Spring naar inhoud

- - - - -

Bo, Cecile en Sam!

• Log in om te reageren
323 reacties op dit onderwerp
MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 23 juni 2014 - 21:49

Bekijk berichtJoske123, op 23 juni 2014 - 21:46, zei:

Inderdaad, ik moest je op de hoogte hebben gehouden ;) Jij bent de meter van Sammeke Buttercup, ik vind die naam heel goed bij hem passen ;) (alhoewel slagroompotje meer bij hem past, maar mss lust hij ook wel boter :) )

Geen probleem hoor Kathy je hebt het waarschijnlijk heel druk :) ik had het gewoon toevallig gezien en is leuk dat ze bij iemand van ks zit :d

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 23 juni 2014 - 21:59

Bekijk berichtJoske123, op 23 juni 2014 - 21:46, zei:

Inderdaad, ik moest je op de hoogte hebben gehouden ;) Jij bent de meter van Sammeke Buttercup, ik vind die naam heel goed bij hem passen ;) (alhoewel slagroompotje meer bij hem past, maar mss lust hij ook wel boter :) )

Ook voor jou een dikke profciat, Joske123....dankzij jullie fantastische en liefdevolle zorgen hebben deze lieverdjes nu hun gouden mandje gevonden :duim: :heart:
Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#18 Geplaatst 23 juni 2014 - 22:35

Bekijk berichtMauro, op 23 juni 2014 - 21:59, zei:

Ook voor jou een dikke profciat, Joske123....dankzij jullie fantastische en liefdevolle zorgen hebben deze lieverdjes nu hun gouden mandje gevonden :duim: :heart:
Dank je ... maar zonder lieve mensen die hen willen adopteren zouden we ook nergens staan hé

spirou2007
spirou2007
  • 3.948 berichten
  • 5 katten

#19 Geplaatst 23 juni 2014 - 23:00

Bekijk berichtjuleken, op 23 juni 2014 - 21:13, zei:

Ah, blij dat ik van iemand hoor die ook drie kittens in één keer had :) Tja, 't is direct nogal veel he. Maar we konden Sammeke er echt niet van tussen laten, zo tof dat ze niet gescheiden zijn nu.

PROFICIAT :dancer: :cheer: , tof dat ze alle 3 samen mogen blijven, zo gaan ze gelukkig zijn van de eerste dag, toffff  :flower:
en 't zijn ook nog hele schone katjes!! :loveshower:

Bewerkt door spirou2007, 23 juni 2014 - 23:01.

:) :)

spirou2007
spirou2007
  • 3.948 berichten
  • 5 katten

#20 Geplaatst 23 juni 2014 - 23:07

Bekijk berichtJoske123, op 23 juni 2014 - 21:17, zei:

Ik ben blij dat die zich zo goed voelen van het eerste moment. Maar dat is natuurlijk ook het voordeel als je met je zussen mag verhuizen. ;)

Het zijn 3 echte lieve boelekes ....

Ook voor jou Joske, proficiat en respect om zo goed voor de kittentjes te zorgen! :flower:
:) :)

juleken
juleken
  • 7.139 berichten

#21 Geplaatst 23 juni 2014 - 23:12

Bekijk berichtAilure, op 23 juni 2014 - 20:54, zei:

Houden ze alle drie hun namen trouwens?

Awel, da's een ander verhaal. Ze houden hun naampjes, maar Bo wordt Cecile en vice versa. Bo klinkt donkerder en Cecile lichter, vandaar. We hadden dat vroeger met Yvonne en Yvette ook. De eerste weken heette Yvette, het grijzeke, oorspronkelijk Yvonne, en Yvonne, het zwartje, heette Yvette. Maar heel raar, wij allebei voelden het uiteindelijk anders aan, dus hebben we hun namen ook verwisseld. Ik heb ook de indruk dat ze nog niet echt reageren op hun naampjes, dus ik denk dat dat voor hen wel zal lukken.

Bekijk berichtlilymaya, op 23 juni 2014 - 21:25, zei:

Nee, dat niet onze kat was een aantal maanden daarvoor gestorven!
Maar uiteindelijk viel dat wel goed mee hoor! Voor rachelleke zal het natuurlijk wennen worden met zo'n 3 rakkertjes er bij!
Wij  zijn toen 2 zusjes gaan halen en op een andere plaats nog eentje dat toevallig op dezelfde dag geboren was! Die zijn vlug aan mekaar gewend geraakt hoor.

En een jaar later is nummer 4 gekomen, dat was iets moeilijker maar ze is wel aanvaard.
Soms krijgt ze wel eens een mep, maar ze is ook zo wild he!

Fijn om te horen dat ze daar met hun viertjes toch overeen komen :) :)

Bekijk berichtMauro, op 23 juni 2014 - 21:34, zei:

Super te lezen dat alles zo goed verlopen is, Juleken :loveshower:

En inderdaad...wat een schatjes !! :love:

Ze zijn precies echt direct al helemaal op hun gemakje :duim: :love:

En nu duimen we volop dat straks ook alles heel vlot verloopt met de kennismaking met Rachelleke :heart:

En ocharme...haar pootje :( Maar goed te lezen dat ze al terug aan het spelen is :)

Geniet van je 4 lieverdjes ! :loveshower:

Bedankt! Nu is het aftellen naar die van jou he ;)

Bekijk berichtMayaBlue, op 23 juni 2014 - 21:39, zei:

Och zie mijn metekindje ik ben zo blij dat ze bij jullie een gouden mandje heeft gevonden :d en dan nog met twee andere katjes van bij Kathy :) Ik zal dit topic blijven volgen voor fotootjes van Sammeke

Aha, jij bent diegene die gaat zorgen voor de suikerbonen :p ;) Maak je geen zorgen, je metekindje is in goeie handen :)

Sammeke buttercup, tof! Vanaf nu heeft dat protje al een koosnaampje :heart:

Bekijk berichtspirou2007, op 23 juni 2014 - 23:00, zei:

PROFICIAT :dancer: :cheer: , tof dat ze alle 3 samen mogen blijven, zo gaan ze gelukkig zijn van de eerste dag, toffff  :flower:
en 't zijn ook nog hele schone katjes!! :loveshower:

Ja he, we zijn er nu al verliefd op :heart:

Bekijk berichtspirou2007, op 23 juni 2014 - 23:07, zei:

Ook voor jou Joske, proficiat en respect om zo goed voor de kittentjes te zorgen! :flower:

x2!

juleken
juleken
  • 7.139 berichten

#22 Geplaatst 23 juni 2014 - 23:26

Ze zijn al een ganse avond altijd met tussenpozen aan het spelen, en dan weer aan het dutten. Ze zijn echt heel speels en nieuwsgierig. Heb het bakje met water al mogen opvegen, de wildebrassen. Ook hebben we al plasjes en een paar mooie stevige drolletjes in de kattenbak gevonden, super dus! Rachelleke (oké, vanaf nu twee ll'en :p ) is echt benieuwd naar wat er zich achter die deur afspeelt. We zaten daarstraks efkes in de zetel, speciaal voor madam, dat we toch tijd voor haar wilden maken, maar ze ging gewoon naar de keuken en zat stilletjes aan de deur van de berging te kijken, ook al was het op dat ogenblik stil bij Bo en co. Ik heb dan een paar kattensnoepjes bij haar gelegd, kwestie van positieve associatie. Ik weet niet, haar kunnen we niet goed oppakken natuurlijk, maar misschien dat we morgen de kittens eens in onze armen nemen en haar van ver eens tonen? En dan nadien direct weer een snoepje geven? Gewoon efkes tonen, en dan weer in de berging, of zou dat te vroeg zijn? Ik hoop in alle geval dat ze niet te lang in de berging moeten zitten, want het begint al een beetje muf te ruiken ginder :oops: En ons raam op kip zetten doen we niet, veel te gevaarlijk voor die kleine monstertjes. Zal heel blij zijn als ze gewoon bij ons in huis kunnen rondcrossen :jump:

Oh ja, en nog vergeten te zeggen, wanneer ik vanavond (voor de zoveelste keer) naar de berging ging begon Cecile (voorheen dus Bo, maw de lichtste) echt mijn aandacht op te eisen. Was aan het miauwen en riep echt op mij. Ze heeft wel een hees stemmeke, maar misschien is dat omdat ze nog zo kleintjes is? Wanneer ik met mijn gezicht bij haar ging kreeg ik kopjes :loveshower:
Bo en Cecile zijn enorme spinnerkes, niet te doen! Sammeke spint niet echt tot hier toe maar is ook o zo lief.

Ailure
Ailure
  • 5.264 berichten
  • 1 katten

#23 Geplaatst 23 juni 2014 - 23:42

Bekijk berichtjuleken, op 23 juni 2014 - 23:26, zei:

Ze zijn al een ganse avond altijd met tussenpozen aan het spelen, en dan weer aan het dutten. Ze zijn echt heel speels en nieuwsgierig. Heb het bakje met water al mogen opvegen, de wildebrassen. Ook hebben we al plasjes en een paar mooie stevige drolletjes in de kattenbak gevonden, super dus! Rachelleke (oké, vanaf nu twee ll'en :p ) is echt benieuwd naar wat er zich achter die deur afspeelt. We zaten daarstraks efkes in de zetel, speciaal voor madam, dat we toch tijd voor haar wilden maken, maar ze ging gewoon naar de keuken en zat stilletjes aan de deur van de berging te kijken, ook al was het op dat ogenblik stil bij Bo en co. Ik heb dan een paar kattensnoepjes bij haar gelegd, kwestie van positieve associatie. Ik weet niet, haar kunnen we niet goed oppakken natuurlijk, maar misschien dat we morgen de kittens eens in onze armen nemen en haar van ver eens tonen? En dan nadien direct weer een snoepje geven? Gewoon efkes tonen, en dan weer in de berging, of zou dat te vroeg zijn? Ik hoop in alle geval dat ze niet te lang in de berging moeten zitten, want het begint al een beetje muf te ruiken ginder :oops: En ons raam op kip zetten doen we niet, veel te gevaarlijk voor die kleine monstertjes. Zal heel blij zijn als ze gewoon bij ons in huis kunnen rondcrossen :jump:

Oh ja, en nog vergeten te zeggen, wanneer ik vanavond (voor de zoveelste keer) naar de berging ging begon Cecile (voorheen dus Bo, maw de lichtste) echt mijn aandacht op te eisen. Was aan het miauwen en riep echt op mij. Ze heeft wel een hees stemmeke, maar misschien is dat omdat ze nog zo kleintjes is? Wanneer ik met mijn gezicht bij haar ging kreeg ik kopjes :loveshower:
Bo en Cecile zijn enorme spinnerkes, niet te doen! Sammeke spint niet echt tot hier toe maar is ook o zo lief.
Wat zijn ze lief! :) Misschien moet Sammeke wat meer loskomen voor ze spint. Sienna heeft ook een moteurreke zanne amai :p Of ik nu eten pak voor mijzelf of voor haar, ze gaat meteen spinnen :) Als mijne Sienna miauwt is dat eigenlijk meer een klein piepje :d En voordat ze miauwt zo'n purr-geluidje gelijk een mamapoes altijd maakt als ze bij haar kittens ligt :d

Maar ze rennen altijd zo voor uw voeten he, vannemorgend was ik op haar pootje gaan staan :( Janken dat ze deed, pff voelde mij echt slecht van :(

juleken
juleken
  • 7.139 berichten

#24 Geplaatst 23 juni 2014 - 23:51

Ja daar kan een mens zich slecht bij voelen, ik heb dat bij ieder van onze katten al weleens meegemaakt. En Yvonne dat was dan nog zo een dramaqueen ook, die liep dikwijls voor en tussen mijn voeten en begon dan plots ook te janken, zonder dat ik haar aanraakte, dat was iedere keer verschieten zenne.

Cecileke klonk echt wel hees, dus zal het een beetje in het oog houden. Oh ik vind dat zo lief als ze zo een prrrr geluidje maken, Yvette die deed dat heel veel. Sienna lijkt me ook echt zo een tof beestje, jullie hebben het met mekaar getroffen!

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.884 berichten
  • 1 katten

#25 Geplaatst 24 juni 2014 - 08:49

Ah eindelijk zijn ze bij je.
Alvast veel plezier met hen.

Ik vermoed dat Rachelleke snel aan hen zal wennen. Ze is ook nog een jong ding zelf hè. Misschien moet je hen inderdaad eens laten zien of snuffelen. Heb er geen ervaring met.
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#26 Geplaatst 24 juni 2014 - 10:07

wat een mooie scheetjes :loveshower:
Ik hoop dat Rachelleke heel snel aan hen went en omgekeerd natuurlijk ook
Heel veel plezier toegewenst met de nieuwe familieleden !
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#27 Geplaatst 24 juni 2014 - 14:13

Ik hoop dat Rachelleke snel went en ze met open pootjes ontvangt! Ik zou misschien eerst geuren uitwisselen vooraleer ze onmiddellijk van in de verte te tonen? en ze dan eerst ook eens eten geven elk aan de kant van de deur met de deur dicht. Beginnend op een afstandje van de deur en en dan na een paar maaltijden eindigen elk aan de kant van de deur tegen de deur. Of lukt dat niet met zo drie bengels? :lachen:

Hoe dan ook, die foto's van je drie bengeltjes zijn echt om op te etne :love3: En die van Rachelleke ook :heart:

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#28 Geplaatst 24 juni 2014 - 15:32

't kan ook zijn dat Cecile, Bo of hoe je ze ook noemt ( :p ) gewoon zo'n klein miauwtje heeft. Onze Jean heeft dat ook, zo'n stoere kater met zo'n klein babymiauwtje .
Dat voor je voeten lopen daar weet ik dan weer alles van ;) Ik heb al geleerd om eerst naar beneden te kijken waar ik m'n voeten neerzet ;)

De introductie met Rachelleke zal wel vlotjes verlopen, maar alles met z'n tijd.

juleken
juleken
  • 7.139 berichten

#29 Geplaatst 24 juni 2014 - 16:31

Bekijk berichtJoske123, op 24 juni 2014 - 15:32, zei:

't kan ook zijn dat Cecile, Bo of hoe je ze ook noemt ( :p ) gewoon zo'n klein miauwtje heeft. Onze Jean heeft dat ook, zo'n stoere kater met zo'n klein babymiauwtje .
Dat voor je voeten lopen daar weet ik dan weer alles van ;) Ik heb al geleerd om eerst naar beneden te kijken waar ik m'n voeten neerzet ;)

De introductie met Rachelleke zal wel vlotjes verlopen, maar alles met z'n tijd.

Is wel lief hoor dat miauwke :) Het zijn echt schatjes, ze doen het heel goed! Spelen, dutten samen en als ik bij hen ga komen ze onmiddellijk op mij afgelopen. En spinnen dat ze doen!! Alle drie nu!

Rachelleke heeft de geurtjes al goed geroken denk ik, ze is al dikwijls aan de deur gaan zitten, en als ze hen hoort spelen begint ze klagend te miauwen ocharme. Gisteravond als ik ging gaan slapen vond ik haar nergens, uiteindelijk bleek ze op ons logeerbed te liggen, daar ligt ze nooit, maar ze was wel heel relax en toonde meteen haar buikje, heb er zelfs voor de eerste keer een kusje kunnen op geven :loveshower: en dan meteen ook foto genomen, wat donker maar allé:

Photo0325.jpg

Vanochtend vlug naar de winkel geweest, en toen ik thuis kwam was ik natuurlijk zeer benieuwd, eerste keer dat ze alleen waren. Heel voorzichtig de deur van de garage opengedaan, goed opletten dat er geen eentje probeerde in de garage te komen, maar nee hoor, dit kreeg ik te zien

Photo0326.jpg

En dan vandaag eerste keer hun kattenmelkje gegeven, wou gisteren effe afwachten in geval van diarree, maar gezien de mooie drolletjes in de kattenbak... :p
Ze begonnen er meteen gezellig samen van te drinken, tot de laatste druppel :eDance:

Photo0327.jpg

Photo0328.jpg

Hmm, 't is duidelijk zeker dat die drie kabouters ons hart gestolen hebben :heart:

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.854 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 24 juni 2014 - 16:47

Dat zal wennen worden voor Rachelleke zo direct 3 nieuwkomertjes erbij.
Toch zo super dat ze samen mogen blijven :thumb:
Ik heb er zelf geen ervaring mee (kat die moet wennen aan meer dan één nieuwkomer) maar langs de andere kant is de kans toch groter dat het met één van hen wel klikt dan als je er maar ééntje neemt.

'n Mens weet niet naar de welke eerst te kijken op de foto's ; ze zijn allemaal schattig en toch verschillend = wel leuk om te zien :loveshower:

Veel plezier met de nieuwe kittens en proficiat, ook aan Joske en ook aan Rachelleke toch :flower:

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 24 juni 2014 - 16:49.