Spring naar inhoud

- - - - -

Waar prik je best bloed bij een kat?

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Inge91
Inge91
  • 12.562 berichten

#16 Geplaatst 24 maart 2014 - 22:04

Ik zou het ook niet durven ;) hopelijk is het al gelukt en zijn jullie al wat wijzer
Geplaatste afbeelding

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#17 Geplaatst 25 maart 2014 - 08:50

Ik heb hetzelfde voor bij onze opvanchihuaha die blijft hangen,
Ik moet urine binnenbrengen die zij dan (gratis) test met zo een suikertest,
Daarna moet ik zijn bloed laten trekken voor nieren, lever,.. ook te testen ,..
Ook omdat hij moet geopereerd worden voor Patella Luxatie moeten we dat eerst allemaal bepalen ivm de narcose.
Hij drinkt ook ENORM veel , snachts maakt hij ons wakker als zijn potje in de bench leeg is ,
Overdag drinkt hij om de 5 minuten van de fontein ..
Hopelijk is het niet te slecht nieuws . Alleszinds veel succes ;)

Bewerkt door mellemeis, 25 maart 2014 - 08:50.

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#18 Geplaatst 25 maart 2014 - 09:48

Ik zou niet zelf in een nek gaan prikken, lijkt me gevaarlijk want je bent geen dierenarts.  Dierenarts doet altijd in de nek tenzij infuus is aan voorpoot, voor suikerziekte pakt hij meestal oor

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 25 maart 2014 - 10:56

Kan je niet testen met diabetesteststrips voor mensen in de urine?
Bij hamstertjes worden die teststrips gebruikt, dus zou mij logisch lijken dat dat bij katten hetzelfde is. Als er glucose in de urine zit, weet je dat het heel waarschijnlijk diabetes is. Al kan het zeldzaam bij nierproblemen ook voorkomen. Nu dit is natuurlijk bij hamsters zo en ik weet niet zeker of dat bij katten hetzelfde is.

Ik heb wel nog een potje van die teststrips liggen van bij mijn hamsters te testen, dus als je wil kan ik er wel een aantal opsturen.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#20 Geplaatst 25 maart 2014 - 11:09

Bekijk berichtSyntara, op 25 maart 2014 - 10:56, zei:

Kan je niet testen met diabetesteststrips voor mensen in de urine?
Bij hamstertjes worden die teststrips gebruikt, dus zou mij logisch lijken dat dat bij katten hetzelfde is. Als er glucose in de urine zit, weet je dat het heel waarschijnlijk diabetes is. Al kan het zeldzaam bij nierproblemen ook voorkomen. Nu dit is natuurlijk bij hamsters zo en ik weet niet zeker of dat bij katten hetzelfde is.

Ik heb wel nog een potje van die teststrips liggen van bij mijn hamsters te testen, dus als je wil kan ik er wel een aantal opsturen.
Dat is heel lief van jou hoor!
Maar die poes is nog schuw dus die zal mij niet laten dichterbij komen om een plasje op te vangen, vrees ik. Gisteren had die wel op de bureau geplast (toetsenbord naar de vaantjes :oops: ) toen kon ik het wel hebben getest maar de boel is natuurlijk al opgekuist :d
Ik zal toch wel naar de da moeten gaan en het haar laten doen !

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 25 maart 2014 - 11:56

Ja, bij mijn hamstertjes kan ik ook geen plasje opvangen, maar hen zet ik in een plastic vervoersboxje tot ze plassen en dan dop ik het stripje erin. Met een kat kan dat natuurlijk niet. Misschien in een lege kamer, maar dan ga je ze al bijna aanleren van naast de bak te gaan, dus dat is misschien ook niet ideaal.
En bij de DA kan natuurlijk altijd meer ineens getest worden, dus op zich is dat misschien wel beter ja :)

Elma
Elma
  • 3 katten

#22 Geplaatst 25 maart 2014 - 21:40

Bekijk berichtJoske123, op 25 maart 2014 - 11:09, zei:

Dat is heel lief van jou hoor!
Maar die poes is nog schuw dus die zal mij niet laten dichterbij komen om een plasje op te vangen, vrees ik. Gisteren had die wel op de bureau geplast (toetsenbord naar de vaantjes :oops: ) toen kon ik het wel hebben getest maar de boel is natuurlijk al opgekuist :d
Ik zal toch wel naar de da moeten gaan en het haar laten doen !
Joske, heb je geen tips gevonden op dat forum voor diabeteskatten ? Ik had het eens rap beken en het leek toch dat er daar veel bruikbare tips gepost ware. Hopelijk lukt het alsnog. Ik duim. :dance:
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#23 Geplaatst 25 maart 2014 - 22:17

ik wacht nu nog een paar dagen af omdat ik heb gehoord dat AB ook kan zorgen dat ze veel drinken! dus, ja een beetje geduld hebben zeker ?