Spring naar inhoud

- - - - -

hoe reageert jou poes als ze gaat bevallen?

• Log in om te reageren
48 reacties op dit onderwerp
smully
smully
  • 49 berichten

#1 Geplaatst 15 juni 2014 - 23:37

ik denk na over een nestje kittens.  vooral omdat ik het heel graag van dichtbepij mee wil maken. maar hoe ze zwanger word en dat ze 9 weken zwanger is zover ben ik al hihi. weet ook dat ze een bloed test moet doen voor bepaakde ziektes. maar dan? heb een heel lief maine coon poesje smully en kan ik 2 kittens zelf houden als de andere een nieuw huisje krijgen?  of jaagt Smully ze uit eindelijk weer weg? en wat moet je echt doen bij een bevalling? weet dat een pers niet zelf de navelstreng kan bijten, lekker veel vragen voor de fokkers op de site pootje van smully

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 15 juni 2014 - 23:41

O help....

Heeft je maine coon een stamboom en heb je het akkoord van de fokker om ermee te fokken?

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Freya13
Freya13
  • 348 berichten

#3 Geplaatst 16 juni 2014 - 07:41

Als je een nestje kittens wil zien opgroeien, geef je op als opvanggezin voor een kattenopvang. Ik zie hier Kattenopvang Waasland, verder is er nog Kat zoekt Thuis, Kat de Goede Hoop en nog zo veel meer. Die mensen zitten te springen om opvanggezinnen!! Zet alsjeblieft niet nog meer kittens op de wereld!

smully
smully
  • 49 berichten

#4 Geplaatst 16 juni 2014 - 08:39

Ik beb wel een stamboom maar geen akkoord van een fokker. Kan ik niet samen met een fokker of catery het doen? Zij is echt super lief en heel mooi. Zou ze heel graag van haar krijgen.   :miauw: zal goed zorgen dat de andere kittens een goed huisje krijgen. Beloof ik. Laat ze chippen enten en de afspraak van sterrielisere.  Castreren zal ik met 12 weken ook laten doen. Wil alleen graag hulp.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#5 Geplaatst 16 juni 2014 - 08:52

Je moet je kat laten testen op aids en leucose, ook moet ze getest worden op erfelijke ziekten via echo en DNA.
Dan ben je al een paar 100 € armer en ben je nog niet eens begonnen.

Dan moet je kijken aan welke eigenschappen je kat beantwoord en ervoor zorgen dat je een kater vindt die de minpunten van je kat aanvult

Geplaatste afbeelding

smully
smully
  • 49 berichten

#6 Geplaatst 16 juni 2014 - 09:23

Oke die 100 heb ik er wel voor over. Maar de minpunten begrijp ik niet? En belangrijkste jaagt moeder de kittens weg? Wil 2 poesjes (meisjes) houden. En huis tuin keuken model van de buurvrouw heeft die kittens weg gejaagd hebben nog heel lang gezocht.  En die had er maar 1 gehouden.  Sorry voor de nog onhandigeid.  Daar groei ik hopelijk ook in mee :catattackball

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#7 Geplaatst 16 juni 2014 - 09:30

Ik raad je aan het handboek katten fokken van Esther Verhoef te lezen.

handboek.jpg

Daarin staan alles goed uitgelegd, ook alles wat er bij komt kijken qua testen, problemen met vruchtbaarheid, zwangerschap, bevalling en alle mogelijke scenario's.

Het is zeker geen roman, je leest  bij momenten een thriller, want er kan echt wel enorm veel mislopen. Maar dan weet je ook wat je eventueel allemaal te wachten kan staan en of je dit aankan.

Bewerkt door hilleke, 16 juni 2014 - 10:35.

smully
smully
  • 49 berichten

#8 Geplaatst 16 juni 2014 - 09:36

Ik zal kijken of de bieb hem heeft anders ga ik hem bestellen.  Hoeveel kan er dan mis gaan met smully? Ik zou echt nooit haar iets verkeerds over laten komen ik hou daar teveel voor van haar.   :catrollover

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#9 Geplaatst 16 juni 2014 - 09:38

De kittens zijn te groot en komen vast te zitten, waardoor ze een keizersnede moet krijgen of erger nog... overlijdt.
Ze geeft geen melk en je kan 4 weken aan een stuk elke 2 u de fles geven.
De combinatie met de kater is mislukt en ze krijgt een miskraam, baarmoederontsteking of misvormde kittens.

Is maar een greep uit de dingen die we hier al zien passeren hebben

Geplaatste afbeelding

smully
smully
  • 49 berichten

#10 Geplaatst 16 juni 2014 - 09:48

Ik ga voor een maine coon fokker in de buurt heel lief vragen of ik vaak mag komen kijken en of ik de mama een keer mag voelen zachtjes natuurlijk haha toch bedankt. De miskraam klinkt het mildste en dat is al heeeeeel erg.

Hoe vind ik een fokker in de buurt???

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#11 Geplaatst 16 juni 2014 - 09:50

ik ben als beginnende fokker al meer dan 1000€ kwijt en heb nog geen kitten hier rondlopen... dus alle directe kosten moeten nog komen.
Weet je de sterke punten van je poes? Weet je bij welke fokker je terecht kan als je problemen hebt?
Een nestje fokken moet je heel bewust doen en niet zomaar ik wil een nestje...

smully
smully
  • 49 berichten

#12 Geplaatst 16 juni 2014 - 09:59

Wil geen fokker worden.  Hoe kom je bij 1000 euro als ik vragen mag? Weet de de echo en de bloed onder zoeken. De echo weet ik niet maar bloed ondsrzoek kost hier 45,- per onderzoek.  Zijn er 3 de dek kater weet ik ook niet.  Maar zie er van af. Ik wil smully niet kwijt ben zo een angst haas die geen risico durft te lopen. Evyke81 heeft me er beetje van af laten zien. Ik heb maar een poes of ja nog maar 1

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#13 Geplaatst 16 juni 2014 - 10:13

registratie als cattery: 15€
DNA onderzoek: 240€ (kleuren + genetische afwijkingen)
ECHO: 78€
FIV+FeLV: 69€
Materiaal om werpkist te maken: 125€ (zelf gemaakt anders wss nog een pak duurder)
Bevallingsbenodigdheden (papflesjes, sonde, slijmzuiger, melkpoeder,...): 155€
Dekgeld: 350€

ik ben wss nog een pak andere dingen vergeten dus zal wel al aan meer zitten dan dat...

smully
smully
  • 49 berichten

#14 Geplaatst 16 juni 2014 - 10:28

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 16 juni 2014 - 10:13, zei:

registratie als cattery: 15€
DNA onderzoek: 240€ (kleuren + genetische afwijkingen)
ECHO: 78€
FIV+FeLV: 69€
Materiaal om werpkist te maken: 125€ (zelf gemaakt anders wss nog een pak duurder)
Bevallingsbenodigdheden (papflesjes, sonde, slijmzuiger, melkpoeder,...): 155€
Dekgeld: 350€

ik ben wss nog een pak andere dingen vergeten dus zal wel al aan meer zitten dan dat...
  dat is wel veel grote doos met doeken had ik wel gebruikt. Dna had ik ook als bloed onderzoekje gedacht. werkt u toevallig ook met ras maine coon? Hoop dat je hele goede fokker mag worden. Verklaart wel dat smully 900 koste. Ik was verlieft maar vond echt belachelijk veel. Liefde maakt blind whahaha en arm in dit geval. Maar zei is het dubbel en dwars waard. Ik kies sel voor een erbij en over jaartje weer dan kom ik ook op 3  :jump: toch hoop ik dat ik iemand zo ver krijg dat ik mag komen kijken terwijl ze nog zwanger is.   :cattailwag

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#15 Geplaatst 16 juni 2014 - 10:35

nee met Brits korthaar, maar testen voor Maine Coon zijn eigenlijk nog iets meer ook, omdat je daar ook HCM kan testen op DNA.
niemand begrijpt ons wanneer we zeggen dat we als fokkers weinig of geen winst maken op onze nestjes... maar het is gewoon zo (toch als je verantwoord fokt)