Waar prik je best bloed bij een kat?
#16 Geplaatst 24 maart 2014 - 22:04

#17 Geplaatst 25 maart 2014 - 08:50
Ik moet urine binnenbrengen die zij dan (gratis) test met zo een suikertest,
Daarna moet ik zijn bloed laten trekken voor nieren, lever,.. ook te testen ,..
Ook omdat hij moet geopereerd worden voor Patella Luxatie moeten we dat eerst allemaal bepalen ivm de narcose.
Hij drinkt ook ENORM veel , snachts maakt hij ons wakker als zijn potje in de bench leeg is ,
Overdag drinkt hij om de 5 minuten van de fontein ..
Hopelijk is het niet te slecht nieuws . Alleszinds veel succes

Bewerkt door mellemeis, 25 maart 2014 - 08:50.
#18 Geplaatst 25 maart 2014 - 09:48
#19 Geplaatst 25 maart 2014 - 10:56
Bij hamstertjes worden die teststrips gebruikt, dus zou mij logisch lijken dat dat bij katten hetzelfde is. Als er glucose in de urine zit, weet je dat het heel waarschijnlijk diabetes is. Al kan het zeldzaam bij nierproblemen ook voorkomen. Nu dit is natuurlijk bij hamsters zo en ik weet niet zeker of dat bij katten hetzelfde is.
Ik heb wel nog een potje van die teststrips liggen van bij mijn hamsters te testen, dus als je wil kan ik er wel een aantal opsturen.
#20 Geplaatst 25 maart 2014 - 11:09
Syntara, op 25 maart 2014 - 10:56, zei:
Bij hamstertjes worden die teststrips gebruikt, dus zou mij logisch lijken dat dat bij katten hetzelfde is. Als er glucose in de urine zit, weet je dat het heel waarschijnlijk diabetes is. Al kan het zeldzaam bij nierproblemen ook voorkomen. Nu dit is natuurlijk bij hamsters zo en ik weet niet zeker of dat bij katten hetzelfde is.
Ik heb wel nog een potje van die teststrips liggen van bij mijn hamsters te testen, dus als je wil kan ik er wel een aantal opsturen.
Maar die poes is nog schuw dus die zal mij niet laten dichterbij komen om een plasje op te vangen, vrees ik. Gisteren had die wel op de bureau geplast (toetsenbord naar de vaantjes

Ik zal toch wel naar de da moeten gaan en het haar laten doen !
#21 Geplaatst 25 maart 2014 - 11:56
En bij de DA kan natuurlijk altijd meer ineens getest worden, dus op zich is dat misschien wel beter ja

#22 Geplaatst 25 maart 2014 - 21:40
Joske123, op 25 maart 2014 - 11:09, zei:
Dat is heel lief van jou hoor!
Maar die poes is nog schuw dus die zal mij niet laten dichterbij komen om een plasje op te vangen, vrees ik. Gisteren had die wel op de bureau geplast (toetsenbord naar de vaantjes

Ik zal toch wel naar de da moeten gaan en het haar laten doen !

Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3

Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos
#23 Geplaatst 25 maart 2014 - 22:17