Spring naar inhoud

- - - - -

Bo, Cecile en Sam!

• Log in om te reageren
323 reacties op dit onderwerp
juleken
juleken
  • 7.238 berichten

#76 Geplaatst 03 juli 2014 - 00:09

Bekijk berichtJoske123, op 02 juli 2014 - 22:33, zei:

so cute om te lezen ! maja Cecileke is nu eenmaal een katje om graag te zien hé ... Zoals alle 3 hé.
ik heb zo een beetje de indruk dat Sammeke het ietsje minder vlotjes doet? Maar dat komt zeker ook wel in orde hoor !

proficiat met die zak korreltjes, zoiets is altijd leuk hé

Sammeke doet het ook goed hoor! Is vanavond heel lief op mijn schoot komen liggen (alé, altijd aan he, want ze zijn nog te jong om de ganse avond een zittend gat te hebben :p ) En op het eind hier lagen zij en Cecile allebei op mijn schoot. Mijn man stond net recht om naar boven te gaan, ik vroeg hem om meer licht te doen branden en met mijn gsm er een foto van te maken want ze lagen daar allebei zo lief. Maar ja, je kent dat he, ze horen beweging in huis en hup, ze zijn weg om te gaan kijken wat er aan het gebeuren is ;)  Boke haar bezigheid is dus echt wel onder mijn dekentje kruipen :)  Vanavond weer, ik installeer mij en daar is ze hoor, kopje onder het deken en ze kruipt er volledig onder en daar heeft ze toch wel een lange tijd gelegen. Sam en Cecile die waren superwakker, en eens die doorhadden dat die bult aan mijn benen Bo was kwamen ze er natuurlijk altijd op springen. En Rachelle? Die stond erbij en keek ernaar. Ze doet het echt goed tussen die rakkers. Daarnet nog was ze gewoon de berging binnen gewandeld waar Bo en co weer lustig aan het spelen was, en ze zat er gewoon naar te kijken, niks geen geblaas! Sammeke sprong op de venstertablet en Rachelleke is er zelfs bij gesprongen en was haar aan het besnuffelen. Dan heeft ze één enkele keer geblaast, maar verder niks. Nu loopt het kleine grut hier nog even rond en is Racheleke weer boven bij mijn man, daar kan ze vannacht in alle rust bekomen van al dat jong geweld. Dus dat komt goed volgens mij!

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#77 Geplaatst 03 juli 2014 - 09:28

Dat komt zeker goed... en hoe meer ik lees hoe beter het klinkt !! Super van Rachelleke ! :hug

lilymaya
lilymaya
  • 7.323 berichten

#78 Geplaatst 03 juli 2014 - 09:57

leuk om deze verhaaltjes te lezen, het gaat toch geweldig zeg!
voor de hernia zal dat wel iets minder zijn ...... Maar genieten doe je zeker met deze 3 schatjes!

juleken
juleken
  • 7.238 berichten

#79 Geplaatst 03 juli 2014 - 19:49

Voor de hernia is het idd iets minder, maar het kijken naar onze schatjes alleen al verzacht de  pijn hoor ;)

Nog wat fotootjes!

Spelenderwijs gans het huis rondgecrost, op vliegen gejaagd, melkje gedronken, buikje rond gegeten, wasje gedaan, en dan een welverdiend rust in het zonnetje :loveshower:

Photo0388.jpg

Photo0385.jpg

Photo0343.jpg

En hier lag onze Sammiewammie als ik vanmiddag thuis kwam

Photo0382.jpg

Photo0383.jpg

lilymaya
lilymaya
  • 7.323 berichten

#80 Geplaatst 03 juli 2014 - 20:00

Zo leuk dat zij er ook bij is he!! Denk  wel dat het een goed gevoel geeft!

Joske123
Joske123
  • 5.604 berichten
  • 7 katten

#81 Geplaatst 03 juli 2014 - 21:19

Super !!! het zijn nu eenmaal zo'n lieve scheetje hé ;)

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.616 berichten
  • 2 katten

#82 Geplaatst 03 juli 2014 - 23:13

Ooooh, Sammiewammie .....lief poekiebeestje!  Zo een schattige foto
Geplaatste afbeelding HAPPINESS......IS BEING OWNED BY A CAT!!  
WHEN I NEEDED A HAND, I FOUND YOUR PAW

juleken
juleken
  • 7.238 berichten

#83 Geplaatst 05 juli 2014 - 02:04

Bekijk berichtlilymaya, op 03 juli 2014 - 20:00, zei:

Zo leuk dat zij er ook bij is he!! Denk  wel dat het een goed gevoel geeft!

Absoluut! We zijn zo blij dat ze zijn samengebleven. Het lijkt wel het lot. In eerste instantie wilden we Sammeke en Cecile (voorheen Bo). Sammeke was bezet, Bo en Cecile niet. Dus kozen we voor Bo en Cecile. Een paar weken later kwam Sammeke terug ter beschikking, maar Bo en Cecile waren naar ons gevoel al "onze" katjes, en je eigen kinderen wissel je niet in voor een ander he ;) Dus, enig optie was Sammeke erbij nemen. Maar drie leek ons teveel. Dan was Sammeke opnieuw door iemand gereserveerd. Ook die persoon zei uiteindelijk af. Tja, dan dachten we, dit kan geen toeval meer zijn, Sammeke moét gewoon bij ons komen. Een beetje schrik voor de reactie van de familie, we dachten die gaan ons :gek: verklaren. Op Vaderdag hier bij ons thuis de foto van haar getoond aan de mama en schoonmama. Zij onmiddellijk unaniem: ooh ziet, ocharme dat beestje, pak die er gewoon bij! Mijn schoonma zei een paar dagen later zelfs: alé, pak haar erbij, ik wil meter worden van Sammeke ;)  
Dus, zo gezegd, zo gedaan :)

Bekijk berichtJoske123, op 03 juli 2014 - 21:19, zei:

Super !!! het zijn nu eenmaal zo'n lieve scheetje hé ;)

Bekijk berichtInavanthielen, op 03 juli 2014 - 23:13, zei:

Ooooh, Sammiewammie .....lief poekiebeestje!  Zo een schattige foto

Schattig he, het zijn inderdaad kleine scheetjes. Gisteravond een koppel vrienden op bezoek gehad, ook kattenmensen. Zij hebben er twee, waaronder één dochtertje van ons Rachelleke. Ze waren meteen verkocht! Hij, een stoere gast vol tattoo's, lag hier in de zetel te knuffelen met onze pluizige monstertjes. Zo lief hoe ze bij hem kwamen flossen. Ik heb hem nog gezegd dat ik hem ging fouilleren als ze naar huis gingen ;)
We hebben dus een ganse avond buiten op terras gezeten, en zij hebben een ganse avond binnen hier in gans ons huis kunnen rondlopen (boven niet, veel te gevaarlijk, hebben nog geen balustrade). Awel, ze zijn braaf geweest! Wel spelen en crossen, maar niks kapotgemaakt. En af en toe voor het vensterraam naar ons komen kijken :)
Gisteren ook nog goed gelachen trouwens. We hebben in de keuken een grote plastic vuilnisbak voor onze pmd. Ik had die net leeggemaakt. Die is met zo een klapdeksel. Cecileke sprong plots bovenop die vuilnisbak, verzet een pootje en hups, deksel klapt open en zij de vuilnisbak in :lachen:
Een chance dat mijn man dat net gezien had, of het zou efkes geduurd hebben eer we beseften waar ze zat. Tja, ze zijn nieuwsgierig he! Zoals ik al zei, we komen ogen tekort. Maar ik merk wel dat ze het hier beter en beter gewoon worden en dus ook iets rustiger worden.

Zo fijn om 's avonds voor het slapengaan in de "kattenkamer" weer drie poezekes knusjes samen te zien liggen, kusjes te kunnen geven en slaap zacht te kunnen zeggen terwijl drie kleine koppekes je met kleine oogjes aankijken. Sinds de dood van Yvette was dat ritueel gepasseerd en was de berging 's avonds akelig leeg. Ze maken mij gelukkig jong, Bo en co :loveshower:

juleken
juleken
  • 7.238 berichten

#84 Geplaatst 05 juli 2014 - 14:26

Mijn man was vanochtend naar de colruyt geweest en nog een aantal dingen voor hen meegebracht. De doos stond hier in de keuken en het was meteen grote inspectie

Photo0399.jpg

Voor het ogenblik zijn ze weer pompaf van het rondcrossen en spelen, één van hun favoriete plekjes is aan de keukentafel, lekker verstopt onder het tapijt

Photo0400.jpg

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.060 berichten
  • 17 katten

#85 Geplaatst 06 juli 2014 - 14:39

Het zijn zo'n schatjes ;) Al altijd geweest
Ik mis ze maar ik weet dat ze het goed hebben hé

juleken
juleken
  • 7.238 berichten

#86 Geplaatst 06 juli 2014 - 15:28

Bekijk berichtJefke_Lientje, op 06 juli 2014 - 14:39, zei:

Het zijn zo'n schatjes ;) Al altijd geweest
Ik mis ze maar ik weet dat ze het goed hebben hé

Jaja, ze worden hier op hun wenken bediend :) Jullie zijn altijd welkom om hen een bezoekje te komen brengen he!

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#87 Geplaatst 06 juli 2014 - 16:40

toch om van te smelten, niet? :) veel geluk samen.

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.060 berichten
  • 17 katten

#88 Geplaatst 06 juli 2014 - 21:19

Bekijk berichtjuleken, op 06 juli 2014 - 15:28, zei:

Jaja, ze worden hier op hun wenken bediend :) Jullie zijn altijd welkom om hen een bezoekje te komen brengen he!

Ja... ooit gaan we wel eens komen ;)

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.616 berichten
  • 2 katten

#89 Geplaatst 08 juli 2014 - 19:09

Kan je dat katje zo in de Colruyt kopen?  Hihi
Geplaatste afbeelding HAPPINESS......IS BEING OWNED BY A CAT!!  
WHEN I NEEDED A HAND, I FOUND YOUR PAW

juleken
juleken
  • 7.238 berichten

#90 Geplaatst 08 juli 2014 - 19:13

Bekijk berichtInavanthielen, op 08 juli 2014 - 19:09, zei:

Kan je dat katje zo in de Colruyt kopen?  Hihi

Nu met de solden kreeg je het bij de kattenkorrels :lachen: