Spring naar inhoud

- - - - -
Zwanger

Help?!

maine coon

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Orchideous
Orchideous
  • 7 berichten

#1 Geplaatst 22 april 2014 - 15:07

Ik heb (misschien) hulp en advies nodig.
Wij hebben eind januari en begin februari 2 Maine Coon kittens aangeschaft, de poes is ondertussen 6 maanden oud en het katertje wordt dit eind deze maand.
Nu hebben we met dat katertje al wel enkele bezoekjes gebracht bij de DA, de laatste keer was 2-3 weken geleden, en toen stelde de DA vast dat hij nog niet vruchtbaar was. Ook heeft zij nog niet krols gestaan. (Misschien onzichtbaar krols, weet dat dit ook een optie kan zijn).
Nu denk ik, ben niet zeker, aangezien ik het katertje nog geen poging heb zien doen, dat zij misschien zwanger zou kunnen zijn. Ze is sinds vorige week donderdag al bijna iedere dag 100 gram bijgekomen, weet niet of dit ook door haar groei kan komen, maar dan komt ze de laatste week wel meer bij per dag dan het katertje.

Zou ik het best nog een tijdje afzien of meteen een afspraak maken bij de DA? (We moeten binnen 2 weken wel sowieso met het katertje naar de DA, aangezien meneer een kuur krijgt voor de spiergroei.)

Even ter info, dit is natuurlijk geheel een ongeluk, omdat wij en de dierenarts dachten dat het katertje nog niet vruchtbaar was hadden we haar nog niet laten helpen. Dit was wel sowieso de bedoeling geweest om ze beide te laten helpen, zeker omdat het katertje last heeft van verkeerde botgroei aan zijn pootjes en misschien heupdysplasie kan gaan ontwikkelen.
Dus alle advies en hulp is welkom!

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#2 Geplaatst 22 april 2014 - 15:12

Kan je haar dan nu niet laten sterelisieren en eventuele kittens aborteren?

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 22 april 2014 - 15:13

Dat lijkt me toch ook wel de beste oplossing !

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#4 Geplaatst 22 april 2014 - 15:16

Ik zou ze gewoon nu laten steriliseren. De kans dat ze zwanger is is klein, maar het kan natuurlijk altijd en haar nu kittens laten krijgen is echt wel heel onverstandig.

Orchideous
Orchideous
  • 7 berichten

#5 Geplaatst 22 april 2014 - 15:16

Ja, dat is denk ik ook de beste oplossing, aangezien ze zo jong is. Maar ik weet niet of ik deze week al met haar naar de DA zou gaan, of zou wachten tot wanneer ik met Bruce ook moet gaan. Aangezien een bezoekje aan de DA al snel heel wat geld kan kosten.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#6 Geplaatst 22 april 2014 - 15:19

Ik zou ze gewoon nu beiden laten castreren/steriliseren.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#7 Geplaatst 22 april 2014 - 15:19

Of je nu gaat, of binnen 2 weken, het bedrag blijft hetzelfde hoor
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Orchideous
Orchideous
  • 7 berichten

#8 Geplaatst 22 april 2014 - 15:20

Is 6 maanden niet wat jong voor een katertje? De DA van mijn ouders hebben altijd gezegd tussen 7 en 8 maanden. (Zou hier eigenlijk snel eens de mening van mijn eigen DA moeten vragen.)

Bekijk berichtEvyke81, op 22 april 2014 - 15:19, zei:

Of je nu gaat, of binnen 2 weken, het bedrag blijft hetzelfde hoor

bezoekskosten ligt ook al wel tegen de 20 euro.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#9 Geplaatst 22 april 2014 - 15:22

Ik zou gewoon bellen en een afspraak voor een sterilisatie maken. De sterelisatie is voor zover ik weet toch een vaste prijs en telt niet als 'consultatie'. Da's bij ons toch zo. Dus dat maakt niet uit wanneer je gaat.

6 maand is echt niet te jong, je kan ze al veel vroeger laten castreren en steriliseren dus daarover hoef je je geen zorgen te maken.

Bewerkt door kate2, 22 april 2014 - 15:23.

Orchideous
Orchideous
  • 7 berichten

#10 Geplaatst 22 april 2014 - 15:23

Dat is misschien wel de beste oplossing dan, ja. Zwanger of niet.

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 22 april 2014 - 15:23

De mijne (poes + kater) waren een dikke 5 maanden oud, de balletjes moeten ingedaald zijn denk ik om te kunnen castreren. Sookie was op haar 12 weken al steriel gemaakt en de wonde was al helemaal genezen toen ik haar ging halen. Als je wacht tot die tijd, dan kan het zijn dat zijn hormonen beginnen te werken en dat hij misschien gaat sproeien en dat wil je echt helemaal niet !

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#12 Geplaatst 22 april 2014 - 15:23

Bij een castratie/sterilisatie wordt normaal geen consultatie meer aangerekend.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#13 Geplaatst 22 april 2014 - 15:24

Bekijk berichtOrchideous, op 22 april 2014 - 15:20, zei:

Is 6 maanden niet wat jong voor een katertje? De DA van mijn ouders hebben altijd gezegd tussen 7 en 8 maanden. (Zou hier eigenlijk snel eens de mening van mijn eigen DA moeten vragen.)
bezoekskosten ligt ook al wel tegen de 20 euro.

Ja, dat wel.
Kittens worden tegenwoordig op hun 12 weken al steriel gemaakt.
Dierenartsen moeten wat meegaan met hunne tijd ;)

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 22 april 2014 - 15:24

Dat is zeker niet te vroeg hoor.

Tegenwoordig worden de kittens op 13-14 weken gesteriliseerd en gecastreerd om te voorkomen dat men er zo maar mee gaat fokken. Er zijn namelijk al genoeg katjes.
Vanaf sep 2014 is het verplicht elke kat dat je aankoopt dat deze geholpen zijn.

Dus dus ik zou zeker naar de DA gaan en ze beide laten steriliseren en castreren wilt jou huidige DA dit niet doen dan zoek je een andere ;)
Vele hebben bang omdat het nog 'kleine' katjes zijn. Maar er zijn er die sowieso willen hoor

| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 22 april 2014 - 15:26

Mijn katers zijn op 5 maand al steriel gemaakt.
Castreren fokkers hun katten normaal niet voor ze vertrekken?

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Zwanger, maine coon