Spring naar inhoud

- - - - -

Sienna!

• Log in om te reageren
228 reacties op dit onderwerp
Ailure
Ailure
  • 5.264 berichten
  • 1 katten

#136 Geplaatst 25 augustus 2014 - 17:11

Iets nieuw ontdekt, wat ik wel cool vind :d Als Sienna een vliegje gespot heeft en ze kan er niet aan kwettert ze :p Ik dacht dat niet alle katten dat deden maar zij wel dus. Proberen vast te leggen natuurlijk :d

Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeeldingGeplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.366 berichten

#137 Geplaatst 25 augustus 2014 - 17:18

zalig geluidje he. Hier doen ons meisjes dat ook.

Cleo&Garfield
Cleo&Garfield
  • 470 berichten
  • 3 katten

#138 Geplaatst 25 augustus 2014 - 17:27

Bekijk berichtAilure, op 25 augustus 2014 - 17:11, zei:

Iets nieuw ontdekt, wat ik wel cool vind :d Als Sienna een vliegje gespot heeft en ze kan er niet aan kwettert ze :p Ik dacht dat niet alle katten dat deden maar zij wel dus. Proberen vast te leggen natuurlijk :d

Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeeldingGeplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

:love: Ons Garfield doet dat ook! ;)

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#139 Geplaatst 25 augustus 2014 - 19:18

Grappig, hè.
Siënna is zo mooi! :love2:

Geplaatste afbeelding

Ailure
Ailure
  • 5.264 berichten
  • 1 katten

#140 Geplaatst 03 september 2014 - 21:44

Ik ben best wel lastig op ons ma. Alé lastig, slecht gezind. Kweet niet hoe ik het zal verwoorden. Heb haar al 10x gezegd dat ze niet met handen of voeten moet spelen met Sienna. Toch blijft ze dat doen. Tot op het punt dat ze nu dus ook ineens de benen (wel kortstondig) vastgrijpt als je er voorbij loopt en ook in je handen zit te bijten als je ze aait. En dat kan toch pijn doen. Dit doet ze vooral overdag als ze actief is, dus ergens ziet ze het als spelen. 's Avonds als ze slaapt of ze heeft een rustig moment geniet ze er gewoon van en spint ze. Of dan komt ze zelf aaikes vragen. Ik doe maar alle moeite om het haar weer af te leren, maar ja dat doet niks af he als mn ma in de zetel dan weer bezig is. Dat is alleen maar verwarrend voor Sienna.

Op dat gebied is mijn ma niet consequent met dieren opvoeden. Net was ze boven, en nadat ik haar eens flink duidelijk heb gemaakt dat ik dat niet meer wil en vlakaf heb gezegd dat ze Sienna 'naar de vaantjes doet' (die woorden waren echt wel nodig) zegt ze zo echt op een heel rustige manier als ze bijt: "nee Sienna, nie bijten. Nee nie bijten Sienna." Tuurlijk luistert ze dan niet. Het is de toon die het duidelijk maakt en niet je woorden.

Ik heb Sienna zelf opgevoed dat als ik 'kssht!' doe of met mijn vingers knip en 'nee!' zeg, ze weet dat ze iets niet mag. Ze duikt dan ineen omdat ze schrikt en maakt zich uit de voeten. Maar met dat bijten helpt dat niet meer want ze denkt echt dat dat mag. Volgens mij kan dat ergens ook te maken hebben met dat ze momenteel tandjes aan het wisselen is.

Voor de rest zat ze daarstraks weer in de planten in de veranda, en goed genoeg weten dat dat niet mag hé. Van zodra ik mij liet zien in de veranda schrok ze en sprong ze er meteen ook uit, met als gevolg dat die hele plant op de grond smakte dus alle zand eruit :trance:

Ik heb mijn handen toch wel vol met haar. Maar ze is 95% van de tijd wel een schatje hoor :hug: Typisch ondeugend kittengedrag he :d Maar toch wil ik echt niet meer dat er met handen of voeten gespeeld wordt.

Bewerkt door Ailure, 03 september 2014 - 21:53.

juleken
juleken
  • 7.139 berichten

#141 Geplaatst 04 september 2014 - 00:02

Bekijk berichtAilure, op 25 augustus 2014 - 17:11, zei:

Bo, Cecile en Sam doen dit ook! En ik had dit nog nooit gezien want onze vorige katjes hebben dit nooit gedaan. Lief he! Naar het schijnt zouden ze dat om twee redenen kunnen doen: ofwel uit frustratie omdat ze iets zien waar ze niet aankunnen, ofwel om het insect naar zich toe te lokken, zo grappig!

Je mag idd nooit met katten spelen en daarbij je handen gebruiken, op die manier "train" je hen om je handen of benen aan te vallen, en die beestjes denken dan dat dat mag. Ik begrijp dat het enorm frustrerend is als jouw ma dit niet wil inzien, want op deze manier geeft ze Sienna verkeerde signalen. Ik heb ook al zo dikwijls gelezen dat je met hen moet spelen met hengeltjes enzo, nooit met de handen of voeten. Ons Juleke zaliger die viel soms ook mijn handen aan als die bij ons kwam wonen, beestje wist van niet beter, dan hield ik mijn hand stil en maakte ik ook een "sshhhh" geluid, en dan stopte hij. Ik hoop dat je toch zal kunnen doordringen bij haar en dat ze ermee stopt want het beestje gaat inderdaad op den duur niet meer weten wat ze fout doet.

Ailure
Ailure
  • 5.264 berichten
  • 1 katten

#142 Geplaatst 07 september 2014 - 15:33

Ik heb het gevoel dat het bijten al begint te minderen :cheer: Ik roep op een kwade toon "nee! Gedaan!" en dan schrikt ze zo erg dat ze opstaat en weg is :d Ik moet het zo wel doen, anders luistert ze niet meer. En als ik dan weer vriendelijk praat komt ze spinnend af en dan kan ik haar aaien.

Hier wat foto's op haar favoriete plekje in de veranda: in de hoek tussen de plantjes of anders voor het vliegenraam :)

Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

En hier vanmiddag toen ze even buiten mocht:

Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Bekijk berichtjuleken, op 04 september 2014 - 00:02, zei:

Bo, Cecile en Sam doen dit ook!
Haha ik zie ze alle drie al op een rijtje naar boven kijken en kwetteren :d

juleken
juleken
  • 7.139 berichten

#143 Geplaatst 09 september 2014 - 00:15

Zo mooie schattige foto's weer! :loveshower:

Ailure
Ailure
  • 5.264 berichten
  • 1 katten

#144 Geplaatst 12 oktober 2014 - 15:39

Het is bevestigd door de DA dat Sienna een grote poes gaat worden :p
Ze is echt stevig gegroeid sinds ik haar kreeg 18 juni. Maar ik krijg wel van iedereen complimentjes dat het een schoneke is, dat maakt me zo trots he :loveshower: :love:

En een foto van de dag... Sienna 'helpt' met Frans studeren :p
Geplaatste afbeelding

Bewerkt door Ailure, 12 oktober 2014 - 15:39.

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#145 Geplaatst 12 oktober 2014 - 15:53

Bekijk berichtAilure, op 12 oktober 2014 - 15:39, zei:

Het is bevestigd door de DA dat Sienna een grote poes gaat worden :p
Ze is echt stevig gegroeid sinds ik haar kreeg 18 juni. Maar ik krijg wel van iedereen complimentjes dat het een schoneke is, dat maakt me zo trots he :loveshower: :love:

En een foto van de dag... Sienna 'helpt' met Frans studeren :p
Geplaatste afbeelding
Uw foto's zijn echt weer weer prachtig, zeg!
Ik roep  ook "nee "als ze iets verkeerd doen, en ze kennen dat toch hoor!
IKk zie die mooie plantjes bij u, bijt ze daar niet in.

Ailure
Ailure
  • 5.264 berichten
  • 1 katten

#146 Geplaatst 12 oktober 2014 - 16:22

Bekijk berichtlilymaya, op 12 oktober 2014 - 15:53, zei:

Uw foto's zijn echt weer weer prachtig, zeg!
Ik roep  ook "nee "als ze iets verkeerd doen, en ze kennen dat toch hoor!
IKk zie die mooie plantjes bij u, bijt ze daar niet in.
Bedankt :) Ik zeg ook nee en/of ik knip in mijn vingers en dan weet ze dat ze moet stoppen.
En ja toen ze kleiner was sprong ze altijd in de planten om harde stukjes potgrond eruit te halen en dan speelde ze daarmee alsof het een balletje was :roll: En ze beet/speelde ook wel eens met die hangende plantjes. Nu eigenlijk niet meer zo. Vooral ook omdat als ze dat doet, Nielson achter haar varsen rent om haar staart te pakken hahaha :d

Ailure
Ailure
  • 5.264 berichten
  • 1 katten

#147 Geplaatst 17 oktober 2014 - 21:41

Sienna en Nielson zijn zo'n dikke maatjes. Echt mooi om hun samen te zien spelen. Mijn ma is nog veel te voorzichtig met Nielson. Liefst houdt ze Sienna van hem weg want ze is bang dat ze in zijn ogen krabt, ook al doet ze het per ongeluk. We hebben dat eens meegemaakt met onze Bengy nog. Maar hij viel Stafke altijd aan. Die keer had hij Staf beet en om zich te beschermen krabde Staf in zijn oog. Is gelukkig goed gekomen. Ik denk niet dat Sienna haar nagels uit doet hoor. Nielson heeft nog maar 1x kort gepiept maar hij is zelf ook vaak gewoon veel te hevig. En vaak begint hij zelf om te spelen, Sienna gaat er gewoon in mee maar na een tijdje laat ze los en rent ze weg van hem, waardoor hij achter haar aan gaat rennen. We hebben al heel wat leuke taferelen gezien hier :lachen:

Geplaatste afbeelding

Hier zitten ze samen in de bench. Ze slapen vaak samen :)

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#148 Geplaatst 18 oktober 2014 - 22:26

Bekijk berichtAilure, op 17 oktober 2014 - 21:41, zei:

Sienna en Nielson zijn zo'n dikke maatjes. Echt mooi om hun samen te zien spelen. Mijn ma is nog veel te voorzichtig met Nielson. Liefst houdt ze Sienna van hem weg want ze is bang dat ze in zijn ogen krabt, ook al doet ze het per ongeluk. We hebben dat eens meegemaakt met onze Bengy nog. Maar hij viel Stafke altijd aan. Die keer had hij Staf beet en om zich te beschermen krabde Staf in zijn oog. Is gelukkig goed gekomen. Ik denk niet dat Sienna haar nagels uit doet hoor. Nielson heeft nog maar 1x kort gepiept maar hij is zelf ook vaak gewoon veel te hevig. En vaak begint hij zelf om te spelen, Sienna gaat er gewoon in mee maar na een tijdje laat ze los en rent ze weg van hem, waardoor hij achter haar aan gaat rennen. We hebben al heel wat leuke taferelen gezien hier :lachen:

Geplaatste afbeelding

Hier zitten ze samen in de bench. Ze slapen vaak samen :)
Die Sienna, die kijkt zo precies van, is het weer foto time? Zo schattig he!

Bewerkt door lilymaya, 18 oktober 2014 - 22:27.

juleken
juleken
  • 7.139 berichten

#149 Geplaatst 20 oktober 2014 - 23:27

Oh wat is die Nielson mega schattig ook! Dat snoetje :loveshower: Tof dat ze vriendjes zijn!

Ailure
Ailure
  • 5.264 berichten
  • 1 katten

#150 Geplaatst 29 oktober 2014 - 10:44

Sienna werd eergisteren 7 maandjes jong :)

Hier een foto van eergisteren, ze was in jachtmodus naar mijn hand aan het kijken terwijl ik aan het typen was op de laptop :d
Haar oortjes gaan dan normaal helemaal plat als ze zich aan het focussen is ;)

Geplaatste afbeelding