Spring naar inhoud

- - - - -

Dobby (update 17/03/16)

• Log in om te reageren
117 reacties op dit onderwerp
*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 06 april 2014 - 14:44

Nog 6 nachtjes slapen... en dan arriveert mijn nieuwe vriendje , welke ik (vrij onverwacht) te danken heb aan 2 lieve mannen in mijn leven.

Hij is nu 14 weken, vorige week werd hij gecastreerd en volgende week wordt hij hier verwacht.
Ik heb toch wel wat zenuwen maar laten we hopen dat het geluk deze keer aan onze kant staat en we vele jaren van elkaar mogen genieten.

(Voor de mensen die het zich afvragen : de herplaatser die we onlangs hadden opgehaald heeft een thuis gevonden bij een rustig iemand zonder kinderen of honden en met ervaring met sphynxen en schuwe katten, hij is daar helemaal op zijn plek)

Bijgevoegde thumbnails

• AA1.jpg
  • AA2.jpg
  • AA3.jpg
  • AA4.jpg

Bewerkt door *bonnie*, 17 maart 2016 - 21:21.

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 06 april 2014 - 14:48

Wat een mooie blauwe ogen heeft hij!
| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

hilleke
hilleke
  • 19.366 berichten

#3 Geplaatst 06 april 2014 - 14:57

ohhh Goedele, dit vind ik echt zo'n goed nieuws allemaal. :thumb:

Veel geluk met deze mooie jongen.
Ik ben geen sphynxkenner dus een vraagje, blijven zijn oogjes zo mooi blauw?

Dollylove
Dollylove
  • 215 berichten

#4 Geplaatst 06 april 2014 - 15:01

Oh wat een liefje :love4: alvast een dikke proficiat en geniet ervan
Pluk de dag

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.721 berichten
  • 13 katten

#5 Geplaatst 06 april 2014 - 15:07

Een schatje!
Het is je van harte gegund :) Ik hoop dat jullie ontzettend veel geluk bij elkaar vinden, voor heel veel lange jaren!

Ik denk dat hij wit is, en dat zijn blauwe oogjes blijven :) Heeft hij een baertest gehad? (vroeg de nieuwsgierige ........ )

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Anathema
Anathema
  • 1.245 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 06 april 2014 - 15:33

wat een mooie kijkers.
Wens je er véél geluk mee!

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 06 april 2014 - 15:38

Bekijk berichthilleke, op 06 april 2014 - 14:57, zei:

ohhh Goedele, dit vind ik echt zo'n goed nieuws allemaal. :thumb:

Veel geluk met deze mooie jongen.
Ik ben geen sphynxkenner dus een vraagje, blijven zijn oogjes zo mooi blauw?

Ja het was heel onverwacht maar al het goeie nieuws kwam vorige week allemaal samen op één dag .... dat mag ook al eens met alle miserie die soms passeert, dat komt ook altijd op 1 hoop.

De blauwe oogjes blijven, hij is inderdaad volledig wit.  Hij heeft geen beartest gehad omdat ik zoiets had , moest hij nu doof zijn , dat maakt mij niet uit.
Hij is verder volledig in orde met zijn vaccinaties (netjes 2x met het goeie vaccin) , gechipt en ook op mijn vraag nog getest op FIV/FeLV dus met een beetje geluk moet ik er het komende jaar niet meer mee naar de dierenarts.

Hij is wel niet zo kaal als Smeagle, deze heeft een perzikhuidje zoals vele sphynxen maar ach, een haar meer of minder daar ga ik ook maar niet naar kijken.

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.721 berichten
  • 13 katten

#8 Geplaatst 06 april 2014 - 15:54

snap ik hoor :) en hij is echt prachtig (het zou alleen zijn om rekening mee te houden mocht hij wel doof zijn, dat vergt een iets andere benadering, maar dat kom je dan vanzelf wel achter denk ik zo ;) )
Hopelijk hoef je de da nu alleen nog maar te zien met de jaarlijkse checkup.

en uiteraard verwachten we de nodige foto's van deze blooterd, maar jou kennende zit dat wel goed

Bewerkt door ginnie, 06 april 2014 - 15:59.

Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#9 Geplaatst 06 april 2014 - 15:58

Ik wens je véél geluk met deze lieve jongen!
Na al die miserie van vorige keer mag dat wel he!
Ook leuk om te horen dat de andere een warm plekje  heeft gevonden!!

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 06 april 2014 - 16:02

Ja klopt, dat is zo.
Ik weet niet of je hem nog kent ?  Kleine Snowy die in Heusden aan de treinsporen gevonden was met een manke poot ?
Dat was ook een doof kittentje die hier in opvang geweest is.  Ik heb er wel om moeten lachen hoor.
Als alle kittens kwamen toelopen omdat je voer kwam brengen en zo dan bleef hij lekker liggen knorren :)
Als hij dan wakker werd kwam hij wel superenthousiast aanlopen zo van "hey, wat is dat hier allemaal, wat heb ik gemist"

En Dolph was ook zo goed als helemaal doof en ik weet dat mijn katten er ook goed mee omgaan met zo'n gevallen dus heb geen schrik.  Bovendien mogen dove katten mijns inziens ook niet vrij buiten maar dat zal hier zeker niet gebeuren.

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 06 april 2014 - 16:14

Wat een lekker snoetje. Hij is echt prachtig!!!

Ik wens je superveel succes met je nieuwe kereltje. Je verdiend het dubbel en dik na alles wat je de laatste tijd hebt meegemaakt.

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#12 Geplaatst 06 april 2014 - 16:15

Weet je dan nog niet of hij doof is?
Dat moeten ze toch wel al gemerkt hebben.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.873 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 06 april 2014 - 16:16

Heel knap ventje hoor!
Veel succes met hem!
Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 06 april 2014 - 16:19

Nee normaal is hij niet doof, natuurlijk heb ik daar naar geinformeerd maar met de Bear test ben je meteen zeker.
Ik heb ooit ook een dove hond in opvang gehad waarvan eerst niet was opgemerkt dat hij doof was.

Als ze in een nest zijn , zijn ze meestal samen met broertjes en zusjes en dan valt het soms niet altijd op als er een dove tussen zit.
Dove dieren reageren heel snel op trillingen en zo dus als er commotie is in de buurt dan merken ze aan trillingen in de lucht al dat er iets gebeurd (zo was dat met de hond toch) en reageren ze ogenschijnlijk.

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.721 berichten
  • 13 katten

#15 Geplaatst 06 april 2014 - 16:21

Bekijk berichtlilymaya, op 06 april 2014 - 16:15, zei:

Weet je dan nog niet of hij doof is?
Dat moeten ze toch wel al gemerkt hebben.

ze kunnen het vaak heel goed verbergen. in ieder geval in hun bekende omgeving met bekende katjes en hun nestgenootjes on hen heen. Als je niet weet waar je op moet letten (en zelfs dan nog) is het makkelijk te missen. of je denkt dat ze doof zijn, maar ze horen stiekum toch hihi

Geplaatste afbeelding