Spring naar inhoud

- - - - -

een andere hobby van mij... buiten de poezen

• Log in om te reageren
628 reacties op dit onderwerp
Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#226 Geplaatst 10 oktober 2010 - 18:40

Die is weer heel mooi aan het worden Miranda :thumb:

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#227 Geplaatst 10 oktober 2010 - 18:45

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

miranda
miranda
  • 7.820 berichten
  • 2 katten

#228 Geplaatst 10 oktober 2010 - 20:49

noesje zei:

tsjonge echt prachtig!!
ik heb ook een tijdje een aquarium gehad maar het valt niet mee om het moii te houden...gaat erg veel tijd in zitten, dat weet ik wel!

qua tijd valt dit echt wel mee hoor.....een zoetwater is idd niet mooi te houden.. daar heb je veelal te kampen met algen en planten die verkommeren.. in zeewater zijn koralen ook dieren en die worden groter... water verversen moet je ook elke twee weken doen net zoals een zoetwater... ik heb ze allebei zoet en zout.. en ik moet zeggen dat voor mij een zeewaterbak minder werk is dan een zoetwater... alleen moet je weten waar je mee bezig bent en meer controles doen .. dwz kijken naar je vissen .. en watertesten.

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#229 Geplaatst 10 oktober 2010 - 21:10

Superprachtig, heb een mooie foto gezien dat ik zou willen gebruiken voor mijn avondschool Proshowgold, die van die anemonen, mag ik? :) foto 12 juni, groene bloemen

Bewerkt door technozino, 10 oktober 2010 - 21:14.

Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

miranda
miranda
  • 7.820 berichten
  • 2 katten

#230 Geplaatst 10 oktober 2010 - 21:15

technozino zei:

Superprachtig, heb een mooie foto gezien dat ik zou willen gebruiken voor mijn avondschool Proshowgold, die van die anemonen, mag ik? :)

ja je mag dat :x

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#231 Geplaatst 15 oktober 2010 - 13:28

Ik ben zo blij dat het weer lukt nu :dancer: !!

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#232 Geplaatst 15 oktober 2010 - 21:39

wow knap zeg :LOL:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#233 Geplaatst 15 oktober 2010 - 21:42

Ik vind dat echt heel mooi die zeewateraquariums! Lijkt me enorm rustgevend!

Solotje
Solotje
  • 51.546 berichten
  • 9 katten

#234 Geplaatst 15 oktober 2010 - 21:53

Oooh prachtig... is inderdaad heel rustgevend! :love4:

miranda
miranda
  • 7.820 berichten
  • 2 katten

#235 Geplaatst 20 oktober 2010 - 23:09

Vandaag waren er werken van de elektriciteitsmaatschappij dus geen stroom van deze morgend om 8u en toen ik om half 6 thuiskwam nog steeds geen stromm :cry: ... bakje stond op amper 22C doordat er ook geen verwarming aanlag in huis.. (ik ben hele dag gaan werken ook).. de visjes hapten naar lucht aan de oppervlakte en zagen heel bleek...
Heb dan boos naar de maatschappij gebeld hoelang dat lolleke nog ging duren dat mijn vissen aan het sterven waren... ze zei waarschijnlijk nog tot 20u mevrouw :evil: :evil:
om half 7 kregen we ineens stroom ik had ondertussen de bak al afgedekt met twee dekens om toch niet minder in temperatuur te gaan...
Heb dan ook de CV heel hoog gezet een extra lamp erop van 500watt om toch wat meer warmte te krijgen nadat we weer stroom hadden.. de meeste visjes zwemmen weer rond... een poetsgarnaal is naar de garnalenhemel gegaan (spijtig genoeg) :cry: .. en de purperen/gele feeënbaars zie ik momenteel niet meer... en ook de zwartzilveren visjes de kauderni's zijn spoorloos .. even afwachten tot morgen mss komen ze dan wel uit (als ze niet dood zijn) om te eten. :censored:

miranda
miranda
  • 7.820 berichten
  • 2 katten

#236 Geplaatst 21 oktober 2010 - 09:38

:LOL: het paars/gele feeënbaarsje leeft nog dit is deze morgen komen eten ... en één van de zilverzwarte visjes zie ik ook weer het andere nog steeds niet te zien dus vermoedelijk is de schade bij een garnaal gebleven de twee garnaal maakt het ook weer uitstekend...en de andere visjes ook al was het kantje boord gisteren.

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#237 Geplaatst 21 oktober 2010 - 09:57

Oef , schade valt al bij al toch nog mee. Gelukkig ook geen van de lagere dieren in de problemen geraakt.  Zie dat je ook mooi levend steen hebt zitten :oops: Hoelang draait de bak  nu al? Ziet er heel mooi uit :thumb:

miranda
miranda
  • 7.820 berichten
  • 2 katten

#238 Geplaatst 21 oktober 2010 - 23:38

3elfje zei:

Oef , schade valt al bij al toch nog mee. Gelukkig ook geen van de lagere dieren in de problemen geraakt. Zie dat je ook mooi levend steen hebt zitten :oops: Hoelang draait de bak nu al? Ziet er heel mooi uit :thumb:

Bak draait sedert oktober vorig jaar... wel van juli tot 1oktober dit jaar zonder enige vis .. had bestand verloren door een besmettelijke ziekte jammer genoeg.

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#239 Geplaatst 22 oktober 2010 - 08:52

Bak heeft wel mooi kunnen rijpen ondertussen, wel jammer als je zo een heel bestand moet afgeven :( . Hopelijk blijf je vanaf nu gespaard van een tegenslag met de aquarium :hug:

Catzke
Catzke
  • 42 berichten
  • 8 katten

#240 Geplaatst 23 oktober 2010 - 10:55

is mss een magere troost, maar we hebben hier ook enkele aquaria staan. een tijdje terug ook een ganse dag zonder stroom. Gans onze kweek naar de vaantjes. Doet erg pijn om zoiets mee te maken. Als je dan contact neemt met de maatschappij zijn zij niet verantwoordelijk. We moesten maar een noodgenerator voorzien. Is allemaal gemakkelijk als je weet dat je een tijdje zonder elektriciteit gaat zitten.