Spring naar inhoud

- - - - -

een andere hobby van mij... buiten de poezen

• Log in om te reageren
628 reacties op dit onderwerp
miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#616 Geplaatst 28 september 2016 - 14:40

Niet alleen mooi heb net prijs gekregen  :censored:

Fietje26
Fietje26
  • 6.703 berichten
  • 4 katten

#617 Geplaatst 28 september 2016 - 19:04

Oei, zijn ze zo duur?  :fishbowl
Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#618 Geplaatst 29 september 2016 - 23:33

Bekijk berichtFietje26, op 28 september 2016 - 19:04, zei:

Oei, zijn ze zo duur?  :fishbowl
ja fietje ze waren heel duur...

ik had reeds 2 cirrhilabrussen laboutei van zon een 5 cm groot maar deze is toch wat anders is een kleine zalm LOL.... heel mooi doorgekleurd en tevens de grootste vis in de bak nu.... (200€).... de andere met rood staartje is een prachtig exemplaar van 7 cm (150€) en de gespikkelde blenny was nog betaalbaar (30€) is geen super male zoals besteld maar toch een schoontje..

Bijgevoegde thumbnails

• 20160929_130925.jpg
  • DSC08294.JPG
  • DSC08333.JPG
  • DSC08293.JPG
  • DSC08358.JPG
  • DSC08328.JPG

Bewerkt door miranda, 29 september 2016 - 23:40.

Nashota
Nashota
  • 17.974 berichten
  • 3 katten

#619 Geplaatst 30 september 2016 - 07:41

Ik had geen idee dat die visjes zo duur zijn :onzeker: maar ze zijn wel heel erg mooi :d
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#620 Geplaatst 30 september 2016 - 10:03

Bekijk berichtNashota, op 30 september 2016 - 07:41, zei:

Ik had geen idee dat die visjes zo duur zijn :onzeker: maar ze zijn wel heel erg mooi :d

speciaaltjes zijn altijd duur... wat maakt ze zo duur?? ze worden handgevangen ipv met gif... het is een kleinschalig vangbesdrijf in vanuatu .. ze vangen alleen op bestelling ..ook zijn ze zeldzamer wat ook de prijs omhoog trekt. op zich zijn die visjes minder duur ter plaatse maar dan moet je ook nog BTW en importkosten rekenen, dierenarts die de zending controleert op de luchthaven daar en bij aankomst... er komt wel meer bekijken dan alleen vangen en in bakje doen.. als de vissen aankomen moeten ze worden overgewend... op PH , temperatuur en zoutgehalte... daarna gaan ze in aparte quarantaine bakken van de importeur daar zitten ze ook met verlichting die eigen aan is het land van herkomst.. elke dag worden die visjes stilaan op ons lichtschema gebracht .. (allez toch bij mijn importeur).. kost ook electriek voor die persoon.. ze worden ook tevens van hun natuurlijke voeding overgebracht naar diepvries... zodat het betreffende visje ook eet in de bak.En de winkelier moet er ook op winnen net zoals de importeur... in dit geval is mijn winkelier ook tevens de importeur.                                            De prijs wat bij betalen is de prijs in land van herkomst X 5.

Bewerkt door miranda, 30 september 2016 - 10:04.

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#621 Geplaatst 03 december 2016 - 21:25

mijn laatste visje heb ik donderdag ingestoken .. eveneens een lipvisje.... dit is mijn totale soortencollectie

Bijgevoegde thumbnails

• download.jpg
  • 7789_38ZSJL4fdW.jpg

lilymaya
lilymaya
  • 7.553 berichten

#622 Geplaatst 03 december 2016 - 21:57

Toch wel écht  prachtig  he :cat

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#623 Geplaatst 18 december 2016 - 14:02

okay hier het nieuwe verhaal.... begin december moest ik water halen bij mijn lokale aquariumwinkel ... er zat een heel klein visje voor weinig geld persoonlijk dacht aan een blenny soort of een pitvisje of zo... maar de winkelier moest effe op zijn factuur kijken om te weten hoe dit visje noemde .. ik weet nou zelf wel veel van vissen maar had dit ook nog nooit gezien... dus thuisgekomen effe op de naam gegoogled bleek dit onschuldig klein visje tot de krokodillevissen familie te behoren... nu is het 5 cm groot maar ze worden tot 15 cm groot en worden geduchte rovers die dan ook kleine vissen kunnen eten en andere vissen gaan molesteren... dus is het niet een geheel onschuldig visje.... nu vond ik dit visje echter niet terug op internet vermits die familie allemaal een kleine bovenvin bezitten en het mijne een lange bovenvin dus ben ik beginnen zoeken in databases... en ben zo uitgekomen in taiwan... dus effe gemaild naar daar met enkele fotos van het visje erbij en ik kreeg bijna onmiddelijk een antwoord van een taiwanees die blijkbaar ook een assistent is van een prof.van het nationaal museaum marine biology and aquarium.. Prof. Dr. Hsuan Ching Ho heeft dan ook contact opgenomen met mij of ik het visje wou afstaan voor onderzoek want blijkbaar is het een onbekende ondersoort binnen die krokodillenvissen familie... ik mag het evenwel een wetenschappelijke naam geven... Ondertussen had ik het ook even op een amerikaans forum gepost met de vraag ID fish.... en deze foto's zijn nu in handen ook terecht gekomen van een universiteit in Amerika met dezelfde vraag of ik bereid was het aan hen af te staan....
dus hierbij enkele fotos van een unique visje die ik graag met jullie wou delen voor het via UCL naar Taiwan gaat.....

Bijgevoegde thumbnails

• 20161215_095854.jpg
  • 20161215_095915.jpg
  • 15592014_10210193500027526_1045215264_n.jpg

Bewerkt door miranda, 18 december 2016 - 14:06.

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#624 Geplaatst 18 december 2016 - 17:10

Amai wat een verhaal
Wordt dat visje dan doodgedaan voor onderzoek in naam v d wetenschap?
Is trouwens een mooi visje
Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#625 Geplaatst 18 december 2016 - 18:51

Bekijk berichtlathyrus, op 18 december 2016 - 17:10, zei:

Amai wat een verhaal
Wordt dat visje dan doodgedaan voor onderzoek in naam v d wetenschap?
Is trouwens een mooi visje

spijtig genoeg wel Nadine.... het is tegen onze principes in om gezonde dieren te doden maar ze moeten stukken vinnen hebben om DNA onderzoek te doen en na het onderzoek blijft deze intact op formaline (sterk water). Had het geen agressieve soort geweest had ik hiermee wel meer problemen gehad dan nu om dit af te staan.... als ze geen wetenschappelijke naam kunnen geven gaat er ook geen aandacht naartoe gaan en kunnen ze ook niet de uiteindelijke populatie vaststellen. Natuurlijk als je een risicovis in je bak hebt met dure (spreek dan paar vissen van over de 200-250€/stuks) de keuze rap gemaakt is...

Bijgevoegde thumbnails

• 19705773 Parapercis schauinslandi - Red-spotted Sandperch fighting Mainit Sand Batangas Philippines.jpg

Bewerkt door miranda, 18 december 2016 - 19:00.

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#626 Geplaatst 18 december 2016 - 23:35

Ik snap dat je die keuze maakt, k vind het gewoon jammer voor de vis in kwestie
Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 11.657 berichten

#627 Geplaatst 22 december 2016 - 18:03

Bekijk berichtmiranda, op 18 december 2016 - 18:51, zei:

spijtig genoeg wel Nadine.... het is tegen onze principes in om gezonde dieren te doden maar ze moeten stukken vinnen hebben om DNA onderzoek te doen en na het onderzoek blijft deze intact op formaline (sterk water). Had het geen agressieve soort geweest had ik hiermee wel meer problemen gehad dan nu om dit af te staan.... als ze geen wetenschappelijke naam kunnen geven gaat er ook geen aandacht naartoe gaan en kunnen ze ook niet de uiteindelijke populatie vaststellen. Natuurlijk als je een risicovis in je bak hebt met dure (spreek dan paar vissen van over de 200-250€/stuks) de keuze rap gemaakt is...

Ik begrijp je keuze wel hoor, ik zou hetzelfde doen. Wel spijtig voor de vis maar anders zullen er meer doden vallen. Je hebt wel een zeer mooie collectie :)

Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#628 Geplaatst 27 december 2016 - 12:59

Bekijk berichtInge91, op 22 december 2016 - 18:03, zei:

Ik begrijp je keuze wel hoor, ik zou hetzelfde doen. Wel spijtig voor de vis maar anders zullen er meer doden vallen. Je hebt wel een zeer mooie collectie :)

thx// ja idd vind het ook een mooie collectie....... visje is gisteren naar de unief gegaan naar Louvain a neuve

Inge91
Inge91
  • 11.657 berichten

#629 Geplaatst 27 december 2016 - 20:19

Bekijk berichtmiranda, op 27 december 2016 - 12:59, zei:

thx// ja idd vind het ook een mooie collectie....... visje is gisteren naar de unief gegaan naar Louvain a neuve

Hopelijk kunnen ze van het visje iets leren en komt er nu rust in de bak :)

Geplaatste afbeelding