Spring naar inhoud

- - - - -

een andere hobby van mij... buiten de poezen

• Log in om te reageren
628 reacties op dit onderwerp
molleken
molleken
  • 1.008 berichten
  • 5 katten

#91 Geplaatst 15 november 2009 - 17:09

Hey Miranda,echt weer superschone vissen.Mijne man vraagt welke het juist is en waar ge hem hebt gekocht?In Poissond'or?
hij heeft gisteren een visje bijgekocht en vandaag nog eens terug gegaan voor 2 doktervissen en nog een koraal

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#92 Geplaatst 15 november 2009 - 17:09

ow ik vindt het heeel apart zeg ,je heb echt een super mooi spulletje daar staan :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding

Amelie
Amelie
  • Geband lid
  • 18.859 berichten

#93 Geplaatst 15 november 2009 - 17:12

echt knap!!!! :)

miranda
miranda
  • 7.820 berichten
  • 2 katten

#94 Geplaatst 15 november 2009 - 17:14

molleken zei:

Hey Miranda,echt weer superschone vissen.Mijne man vraagt welke het juist is en waar ge hem hebt gekocht?In Poissond'or?
hij heeft gisteren een visje bijgekocht en vandaag nog eens terug gegaan voor 2 doktervissen en nog een koraal

ja molleken deze is familie van zebrasoma flavenscens (gele zeilvindokter) deze soort is de zebrasoma veliferum ... en ja ik heb hem gisteren gekocht bij poisson d 'or... ook een boek meegbracht van fossa en nilsen van vissen.Wat heeft hij gekocht van koraal??

turbojeng
turbojeng
  • 378 berichten

#95 Geplaatst 15 november 2009 - 17:46

sorry dat ik het moet zeggen maar 3 dokters vissen in een bak minder dan 400liter is echt te veel zeker de picasso dokter.
ik had een bak van 750l endie was zelfs net groot genoeg voor een picasso ze hebben een minimum van 100liter nodig.
en dan nog het feit dat er na verloop rivaliteit en territorium drift op duikt als de vissen groter worden wat lijdt tot vechten tot er een of 2 van sterven.
check zeewaterforum.info en dan kan je bovenaan een link vinden naar een data base met alle info over de vissen.
het is niet alleen schoonheid die telt maar ook de beste leef omstandigheden van de vissen

miranda
miranda
  • 7.820 berichten
  • 2 katten

#96 Geplaatst 15 november 2009 - 18:24

turbojeng zei:

sorry dat ik het moet zeggen maar 3 dokters vissen in een bak minder dan 400liter is echt te veel zeker de picasso dokter.
ik had een bak van 750l endie was zelfs net groot genoeg voor een picasso ze hebben een minimum van 100liter nodig.
en dan nog het feit dat er na verloop rivaliteit en territorium drift op duikt als de vissen groter worden wat lijdt tot vechten tot er een of 2 van sterven.
check zeewaterforum.info en dan kan je bovenaan een link vinden naar een data base met alle info over de vissen.
het is niet alleen schoonheid die telt maar ook de beste leef omstandigheden van de vissen

de piccasso is eruit dus er zitten maar twee in... ik heb vroeger jarenlang (meer dan 10 jaar)altijd twee dokters gehad zonder problemen in men bak.euhm .. en ik ben ook geen beginnenling mee op zeewatervlak... een dokter zal ook groter worden in een bak van 750l dan in ene van 300 liters... en dan kan ie nog verhuizen naar een grotere bak bij vrienden he... ik ken de links van nederlands en belgisch zeewaterforum toch bedankt :x

turbojeng
turbojeng
  • 378 berichten

#97 Geplaatst 15 november 2009 - 19:08

ok dan niet gezien dat de picasso er uit is.
ik kon alleen maar een tip geven hé toch succes met de bak

miranda
miranda
  • 7.820 berichten
  • 2 katten

#98 Geplaatst 15 november 2009 - 22:31

turbojeng zei:

ok dan niet gezien dat de picasso er uit is.
ik kon alleen maar een tip geven hé toch succes met de bak

piccasso is eruit wegens gevoeligheid van stip... wil het risico niet lopen dat de andere vissen het krijgen ..zebrasoma's zijn minder stipgevoelig. :oops:

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#99 Geplaatst 15 november 2009 - 23:11

Wow chapeau, dit is echt super mooi, jij hebt geen tv meer nodig. Ik zou daar uren naar kunnen kijken.
Het is heel prachtig Mir, je kent er wat van. :thumb: :thumb: :thumb:

turbojeng
turbojeng
  • 378 berichten

#100 Geplaatst 15 november 2009 - 23:18

idd de picasso is zeer stip gevoelig de picasso die ik had was geweldig hij heeft nooit een vorm van stip gehad niet in de winkel en niet bij de mede aquariaan waar ik hem gehaald had.
eens de bouw klaar is en ik terug ben van mijn buitenlandse zending ga ik terug beginnen maar iets kleiner waarschijnlijk met een RSM 250 met koeler.
dit was mijn oude bak

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Bewerkt door turbojeng, 15 november 2009 - 23:22.

miranda
miranda
  • 7.820 berichten
  • 2 katten

#101 Geplaatst 16 november 2009 - 09:34

mooie bak jurbojeng... die groene clavularia komt nogal uit in contrast met de rest he? :d als je er eens mee ophoud met die zeebak begint het daarna serieus te kriebelen he??? ben vroeger begonnen met een zoetje.. in de jaren 90 heb ik dan een tiental jaar zeewater gehad maar door de lange werkuren weer overgeschakeld naar zoet (special zeldzame labyrinths) en een paar weken geleden dan weer over geschakeld naar zeewater want zoet en zee is niet vergelijkbaar van uitzicht. :x

Libelle
Libelle
  • 358 berichten

#102 Geplaatst 16 november 2009 - 09:42

Wauw, jullie hebben echt allebei hele mooie bakken staan!
Aan zeewater durf ik me niet wagen, hoewel ik de vissen altijd veel mooier vindt dan de zoetwater-soorten.

Ik ga binnenkort mijn tweede zoetwaterbakje weer in gebruik nemen. Ben er nog niet uit welke vissen ik erin ga stoppen. Eens aandachtig wat studiewerk verrichten eerst.

Is verslavend he, aquariums. Net als katten: het blijft nooit bij 1! :LOL:
:catwalk2 "Time spent with cats is never wasted." - May Sarton :catwalk2

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#103 Geplaatst 16 november 2009 - 09:42

wow , mijn bak met guppies is er ni mee te vergelijken :LOL:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.820 berichten
  • 2 katten

#104 Geplaatst 16 november 2009 - 10:04

Libelle zei:

Wauw, jullie hebben echt allebei hele mooie bakken staan!
Aan zeewater durf ik me niet wagen, hoewel ik de vissen altijd veel mooier vindt dan de zoetwater-soorten.

Ik ga binnenkort mijn tweede zoetwaterbakje weer in gebruik nemen. Ben er nog niet uit welke vissen ik erin ga stoppen. Eens aandachtig wat studiewerk verrichten eerst.

Is verslavend he, aquariums. Net als katten: het blijft nooit bij 1! :LOL:

IS IDD ZO in mijn klein zoetwaterke ... das een aqua65 staat in de keuken zitten er een 5 tal chocoladegoerami's in ... en een L046 grondkuizer (hypancistrus zebra) heb daar ook nog mijn plezier in hoor.

totaal heb ik 2 aquariums de zeewater in de living de kleine zoet in de keuken en das meer dan genoeg voor mij :x
zeewater is wel een dure hobby (je maakt het zo duur als je zelf wilt) maar er is altijd wel één of andere koraal die je graag ziet ...

Libelle
Libelle
  • 358 berichten

#105 Geplaatst 16 november 2009 - 10:11

Oooooooooh heb je een zebra? Die heb ik altijd al zo mooi gevonden! Duur beestje wel. Maar zeker zijn prijs waard. Echt een specialleke.
En die chocoladegoerami's, zijn die niet heel schuw?

Ben aan het twijfelen voor mijn kleine bakje om er een koppeltje Colisa lalia in te zetten. Heb ooit diamantgoerami's gehad (in een grote bak), en daar heb ik zoveel plezier van gehad! Daarom zou ik nu eens een kleinere variant willen.

Ik had ooit drie bakken staan, maar ik ben aan het verbouwen, en dus kom ik wat tijd tekort om er echt intensief mee bezig te zijn. Maar het kriebelt zeker om die tweede bak weer in orde te krijgen.
:catwalk2 "Time spent with cats is never wasted." - May Sarton :catwalk2