Spring naar inhoud

- - - - -

een andere hobby van mij... buiten de poezen

• Log in om te reageren
628 reacties op dit onderwerp
Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#526 Geplaatst 09 oktober 2015 - 23:25

:p :p
   :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :x

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#527 Geplaatst 10 oktober 2015 - 20:52

Bekijk berichtlilymaya, op 09 oktober 2015 - 22:07, zei:

Niet echt  goedkoop he :)

aquariums zijn 4 x duurder geworden dan toen ik men eerste zeewaterbak kocht in 1997... nou ja nee niet echt goedkoop maar naast de bak en sump.. word ook de volledige kast in glas gemaakt... + inox stoel voor de bak te steunen... ik kom dan nog steeds goedkoper uit dan een merkaquarium ... de verlichting kost op zich al voor 2 ledbars 740 euro en dan de controller om verlichting te regelen ook nog es 200 euro .. moet dan ook nog 200 liter extra zeewater laten meekomen + leveren en plaatsen en de buizen om de bak op de sump aan te sluiten.... amai kwas beter met die aquariumbouwer getrouwd... *L*

Armani
Armani
  • 14.498 berichten
  • 1 katten

#528 Geplaatst 10 oktober 2015 - 21:44

Olala...wat zie ik...
Ben dit topic precies al een tijdje uit het oog verloren.

Echt mooi Miranda.

Enne...voor u mag het rap Kerst zijn. ;)

Alles overzetten,
Hoelang duurt dat zo ongeveer?
Daar ben je op 1 dag toch niet mee klaar denk ik?

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#529 Geplaatst 11 oktober 2015 - 15:54

Bekijk berichtArmani, op 10 oktober 2015 - 21:44, zei:

Olala...wat zie ik...
Ben dit topic precies al een tijdje uit het oog verloren.

Echt mooi Miranda.

Enne...voor u mag het rap Kerst zijn. ;)

Alles overzetten,
Hoelang duurt dat zo ongeveer?
Daar ben je op 1 dag toch niet mee klaar denk ik?

denk het wel Armani... alles eruit halen zal vrij vlug gaan denk ik... en de winkelier die de nieuwe bak maakt gaat hem komen plaatsen ook .. had geen hulp nodig .. dat zal ook vlug gaan .. het terugzetten zal dan wel eventjes namiddag en nachtwerk worden maar komt wel goed... water moet eerst op temperatuur zijn ook he..scheelt natuurlijk dat het water in de bakken reeds op temperatuur zal zijn en het vers zal op kamertemperatuur zijn ..

Armani
Armani
  • 14.498 berichten
  • 1 katten

#530 Geplaatst 11 oktober 2015 - 17:28

Amai...zo ingewikkeld ...

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#531 Geplaatst 11 oktober 2015 - 19:35

Bekijk berichtArmani, op 11 oktober 2015 - 17:28, zei:

Amai...zo ingewikkeld ...

LOL niks ingewikkeld eraan meisje... alleen logisch nadenken... koralen staan allemaal op torens dus als ik 3 grote plastieken bakken heb (zien staan in ikea van 130 l ) kan ik één bak vullen en er één toren met koralen inleggen (is al de helft van water eruit en de helft van de bak geleegd)... dan bak nummer 2 vullen met het oude water en toren met de andere koralen erop erin steken ... dan is de aquarium ver geleegd dan heb ik zon 50-60 liter water zitten onderaan in de filtering deze ook overhevelen naar de derde bak en de vissen daarin laten zwemmen... dan is bak en sump geleegd .. kan ik het zand eruit halen (minder gewicht en zand word vernieuwd) als de bak leeg is kan ik die verschuiven met kast en al... de boel achteraan en vloer opkuizen zodat deze plek leeg is en klaarstaat om de nieuwe bak te plaatsen.... dit word gedaan door de winkelier bak zetten op de plaats... en aansluiten met PVC buizen onderaan...
als de bak aangesloten is kan ik vers water vullen (zon 200L-250l) en met een verwarmingsstaaf op temperatuur van 25-26C brengen... en verder aanvullen met het oude water uit de huidige bak.. totale inhoud van de nieuwe bak is ong. 300l water .. maar je hebt altijd wel wat verlies na het leegmaken... eenmaal de temperatuur goed is kan ik beginnen met de torens terug te plaatsen.. als dit werkje gedaan is kan ik er nieuw zand inbrengen... en daarna de vissen ...en klusje is geklaard.... de verlichting aansluiten en afstellen en draaien maar....

Bewerkt door miranda, 11 oktober 2015 - 19:36.

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#532 Geplaatst 12 oktober 2015 - 00:21

Je hebt er ook veel plezier aan om die nieuwe bak te vullen en een goed plaatsje te zoeken voor alles, en dan als het af is ........ :trance: :trance: :trance: :trance: :trance: :trance: :lachen:

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#533 Geplaatst 12 oktober 2015 - 11:29

Bekijk berichtZajin, op 12 oktober 2015 - 00:21, zei:

Je hebt er ook veel plezier aan om die nieuwe bak te vullen en een goed plaatsje te zoeken voor alles, en dan als het af is ........ :trance: :trance: :trance: :trance: :trance: :trance: :lachen:

niet alleen dat.. maar zal dubbel plezier hebben want kzit de dag van levering een hele dag met een knappe vent in mijn kot ... alleen :censored: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#534 Geplaatst 12 oktober 2015 - 20:17

Bekijk berichtmiranda, op 12 oktober 2015 - 11:29, zei:

niet alleen dat.. maar zal dubbel plezier hebben want kzit de dag van levering een hele dag met een knappe vent in mijn kot ... alleen :censored: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Jaja, was je er maar mee getrouwd... :p

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#535 Geplaatst 12 oktober 2015 - 21:10

Bekijk berichtmiranda, op 12 oktober 2015 - 11:29, zei:

Zal ik missch komen helpen :jump:

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#536 Geplaatst 12 oktober 2015 - 21:39

Bekijk berichtZajin, op 12 oktober 2015 - 21:10, zei:

Zal ik missch komen helpen :jump:
:lachen: :duim:

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.993 berichten
  • 1 katten

#537 Geplaatst 14 oktober 2015 - 19:22

En voor wanneer is de plaatsing voorzien Miranda ,dan kunnen wij hier weer prachtige foto's verwachten . Ik geniet echt van je foto's . :) ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#538 Geplaatst 14 oktober 2015 - 20:48

Bekijk berichtJessaRaquel, op 14 oktober 2015 - 19:22, zei:

En voor wanneer is de plaatsing voorzien Miranda ,dan kunnen wij hier weer prachtige foto's verwachten . Ik geniet echt van je foto's . :) ;)

levering gebeurd in de week voor kerst dus vanaf 18 de december... hij zal wel eerder klaar zijn denk (mss half /eind november ) maar ik heb alleen nog de twee laatste weken van het jaar verlof en omdat het toch wat werk vraagt is dit de ideale moment voor mij...

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#539 Geplaatst 19 oktober 2015 - 22:31

nog een koopje kunnen doen ook.... de gekozen led verlichting met controller kan ik overnemen van iemand van ons forum... de persoon is nog een beginner en heeft zich laten overhalen om over te schakelen naar T5 verlichting en gaat zijn nieuwe leds en controller verkopen.. vermits ik net dezelfde ging kopen kreeg ik in pb eerste keuze... dus is mooi meegenomen daar ze nog maar draaiden sinds mei dit jaar bij hem... scheelt ook al helft van de nieuwwaarde... :louche:

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#540 Geplaatst 25 oktober 2015 - 22:39

den 28ste oktober word het glas blijkbaar geleverd bij mijn winkelier voor het maken van de nieuwe bak... en de verlichting zal ik waarschijnlijk ook mogen ophalen in komende weekend...