Spring naar inhoud

- - - - -

stomer voor in de keuken

• Log in om te reageren
43 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.215 berichten
  • 3 katten

#31 Geplaatst 12 juni 2014 - 11:41

Ik vertrouw persoonlijk geen enkel elektrisch apparaat als ik niet thuis ben. Je moet maar es kortsluiting krijgen of iets dat begint te branden.
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#32 Geplaatst 12 juni 2014 - 12:48

Bekijk berichtEibhlin, op 12 juni 2014 - 10:25, zei:

Ik zou dat zelf niet gebruiken eigenlijk. Je staat toch aan de keuken als je eten maakt en de stomer staat bij jou. Meestal moet het eten in de stomer zelfs het langst stomen. Je kan het misschien enkel gebruiken als vb je vlees een uur de oven in moet en je rijst 40min ofzo. Maar dan nog kan je simpel toch gewoon de knop gaan aan zetten. Niemand stoomt eten terwijl je niet thuis bent toch. Ik denk dat je daar gewoon meer voor betaald terwijl het misschien amper gebruikt word.

ik vind dat wel handig die optie omdat ik een grote vergeetkous ben
En stel dat ik iets in de oven steek dat langer moet braden dan t geen in de stomer zit dan kan ik t geen dat in de oven moet in de oven steken en kan ik direct de stomer instellen ook dat hij op een bepaald moment gaat aanslaan en dan t alarm zetten dat op de frigo hangt op t uur dat het allemaal dan gereed zou zijn en ik het moet uit de oven halen en de stomer zou moeten afzetten en ik heb er voordien geen kijken meer naar en ik moet er niet aan denken
Of als er vlees in de pan of in een test wordt bereid en je moet ook nog in een sauspan staan roeren omdat je saus aan t maken bent dan kan je alles tegelijkertijd goed timen en terwijl je met die twee andere dingen bezig bent moet je niet meer denken aan die stomer en dat je nog op t knopke moet drukken om het aan te zetten, het slaat vanzelf aan, ik zou durven vergeten om in alle drukte de stomer aan te zetten op t juiste tijdstip...
Persoonlijk zou ik de stomer ook niet laten aanslaan als ik niet thuis ben, dat vertrouw ik ook niet dat er een elektrisch apparaat aanstaat en bezig is terwijl ik er niet ben, ook omwille van mogelijke kortsluiting of oververhitting
Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#33 Geplaatst 12 juni 2014 - 13:20

maar er zit tegenwoordig wel droogkookbeveiliging op alle toestellen, dus ik denk niet dat die rap oververhitten.
Wat de kortsluiting betreft: heb ik nu 2 x meegemaakt met mijn stoomkoker en dat schakelt gewoon de hoofdschakelaar uit, that's it. Daar is volgens mij niets gevaarlijks aan.

Laten jullie dan nooit eens wasmachine, vaatwas of droogkast draaien als jullie weg zijn????
Dat doe ik toch wel regelmatig eigenlijk.

Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.215 berichten
  • 3 katten

#34 Geplaatst 12 juni 2014 - 13:34

Nee die draaien enkel als ik thuis ben en in het weekend (daltarief). Ik durf ze soms 's avond doen draaien als ik ga slapen maar dan ben ik ook thuis. Een vriend van me heeft onlangs bijna brand gehad door een wasmachine die ontploft is in zn berging.
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#35 Geplaatst 12 juni 2014 - 13:45

ik laat ook nooit de vaatwas of wasmachine of gelijk welk toestel dan ook draaien als er niet iemand thuis aanwezig is
Vroeger durfde ik dat ook niet te laten draaien als we gingen slapen maar aangezien we nu een meter hebben met nachttarief is t nogal stom om het dan s nachts niet  te laten draaien en dat doen we nu wel
t Kan zijn dat ik misschien te voorzichtig ben maar better safe then sorry denk ik dan
Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.227 berichten

#36 Geplaatst 12 juni 2014 - 18:17

Bekijk berichtMarieDufoor, op 12 juni 2014 - 13:20, zei:

maar er zit tegenwoordig wel droogkookbeveiliging op alle toestellen, dus ik denk niet dat die rap oververhitten.
Wat de kortsluiting betreft: heb ik nu 2 x meegemaakt met mijn stoomkoker en dat schakelt gewoon de hoofdschakelaar uit, that's it. Daar is volgens mij niets gevaarlijks aan.

Laten jullie dan nooit eens wasmachine, vaatwas of droogkast draaien als jullie weg zijn????
Dat doe ik toch wel regelmatig eigenlijk.

Ik laat niks opstaan wanneer ik niet thuis ben, nog niet zo lang geleden is er een kennis haar huis afgebrand door een toestel. Toen ze thuis kwam zag ze haar huis in vuur en vlam staan, haar hondje is er ingebleven. :( Dit wil ik niet meemaken

Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#37 Geplaatst 12 juni 2014 - 18:45

oei amai :o
Dan ga ik dat toch ook niet meer doen.

stoomkoker aangekocht trouwens
Het is deze geworden: http://www.philips.c...-hd9125_01/prd/
Hij is al iets ouder volgens mij maar kan bijna evenveel als de andere.

ben benieuwd :)

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#38 Geplaatst 13 juni 2014 - 00:11

veel plezier toegewenst met je nieuwe aanwinst, hopelijk houdt hij het nu wat langer uit dan je vorige stomers
Geplaatste afbeelding

Karianne
Karianne
  • 4.634 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 29 mei 2015 - 16:35

Bekijk berichtlathyrus, op 09 juni 2014 - 13:25, zei:

wij hebben een stoomkoker van SEB met drie niveau's, we zijn er tevreden van maar we gebruiken hem niet alle dagen dus ik weet niet of je daar iets aan hebt

kunde gij mij is les geven , ik heb ook ene en ik snap er niks van :d

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.227 berichten

#40 Geplaatst 29 mei 2015 - 16:50

Bekijk berichtKarianne, op 29 mei 2015 - 16:35, zei:

Je gooit er gewoon je aardappelen of groeten in en in het onderste bakje water, dan zet je de timer op het aantal min en wanneer je een signaal krijgt is het tijd om te kruiden en af te werken. Ik vind die dingen heel handig

Geplaatste afbeelding

Karianne
Karianne
  • 4.634 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 29 mei 2015 - 17:08

Bekijk berichtInge91, op 29 mei 2015 - 16:50, zei:

Je gooit er gewoon je aardappelen of groeten in en in het onderste bakje water, dan zet je de timer op het aantal min en wanneer je een signaal krijgt is het tijd om te kruiden en af te werken. Ik vind die dingen heel handig

maar ik heb eentje met drie mandjes , kan ik dan aardapplene vis en groenten in 1 keer doen?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.215 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 29 mei 2015 - 17:21

Bekijk berichtKarianne, op 29 mei 2015 - 17:08, zei:

maar ik heb eentje met drie mandjes , kan ik dan aardapplene vis en groenten in 1 keer doen?
Tuurlijk, gewoon boven elkaar stapelen. Juist zien dat u volste mand niet onderaan zit. De stoom moet wel kunnen passeren.
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#43 Geplaatst 30 mei 2015 - 02:13

Bekijk berichtKarianne, op 29 mei 2015 - 16:35, zei:

wel ik moet bekennen dat ik hem zelf nog nooit in gang gestoken heb, halven trouwboek kookt, ik kan dat niet meer, maar t lijkt me toch niet moeilijk te zijn, dat is toch gewoon t onderste bakje opvullen met water denk ik en dan je groenten of vis of aardappelen of weet ik veel wat in de stoombakjes leggen en dan t ding aanzetten en de timer instellen en zijn werk laten doen

volgens mij wel ja, ik weet alleen niet wat er in t bovenste mandje moet, ik veronderstel dat vanboven je aardappelen moeten liggen en in t middenste mandje je groenten en in t onderste mandje je vis (dan kan er niks van de vis druipen op je aardappelen of groenten)
Zit er geen boekje bij je stoomkoker en staat dat er niet in?
Wij eten geen vis dus dat is hier nog niet gemaakt maar halven trouwboek maakt wel tegelijkertijd groenten en aardappelen klaar in de stomer

wat ik eigenlijk niet weet is t volgende: moet je kruiden voor of na het stomen?

Bewerkt door lathyrus, 30 mei 2015 - 02:12.

Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.227 berichten

#44 Geplaatst 30 mei 2015 - 11:14

Ik doe het na het stomen. De aardappelen daar doe ik niks op ook geen zout. De groenten daar stoof ik achteraf een ajuintje bij of doe er kruiden op

Groenten en aardappelen doe ik boven elkaar maar vis doe ik toch apart, die stoom ik er voor of maak ik in de oven, ik weet niet of het anders niet allemaal naar vis smaakt

Geplaatste afbeelding