Spring naar inhoud

- - - - -

Snoetje op de sukkel. Update 8/04: oog erger! Maar pijnstiller werkt?

Snoetje oog ontstoken schilfers vacht ouderdom

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 09 april 2014 - 18:34

Het oog is nog verergerd volgens mijn moeder... Goed dat we morgen voormiddag gaan! Want als mijn moeder het al ziet, is het erg. :s
Misschien moet ik haar meepakken naar de DA... dan krijgt ze de uitleg enz. ook.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#17 Geplaatst 09 april 2014 - 20:30

welke zalf heb je gekregen voor het oog? Ik heb met sommige zalven de ervaring dat het niet zoveel doet, behalve het allemaal erger maken dan het is
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 10 april 2014 - 00:37

Het was een niet-merkproduct, met de werkzame stoffen op de verpakking... Vitamine A en ... iets met chloor... Morgen eens checken.
Vroeger al met Virgan geprobeerd, maar dat heeft eigenlijk ook weinig effect gehad. Niet veel beter, ook niet erger.
Ik vroeg of het sowieso geen idee was om haar weerstand te versterken met de L-lysine. Maar ze zou volgens DA aan goede weerstand moeten raken gewoon door goede voeding. Ze is ook niet ziek, het gaat niet verder dan haar oog. De ontstekingremmer had normaal zijn werk wel moeten doen, dus zelfs met de hoogste dosis Metacam wordt ze niet beter.
Misschien dan toch maar eens laten testen wel virus er op haar oog zit? Want die F of L-lysine werkt dan vooral op het herpes virus, of op het calici virus? Een van de 2, als ik het goed begrepen heb van de dierenarts. Aan de andere kant zei de DA dat het niet uitmaakt welk virus het is voor behandeling van haar oog met zalf. Het maakt geen verschil dus testen is nutteloos. Toen het begon is er getest op een beschadiging en verstopping van de traankanalen. Was in orde.

Kan Metacam zwaar op de maag liggen?
En kan ik mijn ouders zelf aan de slag laten gaan met F of L-lysine? Is dat iets dat kwaad kan? Als ze dan toch die metacam door het natvoer mengen, kan die L-lysine erbij?

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 10 april 2014 - 00:50

Ik zie mijn topic van vorig jaar oktober/februari. Zo lang is dat virus er dus al... En de slechte vacht. In de zomer is dat gebeterd toen. En nu komt het pas weer op, terwijl het toch lente is en haar vacht dunner wordt. Al heeft ze nog steeds enorm veel haar, staan heel dicht op elkaar. Heb er toen over gemaild met de dierenarts. Het plan was op dieet gaan. Maar da's nog niet gelukt. Mijn ouders wegen het niet goed af, maar door de laatste tijd op te letten weten we dat ze niet veel meer dan 50gr brokken eet... Het ligt niet aan de hoeveelheid voedsel maar aan haar activiteit. Hopelijk stappen mijn ouders nu snel over op de light brokken en gaat ze afvallen. Met behulp van de metacam.
Toch lastig zo blijven sukkelen en maar niet tot een oplossing komen. Maar door de jaartjes en het chronische probleem zal er misschien geen oplossing komen. Alleen verlichting.

Och, ik zit er echt mee in... EN ik ben niet meer bij haar :8  Anders kon ik haar elke dag vertroetelen.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#20 Geplaatst 10 april 2014 - 18:53

zalfjes met vitamine A zijn in mijn ervaring nutteloos bij dit soort dingen. Alleen bij echte pusogen heb ik verbetering gemerkt. Cavasan is het belangrijkste merk waarbij wij het hebben gemerkt, en dat soort zalfjes komen er niet meer in hier. Behalve als we het oog vet willen houden of er idd een pusoog is.

Het is heel belangrijk om het oogvocht te laten testen. Zit er een virus of een bacterie? en welke dan? natuurlijk is dat belangrijk voor de behandeling! pffffff

l-lysine en f-lysine zijn hetzelfde. Alleen bij de f- versie heb ik mij laten vertellen dat het naar vis smaakt. Geen idee of dat klopt, ik heb het niet geproefd ;)
Dat kun je gewoon elke dag geven, al zou ze het op een gegeven moment gewoon zelf aan moeten kunnen. Het kan in ieder geval geen kwaad.
Het helpt vooral tegen het herpesvirus. In combinatie met verdere therapie kan het goed helpen.

Metacam is voornamelijk een pijnstiller, met een hele lichte ontstekingsremmende werking. Het is niet bedoeld als lange termijn ontstekingsremmer, daar zijn andere producten voor.

Ik zou zeggen, zoek een andere da voor een consult. Want dit duurt wel al heel lang. Het kan best zijn dat het chronisch is nu, zeker omdat het al zo lang speelt. Het kan best zijn dat het sowieso al niet goed te behandelen zou zijn geweest, maar dat kun je nu niet goed inschatten omdat je niet weet wat er nu precies speelt, je weet niet wat het nu precies is. Dat dus eerst uit laten zoeken.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 12 april 2014 - 17:46

Het gaat beter nu! Zoals de dierenarts oorspronkelijk dacht is het een virus, de antivirale zalf werkt.
Ik begreep dat het niet zoveel uitmaakt welk virus het is. Maar dan inderdaad ook dat L-lysine werkt op het herpes virus. Dus als je dat wil geven is het goed om te weten waar het tegen moet werken. Als het nu niet in orde kwam, gingen we het oogvocht testen. Als ik daarom vraag doen ze dat ook zeker. Dus op zich geen probleem met de dierenarts: ze gaan ook luisteren naar wat ik zeg en geven me wel alle mogelijkheden.

Het oog is niet meer dik en rood nu. Enkel nog wat zwart vuil, dat er al even zit. Snoet krijgt het wel proper.
Haar rug is properder, nu ze wordt gekamd. En de pijnstiller maakt haar veel relaxer, denk ik. Ze lag deze namiddag lekker buiten onder haar slaapstruik :d . De laatste 1,5 jaar lag ze zelfs op mooie dagen meer op bed. Ze knuffelde en miauwde zelfs meer. Ze zag er beter uit, oef, dat verdiende ze!
Met de dierenarts is besloten dat ze de hoogste dosis van de pijnstiller iets langer krijgt. Zo kan ze even op adem komen. Dus zeker nog 2 weken 6ml metacam en dan naar 5ml. In mei moet ze op jaarlijkse controle en als alles goed is wordt ze dan ingeënt. En opnieuw gewogen om te kijken of de light brokken en de pijnstiller effect hebben op haar gewicht.

Ze krijgt de metacam elke avond in wat animonda carny.

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.251 berichten
  • 5 katten

#22 Geplaatst 20 april 2014 - 15:55

Fijn dat het de goede kant op gaat!
Ik zag laatst bij de da ook illetjes speciaal voor atrose dus tegenwoordig zijn ze er toch mee bezig en dus zullen ze ook wel iets hebben om
u poezel zijn pijn blijvend te verlichten.
Fijn dat je zo goed voor je poezel zorgt .
Veel sterkte en beterschap voor je poezel :)

Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#23 Geplaatst 20 april 2014 - 19:23

:geluk: :geluk:

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Snoetje, oog, ontstoken, schilfers, vacht, ouderdom