Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenbakvulling (ev. via Zoo-Plus)

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#1 Geplaatst 22 april 2014 - 11:45

Hoi,

ik kocht tot nu toe altijd de spinner kattenbakvulling van de Colruyt. Ik vond die goed qua prijs/kwaliteit verhouding, die klonterede heel goed en het was ook heel fijn zand. Maar nu blijkt dat ze de gewone vervangen hebben door dozen met lavendelgeur en ik wil geurloze kattenbakvulling.

Daarom, heeft er iemand een tip voor kattenbakvulling van fijn zand, die heel goed klontert en geurloos is? Mag van Zoo-Plus maar moet niet.

Bedankt!!

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 22 april 2014 - 12:03

Ik zelf heb nu Cats best ecoplus. Super goed en handig voor mensen die in een appartement wonen.

http://www.zooplus.n...cats_best/21337

Heb ook even de kattenbakvulling van Flamingo  geprobeerd. Maar mijn vuilniszakken beginnen echt lood te wegen als ik zo'n grit gebruik. Wel heel goed.
Dacht dat Dorothea deze gebruikte.

http://www.flamingo....8&Page=1&MnPg=2

| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#3 Geplaatst 22 april 2014 - 12:03

Ik kocht die vroeger bij Aveve, van het merk Aveve zelf, en vond die beter dan die van Spinner.

Nu gebruiken we cats best en peewee, deze zijn composteerbaar en véél minder zwaar om mee te sleuren :)

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#4 Geplaatst 22 april 2014 - 12:07

Bedankt voor de tips! Die composteerbare zijn inderdaad veel lichter, maar ik gebruik die zelf niet zo graag :oops: IK kan misschien beide kopen en eens zien wat de katten verkiezen. Die van de Aveve kan ik ook wel eens testen, ik ga daar toch af en toe naartoe... Want 't is wel vervelend dat Zoo plus het boeltje gewoon achterlaat voor de voordeur. Ik heb buren die ook altijd geïnteresseerd zijn namelijk :louche:

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 22 april 2014 - 12:43

hier ook,
ik heb al vanalles gekocht en de kattten zijn meest content van de zachte korrels.
Bij zoopus hebben ze goeie maar als de chauffeurs alles afzetten is dat inderdaad niet zo ideaal.

IK heb zelfs de kattebakvulling van het merk carreffour gekocht,en daar waren we ook goed mee, heb je diie al geprobeerd?
Spijtig dat zooplus niet werkt via een  kiala punt he
:) :)

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#6 Geplaatst 22 april 2014 - 13:08

heb ook ooit ns in de Delhaize gekocht, en vond die ook wel goed.
http://shop.delhaize...100600190440000

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#7 Geplaatst 22 april 2014 - 13:35

Nee carrefour en die van de Delhaize heb ik beide nog niet geprobeerd. Ik was eigenlijk zo blij van die Spinner dat ik nooit echt verder gekeken heb. Zal al eens die composteerbare kopen en zien of ze dat verkiezen of fijn zand. Zou handig zijn mochten ze dat composteerbare verkiezen, maar ik vrees ervoor :d

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 22 april 2014 - 16:24

Ik gebruik Biokats micro classic via zooplus.de. Klontert goed, geen parfumgeurtje en de prijs valt ook goed mee :)
Mylo Banner

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 22 april 2014 - 18:04

Ik gebruik ook enkel de geurloze. Eerst die van Flamingo, maar nu die van Extreme Classic omdat je die via Zooplus kan bestellen. Ik kan het je zeker aanraden. Het weegt inderdaad iets, maar ik heb elke week een kleine vuilzak (30L?) die ik buiten moet zetten en met drie katten gaat dat prima. Ik heb nog nooit een gescheurde zak gehad omwille van te zwaar 'kattenafval'. ;)

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#10 Geplaatst 22 april 2014 - 21:49

Ideeën genoeg om te proberen :thumb: Bedankt iedereen! :flower: Ik zal eens zien wat makkelijk verkrijgbaar is en wat de katjes verkiezen ook :)

wilver
wilver
  • 5.237 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 22 april 2014 - 21:55

Ik gebruik golden grey klontvormend. Ik ben zeer tevreden
Geplaatste afbeelding

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 22 april 2014 - 22:22

Bekijk berichtkate2, op 22 april 2014 - 11:45, zei:

Hoi,

ik kocht tot nu toe altijd de spinner kattenbakvulling van de Colruyt. Ik vond die goed qua prijs/kwaliteit verhouding, die klonterede heel goed en het was ook heel fijn zand. Maar nu blijkt dat ze de gewone vervangen hebben door dozen met lavendelgeur en ik wil geurloze kattenbakvulling.

Daarom, heeft er iemand een tip voor kattenbakvulling van fijn zand, die heel goed klontert en geurloos is? Mag van Zoo-Plus maar moet niet.

Bedankt!!

Oei...ik gebruik deze ook al jaren ! Heb nog wat voorraad nu...maar als deze inderdaad vervangen zal worden door kattenbakvulling met lavendelgeur, dan heb ik wel een probleem :help:

Ik ben enorm allergisch aan lavendel...en zeker van de geur :catscratchhead Zodra ik lavendel ruik, heb ik echt het gevoel dat ik ga flauwvallen :catnoknow

Dus, dit ga ik hier ook volgen, want ik vrees dat er hier binnenkort nieuwe kattenbakvulling zal moeten komen :)
Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 3.248 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 24 april 2014 - 14:58

Ik gebruikte ook altijd Flamingo waar ik heel tevreden over was en nu gebruik ik Extreme Classic, omdat ik dan niet met zware zakken moet sleuren tot thuis.
Over Extreme classic ben ik ook tevreden. Ik vind die heel vergelijkbaar met die van flamingo.
Die klontvormende van Carrefour heb ik ooit eens gehad en die vond ik heel slecht. Bij het uitscheppen, vielen die klontertjes altijd al in stukken waardoor dat eigenlijk geen nut had dat het klontvormend was. En het stonk ook veel meer/sneller.

Bij een katje waar ik ging oppassen terwijl de mensen op vakantie waren, gebruiken ze zo'n crystalvulling. Daar rook je echt helemaal niets van. Ik vond dat echt supergoed grit. Alleen twijfel ik of Rakker dat wel zo aangenaam vindt omdat het veel grover is en ze is echt fijn zand gewend. Ook is het wel heel wat duurder.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#14 Geplaatst 24 april 2014 - 15:01

Bedankt voor de tips! Ik zal morgen eerst eens om deze van Flamingo en die ecologische korrels en zien of ze daarmee goed zijn. Zo ja, dan hou ik die en anders zie ik eens voor merken op Zoo Plus.

Misschien is het enkel onze Colruyt, dat weet ik niet. Maar ze hadden dat tegen mij gezegd en een paar dagen geleden kwam mijn overbuur vragen of ik er nog had, want ze hadden tegen haar ook gezegd dat ze enkel nog met lavendel verkopen...

Sabine2
Sabine2
  • 8.648 berichten
  • 5 katten

#15 Geplaatst 24 april 2014 - 16:22

Hier in de Colruyt in Dendermonde hebben ze ook de gewone niet meer, enkel de lavendel. Doodzonde :(
'k Heb er een paar dozen meegebracht om te proberen, indien de geur stoort in de gesloten bakken doe ik deze enkel in de open en schakel ik daarna ook over op andere.
Die Flamingo heb ik ook al gebruikt, was zeer goed.
De geurloze Extreme classic ook, maar voor zo'n zware zakken krijg ik die liever thuis geleverd ipv op het werk en meesleuren naar huis.
Dus 'k zie wel hoe het loopt ;)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org