Spring naar inhoud

- - - - -

een andere hobby van mij... buiten de poezen

• Log in om te reageren
628 reacties op dit onderwerp
miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#376 Geplaatst 17 juli 2013 - 15:20

Bekijk berichtSolotje, op 17 juli 2013 - 13:43, zei:

Amai dat is echt knap, is die onderste dan van die mensen?
Maar echt zo mooooi

inderdaad anja .. foto 2 is iemand die stopte na amper (voor de derde keer) een nieuwe bak te hebben opgestart 2 jaar geleden...is twee dagen weggeweest en had paar verbleekte (kapotte) koralen omdat zoals bij meesten de bakken te arm staan en als er dan ietsje misloopt je een crash krijgt....met alle gevolgen vandien. Dan kunnen ze zulke crash niet verwerken en verkopen heel die handel...om paar jaar verder dan weer opnieuw alles aan te kopen en te herbeginnen...met zelfde scenario
foto 3 is een hele grote bak  van 3meter... van iemand op ons forum... deze bak deed het altijd perfect tot ineens een crash kwam .. alles wat nog te redden viel is verkocht alsook materiaal... dit zijn echter twee gevallen van de zovelen die de revue passeren...

veel van die jonge gasten die beginnen  zonder raad of daad te aanvaarden of eerst te informeren.. doen hun ding moeilijke koralen om mee te beginnen, toevoegingen van producten zonder te weten wat ze erin doen, te grote vissen in te kleine bakken etc... dan lukt  het aquarium niet en krijgen ze veel problemen en enkele maanden later word dan het gehele systeem op het forum te koop gezet .. Ik denk dat mensen zoals ik die jarenlang bezig zijn met zo'n bak nog zelden voorkomen... (ikzelf ben er al mee bezig met zoet sinds 1983 en met zeewater sinds 1997 ben ook wel in 2007 zelf 2 jaar gestopt omdat ik teveel werkuren had en geen tijd om de bak te doen maar heb niks weggedaan van mijn materiaal... ben dan overgeschakeld naar zoet in de hoop dat het wat minder tijd zou ververgen maar kwam bedrogen uit .. eenmaal het systeem perfect draait en je geen te moeilijke koralen neemt vind ik persoonlijk minder werk dan een zoetwaterbak.. in 2009 ben ik dan weer overgegaan naar het oorspronkelijke zeewater)

Bewerkt door miranda, 17 juli 2013 - 15:22.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#377 Geplaatst 17 juli 2013 - 22:13

Die mandarijnvisjes zijn echt supermooi!!
Heb echt genoten van dat filmpje!!

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#378 Geplaatst 19 juli 2013 - 08:40

visjes doen het nog allemaal goed.. inclusief dat hele duur visje.. en tis zon prachtig diertje ook qua kleur... de bak staat nu op temperatuur maar die hitte buiten begint wel een probleem te vormen en kan de temperaturen doen oplopen tot bij de 30C wat dan weer niet gezond is voor de koralen... (gelukkig waren ze wel hogere temperaturen gewoon hier) .. heb nu in Hong kong een fan (ventilator) besteld die ik onderaan aan de sump (filterbak) kan bevestigen om daar het inkomende water te koelen (tot 3C minder) als dit werkt zou de temperaturen perfect moeten zijn.... vandaag ga ik gewoon enkele lampen een tijd uitschakelen...

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#379 Geplaatst 19 juli 2013 - 18:09

Blij te horen dat je prachtige visjes het goed stellen.
Stond er niet eens bij stil dat bij dit warme weer de temperatuur van je aquarium ook de hoogte inschiet. Gelukkig weet je meteen raad om die temperatuur weer omlaag te krijgen. Chapeau, hoe professioneel  en liefdevol je met je aquarium omgaat hoor.

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#380 Geplaatst 19 juli 2013 - 20:10

Bekijk berichtARIZONA, op 19 juli 2013 - 18:09, zei:

Blij te horen dat je prachtige visjes het goed stellen.
Stond er niet eens bij stil dat bij dit warme weer de temperatuur van je aquarium ook de hoogte inschiet. Gelukkig weet je meteen raad om die temperatuur weer omlaag te krijgen. Chapeau, hoe professioneel  en liefdevol je met je aquarium omgaat hoor.

Er zit gewoon teveel kapitaal in om het zo te laten... en de temperaturen spelen een grote rol.. in de natuur gaan riffen heel hard achteruit dan spreek ik indonesie, australia, rode zee etc... door de opwarming van de aarde... zelfs indien in de natuur de riffen 1 a 2 c opwarmen kan dat leiden tot een plotse massale sterfte van acropora's (zijn steenkoraal) en door die sterfte gaat ook het visbestand achteruit... dus in onze aquaria's is het dubbel opletten geblazen om alles stabiel te houden....

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#381 Geplaatst 25 juli 2013 - 09:38

het mooie  dure visje doet het echt prima....de fel gekleurde ook. die zitten hele dag te zoeken tussen de stenen achter klein grut om te eten....
De temperaturen zijn redelijk goed in toom te houden door een stekkenrooster die ik bovenop de bak heb gelegd en de dekglazen eraf te nemen.. op de filter beneden staat ook een kleine fan. (ventilator) om het water wat koel te houden...

Ik zit momenteel wel met een plaag ganzevoetjes (foto 1). Dit is een heel klein zeesterretjes soort die kan uitgroeien als een plaag en ze druven wel eens zoanthus (buttons) eten....
Deze plaag is in te dijken met een harlequin garnaal ( foto 2)welke ik nu heb besteld en er volgende week donderdag omga (eten alleen zeesterren)

Bijgevoegde thumbnails

• download (17).jpg
  • images (12).jpg

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#382 Geplaatst 25 juli 2013 - 13:59

Wat een prachtig garnaaltje zeg. Waar een plaag zeesterretjes allemaal niet goed voor is ;) Succes met het weg krijgen van de ganzevoetjes hoor!

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#383 Geplaatst 25 juli 2013 - 15:27

Bekijk berichtARIZONA, op 25 juli 2013 - 13:59, zei:

Wat een prachtig garnaaltje zeg. Waar een plaag zeesterretjes allemaal niet goed voor is ;) Succes met het weg krijgen van de ganzevoetjes hoor!

probleem alleen is als alle zeesterretjes opgegeten zijn RIP garnaaltje

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#384 Geplaatst 25 juli 2013 - 15:49

Oh nee, das waar ook. Goh, wat komt er allemaal veel bij kijken. :s

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#385 Geplaatst 28 juli 2013 - 22:46

nog even de nieuwe visjes en een stukje koraal die ik gisteren toch nog meebracht (koraal noemt blastamussa)deze moet wel nog veel groeien maar ik wou er niet zoveel geld aan besteden want ze kosten 11€ per kopje en er staan 2 koppen op + 3 kleinere die de winkelier niet heeft opgemerkt

Bijgevoegde thumbnails

• 002.JPG
  • 005.JPG
  • 010.JPG

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#386 Geplaatst 30 juli 2013 - 00:42

ben toch nog op zoek naar een speciaal visje... mijn winkelier ging eens luisteren in de groothandel...

Bijgevoegde thumbnails

• Emblemaria hypacanthus, Gulf signal blenny, Sea of Cortez, Baja California Sur-5845.jpg

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 4.931 berichten
  • 6 katten

#387 Geplaatst 30 juli 2013 - 01:15

Een heel speciaal visje ...en wat een prachtige kleurtjes !!!  :heart:
Geplaatste afbeelding

carineken
carineken
  • 203 berichten
  • 2 katten

#388 Geplaatst 30 juli 2013 - 15:36

Ken jij het tv programma Tanked op discovery channel?
Gaat voer aquaria, als ik zie hoe ze daar vissen gaan kopen denk ik woow zot.
Tanked gaat ovr custom aquaria in de meest gekke vormen.

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#389 Geplaatst 30 juli 2013 - 23:04

Bekijk berichtcarineken, op 30 juli 2013 - 15:36, zei:

Ken jij het tv programma Tanked op discovery channel?
Gaat voer aquaria, als ik zie hoe ze daar vissen gaan kopen denk ik woow zot.
Tanked gaat ovr custom aquaria in de meest gekke vormen.
dit programma ken ik inderdaad... een normale opstart van zeewater aquaria duurt gemiddeld 2 maand en zij gaan eentje maken opzetten en hup vissen en koralen erbij zonder gewenning zonder iets... ze kijken gewoon niet naar de behoeftes van de vissen... dus nee bedankt  ik heb liever dat ze meer rekening houden met de dieren...

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#390 Geplaatst 31 juli 2013 - 14:01

heb de rescape beetje anders gedaan gisteren (een hele dag eraan bezig geweest) .. heb voor beetje meer zwemruimte voor de grotere vissen gezorgd.

Bijgevoegde thumbnails

• 016.JPG
  • 015.JPG