg voor gezeurd had.  :catangel
In het appartement mochten we geen huisdieren houden, dus alleen parkietjes gehad.
Sinds we in het huis wonen, hebben we 3 katten gehad.
Kitty, een zwarte met witte bikini en wit befje. Ze is 13 jaar geworden. Leefde veel buiten, omdat we toen nog veel weg waren voor het competitiedansen.
Dan kregen we Misty, die nu ook 13 jaar is, maar nog vrolijk in huis rondloopt of veel slaapt.  :catkiss
Misty kreeg een nestje van 3. :cat
Twee kittens werden geadopteerd en de 3de is hier gebleven. Dat was Juno, de jongste. Die zit nu bij Kitty in de kattenhemel. Broer Lucky leeft nog en zit op rozen bij zijn adoptieouders. We krijgen regelmatig een mailtje van zijn baasjes.  :kboe Zusje Cartouche liep weg toen ze een paar maanden oud was. Ik vrees dat ze het niet overleefd heeft. We hoorden nooit meer iets van haar.  :catmad
Dus Kitty, Misty en Juno.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

juleken
juleken
  • 7.903 berichten

#22 Geplaatst 21 maart 2014 - 20:07

Thuis bij mijn ouders enkel honden gehad. Was geen kattenmens, als kind eens serieus gekrabd geweest door de kat van de buren (kende de lichaamstaal van katten niet natuurlijk) en sindsdien altijd wantrouwig gestaan tegenover die beestjes.

Dan gaan samenwonen met mijn huidige man die persé katten wou.
Twee broertjes in huis gehaald in 2003, Yvonne en Yvette. Superbeestjes. Helaas is het nu enkel nog Yvonneke die overblijft van de twee.
In 2009 een zwerfkitten in huis gehaald, Juleke. Juleke is sinds vorig jaar ook overleden.
En deze zomer nog een zwervertje binnen genomen, ons Racheleke. Een angstig, maar o zo schattig poezelke die ons meer en meer begint te vertrouwen en oneindig kan genieten van onze knuffeltjes en streeltjes.
Ik zou zonder katten niet kunnen leven!

Ventteke
Ventteke
  • 2.256 berichten
  • 5 katten

#23 Geplaatst 21 maart 2014 - 22:47

Toen ik thuis woonde
Hebben wij altijd aanlopertjes in huis gehad, dus leeftijd onbekend. Die ik me het nog het beste kan herinneren. Want het was een komen en gaan.
Minoe, is de rug overgeslagen door een duivenmelker, is zo naar huis gekropen gekomen en voor de deur gestorven :(
Prouty, zwarte langharige, hebben we moeten laten inslapen, was de vechter van de buurt, maar zijn wonden heelde niet meer.
Mijn moeder vond dat een poes binnen en buiten moest kunnen. Weet nu wel beter. :wall:

Met mijn ventje samen, allemaal binnennpoezen
Rebel, hadden we van kitten, is op 14 jaar gestorven aan PKD :(
Ventteke, 2 jaar oud gevonden katje in een fabriek, op 11 jaar gestorven aan kanker :(
Charlieke, nu 3.8 jaar uit het poezennestje , was in de beerput gegooid, wilde ze verdrinken, was 8 maanden toen hij bij ons kwam.
Lewis en Wannes, uit de Seefhoek, nu 2.8 jaar , buitengegooid bij de arrestatie van een drugsdealer, waren  6 maand toen ze bij ons kwamen.
Quinny, zusje van de Lewis en Wannes , kwijnde weg na haar broertjes weg waren, dus ook maar laten komen.
Terry, papfleshertje , was 4 weken oud gevonden met 2 zusjes aan het schijnpoort aan het spoor, moeder lag dood naast het spoor. Terry is gebleven leek zo op onze Rebel . Is nu 1.5 jaar bij ons.
Door de laatste 4 poezen vrijwilligster bij Chitta & Friends geworden.

KS2015

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#24 Geplaatst 22 maart 2014 - 11:41

altijd katten gehad

Mijn eerste herinnering is van mijn 6 jaar, toen we 2 katjes gingen halen bij mijn tante, ik noemde ze toen allemaal 'poes', wat mijn ouders gegeven hebben van echte namen weet ik niet meer.

Later hebben we dan nog verschillende katjes gehad: Poes(grootmoeder van ons Spiroutje), Monsterke (was zoals ons Spiroutje een flosje en heel lieve kat) ,Bolleke,Grolleke,Bieke (mama van ons Spiroutje), Pruts, Pluche, Minouche. De enige die nog leeft is Minouche (zusje van Spiroutje).

Sedert ik alleen woon (niet meer bij ouders) heb ik gehad en nog steeds: Spookske en (en in gedachten nog steeds: Spiroutje)  en 3 afgezette katjes die ik eten geef (die niet binnen komen)

Bewerkt door spirou2007, 22 maart 2014 - 11:43.

:) :)

CatteryLaLau
CatteryLaLau
  • 197 berichten
  • 7 katten

#25 Geplaatst 22 maart 2014 - 14:32

toen ik bij mijn ouders woonde 1:

-Poes, een poes natuurlijk, gevonden als zwerfkitten en is na de verhuizing naar een nieuw huis helaas aangereden, ze is ongeveer 10 jaar geworden.

sinds ik zelfstandig woon (en later met man en kind) 14 (15)

- Shaggy, kater, kwam uit het asiel en was chronisch ziek. Hij is uiteindelijk vorig jaar overleden en was bijna 10 jaar.
- Bumper, poes, kwam samen met Shaggy uit het asiel en woont nog steeds bij ons. Zij is bijna 5 jaar.
- Glorix, poes, kwam helaas van een broodfokker en hebben we uiteindelijk vorig jaar moeten herplaatsen. Zij is nu 4 jaar.
- Shampoo, kater, kwam helaas van dezelfde broodfokker en hebben we helaas in 2011 moeten herplaatsen. Hij is 4 jaar.
- Coco, kater, zoon van Bumper en Shampoo en woont bij ons als kastraat. Hij is 2 jaar 8 maanden oud.
- Cuddy, poes, onze eerste Coon met stamboom en de stammoeder van onze cattery. Woont nog bij ons en is 2,5 jaar.
- Penny, poes, woont nog bij ons en is na haar eerste nestje gecastreerd. Ze is bijna 2 jaar.
- Zappa, kater, onze eerste Polydactyl kater. Woont ook nog bij ons en is 20 maanden oud.
- Puzzel, poes, kwam van dezelfde fokker als Cuddy maar heeft maar 1 dag bij ons gewoond. Zij moest wegens omstandigheden terug naar de fokker.
- Muffin, poes, de eerste dochter van onze Cuddy. Zij is 1 jaar en 4 maanden oud.
- Graffiti, poes, dochter van Penny. Zij 5 maanden oud.
- Truffles, poes, tweede dochter van Cuddy. Ook 5 maanden oud.
- Wollie, kater, komt van een bevriende cattery en is bijna 7 maanden oud.
- Layla, poes, kwam samen met Wollie en is 6 maanden.

Op dit moment wachten wij op een nieuwe poes, ze wordt onze eerste Polydactyl poes en is nu 9 weken oud.

In totaal hebben we 23 kittens gehad, waarvan 4 zelf gehouden (Coco, Muffin, Graffiti en Truffles) en 19 geplaatst.

NeonYellow
NeonYellow
  • 368 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 22 maart 2014 - 15:11

als thuiwwonende:
Pitou, witte kater, is 19 jaar geworden
Saze en Tesske waren 2 jonge zwervertjes die m'n buurmeisje en ik samen verzorgde. deze mochten niet binnen van onze ouders dus hadden we op onze oprit een kartonnen doos geplaats met dekentjes in en eetbakje en drinkbakje. op een dag was Saze weg, hoorde ik plots dat iemand van op onze wijk Saze had meegenomen omdat "ze zo op de kat lijkt van haar moeder die onlangs gestorven is", wat ik ook probeerde, we kregen Saze niet terug.
daarna heeft mijn moeder Tesske weggegeven aan mensen zodat het een goede thuis zou hebben.

als samenwonende:
Samantha, witte katin, afkomstig van Kat Zoekt Thuis en is nu bijna 3jaar
Chili, zwarte kater, afkomstig uit een gratis nestje en is nu bijna 3jaar
Thor, gestreepte kater, als zwervertje gevonden op een industriepark en is nu bijna 2jaar

banner

sandrake
sandrake
  • 634 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 22 maart 2014 - 18:10

ik heb ook al eens een topic gemaakt over de katjes die ik allemaal gehad heb:http://www.kattensit...e-ik-gehad-heb/

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#28 Geplaatst 22 maart 2014 - 18:26

thuis :
tjsoep( overreden)(super poes, mijn lievelingetje waar het mee begon!)
Pluisje( dat Ploesj werd, werd +/-18 jr)
Toende(werd +/-16jr)

alleen
Astray---woont bij achternicht
Reika---- woont bij achternicht
Thais( overleden e een deel vd asse staat bij mij , dhet ander deeltje is bij mijn achternicht gebleven)-woonde bij achternicht
Deze 3 gingen daar wonen omdat ik naar t buitenland ging wonen voor een jaar en nadien kreeg ik ze ni meer terug :-p , maar ze zaten/zitten er goed!

Dan huidige groep tot op heden:
Iruna
Thaira( overleden ,2 mdn geleden HCM)
Syrai
Hindou
Reiko
Inty
Deva
Loki
Munay
Indira

poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 22 maart 2014 - 19:30

Mocht nooit huisdieren door zwaar allergische broer. Maar eens die (bijna) weg was thuis, zijn er toevallig ook katten komen aanlopen.

Snoetje: zwerfkatje dat ik tam heb gemaakt, heeft 2 jaar geduurd. Maar ze is redelijk tam en woont nu nog steeds bij mijn ouders. Als meestal-binnen-kat. :)
Scissors*: aangereden na een paar maanden :cry: Was in onze tuin gedumpt door iemand die wist dat we Snoet eten gaven en tam probeerden te maken. Was Snoet haar vriend.

Dan zijn Sam en Joppe* gekomen.
Joppeke is gestorven aan HCM op zijn 7 maandjes.
Dan is Jaro erbij gekomen.

Nu woont Snoet nog bij mijn ouders en Sam en Jaro zijn met mij mee verhuis.

sonia63
sonia63
  • 82 berichten

#30 Geplaatst 22 maart 2014 - 20:48

Staf was mijn eerste HTK katje .Hij was een zwart wit kater en is 5 jaar geworden en gestorven aan kanker.
Oscar was mijn tweede katertje langharig getijgerd ,en hij is weggelopen als hij 2 jaar was.
Pros was mijn derde katertje hij was een rosje ,en hij is ook weggelopen als hij 3 jaar was.
Ziva was mijn vierde  langharig katertje een schat van een kat ,en hij is amper 9 maand mogen worden .Fip is zijn dood geworden.