Spring naar inhoud

- - - - -

draadjes na sterilisatie

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
christine.
christine.
  • 175 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 24 februari 2009 - 16:22

ons muis is dus van afgelopen vijdag gesteriliseerd,nu vroeg ik mij af wanneer de draadjes verdwijnen want de DA zegt dat ik niet moet terugkomen :catscratchhead

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#2 Geplaatst 24 februari 2009 - 16:22

het kunnen ook draadjes zijn die vanzelfs oplossen
kdenk dat het toch wel een week duurt tegen dat ze weg zijn

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#3 Geplaatst 24 februari 2009 - 16:48

En operatie goed verlopen?Was ze nog suf of liep ze al goe rond? Deze avond chanel binnen brengen, word morgen ook gesteriliseerd.
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#4 Geplaatst 24 februari 2009 - 16:50

Dat duurt wel even ze, van die zelf-oplossende draadjes.

Zwartje zijn oor is daarmee gehecht (hij is een stuk oor kwijt). Was toch 14 dagen tegen dat het laatste stukje weg was.

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#5 Geplaatst 24 februari 2009 - 18:02

Zoals eerder hierboven gezegd zullen ze wel zelf-oplossende hechtdraadjes gebruikt hebben

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#6 Geplaatst 24 februari 2009 - 19:06

Heb gevraagd aan d.a., omdat bij frodo een knoopje onderhuids zit en dat kan zelfs tot 6 maand duren eer dat verdwijnt.
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#7 Geplaatst 24 februari 2009 - 19:20

bij ons orlike heeft het toch een paar maand geduurd voor ik niets meer van de draadjes zag, maar uiteindelijk gaan ze volledig weg :)

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#8 Geplaatst 24 februari 2009 - 19:21

Bij Chippie heeft het meer dan een maand geduurd vooraleer eindelijk het allerlaatste draadje uit z'n pootje weg was..en dat waren ook van de zelfverterende..
Bij Echo moest ik na 10 dagen (denk ik) terug om de draadjes eruit te halen..

christine.
christine.
  • 175 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 24 februari 2009 - 21:24

technozino zei:

En operatie goed verlopen?Was ze nog suf of liep ze al goe rond? Deze avond chanel binnen brengen, word morgen ook gesteriliseerd.

hij heeft dat om 10 u gedaan en wij zijn haar om 19u gaan halen.ze was al goed wakker,niet ziek geweest,kon al goed rondlopen,maar ze sliep toch nog veel.
ze zit er wel soms aan te likken(voorzichtig),de DA heeft er goeie knopen in gemaakt amai en dikke draad go

christine.
christine.
  • 175 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 24 februari 2009 - 21:26

technozino zei:

Deze avond chanel binnen brengen, word morgen ook gesteriliseerd.

hopelijk verloopt alles goed ,hier zullen we duimen :thumb:

Guest_joey_*
Guest_joey_*

#11 Geplaatst 24 februari 2009 - 21:49

Vandaag is mijn Joey gesteriliseerd en ze heeft ook van die zelfoplossende draadjes volgens de Dierenarts. Hij zei wel dat ongeveer 30 procent van alle katten een lichte allergische reactie kunnen hebben op die draadjes. Maar dat dit ook vanzelf verdwijnt... Ik hou het in de gaten :) . Ze is op dit moment toch nog een beetje suf en ze waggelt een beetje rond, maar alles was goed verlopen :) .

christine.
christine.
  • 175 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 24 februari 2009 - 22:32

joey zei:

Vandaag is mijn Joey gesteriliseerd en ze heeft ook van die zelfoplossende draadjes volgens de Dierenarts. Hij zei wel dat ongeveer 30 procent van alle katten een lichte allergische reactie kunnen hebben op die draadjes. Maar dat dit ook vanzelf verdwijnt... Ik hou het in de gaten :) . Ze is op dit moment toch nog een beetje suf en ze waggelt een beetje rond, maar alles was goed verlopen :) .

ik denk dat die draadjes toch wat dik zijn om vanzelf op te lossen,als ze over 2 weken nog daar zijn ga ik toch eens naar de DA

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#13 Geplaatst 25 februari 2009 - 16:44

we hebben hier eens een hond laten opereren aan een navelbreuk en het waren ook zelfoplossende draadjes maar toch gingen ze niet weg
hij was er allergisch aan
dan maar uitgehaald en er andere ingedaan
DA zei dat er maar 1 op 20 allergisch aan zijn

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#14 Geplaatst 25 februari 2009 - 19:28

2 van mijn katinnen haalden er hun draadjes zelf uit!

de nacht na Filou haar sterilisatie kwamen we thuis, en zij zat op tafel, en haar wonde gaapte open!!! :o gelukkig had hij 2 lagen genaaid, dus het buikvlies was nog toegenaaid. (hij zei dat veel dierenartsen enkel de huid naaien, dus dan ging dat een ramp geweest zijn!)

de zondag haar dus onmiddellijk binnen gedaan om opnieuw te naaien. hij verstond er niets van! :s hij had dat nog nooit meegemaakt, dat een kat zich daarmee bezighoudt. nuja, zo'n lampenkap op, zodat ze er niet meer aankon, voor een week ofzo.

Lobo (was een halfzusje van Filou, is gestorven) moest ook gesteriliseerd worden. ik vroeg natuurlijk of ze geen kap moest dragen. hij zei dat het heel uitzonderlijk was dat ik dit ben tegengekomen met 1 kat, laat staan dat de ander het ook zou doen. ik gerustgesteld. een dagje later: je kan  het je al voorstellen: Lobo haar wonde was open!!!!

terug naar dierenarts, en hij geloofde bijna zijn ogen niet. sindsdien weet hij dat ik meestal speciale beesten heb!!! heb al dikwijls een speciaal geval gehad... maar tzijn zo'n lieverdjes! O:) :heart:

christine.
christine.
  • 175 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 25 februari 2009 - 19:46

Nele zei:

2
gelukkig had hij 2 lagen genaaid, dus het buikvlies was nog toegenaaid. (hij zei dat veel dierenartsen enkel de huid naaien, dus dan ging dat een ramp geweest zijn!)

mijn DA naaid ook 2 lagen,dat had hij al gezegt.ze blijft er nu toch af ,oef