Spring naar inhoud

- - - - -

Sienna!

• Log in om te reageren
228 reacties op dit onderwerp
lilymaya
lilymaya
  • 7.323 berichten

#91 Geplaatst 19 juni 2014 - 17:06

Bekijk berichtAilure, op 19 juni 2014 - 10:31, zei:

Yup Sienna heeft een boodschap gedaan in de bak! Ik ruik het ook wel, dus

Misschien eens denken aan de voeding! Ligt niet aan het grit hoor!! Whiskas is spijtig genoeg geen goede voeding! Dat ruik je ook  in  de bak! Whiskas zit vol met granen en er zit amper 4 percent vlees in. Katten zijn carnivoren, en hebben vlees nodig!
Hier op ks zijn al verschillende topics over goede voeding!

Bewerkt door lilymaya, 19 juni 2014 - 17:06.

Ailure
Ailure
  • 5.306 berichten
  • 1 katten

#92 Geplaatst 19 juni 2014 - 18:38

Bekijk berichtlilymaya, op 19 juni 2014 - 17:06, zei:

Misschien eens denken aan de voeding! Ligt niet aan het grit hoor!! Whiskas is spijtig genoeg geen goede voeding! Dat ruik je ook  in  de bak! Whiskas zit vol met granen en er zit amper 4 percent vlees in. Katten zijn carnivoren, en hebben vlees nodig!
Hier op ks zijn al verschillende topics over goede voeding!
Ze krijgt nu Friskies Junior brokjes, maar ze had er gisteren niet echt veel van gegeten en het opvanggezin gaf Royal Canin

lilymaya
lilymaya
  • 7.323 berichten

#93 Geplaatst 19 juni 2014 - 18:54

Bekijk berichtAilure, op 19 juni 2014 - 18:38, zei:

Ze krijgt nu Friskies Junior brokjes, maar ze had er gisteren niet echt veel van gegeten en het opvanggezin gaf Royal Canin
friskies is zoals whiskas

Ailure
Ailure
  • 5.306 berichten
  • 1 katten

#94 Geplaatst 19 juni 2014 - 18:56

Bekijk berichtlilymaya, op 19 juni 2014 - 18:54, zei:

friskies is zoals whiskas
Wat kan ze dan best wel krijgen? En is dat duur?

lilymaya
lilymaya
  • 7.323 berichten

#95 Geplaatst 19 juni 2014 - 19:35

Orijen, acana, applaws taste of the wild enz. Ze eten er minder van! Is wel duurder!
Rauwvoer is het best, maar ik denk dat jij daar misschien niet  kan over beslissen, omdat je nog thuis woont!

Miss Nina
Miss Nina
  • 1.550 berichten
  • 2 katten

#96 Geplaatst 19 juni 2014 - 19:55

Op Zooplus.nl vind je veel soorten voer, de meeste veel beter dan Whiskas en consorten en vaak niet eens zo gek veel duurder. Je kan gewoon met overschrijving betalen als je geen kredietkaart hebt. Zeker de moeite waard om eens te bekijken.
"Humans: No fur, no paws, no tail. They run away from mice. They never get enough sleep. How can you help but love such an absurd animal?"
- Anonymous cat about humans

Ailure
Ailure
  • 5.306 berichten
  • 1 katten

#97 Geplaatst 23 juni 2014 - 21:02

Ik had een topic geopend voor tips ivm voeding en ik ben overgeschakeld naar Hill's. Heb het met Friskies gemengd, doe ik nog steeds. Ze heeft een dag of drie plattere stoelgang gehad maar dat is nu ook voorbij. Ze ging meermaals per dag naar de kattenbak voor de grote boodschap en dat is ook gedaan nu. En als ze wat doet stinkt het minder. Geslaagd dus :)

Voor de rest, deze foto's heb ik vandaag gemaakt toen ze beneden in de living was. Eens per dag komt ze even naar beneden om alles te verkennen. De hond is dan buiten dus daar hebben we geen last van.

DSC_0129.JPG DSC_0130.JPG DSC_0133.JPG DSC_0138.JPG DSC_0140.JPG DSC_0141.JPG DSC_0146.JPG DSC_0149.JPG DSC_0139.JPG

juleken
juleken
  • 7.238 berichten

#98 Geplaatst 23 juni 2014 - 21:15

Wat heeft ze toch een prachtig snoetje, om in te bijten! (figuurlijk he :p ) :loveshower: :loveshower:

Ailure
Ailure
  • 5.306 berichten
  • 1 katten

#99 Geplaatst 23 juni 2014 - 21:44

Ze is echt zo super lief ook :) Als ik op de laptop zit, lig ik altijd op bed met de laptop op schoot. Vaak gaat ze dan naast mij liggen of op mijn borst en kijkt ze mee naar wat ik doe. Als ze dan de muis ziet bewegen op het scherm of de letterkes die verschijnen terwijl ik typ probeert ze die te vangen met haar pootje :d Tis echt een knuffelaarke :)

juleken
juleken
  • 7.238 berichten

#100 Geplaatst 23 juni 2014 - 23:23

Da's zo tof he als ze graag komen knuffelen, onbeschrijfelijk dat gevoel.

Ailure
Ailure
  • 5.306 berichten
  • 1 katten

#101 Geplaatst 27 juni 2014 - 21:54

Over een goede twee weken (rond 12 juli) moet ik met Sienna voor de eerste keer naar mijn dierenarts. Ik weet nog dat ze zei tegen mij dat ik een zwartje of een rostje moest nemen toen ik haar vroeg waar ik best een kitten kon halen dusss oeps! :d
En dan laat ik meteen haar ook eens die sterilisatiewonde checken als die draadjes tegen dan nog niet weg zijn. Het ziet er mooi uit hoor, maar ik vind het zo vreemd hoe die draadjes kunnen oplossen als er aan de buitenkant een dikke 5 mm uitsteekt na het knoopje?

Voor de rest Sienna vandaag weer laten kennismaken met haar tuigje. Verloopt wel oke. Stom dat het nog te groot is maarja, ik wacht sowieso nog enkele maanden voor ik de stap naar de tuin neem. Dat kent ze goed zanne, als ik met het zakje Catisfactions snoepjes schud (doe ik van in het begin voor ik geef) dan laat ze alles vallen waar ze mee bezig is & komt ze af :d

Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Daarstraks ook even gestofzuigd met haar op kamer. Ze had wel bang, maar ze rende niet echt van de stofzuiger weg. Ze miauwde wel constant toen dat aanstond. Maar tis echt een brave.
Enige nadeel? Ze maakt me altijd HEEL erg vroeg wakker :d Uiteindelijk geef ik dan op & sta ik op en dan een half uurtje later gaat madam wel weer slapen he! En ze crost ook vaak de hele kamer door rond 12u - half 2 's nachts. Maar dat neem ik er graag bij, tis echt een schatje als ze daarna komt knuffelen :love3:

Bewerkt door Ailure, 27 juni 2014 - 21:56.

juleken
juleken
  • 7.238 berichten

#102 Geplaatst 27 juni 2014 - 22:51

Haha, ze heeft jou ook al goed getraind :)
Ik weet niet hoe het zit bij katten, maar ik had draadjes in mijn mond van een tand die getrokken was, en die gingen ook vanzelf weggaan. Die hingen toch ook een aantal mm los, en dat heeft een tijdje geduurd hoor, maar uiteindelijk zijn die er opeens vanzelf afgevallen.
Nu, qua sterilisatie bij katten, zoals ik al eerder gezegd had was Rachelleke langs de binnenkant genaaid, zodat ze niet aan de draadjes kon prutsen. Ik moet zeggen dat onze da dat heel mooi gedaan heeft, je zag gewoon een lijntje. Ik denk dat ik haar ga vragen om het bij onze nieuwe poezekes ook zo te doen, dan zal ik meer op mijn gemak zijn, want het zijn ontzettende speelvogels.

Wat ik me afvraag, waarom raadde jouw da jou een zwartje of een rosske aan? Was daar een reden voor of was dat gewoon haar persoonlijke voorkeur?

Ailure
Ailure
  • 5.306 berichten
  • 1 katten

#103 Geplaatst 27 juni 2014 - 23:31

Bekijk berichtjuleken, op 27 juni 2014 - 22:51, zei:

Haha, ze heeft jou ook al goed getraind :)
Ik weet niet hoe het zit bij katten, maar ik had draadjes in mijn mond van een tand die getrokken was, en die gingen ook vanzelf weggaan. Die hingen toch ook een aantal mm los, en dat heeft een tijdje geduurd hoor, maar uiteindelijk zijn die er opeens vanzelf afgevallen.
Nu, qua sterilisatie bij katten, zoals ik al eerder gezegd had was Rachelleke langs de binnenkant genaaid, zodat ze niet aan de draadjes kon prutsen. Ik moet zeggen dat onze da dat heel mooi gedaan heeft, je zag gewoon een lijntje. Ik denk dat ik haar ga vragen om het bij onze nieuwe poezekes ook zo te doen, dan zal ik meer op mijn gemak zijn, want het zijn ontzettende speelvogels.

Wat ik me afvraag, waarom raadde jouw da jou een zwartje of een rosske aan? Was daar een reden voor of was dat gewoon haar persoonlijke voorkeur?
Ja eigenlijk was aan de binnenkant wel beter geweest. Sienna's zusje Maya prutste daar constant aan en dat kwam los & voor de zekerheid heb ik daarom Sienna een paar dagen later pas kunnen halen. Dus ze liep rond met een gapende wond en de DA heeft die dan geniet. Ook dat weer los.. Die Maya is echt niet te doen. Sienna blijft er echt mooi vanaf. Tis een braveke he :)

Ik weet niet waarom de DA dat aanraadde. Ze zei dat nog snel tegen mij voordat ik de deur uitliep naar buiten na de consultatie met onze hond. Misschien omdat zij als de stakkertjes van de asielen worden gezien? Ik heb toch al gehoord dat zwarte katjes vaak zittenblijverkes zijn..

Bewerkt door Ailure, 27 juni 2014 - 23:31.

juleken
juleken
  • 7.238 berichten

#104 Geplaatst 27 juni 2014 - 23:41

Ja da's juist, nu je het zegt, zwartjes zouden minder populair zijn :(

Ik herinner me een artikel in de krant van een tijdje geleden ook, in Engeland werden er ik weet niet hoeveel zwarte katjes gedumpt, wegens niet "in". Als ik me niet vergis was daar dan de rage van rosse katjes. Onbegrijpelijk he.

Ge ziet het aan haar smoeltje hoor dat het een braveke is!

Ailure
Ailure
  • 5.306 berichten
  • 1 katten

#105 Geplaatst 15 juli 2014 - 20:39

Even nog een update... Gisteren ben ik naar de dierenarts geweest met mijne kleine Sienni voor haar 2de vaccinatie.

Ze is gezond verklaard! :cheer: De dierenarts zei ook meteen dat het wel echt een lieveke is. Ze pakte Sienna op om te checken op vlooien, en zij startte meteen met ronken :loveshower:
Haar ervaring bij de DA is dus niet slecht :d Ook toen ze het prikje in haar nek kreeg zei de DA nog dat ze kon piepen. Niks gebeurd! Zo'n lieve is ze :)
Ze is van tandjes aan het wisselen naar een volwassen gebit. Haar twee onderste kittentandjes zijn al weg.

Dus als alles goed gaat hoef ik volgend jaar in juli pas met haar terug te gaan :cheer:

Voor de rest lijken haar ogen te gaan veranderen naar de kleur groen. Het begon met een kleine groene schijn naast haar pupillen. Maar dat begint nu stevig uit te breiden heb ik de indruk. De mama heeft ook groene ogen, dus het kan. Het is dus nog even afwachten of mijn vermoedens kloppen :lachen:

Hier nog even een foto van de kleine dame :love:

Geplaatste afbeelding

Bewerkt door Ailure, 15 juli 2014 - 20:41.