Spring naar inhoud

- - - - -

stomer voor in de keuken

• Log in om te reageren
43 reacties op dit onderwerp
Armani
Armani
  • 14.240 berichten
  • 1 katten

#16 Geplaatst 10 juni 2014 - 10:30

Bekijk berichtEibhlin, op 10 juni 2014 - 10:28, zei:

Dat vind ik persoonlijk niet belangrijk.
ikke wel :p
(ik wist dat die reactie ging komen... :) )

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.209 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 10 juni 2014 - 10:35

:lachen:

Mijn ma heeft ook een stoomkoker gekocht onlangs, zal haar vanavond es vragen welk merk. En zij is er niet zo tevreden van. Zeer poreuze bakken waar je eten in moet. Het deksel was al na enkele x gebruiken kapot. Ze had deze aangeschaft omdat die 3 verdiepen had.

Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 14.240 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 10 juni 2014 - 10:38

ik ben daar zo content van hé.
mocht er iets aan zijn, ik koop mij direct een nieuwe omdat ik het zoveel gebruik.
Echt een aanrader!

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#19 Geplaatst 10 juni 2014 - 11:22

ja ik kan ook niet zonder stoomkoker, ik verheug me nu weeral op het koken vanavond :s
doorzichtigheid van de bakken vind ik ook niet echt belangrijk, de meeste zijn wel doorzichtig precies :p

@ Eibhlin: ja weet het mij eens te zeggen, dat ik toch die niet aanschaf hé ;)

Kvind precies ook niet zo makkelijk reviews, of tis op de sites waar je ze kan bestellen, maar iedereen is daar altijd content over alles. Kwil zo iets onafhankelijks ofzo
(jaja ik ben moeilijk :p)

Geplaatste afbeelding

Hilke
Hilke
  • 509 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 10 juni 2014 - 11:53

http://www.kieskeuri...oker_stoomkoker
Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 14.240 berichten
  • 1 katten

#21 Geplaatst 10 juni 2014 - 12:48

Bekijk berichtMarieDufoor, op 10 juni 2014 - 11:22, zei:

doorzichtigheid van de bakken vind ik ook niet echt belangrijk, de meeste zijn wel doorzichtig precies :p
en toch is dit wel van belang...
Er komt een moment dat je iets wilt stomen en het tegelijk in de gaten wilt houden hoe het stomen verloopt.
Bijvoorbeeld : bij zalm heb ik dat. Ik wil ervoor zorgen dat de zalm niet te 'ver' gaart.
Bij mijn quinoa in het stoommandje heb ik dat ook.  De quinoa (of rijst) is klaar wanneer het vocht volledig is opgenomen.
Op die manier kan je dat beter opvolgen.

Je moet je stoomkokertje al een tijdje in gebruik hebben om echt van alle voedingswaren heel goed te weten hoelang het erin moet.
Het is pas door veel te gebruiken dat je dat beter en beter kan beginnen inschatten.

Als je iets in de gaten wilt houden is het makkelijk dat de manden doorzichtig zijn.
Zijn ze dat niet,....dat zal je zeker geneigd zijn om eens te gaan piepen bij wijze van controle.
Als je dan een mandje moet openen moet je heel voorzichtig zijn want de stoom is gloeiend heet en je kan je daaraan verbranden.

Dus : voor mij zeker doorzichtige manden.
Ik wil alles onder controle hebben zeker :catscratchhead

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.209 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 10 juni 2014 - 14:29

Ik vraag me wel af of die doorzichtige bakken dan even stevig zijn als de andere. Die van mn ma is doorzichtig en als je de plastiek kwaliteit vergelijkt zie je wel veel verschil.

Ondertussen effe gevraagd en die is van het merk Seb, zij heeft de vitasaveur.
images.jpg

Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 14.240 berichten
  • 1 katten

#23 Geplaatst 10 juni 2014 - 15:01

Bekijk berichtEibhlin, op 10 juni 2014 - 14:29, zei:

Ik vraag me wel af of die doorzichtige bakken dan even stevig zijn als de andere. Die van mn ma is doorzichtig en als je de plastiek kwaliteit vergelijkt zie je wel veel verschil.
Niks mis mee.
Stevig.

Mogen ook in de vaatwas.
Dat doe ik niet altijd maar is wel al voorgevallen.
Ook het onderdeel waar het stoomvocht in opgevangen wordt mag in de vaatwas en dat gaat heel goed.

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.227 berichten

#24 Geplaatst 10 juni 2014 - 16:14

Bekijk berichtEibhlin, op 09 juni 2014 - 19:33, zei:

Ik heb een braun stomkoker met 2 verdiepen. Ik ben daar heeeeeel tevreden over en die gaat al lang mee. Hij was nog van mijn ma en kreeg die mee toen ik alleen ging wonen. Die doet het hier ondertussen ook al 7 jaar.

http://www.vandenbor...pot/braun-fs-20

Ik heb het zelf ook niet op microgolfovens. Bij de mijne zat er ook een schaal om te stomen maar blijkt niet zo gezond om je eten in zo iets te maken.

Ik heb ook de Braun, volgens mij heb ik hem ongeveer 11 jaar. Ik gebruik hem praktisch elke dag en zou geen andere willen

Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#25 Geplaatst 10 juni 2014 - 17:14

toch vreemd dat iedereen daar zo lang mee kan doen en ik met de miserie zit... :louche:
tzal dus duidelijk aan mij liggen... :mrgreen:

Mijn voorkeur gaat uit naar deze:
http://www.bol.com/n...00000008841727/
hierin kan je kruiden laten meestomen

of deze:
http://www.bol.com/n...00000011035808/
ik denk dat deze starttijd uitstel heeft, dat miste ik wel bij onze huidige stomer en hij houdt warm
en volgens mij zitten daar zo'n desertpotjes bij :d

eigenlijk wil ik de combinatie van de 2, om het weer extra moeilijk te maken :engel:
maar die heb ik precies nog niet gevonden...

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#26 Geplaatst 10 juni 2014 - 22:19

http://www.bol.com/n...00000011035808/ : die lijkt heel goed op den dienen dat wij hebben, hij ziet er eigenlijk identiek t zelfde uit maar de onze is dan van seb, bij ons zitten er inderdaad zo potjes bij en hij heeft inderdaad startuitstel

Bewerkt door lathyrus, 10 juni 2014 - 22:20.

Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#27 Geplaatst 12 juni 2014 - 08:36

Bekijk berichtlathyrus, op 10 juni 2014 - 22:19, zei:

http://www.bol.com/n...00000011035808/ : die lijkt heel goed op den dienen dat wij hebben, hij ziet er eigenlijk identiek t zelfde uit maar de onze is dan van seb, bij ons zitten er inderdaad zo potjes bij en hij heeft inderdaad startuitstel

en gebruik jij dat vaak die startuitstel?
Ik kan me wel inbeelden dat dit handig is...

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#28 Geplaatst 12 juni 2014 - 10:03

Bekijk berichtMarieDufoor, op 12 juni 2014 - 08:36, zei:

en gebruik jij dat vaak die startuitstel?
Ik kan me wel inbeelden dat dit handig is...

we hebben dat ene keer gebruikt om het eens uit te proberen maar voor de rest nog niet gebruikt omdat het nog niet nodig is geweest
k Vind het wel handig dat we die optie hebben
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.209 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 12 juni 2014 - 10:25

Ik zou dat zelf niet gebruiken eigenlijk. Je staat toch aan de keuken als je eten maakt en de stomer staat bij jou. Meestal moet het eten in de stomer zelfs het langst stomen. Je kan het misschien enkel gebruiken als vb je vlees een uur de oven in moet en je rijst 40min ofzo. Maar dan nog kan je simpel toch gewoon de knop gaan aan zetten. Niemand stoomt eten terwijl je niet thuis bent toch. Ik denk dat je daar gewoon meer voor betaald terwijl het misschien amper gebruikt word.
Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#30 Geplaatst 12 juni 2014 - 10:44

Ik doe dat wel hoor, kan echt geen kwaad, da's niet zoals een oven vind ik.
Bvb: ik ga 2a3keer per week zwemmen, maar wel altijd na het werk en voor het avondeten.
Als ik bvb mijn aardappelen of groenten in de stomer kan steken voor ik vertrek en ze net klaar kan hebben als ik thuis kom zodat ik onmiddellijk kan eten, dan is dat voor mij een groot gemak.
Dan kunnen we vroeger eten, en geloof me, da's dan nog laat genoeg...
Nu moest ik telkens nog aan het eten beginnen als ik thuis kwam. En je kan je gestoomd eten ook niet altijd laten staan tot je thuis komt...
Maar ik zet mijn stomer regelmatig op terwijl ik even weg ben, hangt er van af wat erin steekt en hoe lang ik weg ben...
Heb daar nog nooit iets mee voorgehad.

Enfin, startuitstel is voor mij wel geen prioriteit

Geplaatste afbeelding