Spring naar inhoud

- - - - -

Bo, Cecile en Sam!

• Log in om te reageren
323 reacties op dit onderwerp
lilymaya
lilymaya
  • 7.196 berichten

#241 Geplaatst 20 januari 2015 - 20:18

Bekijk berichtjuleken, op 20 januari 2015 - 19:14, zei:

Da's nu al drie dagen op een rijtje dat ik plasjes braaksel vind. Gisteren was het precies eerder een haarbal, vandaag was het uitgebraakt voedsel. Probleem is dat ik niet weet van wie, want het gebeurt telkens wanneer we hier niet zijn. Van Racheleke kan het niet zijn denk ik, want de eerste keer dat ik braaksel vond was 's ochtends in de berging, en Racheleke slaapt daar niet 's nachts. Ze zijn ook allemaal levendig en eten goed, dus geen idee wat er aan de hand kan zijn. Ik hoop iets dat snel voorbij gaat, want sinds ons Juleke begin ik nogal vlug te panikeren als ik zoiets zie.
Hier ook af en toe hoor.
En idd soms een paar dagen na mekaar en dan weer een hele tijd niets, en ik weet meestal ook niet wie :onzeker:

Bewerkt door lilymaya, 20 januari 2015 - 20:19.

juleken
juleken
  • 7.142 berichten

#242 Geplaatst 26 januari 2015 - 23:31

Bekijk berichtEibhlin, op 20 januari 2015 - 19:31, zei:

Misschien wat te gulzig gegeten? Vanmorgen ook mogen opkuisen omdat finn brokken had binnen geschrokt en zich dan op zn versvoer had gestort.

Zou misschien wel kunnen, hebben we met onze vorige poezels ook af en toe wel eens meegemaakt.

Bekijk berichtlilymaya, op 20 januari 2015 - 20:18, zei:

Hier ook af en toe hoor.
En idd soms een paar dagen na mekaar en dan weer een hele tijd niets, en ik weet meestal ook niet wie :onzeker:

Dat is het nadeel aan meerdere katjes in huis, als je er niet bij bent wanneer het gebeurt en er voor de rest niks speciaals aan de hand is met hen heb je er het raden naar :louche:

Maar enfin, gelukkig is het bij die drie dagen gebleven, sindsdien is er niks meer gebeurd, behalve dat ze veel knuffeltjes krijgen en ooooo zo nieuwsgierig zijn :p

juleken
juleken
  • 7.142 berichten

#243 Geplaatst 18 februari 2015 - 20:56

een testje

WP_20150110_16_11_45_Pro.jpg

juleken
juleken
  • 7.142 berichten

#244 Geplaatst 18 februari 2015 - 21:05

Alé, ik kan dan via grote omwegen toch nog eens een paar foto's posten. Ik weet niet in welke volgorde ze zullen tevoorschijn komen, maar het is dus een foto van Boke op mijn schoot aan het maffen, een foto van de drie trezebezen, zitten aan ons doorgeefluik tussen living en keuken, traditioneel wanneer we met eten bezig zijn, omdat ze dan weten dat ze iets krijgen. En dan nog een foto van Sammeke aan het chillen op mijn schoot. De foto hierboven zijn Sam en Cecileke in de zetel.

WP_20150108_22_09_16_Pro.jpg

WP_20150119_23_39_27_Pro.jpg

WP_20150122_00_10_20_Pro.jpg

WP_20150210_19_00_51_Pro.jpg

Oh ja, en deze laatste van ons mieke muisje Rachelleke, die zoals geen millimeter van haar vogeltje wijkt als we het op de grond zetten :loveshower:

Blijkbaar werkt een bluetooth op zo een nokia lumia niet, dat hebben ze me toch wijsgemaakt. Een kabeltje om de foto's over te brengen bestaat bij dit type smartphone ook niet meer... Ik moet alles via een cloud doen of weet ik veel. Heb het dus nu maar overgebracht via mijn google mail. Een gans gedoe mijn voeten :p

Hmm, kwaliteit van de foto's valt me wel tegen moet ik zeggen...

juleken
juleken
  • 7.142 berichten

#245 Geplaatst 19 februari 2015 - 00:44

En dan hier, vers van de pers, ons Bo weer

WP_20150219_00_29_00_Pro.jpg

WP_20150219_00_29_08_Pro.jpg

WP_20150219_00_29_11_Pro.jpg

WP_20150219_00_29_24_Pro.jpg

WP_20150219_00_29_44_Pro.jpg

Boke was in het begin de stoerste van de drie en nu de aanhankelijkste. Ze doet niets liever dan bij ons zijn/zitten/liggen/soezen, het is echt zo een scheetje geworden. Probleem is wel dat ze me dus overal volgt, dat betekent ook als ik op de laptop aan het werken ben of op ks zit. Dan komt ze niets liever doen dan tegen mij aanduwen om knuffeltjes te vragen, op het toetsenbord kruipen, kopjes geven tegen het scherm of er zelfs zachtjes in bijten. Dit alles aan 100 per uur spinnen natuurlijk.

Sammeke is een kaasgek! Ze lusten het alle drie wel maar Sammiewammie wordt echt zot als ze hoort dat we met kaas bezig zijn. Ondertussen weet ze natuurlijk maar al te goed dat ze altijd wel een klein stukje krijgt (niet teveel is niet gezond), en nu heeft mijn man haar geleerd om een "high five" te geven. En ze doet het dus he! Niet te doen!

Cecile is de beste vriendjes van Rachelleke, die twee doen niks liever dan met mekaar spelen. Cecile is ook het scheetje die altijd maar echt àltijd een klein knorgeluidje maakt wanneer je haar zachtjes aait als ze aan het dutten is. Ze babbelt sowieso het meest van de drie, het is een echt babbelkontje zoals we zeggen.

Weet je wat ik enkel hier durf te vertellen? Zaterdagavond waren we onder ons tweetjes een valentijnsmenu gaan eten in ons lievelingsrestaurant. Het ging natuurlijk regelmatig over...tuuuurlijk dat, ons vier kabouters ah ja!
En mijn man zei dat als hij niet thuis is en aan hen denkt, eraan denkt dat hij hen straks zal zien en kunnen knuffelen, dat hij dan een heel warm en gelukkig gevoel krijgt. En kijk, ik heb dat dus ook, en het feit dat wij dat dus samen hebben, daarom alleen al zie ik hem dubbel zo graag :loveshower:
Wij zouden nooit moeten scheiden hoor, zou nogal een vechtscheiding om de poezels worden :p ;)

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.571 berichten
  • 2 katten

#246 Geplaatst 19 februari 2015 - 08:01

Heeeeeerlijke foto's!  En wat zijn ze groot geworden...amaai zeg :love4:
Jou Bo is er weer zo eentje om op te fretten....Zalig knuffelkontje :love2:  
Hier thuis komen Beau en Nio ook steeds beter overeen en spelen ze ook wel samen.  Zo schattig eh?

Geplaatste afbeelding HAPPINESS......IS BEING OWNED BY A CAT!!  
WHEN I NEEDED A HAND, I FOUND YOUR PAW

Ailure
Ailure
  • 5.264 berichten
  • 1 katten

#247 Geplaatst 19 februari 2015 - 13:38

Wat leuk om ze nog eens te zien! Ze zijn idd goed gegroeid hé, maar mijne Sienna ook hoor :cat
Ze zijn alweer bijna een jaar hé... Als ik me niet vergis zijn jouw drie trezekes ongeveer even oud als mijn trezeke :goofy:

En Rachelleke heeft zoooo'n lieve blik in haar snoetje vind ik!

Kwaliteit van je foto's hangt veel af van het licht. Ik heb ook een Nokia Lumia, dit is bv een foto die ik ermee heb getrokken in december:
Geplaatste afbeelding

Als ik 's avonds foto's wil trekken in gewoon binnenhuislicht heb ik ze ook niet zo mooi

Bewerkt door Ailure, 19 februari 2015 - 13:40.

lilymaya
lilymaya
  • 7.196 berichten

#248 Geplaatst 19 februari 2015 - 17:21

Het zijn zo'n schatjes, ik geloof zeker dat jullie er een warm gevoel van krijgen
als jullie aan de katjes denken!

Bekijk berichtAilure, op 19 februari 2015 - 13:38, zei:

Wat leuk om ze nog eens te zien! Ze zijn idd goed gegroeid hé, maar mijne Sienna ook hoor :cat
Ze zijn alweer bijna een jaar hé... Als ik me niet vergis zijn jouw drie trezekes ongeveer even oud als mijn trezeke :goofy:

Kwaliteit van je foto's hangt veel af van het licht. Ik heb ook een Nokia Lumia, dit is bv een foto die ik ermee heb getrokken in december:
Geplaatste afbeelding

Als ik 's avonds foto's wil trekken in gewoon binnenhuislicht heb ik ze ook niet zo mooi
Dit is nu ook echt weer een leuke foto he!

juleken
juleken
  • 7.142 berichten

#249 Geplaatst 19 februari 2015 - 20:51

Bekijk berichtInavanthielen, op 19 februari 2015 - 08:01, zei:

Heeeeeerlijke foto's!  En wat zijn ze groot geworden...amaai zeg :love4:
Jou Bo is er weer zo eentje om op te fretten....Zalig knuffelkontje :love2:  
Hier thuis komen Beau en Nio ook steeds beter overeen en spelen ze ook wel samen.  Zo schattig eh?

Inderdaad heel schattig! Een mens wordt daar zo gelukkig van he als de poezels overeen komen!

Bekijk berichtAilure, op 19 februari 2015 - 13:38, zei:

Geplaatste afbeelding

Ik vind dat ook dat Rachelleke zo een heel lief snoetje heeft. Ik heb echt een speciale band met dat beestje jong, ik weet nog goed toen het in maart 2013 zo gesneeuwd had en zij zat nog buiten in de tuin van dat lege huis, dat ik tegen mijn man zei dat ik haar bij ons wou laten wonen. Ook al was ze dan nog zoooo angstig, ik had nooit of te nooit gedacht dat dat zo een aanhankelijk beestje zou worden. En ze hangt vooral echt aan mij he, mijn man mag haar ook wrijven en zo, maar ze zit vooral altijd mij voortdurend in de gaten te houden met haar lief smoeltje. Hier nog een paar foto's van ons Chellemellemieke.

WP_20150202_20_24_36_Pro.jpg

WP_20150202_20_25_16_Pro.jpg

WP_20150202_20_25_21_Pro.jpg

WP_20150208_10_46_21_Pro.jpg

Die laatste is genomen op ons bed. Iedere nacht slaapt ze bij ons en dekken we haar toe met haar dekentje. Dat is puur genieten jong. 's ochtends komt ze ons dan wakker maken met haar snoetje spinnend tegen ons gezicht :heart:

Bekijk berichtlilymaya, op 19 februari 2015 - 17:21, zei:

Het zijn zo'n schatjes, ik geloof zeker dat jullie er een warm gevoel van krijgen
als jullie aan de katjes denken!

Dit is nu ook echt weer een leuke foto he!

Ja he! Die Sienna is toch echt fotogeniek zenne! Zo een scheetje ook!

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.571 berichten
  • 2 katten

#250 Geplaatst 20 februari 2015 - 16:26

Ooooh  Rachelleke :love2: :love2: :love2:

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#251 Geplaatst 02 maart 2015 - 14:15

Wauw !!!!! Die zijn zoooo groot geworden!
Zo lief en aanhankelijk .... ben jaloers :d

Mooie foto's <3

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.048 berichten
  • 17 katten

#252 Geplaatst 03 maart 2015 - 11:33

Ze zien er super uit !!
Verjaardagsfeestje op het eind van de maand ? :d

juleken
juleken
  • 7.142 berichten

#253 Geplaatst 03 maart 2015 - 21:44

Bekijk berichtJoske123, op 02 maart 2015 - 14:15, zei:

Wauw !!!!! Die zijn zoooo groot geworden!
Zo lief en aanhankelijk .... ben jaloers :d

Mooie foto's <3

Jong, wij zijn zoooo blij dat we die drie in huis genomen hebben! In het begin was het wennen, we waren eigenlijk nog aan het rouwen om onze vorige poezels, en Bo en co waren (en zijn!) superschattig, maar het deed toch wel raar. Laat ons zeggen dat we verliefd op hen waren, en nu is het simpelweg ware liefde :loveshower:
Alle drie hebben ze hetzelfde familietrekje: als we hen oppakken moeten ze altijd hun pootjes in ons gezicht kunnen duwen; op onze neus, op onze wangen, voorhoofd, of soms gaan ze gewoon met één pootje aan mijn bril hangen. Echt he, moet in de genen zitten :)
Mijn man is er ook zo zot van. Ze zijn geïnteresseerd in naar buiten kijken, vogeltjes kijken en de lucht opsnuiven vanachter het vliegenraam, maar echt aanstalten maken om naar buiten te willen doen ze niet. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat het zo blijft, want eens het beter weer wordt gaan wij natuurlijk ook veel meer naar binnen en buiten op ons terras en in de tuin. En we zouden hen eigenlijk het liefst binnen houden, ze hebben hier ruimte genoeg, ze zijn nog nooit buiten geweest, en binnen zitten ze toch het veiligst he. Onlangs horen zeggen dat er hier op een aantal kilometer van bij ons een kat gevonden is die in een vossenklem terechtgekomen was, mag er niet aan denken!!
Maar we kunnen er niet van over he, het zijn écht compleet gezelschapskatjes, overal waar wij zijn of zitten zijn zij ook te vinden, zooo lief :loveshower:

Bekijk berichtJefke_Lientje, op 03 maart 2015 - 11:33, zei:

Ze zien er super uit !!
Verjaardagsfeestje op het eind van de maand ? :d

Het gaat vlug he, ze zijn inderdaad bijna één jaartje oud :)
Altijd welkom om hen te komen knuffelen he!

juleken
juleken
  • 7.142 berichten

#254 Geplaatst 03 maart 2015 - 23:00

Ja sorry ze, kan het mij niet laten :oops: hier nog wat fotootjes.

Vanavond lag mijn man in de zetel met Sammeke, Cecileke en Rachelleke. Ik zat in de keuken op ks en ik kreeg naar gewoonte gezelschap van Boke, die ligt enorm graag naast mij in de spotlights :p

WP_20150303_22_40_44_Pro.jpg

WP_20150303_22_40_51_Pro.jpg

Daarnet komt mijn man de keuken in om zijn lunch voor morgen klaar te maken, zijn fans (Sam en Cecile) direct mee, traditioneel in ons doorgeefluik waar ze een goed zicht hebben op de feestmaaltijd ;)

WP_20150303_22_45_18_Pro.jpg

WP_20150303_22_45_23_Pro.jpg

WP_20150303_22_46_12_Pro.jpg

En zoals al eerder gezegd, Sammeke onze kaasgek heeft dus ondertussen geleerd dat als ze een high five geeft dat ze stukjes kaas krijgt

WP_20150303_22_47_11_Pro.jpg

WP_20150303_22_47_39_Pro.jpg

Hier nog twee mooie foto's van Cecile, met haar lieve snuitje :loveshower:

WP_20150303_22_49_20_Pro.jpg

WP_20150303_22_49_22_Pro.jpg

Rachelleke is niet zo een vreetal, die eet het liefst korreltjes van rc, dus die lag lekker warm op de chauffage ondertussen :)
Altijd gezellig hier met onze vier musketiers :loveshower:

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.571 berichten
  • 2 katten

#255 Geplaatst 05 maart 2015 - 15:09

Jaaaaaa....Sammiewammie...high five!  Zo cool :eDance:
Dat moet ik Nioke ook nog leren, ge brengt me op ideeen. :lachen: