Spring naar inhoud

- - - - -

koude oorlog: Ziggy en Prutske

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Guest_krikri_*
Guest_krikri_*

#1 Geplaatst 31 augustus 2009 - 16:03

Zucht, hoorde ik van een verhaal hier over 2 katten die de eerste dagen absoluut niet met elkaar konden opschieten maar na een week onafscheidelijk waren, wel .... bij mij is dat niet zo :8

Ondertussen woont Prutske nu al bijna 2 weken hier en nog steeds wil Ziggy, onze bijna 2 jarige kater er niks van weten.
Hij komt binnen om te eten, slaapt eventueel nog op ons bed en daarmee is het gezegd.
Aanvankelijk mochten we hem zelfs niet meer aaien, want begon hij gewoon te grollen en blazen :o

Ziggy is altijd al wel een eigenwijze kat geweest, hihi, zoals Kathleen wel vaker zegt: eentje met ne hoek af!
Maar nu negeert hij ons bijna en ontwijkt eerder Prutske dan dat hij eens duidelijk maakt wie de baas is.

Het enige dat tot hiertoe al gelukt is, was samen eten in de keuken, maar verder :roll:

Bijgevoegde thumbnails

• pruts 015.jpg
  • ziggy 053.jpg
  • ziggy47.jpg

Bewerkt door krikri, 31 augustus 2009 - 18:27.
Reden van bewerken: meer foto's

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 31 augustus 2009 - 16:09

Mijn ouders hebben hier hetzelfde voorgehad.
Ze hadden dus al een kattin en na 4j is haar broer erbij gekomen die bij mijn nonkel was en hem weg wou doen. Beide komen dus totaal niet overeen. De kater is de goedheid zelve en doet absoluut niets naar haar en wacht mooi zn beurt af om te eten maar zij mag hem nog niet zien of ze kijkt al vals. Als hij wat te dicht komt, mep op zijn snoet en blazen dat het gene naam heeft.

Bij haar ligt het gewoon aan haar karakter, denk dit ook zo is bij jouw poezel.
Waar je dus ook niet echt iets kan doen. Bij mijn ouders zijn ze ondertussen al 6j samen en ze leven gewoon naast elkaar.

Guest_krikri_*
Guest_krikri_*

#3 Geplaatst 31 augustus 2009 - 18:09

Het zou leuker zijn als ze wel vriendjes worden, niets zo geweldig als katten die interactie hebben.
Maar goed, zo veeleisend ben ik niet. Ik hoop alleen dat Ziggy niet boos op ons blijft, want dat is echt niet leuk :8

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#4 Geplaatst 31 augustus 2009 - 18:10

Misschien nog een beetje tijd geven best.

Guest_krikri_*
Guest_krikri_*

#5 Geplaatst 31 augustus 2009 - 18:18

Misschien ben ik inderdaad wel een beetje ongeduldig, maar het probleem is dat Ziggy nu alleen maar binnenkomt om te eten en eventueel snachts op ons bed te slapen.
Verder gaat hij er gewoon vandoor als hij Pruts ziet.
Dus zoals vroeger lekker languit op de zetel liggen, dat doet hij niet meer
En geloof me, dat waren vaak te gekke momenten als meneer zich legde

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#6 Geplaatst 31 augustus 2009 - 18:27

Bij sommige poezen duurt het wat langer :geluk:

Guest_krikri_*
Guest_krikri_*

#7 Geplaatst 31 augustus 2009 - 18:29

Ik hoop echt dat hij bijdraait, want ik mis hem zoals hij vroeger was.
Als voorbeeld heb ik 2 extra foto's in de startpost geplaatst.

Zo zien jullie gelijk wat voor zotte kat het is en hoe hij voor de komst van Pruts echt een deel van de 'inboedel' uitmaakte

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 31 augustus 2009 - 18:33

Geef het gewoon wat tijd: Gabriël maakt hier door de nieuwkomers te negeren duidelijk dat hij de baas is. Hij is ook een tijdje niet echt komen knuffelen, maar dat is allemaal goed gekomen hoor. Hij heeft hier nog geknuffeld met Zita en gespeeld: niet te geloven. Vergeet niet dat het zomer is en dan komen buitenkatten veel minder binnen dan in de koudere periodes. Nu speelt Gabriël niet meer met Zita (Zita speelt nu met Finn) maar ze krijgen toch elk hun portie knuffels van hem. Wat me ook opgevallen is, is dat sinds Zita hier is, onze tuin katvrij is. Gabriël beschermt Zita!!!!
Gabriël geniet er hier van om alleen op onze kamer te liggen en soms leg ik me er gewoon even bij, zonder hem aan te raken. Als hij dat aanvaardt, begin ik hem te kroelen,... en spinnen dat hij doet!!! Dat zijn echt onze momenten!!!

Geplaatste afbeelding

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 31 augustus 2009 - 19:02

Maar Ziggy is al terug veel liever hoor, hij wandelde daarstraks toch met jullie mee naar school en terug (Ja zelfs dat" doet die kat :d ) en hij komt precies toch al meer langs om te aaien
Maar mssn als de drukte wat achter de rug is en hij doorheeft dat "spinnekop" (mijn koosnaampje voor prutske) hem noooooooooooooooooooooooooooooit kan evenenaren als "Koning van de straat en tuin en ganse omgeving :x :LOL: " hij misschien wel terug zijn plaatske opeist in de zetel.
En nu met alle kinderen en drukte in huis en het mooie weer is hij mssn ook minder geneigd om binnen te komen.
En als hij hier passeeert krijgt hij een extra knuffel hoor, als hij tenminste weer niet rond mijn benen vliegt.
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 01 september 2009 - 10:44

Ik denk ook dat je het wat meer tijd moet geven. Het feit dat ze in 1 kamer kunnen eten wil toch ook iets zeggen. Het is een buitenkat, en ondanks dat er een nieuwkomer is komt hij toch dagelijks terug naar huis, ook dat is positief hoor. Het zal wel wat tijd vragen, en misschien worden ze nooit de beste maatjes, maar ik denk toch dat het wel in orde komt :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 01 september 2009 - 10:47

ik zou t meer tijd geven ,
ze zullen elkaar wel respecteren ,
bij ons mama zitten ook 2 katten , ze respecteren elkaar , leven met elkaar maar zijn geen maatjes
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#12 Geplaatst 02 september 2009 - 12:35

Héél véél tijd geven! Het komt mss wél goed tussen die 2!

Op 25 juni '09 heb ik een adoptiekat geplaatst, nml Jiri (1 jaar oud). Jiri had altijd in een grote groep katten geleefd, dus werd er besloten dat zij enkel bij een soortgenootje geplaatst werd. Jiri kwam terecht bij een koppel, dat in november '08 een volwassen kater "Furby" (2 jaar oud) had geadopteerd uit het asiel. Toen Jiri in het territorium van Furby terecht kwam was het grote ruzie. Furby kon Jiri niet verdragen, en Jiri Furby niet. Na een maand kregen de baasjes een beetje schrik of dit ooit wél goed zou komen tussen die 2. Ik raadde hen aan om Jiri zo snel mogelijk te laten steriliseren, wat dan ook gebeurd is, en onlangs op 25 augustus '09 kreeg ik een mailtje dat Jiri en Furby al in elkaars buurt lagen, ze geïnterresseerd elkaar opzoeken, en al eens spelend achter elkaar zaten!!!

Dus je ziet, met wat geduld komt dit wél goed...

Bewerkt door griffel1977, 02 september 2009 - 12:36.

Guest_krikri_*
Guest_krikri_*

#13 Geplaatst 02 september 2009 - 15:03

Het is niet zo zeer de verstandhouding tussen de 2 katten die mij deed schrikken eigenlijk.
Wat me wel versteld deed staan, was de houding van Ziggy ten opzichte van ons.
Terwijl we daarvoor hem altijd mochten aaien en oppakken en ook onze kinderen wel eens met hem rondsjouwden, was hij nu bijna aggressief ten opzichte van ons. Grollen en blazen en zelfs krabben was zijn reactie als we hem aaiden :(

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#14 Geplaatst 02 september 2009 - 16:16

krikri zei:

Het is niet zo zeer de verstandhouding tussen de 2 katten die mij deed schrikken eigenlijk.
Wat me wel versteld deed staan, was de houding van Ziggy ten opzichte van ons.
Terwijl we daarvoor hem altijd mochten aaien en oppakken en ook onze kinderen wel eens met hem rondsjouwden, was hij nu bijna aggressief ten opzichte van ons. Grollen en blazen en zelfs krabben was zijn reactie als we hem aaiden :(

Ziggy is nu op zijn hoede voor alles en nog wat. Ook voor jullie, heb het hier ook al meegemaakt, wanneer er een bepaalde nieuwkomer in de groep komt, dan zijn sommige op hun hoede, ook voor mij. Het zal wél terug goed komen :d

Guest_krikri_*
Guest_krikri_*

#15 Geplaatst 03 september 2009 - 23:58

Is het de stress, of heeft hij gewoon weer teveel ergens gegeten wat niet zo goed voor hem is, ik weet het niet.
Feit is dat Ziggy vorige nacht op meerdere plaatsen overgegeven heeft.
Daardoor had hij vandaag minder energie en was meer binnen.
Eerst reageerde hij nogal lauw op Pruts, maar vanavond leek hij weer opgeknapt.
Gevolg ... ze hebben hier flink liggen batteren.
Ziggy mepte en sprong bovenop Pruts, beet hem (ik denk lichtjes, want Pruts is toch niet gehavend) en rolde met Pruts door onze living :onzeker:

Geen idee hoe de verstandhouding nu is,maar gelukkig was hij wel weer toegankelijk voor ons (misschien omdat hij zich niet lekker voelde)