Spring naar inhoud

- - - - -

Sienna!

• Log in om te reageren
228 reacties op dit onderwerp
Ailure
Ailure
  • 5.298 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 26 mei 2014 - 21:52

Even een nieuw onderwerp openen waarin ik alle vreugde over het adopteren van mijn kittentje kwijt kan (+ fotootjes) :goofy:

Sienna is een opvangkittentje. Moederpoes is bevallen van 4 kittens, 2 meisjes en 2 jongens, in een schuur en daar kon ze niet blijven. Via de opvang ben ik bij haar terecht gekomen. Nu, eigenlijk via de Facebookpagina van het opvanggezin. Het asiel zelf heeft geen Facebook pagina. Ik zoek al een tijdje naar een asielkitten (kitten en geen kat omdat we nog een hond hebben van 11 jaar). Ik zag heel toevallig dat één van mijn vrienden op Facebook een foto van de mamapoes deelde om haar zo aan een gouden mandje te helpen. Ik check de pagina, en ik was meteen verliefd op de 4 kittentjes! Eéntje was reeds gereserveerd, dus nog 3 over! :) Meteen gemaild naar de opvang, kreeg het telefoonnummer, opvangmama gebeld... Ik kon de volgende avond al langskomen! :) En daar koos ik Sienna uit (in de opvang heet ze Nina). Dus, ja, ik wil het wel een beetje zien als het 'lot' dat er in meespeelde. Precies of het voorbestemd was dat ik één van die kittentjes een thuis zou bieden.

Voor ze met mij mee mag wordt ze gesteriliseerd, ingeënt (2x dacht ik), ontwormd... De hele standaardprocedure zoals in elk asiel gelukkig :) En bovendien is de minimumeis dat ze 1 kg weegt. Vrijdag wordt ze 8 weken en ze wegen bijna 800 gram. Ze schatten dat ik haar tussen 16 en 22 juni kan komen halen. :jump:
Vandaag nog even gechat met de opvangmama, fotootjes gekregen, en ze vroeg of ik haar nog eens wou bezoeken. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen, dus zondag ga ik ze nog eens bewonderen! :catwalk

Dit is even alles, haar thuiskomst wil ik gaan filmen, zoals de vele filmpjes die je zo op Youtube vindt. Ik vind dat idee wel leuk :)
En dan rest mij nu alleen nog het delen van de foto's:
Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding  Geplaatste afbeelding

Kiezen is moeilijk he, dus dit zijn de mooiste fotootjes :trance:
En mamapoes Chanel met haar prachtige groene kijkers (met één van haar broertjes, ze zijn samen gereserveerd):
Geplaatste afbeelding

Bewerkt door Ailure, 11 november 2014 - 20:51.

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#2 Geplaatst 26 mei 2014 - 22:54

Wat een mooi snoetje :loveshower:

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.993 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 27 mei 2014 - 08:02

Wat een schattig kopje! Vervanging kan ze ook niet zijn, elke kat is anders. Maar een verrijking wel :). Alvast veel plezier met het uitkijken naar haar.
Geplaatste afbeelding

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 27 mei 2014 - 08:24

die 1kg minimumeis is voor de castratie :)
Mooi tijgertje :)

Wat ik niet lees maar voor de opvang wel een wettelijke verplichting is, dat ze namelijk de kat ook moeten chippen en registreren... Vraag dit gerust, het is hun wettelijke plicht. Een kat die gechipt en geregistreerd is zal veel sneller terug gevonden worden.

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.272 berichten

#5 Geplaatst 27 mei 2014 - 09:29

Wat een schatje, nog even aftellen en kleine sienna mag met jou mee, alvast veel plezier :)
Geplaatste afbeelding

Ailure
Ailure
  • 5.298 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 27 mei 2014 - 10:06

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 27 mei 2014 - 08:24, zei:

die 1kg minimumeis is voor de castratie :)
Mooi tijgertje :)

Wat ik niet lees maar voor de opvang wel een wettelijke verplichting is, dat ze namelijk de kat ook moeten chippen en registreren... Vraag dit gerust, het is hun wettelijke plicht. Een kat die gechipt en geregistreerd is zal veel sneller terug gevonden worden.
Inderdaad, ze hebben gezegd dat dat daarvoor was :) En ja, ze wordt ook gechipt. Geregistreerd weet ik niet, maar ze houden zich aan de regels voor een asiel hoor, dus dat denk ik wel.
Zondag ga ik haar nog eens bezoeken :loveshower:  Wachten is toch zo moeilijk he :trance:

hilleke
hilleke
  • 19.401 berichten

#7 Geplaatst 27 mei 2014 - 11:15

oooh, wat een lieverdje :love: . Veel succes met haar

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.581 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 27 mei 2014 - 11:32

Ohhh, wat een mooike is Sienna toch eh?  Niet te verwonderen dat je voor haar viel als een blok :loveshower:
Vervanging is het nooit eh?  Dat kan ook niet, natuurlijk, want elke poezel is anders.
Onze Nio is voor mij vooral een opfleuring in mijn leven na het afscheid van onze Bas.
In het begin had ik het erg moeilijk (en daar kon mijn lieverdje niet aan doen) om me te hechten aan Nio.  Ik had het 'mama' gevoel niet bij hem, wel bij ons Beau, maar ja, ons Beau was ook nog een deel van mijn overleden Bas.  Ik had het moeilijk met het feit dat ik de kleine dingen van Bas mistte en vergeleek met Nio.  

Echter kwam dit mama gevoel wel na een tijdje.  Overheersend zelfs :lachen:  man man...hoe zalig!!

Ons Nio-ke is ondertussen onmisbaar in mijn leven geworden. :love4:  Elke avond kijk ik uit om naar huis te kunnen gaan, want ik weet dat er aan de deur weer 2 poezels op me staan te wachtten.  Mijn bejaard poezemeisje en mijn baby poezemanneke :love4: :love4:

Ik wens jou alle geluk toe met die knappe Sienna!  En ik wil veeeeeeeeeeeeeeeeeel foto'kes en filmkes eh? :lachen:

Bewerkt door Inavanthielen, 27 mei 2014 - 11:34.

Geplaatste afbeelding HAPPINESS......IS BEING OWNED BY A CAT!!  
WHEN I NEEDED A HAND, I FOUND YOUR PAW

Ailure
Ailure
  • 5.298 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 27 mei 2014 - 11:40

Bekijk berichtInavanthielen, op 27 mei 2014 - 11:32, zei:

Ohhh, wat een mooike is Sienna toch eh?  Niet te verwonderen dat je voor haar viel als een blok :loveshower:
Vervanging is het nooit eh?  Dat kan ook niet, natuurlijk, want elke poezel is anders.
Onze Nio is voor mij vooral een opfleuring in mijn leven na het afscheid van onze Bas.
In het begin had ik het erg moeilijk (en daar kon mijn lieverdje niet aan doen) om me te hechten aan Nio.  Ik had het 'mama' gevoel niet bij hem, wel bij ons Beau, maar ja, ons Beau was ook nog een deel van mijn overleden Bas.  Ik had het moeilijk met het feit dat ik de kleine dingen van Bas mistte en vergeleek met Nio.  

Echter kwam dit mama gevoel wel na een tijdje.  Overheersend zelfs :lachen:  man man...hoe zalig!!

Ons Nio-ke is ondertussen onmisbaar in mijn leven geworden. :love4:  Elke avond kijk ik uit om naar huis te kunnen gaan, want ik weet dat er aan de deur weer 2 poezels op me staan te wachtten.  Mijn bejaard poezemeisje en mijn baby poezemanneke :love4: :love4:

Ik wens jou alle geluk toe met die knappe Sienna!  En ik wil veeeeeeeeeeeeeeeeeel foto'kes en filmkes eh? :lachen:

De reden dat een klein kittentje wel voor vreugde en lachende gezichten zorgt, maakt ook dat ik haar adopteer :) Het wordt tijd dat ik die donkere periode stilaan achter mij laat en weer blij ga zijn... Zonder kat in huis vind ik dat enorm moeilijk. Met Stafke ben ik opgegroeid. Hij was eigenlijk van het hele gezin, maar uiteindelijk was hij doorheen de 12 jaar mijn kat geworden. Ik was degene die er elke dag mee bezig was. Hij sliep bij mij, ik was degene die hem beloonde met speeltjes,... In die jaren is hij ook het meest naar toe mij getrokken. Zo mag echt niemand hem op zijn buikje aaien zonder een flinke haal te krijgen, en ik mag gewoon mijn gangetje gaan :lachen:

Voor wie Facebook heeft, hier is een filmpje van haar toen ze nog klein was :) Je kan haar horen spinnen: https://www.facebook...&type=3 Op het einde moet je dat tongetje en die smakgeluidjes zien, ben daar echt verliefd op hahaha :goofy:

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.581 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 27 mei 2014 - 11:42

Kga onder de pauze is kijken!  Onze Nio heeft ook zo een guitig snuitje (kijk maar eens op zijn profieltje)
Ik vind nu dat hij ouder wordt, dat het snuitje nog steeds zo guitig is...nie te doen.
Sienna is echt om op te vreten!!  Zooooo mooi :goofy:

Ailure
Ailure
  • 5.298 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 27 mei 2014 - 11:49

Bekijk berichtInavanthielen, op 27 mei 2014 - 11:42, zei:

Kga onder de pauze is kijken!  Onze Nio heeft ook zo een guitig snuitje (kijk maar eens op zijn profieltje)
Ik vind nu dat hij ouder wordt, dat het snuitje nog steeds zo guitig is...nie te doen.
Sienna is echt om op te vreten!!  Zooooo mooi :goofy:

Ik vind Nio zo'n mooi rosje! Tot nu toe 2 rosjes die ik zo mooi vind tegengekomen, allebei op KS :) Nio heeft een mooi koppeke!
Maar echt elke kat heeft typische trekjes!

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.581 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 27 mei 2014 - 12:13

Bekijk berichtAilure, op 27 mei 2014 - 11:49, zei:

Ik vind Nio zo'n mooi rosje! Tot nu toe 2 rosjes die ik zo mooi vind tegengekomen, allebei op KS :) Nio heeft een mooi koppeke!
Maar echt elke kat heeft typische trekjes!

Oh merciekes :loveshower: ...ja hij heeft echt een mooi koppeke eh?  En hij kan er gebruik van maken zenne.  Vooral als ik roep 'Nio, NEE!!.
Dan kijkt hij me zo aan om te zeggen, waarom nie?  En dan dat snoetje....ahhahaha.....
Maar ik vind Sienna ook super mooi.  Ze heeft ook zo een guitig koppeke, dus ik kan niet wachtten om overladen te worden met foto's en filmpjes van jou ukkie :goofy:

Ailure
Ailure
  • 5.298 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 27 mei 2014 - 12:19

Bekijk berichtInavanthielen, op 27 mei 2014 - 12:13, zei:

Oh merciekes :loveshower: ...ja hij heeft echt een mooi koppeke eh?  En hij kan er gebruik van maken zenne.  Vooral als ik roep 'Nio, NEE!!.
Dan kijkt hij me zo aan om te zeggen, waarom nie?  En dan dat snoetje....ahhahaha.....
Maar ik vind Sienna ook super mooi.  Ze heeft ook zo een guitig koppeke, dus ik kan niet wachtten om overladen te worden met foto's en filmpjes van jou ukkie :goofy:

Hoe zou je het karakterke van Nio het best omschrijven? :)
Hihi en ja, kan niet wachten om te zien wat voor streken ze gaat uithalen thuis! :lachen: Kan ook niet wachten om eindelijk zelf eens foto's van haar te trekken. Ik heb een Nikon voor mijn opleiding, dus ben wel eens benieuwd hoe 'high def' foto's van haar er uit gaan zien :loveshower:

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.581 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 27 mei 2014 - 12:36

Bekijk berichtAilure, op 27 mei 2014 - 12:19, zei:

Hoe zou je het karakterke van Nio het best omschrijven? :)
Hihi en ja, kan niet wachten om te zien wat voor streken ze gaat uithalen thuis! :lachen: Kan ook niet wachten om eindelijk zelf eens foto's van haar te trekken. Ik heb een Nikon voor mijn opleiding, dus ben wel eens benieuwd hoe 'high def' foto's van haar er uit gaan zien :loveshower:

Het karakter van ons Nio-ke is echt super zacht!  Tis een lieve teddy-beer eigenlijk.
Hij is ook een echte babbelaar en kwettert de hele dag.  Ongelofelijk eigenlijk hoe hij kan tetteren :d
Ons Beauke is dan weer een hele a-sociale poes en accepteert geen vreemd volk in huis.  Onze Nio heeft hier helemaal geen problemen mee en vertoeft het liefst in ons midden als er volk is.  Alleen kleine kindjes vind hij helemaal niet leuk. :o

Waar ons Beau tot vroeger (na het overlijden van Bas en het bijkomen van Nio is ze een echte knuffie dame geworden) ook niet echt een knuffelbeestje was, is onze Nio een extreem knuffelbeertje.  Hij eist zijn dagelijkse aaikes wel op hoor, en als je hem even geen aandacht geeft klauwt hij zich vast in je broek en klautert hij naar boven tot in je nek...hij moet en zal zijn aaike krijgen. :o

Ons Beau is een rustige poezel, die alles op een afstand bekijkt en alles op afstand in zich opneemt.  Ze zal ook alleen naar je toekomen, als het haar zelf zint. :oops:
Onze Nio is niet van me af te slaan en volgt me overal, maar dan ook overal.  Als we eten maken, dan legt hij zich boven op de toog, zodat hij alles wat je doet in zich kan opnemen.  Af en toe als je dan langs de toog loopt, dan klauwt hij in je armen of in je hemd ofzo, om te zeggen: helaba, ik ben hier ook nog eh :x

Kortom, ze zijn allemaal echt verschillend van karakter.  Persoonlijk heb ik nog nooit een poezel gehad, zoals Nio.  Hij is echt extreem in alles wat hij doet.
Maar, dat vind zijn mammie net zo zalig aan hem :d

Van de week zei ik nog tegen mijn man, hoe raar ik het vind dat hij ondertussen zijn naam echt kent, en er ook op reageert.
Ik moet thuis maar eens het woord 'snoepje of eten' uitspreken.... :goofy:
Gisteren had ik een nieuw speeltje voor Nio bij en op dat moment zat Nio te genieten op ons Terras.  Ik riep met een vragende toon:  Nio-keeeeeuh?  Kom es kijke???
En ja hoor...trippel trippel...Daar kwam hij dan :goofy:   Dat guitige kopke door de deur en je vragend aankijken, zo van, wat heb je bij?  Voor mij???? :jump: :jump:

Ailure
Ailure
  • 5.298 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 27 mei 2014 - 12:37

Bekijk berichtInavanthielen, op 27 mei 2014 - 12:32, zei:

Het karakter van ons Nio-ke is echt super zacht!  Tis een lieve teddy-beer eigenlijk.
Hij is ook een echte babbelaar en kwettert de hele dag.  Ongelofelijk eigenlijk hoe hij kan tetteren :d
Ons Beauke is dan weer een hele a-sociale poes en accepteert geen vreemd volk in huis.  Onze Nio heeft hier helemaal geen problemen mee en vertoeft het liefst in ons midden als er volk is.  Alleen kleine kindjes vind hij helemaal niet leuk. :o

Waar ons Beau tot vroeger (na het overlijden van Bas en het bijkomen van Nio is ze een echte knuffie dame geworden) ook niet echt een knuffelbeestje was, is onze Nio een extreem knuffelbeertje.  Hij eist zijn dagelijkse aaikes wel op hoor, en als je hem even geen aandacht geeft klauwt hij zich vast in je broek en klautert hij naar boven tot in je nek...hij moet en zal zijn aaike krijgen. :o

Ons Beau is een rustige poezel, die alles op een afstand bekijkt en alles op afstand in zich opneemt.  Ze zal ook alleen naar je toekomen, als het haar zelf zint. :oops:
Onze Nio is niet van me af te slaan en volgt me overal, maar dan ook overal.  Als we eten maken, dan legt hij zich boven op de toog, zodat hij alles wat je doet in zich kan opnemen.  Af en toe als je dan langs de toog loopt, dan klauwt hij in je armen of in je hemd ofzo, om te zeggen: helaba, ik ben hier ook nog eh :x

Kortom, ze zijn allemaal echt verschillend van karakter.  Persoonlijk heb ik nog nooit een poezel gehad, zoals Nio.  Hij is echt extreem in alles wat hij doet.
Maar, dat vind zijn mammie net zo zalig aan hem :d

Dat lijkt me eigenlijk wel leuk, zo'n kat :d Het opvanggezin van Sienna heeft ze eigenlijk van de geboorte op schoot gezet. Heel veel van de foto's zijn gemaakt terwijl ze op schoot ligt. Op één van de foto's schreef ze nog dat ze heel graag op schoot slapen. Aangezien ze dit gewend zijn, denk ik dus ook wel dat ze een 'schootslaperke' wordt. Gewoon op schoot springen op de zetel voor de tv en slapen :) Lijkt me erg leuk! Stafke sprong ook nooit zelf bij me op schoot om te slapen. Hij kwam altijd kopjes geven en dan legde hij zich wel eens op mijn buik (als ik in bed lig en zo naar tv kijk) om zn aaikes te krijgen.

Trouwens, ik ben aan het denken om Sienna een haltertje gewend te maken zodat ik met haar kan wandelen, zodat ik haar toch eens de buitenwereld kan laten zien. Vind dat anders zo zielig, en misschien wat egoïstisch van mij dat ze binnen blijft... Stafke ging altijd buiten. Was altijd héél leuk. In de zomer of op mooie dagen was ik soms uren buiten met hem. Ik ging naar buiten, riep hem op straat, en hij kwam af. Hij legde zich dan in het gras en rolde dan vaak over, en ik speelde ook met hem buiten :) Zou ik haar dat best gewend kunnen maken van dag 1 dat ze thuis is denk je?

Bewerkt door Ailure, 27 mei 2014 - 12:39.