Spring naar inhoud

- - - - -

een andere hobby van mij... buiten de poezen

• Log in om te reageren
628 reacties op dit onderwerp
Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.133 berichten
  • 5 katten

#346 Geplaatst 06 juli 2013 - 01:55

:thumb:  Heel mooi filmpje van je prachtig aquarium Miranda ...mooie visjes en de koralen zijn top , heel mooi om te zien !!! Spijtig van je dwergkeizervisje , leesde het in je reactie van 10 juni , gebeurt dat regelmatig dat je een dood visje moet uitscheppen ?
Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice
  • 4.730 berichten
  • 3 katten

#347 Geplaatst 06 juli 2013 - 07:10

héél verslavend vrees ik!
zou misschien een idee zijn dat je met een vast statief een filmke maakt op dvd of video
kunnen wij het afspelen op laptop of tv en genieten van een formidastische sjiek aquarium

(doen ze al met open haard beelden enzo, dus waarom geen aquarium!)

moest er niet zoveel geld en tijd en kennis in zitten zou ik er zo mee willen beginnen, maar ik heb vrienden waar de vrouw hier lid en haar vriend lid van het bestuur van een aquariumvereniging, en als ik hem bezig hoor over zijn tientallen aquariums en terrariums dat hij thuis heeft, dat meer dan een hobby is en helaas ook super verslavend

al zou ik zo s avonds wel eens liever naar een aquarium loeren dan naar de tv, zeker in de zomermaanden met al de heruitzendingen

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#348 Geplaatst 06 juli 2013 - 07:11

Prachtig. :lol2: Daar zou ik ook uren van kunnen genieten. :heart: Jammer van het visje. :hug:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#349 Geplaatst 06 juli 2013 - 16:20

Bekijk berichtCasper-Cartouche, op 06 juli 2013 - 01:55, zei:

:thumb:  Heel mooi filmpje van je prachtig aquarium Miranda ...mooie visjes en de koralen zijn top , heel mooi om te zien !!! Spijtig van je dwergkeizervisje , leesde het in je reactie van 10 juni , gebeurt dat regelmatig dat je een dood visje moet uitscheppen ?

nee buiten in 2010 een heel visbestand dood van ziekte door inbreng van een andere vis heb ik nog geen dode gehad... een nieuwe vis inbrengen houd altijd een risico van ziekte.. niet eten .. stress.. aanvallen mee.. een zeevis is heel territoriaal aangelegd dus in een aquarium zijn de eerste drie dagen na inbreng kritiek .; spijtig idd van dit visje want het was eventjes een heel duur visje.

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#350 Geplaatst 06 juli 2013 - 16:27

Bekijk berichtKaprice, op 06 juli 2013 - 07:10, zei:

héél verslavend vrees ik!
zou misschien een idee zijn dat je met een vast statief een filmke maakt op dvd of video
kunnen wij het afspelen op laptop of tv en genieten van een formidastische sjiek aquarium

(doen ze al met open haard beelden enzo, dus waarom geen aquarium!)

moest er niet zoveel geld en tijd en kennis in zitten zou ik er zo mee willen beginnen, maar ik heb vrienden waar de vrouw hier lid en haar vriend lid van het bestuur van een aquariumvereniging, en als ik hem bezig hoor over zijn tientallen aquariums en terrariums dat hij thuis heeft, dat meer dan een hobby is en helaas ook super verslavend

al zou ik zo s avonds wel eens liever naar een aquarium loeren dan naar de tv, zeker in de zomermaanden met al de heruitzendingen

zon filmke bestaat reeds voor tv zowel vuurhaard maar daar staat ook zoetwateraquarium op en een zeewateraquarium... ;)

Ik heb alleen dit aquarium .. deze is meer dan genoeg alleen spijtig dat ik niet een iets grotere kan zetten  zoals deze op foto... ik vind die prachtig door het diepteverschil maar helaas ik heb er de plaats niet voor... dus moet ik het bij ene houden van 1m x 50 d x 60 h .. dus niet zo heel groot zoals velen hebben....
tientallen bakken zou ik zo wie zo nie willen is al genoeg om ene goed op orde te houden en zeewateraquarium is niet zo goedkoop qua koralen ed... j'e hebt nog kleinere bakjes dan de mijne en die kunnen even fijn zijn.

buiten dat ene visje dat ik toch nog eens ga herkopen zit de bak vol... en zal het in de toekomst wel goedkoop uitvallen... alleen nog een led verlichting zou ik wensen te kopen maar das ook algauw 1695€ voor mijn meterbak...

Bijgevoegde thumbnails

• images (5).jpg

Bewerkt door miranda, 06 juli 2013 - 16:33.

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#351 Geplaatst 07 juli 2013 - 14:58

Prachtig ingericht zeewateraquarium heb je zeg! Dat filmpje is echt om bij weg te dromen: al die kleurige visjes en koralen. Je zit echt in de wereld van Nemo :) Ik wens je veel succes met de aankoop van een nieuw dwergkeizervisje in de toekomst hoor!

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#352 Geplaatst 08 juli 2013 - 09:19

Bekijk berichtARIZONA, op 07 juli 2013 - 14:58, zei:

Prachtig ingericht zeewateraquarium heb je zeg! Dat filmpje is echt om bij weg te dromen: al die kleurige visjes en koralen. Je zit echt in de wereld van Nemo :) Ik wens je veel succes met de aankoop van een nieuw dwergkeizervisje in de toekomst hoor!

zal slimmer zijn deze keer .. zal er eerst een bakje inhangen met het visje zodat de andere vissen het een paar dagen kunnen zien zonder dat ze eraan kunnen.

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#353 Geplaatst 09 juli 2013 - 18:47

heb mijn frustratie ook eens weggewerkt vandaag en tot tegen de Franse grens gereden... heb nog zon prachtig duur visje meegebracht (was iets goedkoper dan vorige) maar dit visje zat al drie weken in quarantaine .. De baas van de zaak had er eentje opzij gestoken voor mij en laten zitten (ze zaten niet in de winkel) dus ben even meegelopen naar hun quarantaineafdeling... Het zit nu in een plastiekenbakje waar gaatjes zijn ingeboord in het aquarium zelf en mag er drietal dagen blijven inzitten zodat de andere dwergkeizer er kan aan wennen aan de "indringer" en het hopelijk niet gaat aanvallen als het vrij gaat zwemmen... nu kan ik ook controleren of het eet...

Bijgevoegde thumbnails

• post-7-0-04925100-1370852645_thumb.jpg

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#354 Geplaatst 10 juli 2013 - 07:57

Wauw, weer zo'n prachtvisje. :love:

Op national Geographic zenden ze nu een reeks uit "Tanked"
prachtige aquariums die ze ontwerpen en dan al die visjes, echt supermooi.

En jij hebt dat gewoon in je woonkamer staan, dit zou een televisietoestel overbodig maken bij mij ;)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#355 Geplaatst 10 juli 2013 - 09:18

Mooi visje :)

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#356 Geplaatst 10 juli 2013 - 13:14

Bekijk berichthilleke, op 10 juli 2013 - 07:57, zei:

Wauw, weer zo'n prachtvisje. :love:

Op national Geographic zenden ze nu een reeks uit "Tanked"
prachtige aquariums die ze ontwerpen en dan al die visjes, echt supermooi.

En jij hebt dat gewoon in je woonkamer staan, dit zou een televisietoestel overbodig maken bij mij ;)

ik kijk wel naar die reeks maar... ze houden geen rekening met onderhoud .. vind het soms absurde aquaria's ook naar de vissen of ze samen kunnen leven word nie gekeken.. en ook niet naar een opstart van minstens twee maand... je ziet de aquaria maar als ze geplaatst zijn maar niet hoe deze evolueert nadien.. denk dat het beeld al heel pak minder zou zijn...

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#357 Geplaatst 10 juli 2013 - 14:41

Daar heb je wel gelijk in, maar ik ben toch telkens weer verwonderd over de pracht van een visjes die er aan bod komen, net zoals gisteren die kleine octopus.
Maar t is en blijft televisie he ;)

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#358 Geplaatst 10 juli 2013 - 19:39

Bekijk berichtSolotje, op 10 juli 2013 - 09:18, zei:

Mooi visje :)

idd Anja tis een prachtig visje.. zelfde van datgene die werd aangevallen en na twee dagen stierf .. daar ging 155€ de vuilbak in.... spijtig dat deze zo duur zijn maar ik wou toch nog eens proberen met deze soort... het houden van het visje is geen probleem maar ik zit met een andere ondersoort erin en die heeft zijn territorium gemaakt dus nu hangt het nieuwe visje in een bak in het aquarium zodat de vissen het zien maar er niet bij kunnen .. binnen enkele dagen mag het vrij rondzwemmen en dan op hoop van zege dat het niet word aangevallen en blijft leven... het eet in elk geval wel in het bakje.

hilleke
hilleke
  • 19.509 berichten

#359 Geplaatst 10 juli 2013 - 20:54

Ik duim volop mee dat het deze keer wel lukt met het andere "ondersoortvisje".

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#360 Geplaatst 11 juli 2013 - 19:53

dit is het nieuwe visje.. vandaag vrij gelaten sorry van het achtergrond lawaai