Spring naar inhoud

- - - - -

een andere hobby van mij... buiten de poezen

• Log in om te reageren
628 reacties op dit onderwerp
miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#406 Geplaatst 29 augustus 2013 - 16:59

update: de zending is niet verstuurt .; blijkbaar was ik een week tevroeg want de papieren vragen ook tijd.. vanwege citiespermits enz.. dus volgende week woensdag is levering voorzien.

En deze zal erna worden verzonden omdat de permit van SPS en LPS langere tijd vragen dus wanneer deze dan achterna kolmt weet ik nog niet..

Bijgevoegde thumbnails

• GoldGreenBlastosMD3.jpg

Bewerkt door miranda, 29 augustus 2013 - 17:02.

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#407 Geplaatst 02 september 2013 - 16:23

ik verwacht vanavond een mail uit Texas (dallas) dat de zending naar de luchthaven is want het begint serieus te kriebelen om mijn   snoepwinkel te ontvangen...

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#408 Geplaatst 02 september 2013 - 16:28

Knap zeg. Amai daar moet ook veel tijd inkruipen. Zo mooi.

Bewerkt door Kaszi, 02 september 2013 - 16:29.

wea
wea
  • 6.108 berichten
  • 5 katten

#409 Geplaatst 03 september 2013 - 12:29

Amaai, knap zeg!

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#410 Geplaatst 03 september 2013 - 16:48

Bekijk berichtmiranda, op 02 september 2013 - 16:23, zei:

ik verwacht vanavond een mail uit Texas (dallas) dat de zending naar de luchthaven is want het begint serieus te kriebelen om mijn   snoepwinkel te ontvangen...

snoepwinkel laat nog even op zich wachten .. kreeg deze voormiddag volgende

Miranda,
we tried to get import this week- but it is "Labor Day" here
-US holiday- all government personnel are off work
-we are scheduled to ship again this coming monday for Wednesday AM arrival there!
there is much paperwork to get the CITES corals into your country...

Bill Connell
3055 W. 15th St.
Plano, Tx. 75075
972.943.3474

Het is ook moeilijk voor mij elke week te zoeken hoe en wat met de leveringen.. de internationale zendingen gebeuren bij hem op   maandagavond ... gaan direkt naar luchthaven... moeten naar hier ongeveer 9u vliegen en we zitten met een tijdsverschil van 6u en komt dan met een koerierdienst naar huis.Ik moet elke week een oplossing zoeken vermits ik werk omdat normaal gezien de levering  vorige week zou hebben plaats gevonden dit was echter geen probleem mijn ouders waren thuis... dus had ik delivery adres op men ouders gezet vermits ik op woensdagmorgend werk.De levering is echter niet doorgegaan en was voorzien deze woensdag.. maar mijn   vader sukkelt en moet in de voormiddag op onderzoek gaan dus hebben we zijn buurvrouw aangesproken om het pakket in ontvangst te nemen... nu gaat die levering dus weer niet door en is het volgende week voorzien... nou ja om van alle gezaag en organisatie af  te zijn heb ik tegen mijn werkgever gezegd dat ik een dag vrij af wil nemen als ik zekers ben van verzending dus pas nadat ik een confirm krijg van hen.anders word het te stresserend voor elke week en dat komt men hart ook weer niet tengoede.. dus ik denk dat dit de beste oplossing is.

Bewerkt door miranda, 03 september 2013 - 16:50.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#411 Geplaatst 03 september 2013 - 17:19

Nog een beetje geduld dus.

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#412 Geplaatst 09 september 2013 - 09:27

Hopelijk lukt de zending uit Texas deze week... dus eventjes afwachten vanavond of morgenvroeg of ik mail krijg met bevestiging.. steken jullie allemaal duimen omhoog???

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#413 Geplaatst 09 september 2013 - 17:47

Hier draaien de duimen hoor! Je hebt een fantastische hobby!
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#414 Geplaatst 10 september 2013 - 17:26

duimen tekort gehad vrees ik.... :cry:  verzending is WEER niet doorgegaan..; maar ik heb geduld ik weet zelf importeren uit USA is niet zo gemakkelijk.. onze douane is echt heel streng met levende dieren.... dus alles moet tiptop in orde zijn qua invoerrechten en papieren...
dit is de update mail die ik deze morgen kreeg....

Miranda,
I have gotten the documentation to apply for permit on blasts
So we are holding in hopes of permit in a few days
They say 3-5 days notice, cross your fingers!!!

Bill Connell.

note:
Voor elk koraal die de USA buiten gaat moet er een toestemming zijn van hun officiele diensten...dwz overal moet er permits voor aangevraagd worden voor de cites ... en voor steenkoralen (die wij LPS) noemen zoals die met groene rand en abrikooskleurig hart moet er een speciale permit gevraagd worden dit via papieren vanuit Belgie en om in usa toestemming te bekomen tot invoer voor Belgie... dus dit duurde wel even...dus nu vingers kruisen dat hij die toestemming krijgt...dan kan de verzending in 1 keer gebeuren... dus hopelijk tenlaatse volgende week of de week erna vermits er maar 1 x per week naar buitenland verzonden word en dit is op maandag om toe te komen op woensdag..
Waar ik op toestemming op wacht is dit koraal die ik persé wil.

Bijgevoegde thumbnails

• 137707090158122973948.jpeg

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#415 Geplaatst 14 september 2013 - 21:29

nieuwe aanwinst.. micromussa

Bijgevoegde thumbnails

• 002.JPG

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#416 Geplaatst 17 september 2013 - 12:58

deze morgend berichtje gekregen dat alles verzonden is behalve de blastomussa (groen-perzikkleurig koraal) .. daar hadden ze de goedkeuring nog niet van binnen.
ben eens benieuwd...

Freggel
Freggel
  • 318 berichten
  • 2 katten

#417 Geplaatst 17 september 2013 - 13:06

Importeer je zelf of via een erkende importeur? Dat laatste is vaak stukken makkelijker en sneller, en doorgaans vragen die echt zoveel niet voor bemiddeling.

Heel leuke hobby en bak ziet er goed uit! Heb het zelf ook een hele tijd gedaan (nano's dan), maar kroop zoveel tijd (en geld...) in dat ik er uiteindelijk toch met gestopt ben en er zoetwaterbakjes van gemaakt heb. Maar die zijn eigenlijk toch wel heel saai als je zeewater gewend bent. :onzeker:

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#418 Geplaatst 17 september 2013 - 14:25

Bekijk berichtFreggel, op 17 september 2013 - 13:06, zei:

Importeer je zelf of via een erkende importeur? Dat laatste is vaak stukken makkelijker en sneller, en doorgaans vragen die echt zoveel niet voor bemiddeling.

Heel leuke hobby en bak ziet er goed uit! Heb het zelf ook een hele tijd gedaan (nano's dan), maar kroop zoveel tijd (en geld...) in dat ik er uiteindelijk toch met gestopt ben en er zoetwaterbakjes van gemaakt heb. Maar die zijn eigenlijk toch wel heel saai als je zeewater gewend bent. :onzeker:

nee is een zending die ik zelf importeer vanuit Texas... als particulier is het echt niet gemakkelijk te importeren en ook heel duur...
het gaat zo... de winkel in USA trekt koralen in vanuit japan, hawaii,australia  ed... de winkelier heeft een eigen kwekerij... en vermeerderd bepaalde koralen (buttons ed) waarna je dus zijn aqua cultered stukken kan kopen.... maar ieder koraal die het land verlaat moet een citespapier  hebben en een invoer permit voor land waar het heen gaat die moeten gestempeld worden door de overheid in USA anders krijg je problemen met onze douane en het zijn die papieren die zulke rompslomp zijn en waardoor alles lang duurt.

goh ja je maakt een bakje zo duur als je zelf wilt he.... ik hou nou eenmaal dingen op na die je zelden in onze winkels aantreft... en kan me niet voorstellen dat een nano zo duur uitkomt... je zit al beperkt met het aantal koralen en je zit beperkt met je vissen... ik heb bovenop mijn grotere  bak in de living ook een nano in de keuken gehad .. natuurlijk iemand die een bak wil die computergestuurd is voor alles en nog wat zal idd wat meer moeten uitgeven en kan er ook veel mis gaan...

Ik ga meer van het standpunt uit elke hobby kost geld... en als ik iets zeldzaam of moeilijk te verkrijgen wil weet ik dat ik er ook naar zal betalen....wij gaan niet op reis, wij gaan niet op cafe .. mijn man heeft zijn vogels en ik mijn zeewaterbak...

Bewerkt door miranda, 17 september 2013 - 14:33.

Freggel
Freggel
  • 318 berichten
  • 2 katten

#419 Geplaatst 17 september 2013 - 14:50

Bekijk berichtmiranda, op 17 september 2013 - 14:25, zei:

nee is een zending die ik zelf importeer vanuit Texas... als particulier is het echt niet gemakkelijk te importeren en ook heel duur...
het gaat zo... de winkel in USA trekt koralen in vanuit japan, hawaii,australia  ed... de winkelier heeft een eigen kwekerij... en vermeerderd bepaalde koralen (buttons ed) waarna je dus zijn aqua cultered stukken kan kopen.... maar ieder koraal die het land verlaat moet een citespapier  hebben en een invoer permit voor land waar het heen gaat die moeten gestempeld worden door de overheid in USA anders krijg je problemen met onze douane en het zijn die papieren die zulke rompslomp zijn en waardoor alles lang duurt.

Ik heb verschillende keren als stamboekhouder een aantal dipsosaurussen (woestijnleguaantjes) geïmporteerd. Een hele hoop miserie om dat als particulier te doen. Duurde maanden om alles in orde te krijgen. De volgende keren via een officiële importeur en was telkens zo geregeld omdat die ook al overal geregistreerd staan.
Ook export was een stuk gemakkelijker via erkende exporteurs. Als particulier bijna niet te doen aangezien het dan ook nog om cites A dieren ging (Fiji leguanen) die wettelijk gechipt moesten zijn terwijl enkel foto-ID mogelijk was, maar via een exporteur was dat telkens zo in orde.

En duur, tja, ligt er natuurlijk aan. Maar zelfs een nano vond ik vrij prijzig worden want uiteindelijk wil je toch steeds mooiere en specialere koralen er in. En dat betekend dan vaak weer meer verlichting welke duurder is en meer stroom verbruikt, koralen op zich kosten ook heel wat... Alles bij elkaar toch een vrij prijzige hobby. En aangezien ik nog met een aantal grote terrariums zat, werd het totaal gewoon veel te veel (maandelijkse energiefacturen van rond de 500 euro) en dus mijn bakjes weggedaan.
Een hobby mag zeker geld kosten, maar er zijn grenzen natuurlijk want het moet wel leuk blijven ook. ;)

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#420 Geplaatst 17 september 2013 - 16:32

Bekijk berichtFreggel, op 17 september 2013 - 14:50, zei:

Ik heb verschillende keren als stamboekhouder een aantal dipsosaurussen (woestijnleguaantjes) geïmporteerd. Een hele hoop miserie om dat als particulier te doen. Duurde maanden om alles in orde te krijgen. De volgende keren via een officiële importeur en was telkens zo geregeld omdat die ook al overal geregistreerd staan.
Ook export was een stuk gemakkelijker via erkende exporteurs. Als particulier bijna niet te doen aangezien het dan ook nog om cites A dieren ging (Fiji leguanen) die wettelijk gechipt moesten zijn terwijl enkel foto-ID mogelijk was, maar via een exporteur was dat telkens zo in orde.

En duur, tja, ligt er natuurlijk aan. Maar zelfs een nano vond ik vrij prijzig worden want uiteindelijk wil je toch steeds mooiere en specialere koralen er in. En dat betekend dan vaak weer meer verlichting welke duurder is en meer stroom verbruikt, koralen op zich kosten ook heel wat... Alles bij elkaar toch een vrij prijzige hobby. En aangezien ik nog met een aantal grote terrariums zat, werd het totaal gewoon veel te veel (maandelijkse energiefacturen van rond de 500 euro) en dus mijn bakjes weggedaan.
Een hobby mag zeker geld kosten, maar er zijn grenzen natuurlijk want het moet wel leuk blijven ook. ;)

nou ja hier zit je met de cites permits die via de overheid ginder moeten en een overheidsdienst die vlug werkt ken ik niet...
Ik ben wel iemand die met speciale koralen zit idd maar dit wil niet zeggen dat je meer verlichting nodig hebt..ik wil geen steenkoraal en heb leders en buttons zitten maar dan wel speciale leders in allerlei kleuren en die behoeven niet zoveel licht dan steenkoralen.. veel schakelen nu ook over op led verlichting die maar half zoveel verbruikt als T5.... HQI heb ik niet dat zijn de grootste stroomverbruikers en veel techniek heb ik ook niet opvoerpomp en stromingspompen ja..
Maar idd als ik vergelijk met de prijzen van koralen van 1997 betaal je nu 5 dubbele ervan... maar een koraalaankoop haal ik dan meestal ook wel uit wat stekken verkoop zoals ik deed voor mijn transportkosten.. dus in principe de verzendingskosten en permits zijn reeds betaald door stekken verkoop... en er staan nog wat stekken besproken voor verkoop ;-)

gr Miranda